[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:01

Kan niet anders zeggen dan dat het hem heel goed staat die s&t!

Lekker wezen shoppen dus janine. Zag je andere topic voorbij komen, maar is dus helemaal goedgekomen. :p

Bedoelde dat de rv deze week dicht was. En daarmee had ik geen goede voorbereiding op de wedstrijd van vandaag. Heb wel her en der kunnen rijden, maar niet op het biljartlaken dat ik gewend ben. Wel is het voor henkie super om zoveel prikkels van buitenaf te hebben gehad, want....
Ons eerste puntje in het z1 is binnen! Met meteen de eerste plaats ook.
We hadden 204 en 201. Heb erg op save gereden en het kan allemaal veel flitsender, netter en zonder paar foutjes. Maar ik was dik tevreden over het algehele rondkomen. Met deze punten en zoveel ruimte voor verbetering, moet het goed komen.
*zelfvertrouwen weer beetje hersteld nu* :Y)

Meer mensen gestart dit weekend?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...


mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:46

Gefeliciteerd Nouvel! Leuke verjaardag gehad?
Komt heus helemaal goed met jou ook!

Laura,wat een aap. Gelukkig blijft het bij een huppeltje en stiert hij niet de baan door. :=

Noukie, zie het helemaal voor me. Haha wat een aparte heb je ook. Overigens heb ik hetzelfde met m'n andere paard. Pelham net martingaal kan ik stukken lange teugel buiten rijden. Trensje en ik kan er met m'n volle gewicht in om hem op de rem te krijgen. En dan mag je ondertussen kruisje slaan...
Niet fijn voor beiden dus als die hefboom zo'n verschil maakt, voor beiden winst toch.

Adder is trouwens niet geheel onschadelijk, ondanks dat het een simpele Nederlandse slang is. Zijn best giftig. Niet dodelijk, maar heb er honden met vieze beten voorbij mee zien komen. Daar knapen ze nooit zo lekker van op... Altijd vieze afstervende huidplekken van gezien...
Gelukkig zijn ze schuw dus zie je ze zelden.

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:08

Dan deel je heir toch wel wat :o

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:15

Mooie foto's! Tot en met bontje onder de kin in stijl hé ;)
Nice!

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:49

Ivy, heel vervelend zo lang uit de running en dan nu weer in het vooruitzicht. Is er iemand anders die je paard kan trainen dan? Of heeft die vakantie?

Mooi zadel! Wat voor merk is het?

Nouvel, laat je het weten wat den hoek te melden had?

Noukie, nu opgelost met je nek? :=

Mahitri, wat een verschil op de filmpjes! Stillere aanleuning, paard dat veel meer impuls heeft en loslaat in z'n lijf. En daardoor kan jij ook veel fijner zitten. Goed hoor!!

Ik gisteravond even het strand op geweest met henkie. Was echt super lekker weer. Wel mega druk nog qua mensen dus bij de strandopgang was het zigzaggend tussen de handoeken door. :=
Lekker ritje en komende dagen hebben ze vrij dnek ik zo. :)

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:41

Ahh zie het. Was in etappes mijn berichtje aan het tikken want onze kleine meid was naast me in haar badje aan het spelen en probeerde telkens uit bad te wandelen, op schoot te klimmen enz... :')

Lastig als ik het zo lees. En suiker, en vet ondanks weinig voer. Das echt een tegenhanger van mijn paarden, die niet dik te krijgen zijn en ik alles in kan storten. :=
Moeilijk!

Leuk te horen wel dat de kliniek hem zo vooruit vond gegaan! Das nog eens een opsteker!

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:04

Mag ik mijn neurootje bij jou neerzetten? :+
Ook frustrerend hoor, van gekkigheid niet weten wat je erin moet stoppen en maar mager paard houden...

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:13

Wat leuk die jonge Friezen. Ik vind een kolletje overigens wel wat hebben. Zelfs bij Friezen :Y)

Trainingsweken geen ervaring mee. Bartels wel eens gekeken maar schrok van de prijzen :=

Gefeliciteerd met je punten ultimo! Hele mooie foto's van de wedstrijd.

