[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:50

Gefeliciteerd met je plaatsing voor de hippiade Michelle, wat gaaf!! *\o/*

Hier ga ik het ook weer oppakken. Aantal maanden eruit geweest ivm externe verkoop paard, wegens ziekte vader toch besloten hem te houden nu. Daarom paard nu weer “thuis”! Bak was wel beetje verwaarloosd dus dat ben ik nu aan het opknappen. Dan op zoek naar nieuwe instructrice en dan wil ik de ring weer in! :)


BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:39

Katja, goed dat je weer hebt meegedaan! Heb je er nu weer iets meer vertrouwen in?

Lithya weer mooie winstpunt!

Nikkie wat knap dat je zo lang bent blijven rijden en er weer zo snel op zit! En dan meteen bovenaan meerijden haha!! Ik had je wedstrijdverhaal ook langs zien komen op Facebook via bit of hoefslag oid :)

Michelle wat ga je lekker! Echt super punten meteen zo op je debuut :D kan op de video inderdaad wel zien dat je dat stukje energie en gedrevenheid soms mist.

Mloui gefeliciteerd met je eerste wp! Mooi begin :)

Droversrun, gewoon doen! Je mag tegenwoordig gewoon weer terug als het niet bevalt haha dus wat houd je tegen!

Ik heb ook weer mijn eerste concours opgegeven (1 sep). Wilde nog graag keer starten dit seizoen, ben juist van de outdoorconcoursen en dat heb ik nu misgelopen. Zie dan wel wat ik er van maak, gewoon weer keer leuk om te gaan :o. Voor nu thuis probeer ik weer terug te komen op niveau, ben nu ook bezig met de dubbele longe, heb er echt profijt van! (Na 7 jaar zie ik eindelijk nut in longeren haha) Alleen onze bak is zo prut, veel mulle plekken, is beetje improviseren maar lukt nog redelijk. Zaterdag ga ik eens lessen bij Amber Den Heyer, die komt hier in de buurt. Ken haar niet dus benieuwd hoe het gaat en of ik er wat tips uit kan halen! :)


BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:57

Geinig, ik vind de tweede proef ook moeilijker maar scoor vaak wel hoger in de tweede proef... weet ook niet waar dat dan precies aan ligt, was in het Z1 ook zo.

Droversrun, hoe is je debuut gegaan??

Ik heb gisteren les gehad van Amber den heyer. Wel positief over! Toch wel heel anders dan verwacht en wel een aantal goede handvaten meegekregen waar ik wel wat mee kan thuis! Ze is hier eens per maand in de buurt, ga ik vaker lessen denk ik! :) Over 2 weken ga ik ook nog bij een andere instructeur lessen die vanuit Brabant naar hier komt. Ben het weer lekker aan het oppakken dus. :o

Vraagje, geven jullie nog aanvullende supplementen voor spieropbouw of spierondersteuning? Zo ja, welke, en hoe bevalt dat?

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:30

Dat is toch een mooie start! Misschien moet je de tweede proef ook rijden en scoor je daar ook hoger haha :P


Mijn paard ziet er op zich top uit, mooi gespierd en glanzend. Maar Amber raadde mij aan een supplement bij te geven die verzuring tegen gaat en om de achterhand sterker te maken, hij vindt het dragen moeilijk. Dus ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee. :o

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:08

Bedankt! Heb pharmahorse om advies gevraagd welke van de supplementen zij adviseren. Neig nu naar de vitamine e excellent :)
Vind de Naf M power er ook goed uitzien, maar qua prijs wel een beetje te duur om te proberen. :o

Hij heeft opzich wel een prima gespierde achterhand.
Afbeelding

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:50

Mooi resultaat Michelle, je hebt er toch maar mogen rijden! En knappe foto! :D

Ik ben vandaag na 8 maand weer op concours geweest, was toch best beetje spannend haha. Losrijden ging erg lekker, kon ik rijden als thuis en dat is echt mijn struikelblok normaal. In de proefjes vind ik dat wel moeilijker om die lossigheid vast te houden maar was heel tevreden over hoe het ging! Zeker de eerste proef paar hele fijne momenten. Tweede proef aantal slordigheidjes op het eind, liepen zo 3 oefeningen achter elkaar in de soep door een mislukte wissel, maar had ook wel goede lijnen. Kreeg 213 en 211,5 en daar kan ik me goed in vinden :o Genoeg ruimte voor verbetering maar in ieder geval bevestiging van mijn gevoel :D Trots en voldaan thuisgekomen haha :)

