[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:47

Goedemorgen allemaal, mag ik mij hier ook melden? Het topic is niet super actief of wel?
Ik weet nog niet zeker of ons debuut in 2019 of 2020 zal plaatsvinden maar stiekem hoop ik eind dit jaar :o
Mijn naam is Linda, mijn paard is de 4 jarige fjordenmerrie Raika, welke wij deze zomer zelf beleerd hebben. Ze is 1,40m maar ik ben volwassen dus we zullen bij de paarden moeten starten :')

Waarom ik nog niet weet of we dit jaar kunnen starten is omdat ze dus pas net onder het zadel is. De galop is nog niet bevestigd en we hebben soms wat moeite met tempocontrole (ze is wel een fjord, maar kan nogal heet en loperig worden := ) dit zijn wij:

Afbeelding

linda2008

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:39

Veertje, dankjewel :)

Melissa, wat een luxe probleem dat je rustig aan moet doen omdat de punten te hard gaan ;) goed zeg!
Ik start geen BB omdat ik dat niet nodig vind, je kunt toch geen verliespunten rijden in de B. Als het debuut goed gaat zou ik het namelijk zonde vinden als er geen punten geregistreerd worden, als het debuut slecht gaat heb ik niets verloren en oefenen we gewoon weer verder :)

Ginatje, wat goed zeg! Gefeliciteerd met je geslaagde L1 debuut. En leuk dat je hier mee blijft praten :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:58

Murphy, ik bekijk het andersom... ik pas geen trainingen aan aan de wedstrijden. Ik blijf trainen zoals ik doe, altijd probeer je te perfectioneren of iets aan te leren. Dat ligt er aan waar je staat in je training... zo is mijn paardje net zadelmak, ene dag merk ik dat ik moet focussen op rechtrichten, andere dag op het tempo of de rem, en soms loopt ze zo fijn dat ik probeer te werken aan iets nieuws (in mijn geval zit er alleen galop-race-stand op, dus daar zit nog veel werk maar dat is vooral kilometers maken). Af en toe ga ik een wedstrijd meepakken om te zien waar we staan (en omdat het heel leuk is ;) ).
Kom ik terug met 160 punten, dan ga ik een tijdje niet en oefen ik rustig verder. Rij ik ooit een winstpunt dan in dat niveau, dan pak ik wat regelmatiger een wedstrijdje mee.
Als je dan een niveau hoger begint, dan begin ik gewoon opnieuw; zien waar we staan, goed dan doorgaan, nog niet goed dan een tijdje wachten.

Ik denk als je een aantal winstpunten hebt, dat je wel alvast een klasse hoger moet gaan denken. Dus bij 6 winstpunten in de B, zou ik wel alvast het wijken uit het L1 gaan meepakken denk ik.

Lekker makkelijk praten allemaal terwijl ik waarschijnlijk nog heel lang in de B ga blijven hangen met mijn soms nog stuurloze fjordenkind :P ;) hahaha!

Edit; het had korter gekunt; ja ik zou alvast wat meepakken uit hogere klasse, en tegelijkertijd blijf je oefeningen perfectioneren want dat heb je de komenden klasses ook weer nodig ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:09

Roulette misschien voelde het ook wel iets slechter dan dat het er uit zag ;) gefeliciteerd met je punten en met alle waardevolle leermomenten :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 22:05

Onze startpas is aangevraagd en ons debuut staat gepland op 1 november := super spannend!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:09

Roulette, goed toch juist?! Dat je goede onderdelen dus ook écht goed zijn! Ik zou liever dat zien, dan allemaal vijfjes en zesjes.

Mijn zenuwen onder controle?! ik vrees dat dat niet gaat lukken, maar we gaan het natuurlijk proberen ;) (jonge pony, net onder het zadel en ik ben al 10 jaar niet meer gestart := hihi)

Murphy, waarom twijfel je?

Ghost, wij zijn ook nog niet B-klaar. Maar ik wil mijn pony graag alvast wat gaan laten zien dus ach, we gaan voor de ervaring ;) oh ja... en men zegt dat het ook leuk hoort te zijn :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:56

Roulette, wij gaan de eerste paar keren sowieso alleen voor de ervaring en ik vind het een goed meet-punt om te zien waar we staan. :j

Liek, hoe is het gegaan vandaag?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:08

Wat goed, gefeliciteerd! Waarom vond je het zelf geen top proeven? Wat ging er naar jouw idee minder goed? En vond de jury dat ook?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 05:52

Maaike, jemig wat een punten :wow: gefeliciteerd!

Murphy, knappe foto zeg <3

Ons debuut staat gepland... :=
16 oktober, en gelijk op 1 november nog een keer op dezelfde locatie (omdat ik wil zien of er verschil in zit als ze de locatie al eens gezien heeft).
Wij gaan niet voor winst, is ook niet haalbaar want draf verruimen is nog lastig, a-c lijn is slingerend en een rechtergalop hebben we nog niet :P en zo nog wat dingen, maar dat vind ik allemaal niet zo erg (ze is pas 4 maanden onder het zadel ;) ) we gaan voor de ervaring :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:35

Absque, welkom! Wat leuk dat je mee komt praten! En dankjewel :) het zadel is een Arno Brandt. Dit is een leenzadel, onze nieuwe is “in de maak” ;) wij lessen iedere week buitenaf dus ze is wel gewent op ander terrein, op de trailer enzovoort.
En ja, hier ook een jonkie :j wel 4 jaar maar ook pas 4 maandjes onder het zadel. Zo spannend allemaal :))

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:19

Dee_Es, heel veel succes dit weekend. Laat je wel even weten hoe het is gegaan?