Haha Noukie. De wissels zitten er dus w'el op. Nu nog even afstemmen, komt vast goed.

Hier met de hitte niet gereden behalve vorige week een strandritje. Zondag avond was het hier koel dus toen even gereden en gister avond snel rondje buiten voor het donker met de ander.

Leuk filmpje Nouvel. Lijkt het zo of doet hij ontzettend z'n best om wat tempo te maken, maar hij gaat meer omhoog dan naar voren erbij... Of zie ik het verkeerd? :+

Tijd geleden alweer waren we op het strand en had een van de andere meiden ook leuk filmpje gemaakt.
Degene die het eerst voorbij komt ben ik op easy en de tweede die voorbij komt is een vriendin op henk. Op het laatst dat hinnikje van de pony die het niet bij kan houden :(:) :+


Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...


mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:04

Jammer dat het niet lekker ging mahitri. Volgende keer beter. Hoe laat moest je starten?

Cindy, fijn dat je weer kunt opbouwen! Hij is inderdaad wel ongelijk jn zijn voeten. Hoop dat dit een eenmalig probleem was. Verstapping ofzo. Hoefsmid kan ik je niet echt aan helpen, ik heb jannes van der putten. Ben blij met hem. Zeg niet dat hij swerelds meest kundige hoefsmid is, maar ze staat er altijd netjes bij en goochelt niet te veel met henk zijn toontredent voetje. Vind ik alleen maar fijn want ik ben van mening dat je niet meer moet corrigeren bij een volgroeid paard. En daarnaast, ik ben allang al blij dat hij henk wil doen want die is niet zo makkelijk. Hij zegt altijd dat hij even opschrikt als ik weer app, in de zin van, uh oh, voor welke moet ik nu komen... Toch niet henk hé... := :+

Janine, was je deze week nog naar de keuring geweest? Nog mooie resultaten?

Drovers, helemaal geen gekke punten, zeker met het mislukken van de wissels. Alweer opnieuw z2 ingeschreven? Die foto's trouwens, wat een mooi beeld!

Noukie, jammer dat je punten zo tegenvielen. Volgende keer echt beter. Je hebt gewoon vier mensen die naar je toekomen met dat je zo'n gaaf paard hebt. Dat moet toch ook een opsteker zijn, ondanks je punten. Het blijft een jurysport, en soms heeft de jury een andere bril op dan een ander. :Y)

Laura, baby er al? :D

Zo weer beetje bij. Was nogal druk laatste weken dus wel meegelezen maar niet echt gereageerd.

Zijn nu net thuis van wedstrijd. Het was een aparte dag zeg maar. :Y)
Laatste startlijst die ik gezien had moest ik 09.14 starten. Ben zo geen ochtendmens dus dacht, laat ik de avond ervoor op goed geluk knotten. Heb hem in land naast de andere twee gezet zodat de jaarling niet de knotten eruit zou trekken. Afijn, ik keek op de lijst gister avond bij thuiskomst en zie dat ik iets later moet. 09.32. Prima, klinkt als leuker, wel dubbel zo veel z starts plots.

Vanmorgen laatste dingen in de auto, beetje aan de late kant. Paard helemaal onder de bagger. Gaat rondjes rennen door het land ipv te komen. Gadverdamme.
Gevangen, wilde niet plassen (doet hij normaal altijd als hij mee moet) en dus met rijden was hij erg traag/tegen m'n been. Voelde lang, uitgestrekte draf... Welke uitgestrekte draf...
Gewoon beetje blegh. Zo voelde de eerste proef. Uiteindelijk filmpje gezien en viel het beeld me alles mee.

Tweede hem even wakker geprikt en begonnen fijn. Maak ik me toch stomme fout. Helemaal in de war. Nog een, probeer nog te herstellen, lukt niet. Grrr nog een fout, laat maar, we groeten gewoon af.

Mja gaan 't zien. Paard kon z'n pies niet eens ophouden tot in de trailer dus spetter de spetter ernaast. Maar onder het zadel doen, ho maar. Ach, het was nu toch al te laat.