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:05

Ziet er netjes uit Michelle, vind wel dat je tempo over het algemeen behoorlijk hoog ligt waar om een verzamelde gang wordt gevraagd. :o

Wauw Mloui jij vliegt erdoorheen! :D gefeliciteerd!
Ja de eerste proef vond ik wel redelijk te doen maar in de tweede op het eind moet je bij c een wissel en dan zegmaar een gebroken lijn met vliegende en eenvoudige wissel. In de wissel bij c maakte hij een gekke sprong en werd wat loperig en dan ben je al bij I voordat je klaar bent voor de wissel: als gevolg de vliegende wissel mislukt, de eenvoudige wissel ook door drafpassen... had zo drie keer een 4 te pakken oops... vind die proef 28 sowieso beetje rommelig dat draf en stap gedeelte door elkaar, halsstrekken zo ff kort tussendoor gedrukt. :o de eerste proef vind ik dan weer wat meer Z1 met wissels haha.

Katja hoe gaat het met jouw herstel?

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 10:38

Hoe gaat ie hier? :)

Michelle, hoe komt het dat je hem thuis zo moeilijk rond krijgt? Bedoel je dan verzet of telkens schrikken oid?

Katja, hoe gaat het nu met je oog?

Wij rijden thuis momenteel in de modderplassen. Moet veel poetsen elke dag :Y)
Ik heb ook een nieuwe baan (ik studeer maandag af :) ), dus het is even wennen om na een lange werkdag nog geconcentreerd op het paard te gaan zitten. Concours deze maand daarom even afgezegd, optimaal voorbereiden lukt zo niet echt. Even kijken hoe ik dat ga oplossen voor het gaat vriezen.. zit rond te kijken naar een pensionstal maar of is vol, of bevalt niet. :(

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:20

Stil hier! Allemaal de beste wensen voor 2020! **\O/** Nog goede paardenvoornemens?

Welkom Marilyn! :)

Ik ben inmiddels van stal verhuisd en heb de smaak weer goed te pakken met trainen. Afgelopen weekend op concours geweest. Had een aantal mooie cijfers en complimenten maar ook een aantal erg lage cijfers dus niet genoeg punten, maar blij dat ik weer gegaan ben en trots op mijn 7ens en 8en (en weer aan de slag met de 2en en 3en :7 ).
Nu ook weer meer concoursen gepland en lessen: dit wordt mijn jaar :))

Nog een paar foto’s van afgelopen weekend
Afbeelding
Afbeelding

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:12

Was voor ons beide even wennen natuurlijk maar kan er erg fijn mee rijden. Heb er wel een bitfitter bijgehaald. :)

Rijd ook regelmatig met trens alleen en dat wil ook prima, maar met stang en trens zijn de hulpen veel subtieler.

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 14:09

Gisteren weer gestart!
Nu was ik al een beetje zenuwachtig en was er op locatie door uitvallers ook ineens een vervroegde starttijd... dat was ineens heel erg haasten en niet kunnen concentreren, niet zo lekker voorbereid de ring in.
Toch wel de puntjes waar ik mee aan de slag was de afgelopen weken veel verbeterd voor mijn gevoel, en de wissels gingen ook erg goed :). Maar doordat het zo onrustig was in m’n hoofd reed ik ook echt slordig :') . Gelukkig toch nog wel 2 winstpunten thuisgekomen! :D

Ik had deze keer ook gewoon met mijn “thuissporen” gestart en hier liep hij eigenlijk veel beter op dan op mijn wedstrijdsporen. Dus dat heb ik in ieder geval weer geleerd, gewoon mijn simpele sporen blijven gebruiken ;).


Hoe is jullie Z2 leven? :)

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:00

Op zich wel :) Qua paard heb ik nog dezelfde mogelijkheden als normaal, zonder concoursen dan, en daar ben ik gewoon lekker mee aan het trainen. Ik heb altijd een planning per week met trainingsdagen/vrije dagen en dat voelt eigenlijk niet anders dan anders. Tja, normaal sta je af en toe wat meer op scherp omdat je de ring in moet. Maar zo vaak ging ik dat niet afgelopen jaren, al had ik dat dit jaar wel willen doen (check mijn post van 2 januari “dit wordt mijn jaar!” :') ).
Ik weet voor mezelf wat ik op lange termijn wil verbeteren en waar ik aan wil/kan werken!

Ook heb ik door het thuiswerken nu een betere balans in werk-privé en veel meer tijd en rust, kan nu meer genieten van mijn paard elke dag :) normaal is dat doordeweeks wat meer gehaast en heb ik ook minder energie ‘s avonds.