Een hele stomme vraag misschien, maar ik was het proevenboekje aan het doorlezen. Daar staat ook een stukje in over "richtlijnen voor de verzorging van het geheel". En natuurlijk roept iedereen altijd; je moet de punten voor de verzorging niet nodig hebben om een winstpunt te kunnen behalen. Helemaal mee eens! Maar toen ik het las vroeg ik me toch af waarom er altijd tussen een 6 en een 8 gegeven word?

Heeft iemand ooit een 10 op verzorging behaald? Volgens mij niet of nauwelijks... Terwijl dat eigenlijk wel makkelijk haalbaar is.... Netjes gepoetst en verzorgd, paard in goede conditie, netjes getoiletteerd, zelf in nette kleding, en goed passend en gepoetst harnachement. Nou dat is toch niet zo moeilijk te behalen? En toch word het nooit met een 9 of 10 beoordeeld. Speelt de smaak van de jury hierin dan tóch meer een rol dan ze willen toegeven?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:45

Liek haha dat is ook toevallig :P

Roulette, Dan zou toch eigenlijk iedereen juist een 10 moeten krijgen die voldoet aan de richtlijnen uit het boekje?

En begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind ook dat je die punten niet nodig zou moeten hebben ;) maar ergens vind ik het toch gek toen ik het las...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 05:17

Oh een jurylid, dat is handig ;) waar is de 8 op gebaseerd? Waarom geen 9 of 10?
10 staat voor perfectie, als je hebt gevlochten, nette kleding aan, je paard verzorgd, noem het maar op, wat zou er dan nog beter kunnen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 08:19

Wauw Dee_Es wat een punten!!! (Gul of niet, je hebt ze wel gereden! ;) ) heb je geen beeldmateriaal? :D

Roulette, gelukkig is alles goed gegaan. Waarom ben je verhuisd?

Ghost, succes vandaag!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:59

Ghost, gefeliciteerd! Ik wilde precies hetzelfde zeggen als roulette :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 05:24

Zulke punten en dan nog “even indekken” :')
Bedankt voor het filmpje ! Wat een super nette en steady proef! (Ik zie dat ik nog genoeg werk aan de winkel heb :P haha)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:23

Wauw ook een nette, steady proef :j je rijdt ze keurig!
Nou daar zijn wij echt nog laaaang niet.... :o maar wel mooi vergelijkingsmateriaal om te zien waar we naar toe moeten werken :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:25

Deempje, welkom (terug?) laat je weten hoe het is gegaan?

Roosje, hoe veel punten had je in de tweede proef?

Veertje, zo te lezen blessureleed? Hopelijk kun je eind dit jaar je debuut maken :j

Mijn debuut stond gepland op 16 oktober maar ze is vorige week ziek geworden. Ze leek hersteld maar gister op de keuring bleek ze nog erg mat... ze krijgt dus nog wat extra tijd. Hopelijk kan het debuut wel door gaan... :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:14

Goedzo hoor!! Als je gevoel maar goed is, en je weet waar je aan kunt werken, dan heb je al super veel gewonnen :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:40

Raika gister weer aan longe gelopen (voorzichtig weer wat oppakken) maar vanwege haar ziek zijn hebben we niet verder kunnen oefenen met de rechtergalop (ze springt alleen linksom aan := ) dus daar baal ik wel van zo vlak voor ons debuut... :(
Maarja we gingen voor de ervaring had ik gezegd :o (stiekem had ik gehoopt dat dit probleem inmiddels wel was opgelost).

Ik kijk trouwens veel youtube filmpjes en ik vind er echt geen touw aan vast te knopen.... :o
Sommige proeven vind ik zelf niet winstwaardig en dan blijken ze gewoon bijna 200 punten gereden te hebben. En soms zie je best wel nette, steady proeven die dan geen winst opgeleverd hebben.... moeilijk in te schatten op deze manier of wij (behalve onze rechtergalop) eigenlijk klaar zijn voor de B... :roll:

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:40

Jezelf melden lijkt me wel netjes, maar het haalt mij ook uit mijn concentratie :o haha! Ben ook wel benieuwd wat andere doen.

Maaike, helemaal mee eens. (Maar mijn eigen onzekerheid blijft een rol spelen :P ) Mijn instructrice zegt dat ik vooral moet gaan voor de ervaring en dat we best winst zouden kunnen rijden als ik niet té zenuwachtig word. Met 3x een 3 op de rechtergalop-onderdelen heb ik natuurlijk veel weg te poetsen en dat zal niet meevallen. Maar de ervaring is het belangrijkste. Ik kreeg ook de kanttekening om vooral te blijven rijden! Als ze loperig word moet ik haar vooral gewoon terug nemen, ook al kost me dat punten midden in een oefening.
En daar ben ik het volledig mee eens :j we moeten allebei leren dat een proefje niet ineens betekend “laat maar lopen” :P denk dat mijn pony dat na 1 proefje namelijk al door zou hebben ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:20

Melissa, wauw wat een post :wow: succes donderdag!

Deees, succes vandaag dan! Laat je weten hoe het is gegaan?

Ik denk dat ik vandaag weer op stap na 1,5 week := ze kucht nog wat soms maar ze is wel fit en mocht weer opgepakt worden dus dat gaan we maar voorzichtig proberen...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:28

Dat lijkt me ook niet handig.. je zou net nr5 zijn... := de regels zijn er niet voor niets, als iedereen zich er aan houdt moet je een heel eind komen :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 06:05

Dee_Es, voor een dramatische proef heb je toch nog behoorlijke punten gereden ;) :P jammer dat je zo veel spanning mee moest nemen in je proef, anderzijds een goede les waar jij en je paard vast veel van hebben opgestoken :j
Voor veel mensen zijn dit de punten die ze in een “perfecte” proef rijden dus til er niet te zwaar aan ;)