Ik denk, hoef niet te wachten op prijsuitreiking, waren zoveel starts en zo beroerd gegaan. En fantastisch paard voor me, daar winnen we echt niet van. Hebben we een sinterklaasjury zitten bleek. Had die tweede proef nooit moeten afgroeten had ik misschien nog winst gehad :+
Eerste proef gewoon twee wp.
Dat was dus ook de reden dat er plots dubbel zoveel z starts waren, mensen schijnen dus daarom ook super graag bij deze jury te willen starten. Echt bizar... :o

Ik ga weer braaf proberen bij te houden hoor!

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:55

Grappig als je leest, bovenaan de pagina staat ivy nog met water tot in haar schoenen en nu 30 graden en niet uit te houden. Lang leve Nederland. :+

Nouvel, erg mooie foto's! Hij gaat een stuk meer gedragen lijkt op de foto's. Op naar de punten!

Wauw 66% sanne, super! En tweede proef weer winst. Gefeliciteerd!

Ik had beetje last minute voor dit weekend ingeschreven. Had verwacht dat het wel iets mee zou vallen met de temperatuur, maar dat viel juist een beetje tegen. Eerste proef paard slordigheidjes en niets spectaculairs. Had net winst verwacht, maar jury was vrij streng dus net geen winst.
Tweede proef voelde ik hem helemaal inkakken na twee rondjes. Zakte in m'n handen, niet meer voor m'n been. Helemaal klaar. Toen ik af stapte zag ik dat hij helemaal over z'n adem was. Erg sneu. Had dat niet verwacht op dat moment. Dacht dat hij moest plassen. Even goed af gespoten, toen knapte hij wel weer wat op, maar had echt met hem te doen. Volgende keer zeg ik lekker af met deze temperatuur.

Nog meer mensen gestart?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:56

Cindy, fijn dat je er weer opzit en het dus goed gaat!
janine, super dat hij geen schimmel plekken meer heeft. Dat boek van dressage pro, wat kun je ermee?
DR, wat een stoer besluit om je paard in training te zetten. Rij je dan even helemaal niet?
AD, wat een fantastische resultaten! Gefeliciteerd! Prachtig veulen ook!

Wb Henk en de warmte, normaal kan hij er vrij goed tegen. Maar ik denk dat ik ook ivm wedstrijd, iets minder gestapt heb met hem in de tussentijd.

Mochten er mensen dit weekend op concours gaan, succes!
Wij gaan morgen een dagje meerijden met de Ermelose paarden tweedaagse. Nog niet eerder gedaan, dus ben benieuwd!

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:21

Ik meld me maar weer eens. Heb al die tijd wel meegelezen maar geen motivatie om te reageren.
Weer heel veel zadelgezeur gehad. Echt om moedeloos van te worden.
Zadeladvies dat ik van zadelmaker a had gekregen was dus niet passend bij mijn paard. Wel een zadel erop gekocht.
Nog drie keer laten bijvullen, ander kopijzer via fabrikant laten komen. Maar telkens paard na korte tijd weer boos.

Toen naar country mill geweest. Deze laten zien waarom en waar het niet past en niet gaat passen ook. Wel advies mee gekregen om te kijken naar bepaald merk en maat.
Een van aangeschaft, maar dit model vind ik echt crap zitten. Dus toch nog zoekende naar iets fijners waar we beiden happy mee zijn.
Maar intussen is de zadel collectie ook dusdanig groot dat ik echt eerst wat kwijt moet voor we weer wat anders kunnen gaan aanschaffen.
Wat een gedoe zeg...

Maar genoeg over ons eeuwige zadelgezeur. :')

Ik zag goede resultaten voorbij komen en weer een hoop nieuwe aanmeldingen in het topic. Erg leuk! En ook weer gave foto's die voorbij kwamen.

Wat een hals heeft je paard ultimo!
Piaffe mogen oefenen, echt een droom!
Misticrider, springen super stoer!

Zag hierboven over pre/cruzados staan. Heb een jaarling cruzado staan als gezelschap voor de jongens. Hoop dat die knap opdroogt. Hoe groot zijn die van jullie?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:01

Goed nieuws roos. Super fijn!
DR, vertel!! Hoe was het gister?