Verder is paard is bij de fysio geweest met goed effect! Sindsdien weer druk bezig met het goed krijgen van m’n rechterwissel en dat gaat al beter! En hij is verwend met een nieuw hoofdstel :o.

En jij?
Kunnen jullie allemaal nog steeds lessen enz of niet? Ik ben ook lid van Team by Jill en haal ook wel veel waarde uit haar filmpjes :) (tip!)

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:19

Wat voor werk doe jij?

Ik heb een beetje hetzelfde probleem in de wissels denk ik. In de galop zit mijn probleem vooral in het vlug houden als ik hem sluit.

Jill kan technische dingen heel duidelijk uitleggen. Soms gewoon heel simpel in de basis over bijv. lengtebuiging en schoudercontrole maar ook in oefeningen zoals de pirouette en vliegende wissel etc.
De meeste oefeningen had ik mijn paard al geleerd voordat ik lid werd maar ik begrijp nu wel beter wanneer ik bijv een bepaalde hulp geef of juist niet moet geven. En daarnaast is er net zoals hier een soort forum waar zowel Jill als andere forum gebruikers kunnen reageren op je berichten met tips. Fijne sfeer! :)

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:03

Welkom! :D

Ik ga vooral op wedstrijd voor de proefervaring in de ring en de sfeer eromheen. Dus ik start pas weer als de situatie weer redelijk normaal is :o

Jullie wel online proeven gereden of weer “concoursen” gepland? :)

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:08

@Iris, mooie punten eerste proef! Jij bent ook werkzaam in de paarden? Ik heb denk ik weleens topics gezien van jouw Sjaantje, ga je nog ver mee komen :)

@Lithya, jammer, net geen winst. Altijd balen als je dan net langer moet wachten (of juist opgejaagd wordt), ik kan daar niet zo goed mee omgaan :o. Hoe gaat het met springen?

@Sanne, kan me goed voorstellen dat je je maatje mist :( Heb je beeldmateriaal van je nieuwe?

@Superzodiak: Fijn dat je weer op kunt bouwen! Z1 is ook een mooie klasse om kilometers in te maken, ik zou soms zo graag weer terug willen...
Ik voel me niet minder gemotiveerd, train normaal ook best veel basis. Ik heb nu wel zo'n meetmoment over 1 maand gepland, dus ik heb nog 1 maand om me heel proefgericht voor te gaan bereiden haha :Y). Normaal start ik niet zo vaak eigenlijk, wilde ik dit jaar wel maar ja..

Mijn rijden gaat altijd met ups en downs, nu ga ik weer richting een up voel ik :D Hij heeft soms echt fijne stukken en dat ik denk het zit er toch in! Maar ik weet ook wel dat ik dat in de proef nooit zo voor elkaar ga krijgen. Maar dat geeft niet, zo heb ik er thuis in ieder geval wel plezier aan en zolang ik weet dat er ruimte voor verbetering is hou ik motivatie :)

De corona tijd maakt me ook weer pennymeisje, zo hebben we onlangs al een fotoshoot in de Sahara gehad en vorige week in een klaprozenveld :')

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:41

Hoi!

Super dat het zo goed gaat Iris :)
En Lithya, jouw punten worden ook steeds constanter zo te horen!

Mijn paard doet het eigenlijk heel goed, steeds voorwaartser! Loop nog wel enorm tegen mijn rechterwissel aan. Volgende week ga ik naar de dierenarts om te bespreken hoe we het SI gewricht kunnen behandelen. Ik hoop dat dat mijn probleem helpt op te lossen :).

Vanmiddag heb ik weer wedstrijd! En hopelijk kan ik mijn nieuwe cap op, die wordt vandaag tussen 12-14 eindelijk bezorgd en ik moet om 13:30 weg :=

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:28

Hij was er op tijd!!
Afbeelding

Proeven gingen ook fijn! :D Met name de eerste echt strak gereden, heb echt kunnen rijden zoals thuis zonder verlies van impuls en lengtebuiging :) helemaal happy mee. Punten vielen me wat tegen... Was goed genoeg, maar gezien de progressie hoopte ik dat ook terug te zien in de punten. :o We waren wel netjes net onder de prijzen geëindigd dus jury’s zaten denk ik gewoon over het algemeen wat lager.

Ik zag net een ZZ licht proefje. Draf gedeeltes leken wel makkelijker dan die van de huidige Z2 proeven. Maar de lijntjes van de wissels zijn wel wat korter, door een S van hand veranderen en dan op de AC lijn wisselen enz. Dat vergt nog wat oefening bij ons :P.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marie111, willievdh en 36 bezoekers