Jullie gaan super hard dus reageer later weer uitgebreider. Toch niets spannends te melden op het moment. :')
Ik lees wel vrolijk mee hoor

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:00

Spannend DR! Klinkt als een super leerpaard!
Laura, fijn dat Dex zo goed gaat. Doe je slim met je verlof en vakantie erachteraan. Heb ik toen ook gedaan, beviel prima.
AD, wat een fantastisch mooi veulen. Ik hou ervan. Baal altijd als ik zulke leuke dieren zie en dan denk, daar ben ik echt veel te groot en zwaar voor, maar anders... :Y)

Ik vond de m2 in het begin erg lastig. Kwam met name doordat mijn paard vrij neerwaarts gebouwd is en hij moest gewoon minimaal horizontaal evenwicht hebben in het m2. Hier liepen we tegenaan, maar na even daar de puntjes op te hebben gezet, vlogen we er ook doorheen.

Nu in het z heb ik net weer ingeschreven voor volgende week. Best spannend, we hebben weer een pauze van een aantal maanden gehad. Plus een nieuwe locatie voor ons, dus even zien wat dat spook doet. Op zich zijn alle oefeningen prima bevestigd (behalve de keertwendingen, daar bakken wij gewoon nooit wat van :+ ) en kan hij ze prima. Maar of hij zich goed houdt... :Y)

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:11

Ohhh een vos, ik hou ervan! Gefeliciteerd, en veel plezier met hem dr!
Sw, prachtig. Je zal toch maar zo kunnen tekenen. Wow

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:45

Komende zaterdag. Zag 7 starts staan in het z1 en vaak op die locatie loopt er best wat knaps mee. Ben benieuwd hoe we het er vanaf brengen. Nog meer mensen?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:39

Welkom nimber!

Hier rustige kerst. Gister met schoonfamilie en vandaag oma te gourmetten gehad. Vriendlief is die nu naar huis aan het brengen.

Bij jullie?

Bij ons wedstrijd afgelopen zaterdag dramatisch. Weer in de staak. Eerste ronde daarmee uitgebeld dus - 2. :=
Tweede ronde afgegroet. Moet zeggen dat ik niet echt te spreken was over de jury, maargoed. Volgende ronde weer beter, we weten in ieder geval nu dat je maar 20 sec staak hebt max voor het je twee wp kost. :')

Heb trouwens een beetje een gek iets waar ik de laatste paar weken echt tegenaan loop. Paard 2 is altijd erg moeilijk met rijden. Strak, snel en tdh. Eigenlijk gaat hij juist de laatste paar weken super fijn, maar... Maar 20 min ongeveer. Daarna vallen we weer in oud traject. Tdh, strak en wegdrukken. Dit is overigens ook het paard dat erg lastig spieren opbouwt, alhoewel hij er voor zijn doen erg goed uitziet op het moment.
Iemand enig idee?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:33

Heerlijk! Je hebt fantastische temperaturen ervoor en volgens mij is het weer ook niet slecht. Geniet ervan Nouvel.

Laura, rot alrijd als ze zo'n dag hebben. Hoop dat het bij een dat blijft en dat hij er morgen weer is.

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:12

Ohhh Netflix kerst klibkt geweldig. Misschien volgend jaar zeggen dat we met vakabtie zijn. Hebben we zeker geen verplichtingen :P

Ik ken het niet Noukie. Heb wel van die cooling gel voor de spieren zeg maar. Die gebruik ik wel eens na lange (intensieve) buitenritten. Hier lijken ze wel baat bij de te hebben.

Bloed al een paar keer afgenomen. Dit is telkens goed. Ik verdenk hem zeker van verzuring. Wil toch de magnesium vit e en selenium op gaan starten en even zien of hij dan verbeterd.
Ik vind na 20 min verzuren erg snel. Zeker met het "werk" dat hij doet want dat stelt echt niets voor.

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:10

Beste wensen allemaal en op naar een wp-rijk 2020 :Y)

DR, gefeliciteerd met je scores, knap hoor! En zonde van jonne, hopen dat die snel weer op de rit is.

Noukie, begrijp ik dat je een andere baan/functie over 3 weken gaat starten?

Laura, jezelf niets kwalijk nemen hoor. Je doet je best en krijgt er helaas geen handleiding bij.

Leuk filmpje Nouvel. Moet lachen erom. Als die van jou harder wil, gaat hij meer omhoog ipv echt racepaard hard. Grappig gezicht, heel contra met mijn race-eend. :+

Hoe was het vuurwerk bij jullie? Beesten allemaal beetje goed de nacht doorgekomen?
Hier was de hond eigenlijk alleen rond 00.00 uur van slag terwijl ze dst normaal al dagen is.
Paarden waren dagen super relaxed en maakten er niets van. Op easy na, die was helemaal in paniek om middernacht. Andere jaren vond hij het geen probleem maar nu waren de buren van twee huizen verderop aan het knallen. Normaal is het hier allemaal ver weg.
Arme dier stond te trillen in zijn stal, ogen plopten er bijna uit. Had echt medelijden met hem.
Vandaag eten ze nog slecht, maar lijken verder wel weer ok.

Goede doelen voor dit jaar op paarden gebied... Z1 door en z2 met winst.
Moet haalbaar zijn als hij de bak door gaat :+

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:13

Veel mensen hier met dispensatie. Ik vind het knap van jullie om dan zo lekker door te blijven rijden incl wedstrijden. Zeker als ik lees over echt pijnlijke lichamen continu. Petje af.

Nouvel, jij voor pssm al ingestuurd?
Wb het terug vallen zodra je de ring ingaat. Ik heb dat gehad met van l naar m. Zweep mocht er niet meer bij...
Spoortje om, hielp niet. Iets langere knop, hielp niet.
Toen echt stel pizzaznijders om en daar heeft hij dusdanig veel ontzag voor dat hij zelfs, als hij warmgedraaid is, echt zelf begint te sjouwen en ik terug moet rijden.
Sindsdien altijd op wedstrijd om. In training wissel ik vaak af.
Wat waren je punten uiteindelijk?

Ik lees hierboven ook over de Anatomica. Bevalt dus goed? Ik ben zo klaar met die zadel ellende, zit erover te denken om nieuw aan te schaffen. Stukje garantie afkoop zeg maar...

Vorige week op wedstrijd geweest dat ging mwah. Heel veel spanning met losrijden en eerste proef. Lag iets op de bakrand dat sloeg hij er met z'n staart van af, dat gaf nog een hoop gekletter, toen wist ik cht m'n proef niet meer... :=
Tussen de twee door vloeide dat wat af en kon ik er fijn aan rijden. Tweede gingen we heel fijn in alleen op driekwart van de proef schrok hij weer op het moment van een wissel, maakte een 180° en daarmee was ik ook het spoor bijster direct. Dus 3 oefeningen verknalt. Kon hem wel de a c lijn op even kort herpakken dus daar was ik blij mee. Al met al, je zou het niet zeggen, maar was ik tevreden. Punten vielen me alles mee.

Op s&t is henk trouwens net zo zwaar als hij met trens alleen is. Alleen heb ik m'n handen voller en hij knikt sneller net achter de loodlijn.

Wat mij trouwens opvalt en misschien ligt het aan mij, maar in sb en travers in de proef, is doorgaans bij mij een 6je. Terwijl in training ik in de spiegel kan kijken en dan doet hij dat echt heel netjes vaak. Zeker de travers. Voor mijn gevoel zijn ze vaak in de proeven niet veel anders dan in training en toch 6jes.
Hoe is dit bij jullie?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:37

Ik kom weer onder mijn steen vandaan. Trouwe meelezers, slechte poster... :=

Hackamore rij ik ook best mee en deze vind ik erg fijn. Op bitloos worden beide paarden van mij echt tanks, hierbij lekker licht van voren en gewoon alles mee te doen.
Vind alleen dat met een gewoon hoofdstel, de bakstukken teveel mee bewegen waardoor deze dicht richting ogen kwamen. Schijnen speciaal hack hoofdstellen te zijn waarbij de keel riem een stukje lager zit zegmaar.

Zag wederom mooie foto's en filmpjes voorbij komen. Gelukkig kunnen we allemaal nog een beetje doorrijden. Moet er niet aan denken dat dit ook stil komt te liggen door de corona.
Nu zonder wedstrijden, kunnen we wel lekker verder trainen ipv ons druk te maken om het starten.

Waren er nog mensen die met die online proeven gingen starten in lagere klassen?

Bij jullie de paarden al het land op?

Las net iemand over sneeuw... Jeetje, das een afknapper... Bleef het ook nog liggen of was het snel weg?

Wij hebben heeeeeel veel zadel issues gehad. Intussen hebben we zondag een nieuw zadel opgehaald. Op maat voor hem gemaakt, hoop zo dat dit hem gaat zijn en we eindelijk eens deze problemen achterwege kunnen laten. Laatste 10 weken wel kunnen rijden met een leenzadel, hij liep daar best heel fijn onder gelukkig. Nu weer wennen aan het nieuwe zadel want alles is nog een beetje stug. :o

Nouvel, is je paard weer fit intussen? Vervelend dat hij ziek wordt van de enting. Al van andere fabrikanten een vaccinatie geprobeerd? Hoe gaat het nu met zijn pssm, merk je al verschil met je aangepaste voerbeleid?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:47

Ik stuur je wel even een pb. :)

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:48

Ahh niet leuk van ongevraagde tips vanaf de zijlijn...

Heb een award zadel nu. Had hem net goed en wel besteld en toen las ik paar nogal wisselende recensies. Dan druk ik me iets zwak uit...
viel mij alleen wel op dat degenen waarbij de recensie niet positief was, deze nogal de boel aan het opruien waren op meerdere media.
Een ervan had ik namelijk al gelezen en hiervan dacht ik, nooit zal je iedereen tevreden kunnen stellen, maar deze bleef dus elk item aangrijpen om de verkoper de grond in te boren.
Ik hoop dus dat dit voor ons echt de oplossing van de tijdenlange problemen is. Hij is vanaf kale boom aangemeten dus we gaan van het beste uit.
Fotootje hieronder, vind hem zelf wel erg mooi geworden. :Y)


Afbeelding

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:03

noukie: ahhw altijd lastig zo'n zoektocht naar de juiste rijbroek. Ik kan het ook zelden goed vinden. De enige rijbroek die ik echt lekker vind zitten... Dat is m'n wedstrijdeijbroek en dus wit... Niet geschikt voor dagelijks gebruik daarmee -O-
Succes met je zoektocht.

nouvel, wat een fijne stukken laat hij zien zeg! Bitloos en wel, gaaf hoor!

laura, intussen alweer gereden? Masseur veel profijt van?

Dg, heeeerlijk buiten rijden! Kan je bij jullie van stal zo de bossen in?

Ivy, stoer om erbij te gaan mennen. Vind het erg leuk, maar heb zelf altijd het gevoel te weinig in te kunnen brengen dan wanneer je erop zit. Ik heb een van de jongens voor de wagen beleerd maar nadat hij eens omhoog kwam en er zelf zo van schrok dat hij een kort sprintje wilde trekken, was ik een beetje genezen. Ben niet zo'n held ermee.
Nu staat er dus nog een kar en tuig te verstoffen... :')

@nimber,wat betreft het geen voorstander zijn van de online wedstrijden. Ik snap je idee, alleen denk ik dat de mensen die met slof/instructie erop enz, thuis ook zo rijden. En het is maar tot M2 niveau, dus je bent ook snel uitgereden, in de zin van, het zijn de lagere amateurklassen, het is de moeite niet waard om het paardwelzijn niet voorop te stellen.
Maar misschien ben ik te naïef hoor, dat kan zeker.

@nimber, die foto! *D wauw!

Hier same old same old. Probeer te wennen aan mijn nieuwe zadel, maar had van de week stomweg verkeerd ondergoed aan. Zodoende m'n lies kapot gereden. Blijft erg gevoelig wel dus beetje voorzichtig en korter rijden maar. Stupid me :')

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers