[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 13:38

Noukie, ik heb schandalig veel geld uitgegeven met shoppen... Dus ik kan wel zeggen dat het goed is gelukt :')
Met die warmte doen wij niet heel veel anders qua buiten staan. Voordeel is dat het een stenen stal is die heel lekker koel blijft. En voordeel van de bak waar nu een dak op zit, dat ze lekker in de schaduw kunnen staan als ze dat graag willen. Zand blijft lekker koel zo zonder zon er op!

Hoe reageerde je paard op die slang? :D Hier in de buurt zie je ze ook wel eens, meestal platgereden. Volgens mij totaal onschadelijke beesten.

Nouvel, ik denk dat Ferro zich ook heel erg graag lang maakt, dus ik kan me voorstellen dat je meer hebt aan een stang dan aan een trens! Wietse mag zich ook wel graag lang maken, geen wonder, hij is eigenlijk ook een handbreedte te lang in de rug :+ Maar daar passen we het rijden ook wel een beetje op aan. Hij moet gewoon leren dat hij bij elkaar kan lopen en dat accepteert hij prima op een trensje.
Niet nadenken over die twee teugels en twee bitten en gewoon doen? Werkt dat ook bij je? Hij valt meteen niet neer als je een keer te fel in komt...


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:04

Gefeliciteerd met je punt Mella!!! *\o/*

Steffi, gave foto's! <3 Prachtige schimmel heb je! Wat hield je tegen om ze te delen joh? :P
Ik zou willen dat ik zulke gave foto's had! Meer dan filmpjes af en toe heb ik helaas niet :(

Laura, genieten hoor dat hij het zo lekker doet met je instructeur! Dat geeft je wat om naar vooruit te kijken! Komt je instructeur regelmatig?

Nouvel lekkere les gehad... Toch vind ik je bericht nog niet zo enthousiast... Moeite met zelf overtuigd te raken? Ook in het kader van zijn gezondheid?

Mahitri, ik vond het gebrek aan voorwaarts op je eerste filmpje helemaal niet zo schokkend eigenlijk. Ik heb het idee dat Wietse dat veel erger had. Maar hij liep wel een stuk slechter in verbinding dan Wietse als die dichtsloeg. Ik vroeg me echt af of ik de goede link wel had aangeklikt omdat ik je ook wel eens heb zien rijden.
En toen zag ik dat tweede filmpje... Jeeetje wat een vooruitgang!! :oo Echt heel knap!!! Nu nog wat meer op het achterbeen, in de overgangen terug lijkt hij wat te blijven drammen (lekker Fries)
Welk kwartje moest er bij jou vallen?

Ik heb gisteren nog even gereden, dat was goed te doen. Vind het nu ook niet meer zo heel erg warm moet ik zeggen. Morgenavond ga ik even naar stal om hem lekker af te spoelen.
Met rijden wil het allemaal even niet meer. Moet focussen op recht zitten en ontspannen van mijn rechterheup, maar dan vergeet ik weer voorwaarts te rijden enzo. :roll: Ellende...
Les wordt pas weer na 12 augustus ben ik bang... Jammer :(

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:32

Noukie schreef:
Janine, balen dat je net een dip hebt nu je niet kan lessen! Paar dagen even relaxen nu, kan dat je helpen?
En makkelijker gezegd dan gedaan: minder denken en gewoon voelen en doen?

Ik kom net bij de fysio vandaan, zit weer 0 beweging in mn bovenste nekwervel, dat verklaart dat het "een beetje stijf" voelt _O- En iedereen zich maar afvragen waarom mijn paard beter naar rechts appuyeert dan naar links, ik denk dat ik het antwoord daarop wel ben ;)


Vind ik heel lastig... Maar misschien mijn mindfullness boek even bij mijn ouders vandaan halen :P
Zodra juf terug is maar even twee weken achter elkaar lessen :)

Rijden stelt een beetje teleur, niet omdat hij het niet doet. Maar omdat ik het even niet doe :\ Laatst op concours was het echt helemaal te gek (op de foto is te zien dat ik gewoon écht lach!), en dan is het ineens ff geen doel hebben ofzo. Misschien is het het weer ofzo...

Erg he, hoeveel invloed je eigen houding heeft op je rijden!! Ik merk al wel dat het wat beter gaat hoor. :P

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:59

Laura1982 schreef:
Janine soms even een stap terug doen en wat anders gaan doen helpt ook. Even met water kliederen of het bos in gaan. Blijf positief jullie kunnen het!


Als wassen met water kliederen is, lukt dat wel....

Bos is hier in geen velden of wegen te bekennen :P

Denk dat het ook een beetje de stress van de afgelopen weken is geweest. Ik wilde in mijn vakantie per se een aantal kozijnen geschilderd hebben. Op de laatste dag ging het regenen terwijl ik bezig was. (ja ik had echt gecheckt). En daar begon te stress. Inmiddels is het wel zo goed als af (een raam met een barst moet nog terugkomen) en is er best wel een last van me af gevallen. Het was vorige week echt zo erg dat ik regelmatig begon te hyperventileren (als in, ineens licht in het hoofd omdat ik vergat te ademen) zodra ik in rust kwam. Als ik bezig was had ik nergens last van.
Intussen de deuren in ieder geval een tweede keer geschilderd (moest van groen naar wit) en flink geshopt, dat hielp ook aardig tegen de stress... :P

Dus ik hoop dat het nu ook tussen mijn oren weer de goede kant op gaat. Heb dit soort dingen van mijn vader, heel vervelend. Maar het kan me geheel overhoop krijgen :')

Zaterdag ook, was ik aan het rijden, gaat mijn werktelefoon, betrof een fikse storing. Dus ik vanaf paard van alles regelen. En toen nog even weer rijden. Ging natuurlijk niet he... :\ Dan houdt die storing me meteen zo bezig.

Vandaar dat ik m'n mindfullness boek maar even weer tevoorschijn moet toveren. :+

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:59

Voor de duidelijkheid, ik zit niet heel erg diep hoor :P Het is meer dat ik verlang naar een wedstrijd, omdat ik hem daar zoveel scherper heb ofzo.. }:0
Ik zoek er naar hoe ik dit thuis ook zo kan krijgen en weet niet goed waar ik moet beginnen. :+

Ivy wat enorm balen dat je er weer zolang uit komt te liggen! Wat gaan ze aan je arm doen?

Nouvel, wat ontzettend balen dat er altijd zoveel vaags uit komt zeg... Ben benieuwd of dat nieuwe spul wat verandering gaat brengen... Die arabo is leuk hoor :) Ziet er zo niet te dik uit!

Mahitri, hmm... ik hoopte dat ik er iets aan zou hebben :') Maar ik durf nu in de proef wel te rijden en doe het thuis dus niet :') Ga je naar Bakkeveen?

Steffi, je moet eigenlijk naar diegene waar Mahitri en ik wel komen... _/-\o_ Helpt écht hoor! Misschien heb je wat aan mijn topic, of was je daar al aan het lezen? Ik kom van heel erg ver. Niet zo zeer niet meer kunnen eten of lang van te voren last hebben. Maar de ellende zat wel erg diep. De emmer is gewoon druppelsgewijs overgelopen... Maar nu gaat het lekker! Al moet je gewoon niet de illusie hebben dat het altijd goed kan gaan... :')

Ik heb mijn mindfullness boek terug gevonden, komende dagen maar even lezen!

Gisteravond Wietse afgekoeld onder de slang. Eerst even getempt, 37,6 *\o/*
Vanmiddag om 4 uur een appje van de eigenaar of ik vanavond weer kon komen, twee paarden stonden kletsnat onder hun deken (Wietse en nog eentje). Uiteindelijk vanavond 4 paarden gekoeld. Wietse en die andere stonden al lekker bloot in de stal. Wietse weer lekker afgekoeld, nu 37,4 dus weer erg opgelucht. Die andere was ook niet oververhit, maar zweette gewoon veel erger.
Er staat nu ook een ventilator in de stal te blazen. :+

Maar kijken of er volgende week wat verbetering in het weer zit... :D

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 19:19

Ik was liever thuis wat zekerder Mahitri! :')
Keuring een beetje overleefd? Zag een mooie kampioen, knap na een koliekopname! :oo

Baaaaah Laura... het waren ook wel regelrechte plaknachten! Hier vandaag nog gewoon 31 graden trouwens :+ Gelukkig heb ik geen kwaaltjes er van verder :P

Ik heb me net ingeschreven voor Team By Jill... Vind het een ontzettend leuk mens in haar vlogs, en de filmpjes die ik zie zijn gewoon erg tof! Zeer benieuwd!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:18

Leuk Michelle, het lijkt mij ook heel erg leuk om een keer bij haar te rijden.
Een uitzondering wat mij betreft, want ik rij liever niet bij mensen van mijn eigen leeftijd of jonger...

Maar ik ben sowieso heel zinnig :D

Laura, dat komt ook echt terug in die team by jill filmpjes, heerlijke uitspraken :') Maar inderdaad zoals Michelle zegt, heel logisch en inzichtelijke verhalen.

Krijg er zin van om te trainen :D Maar eerst nog ff een paar dagen zweten :P

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:38

SteffiiY schreef:
@Janine: Wat bedoel je met diegene waar jij en Mahitri komen? Ben nu wel benieuwd!
Ik zal je topic eens gaan lezen!


Ik heb vorig jaar echt een rotperiode gehad, Mahitri komt hier uit de buurt en herkende dat. Zij tipte mij Janna Kroes, die ik ook wel kende. Heb hier stress release gedaan, en echt... Wat heb ik daar ontzettend veel aan! Ik kom er nog steeds hoor :) Lichaam en geest in balans heeft onwijs veel goede invloed op het rijden.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:46

Gefeliciteerd Mahitri!! *\o/* Dat wil ik straks ook, een mwah gevoel en zulke punten :)
Goede overweging ook gemaakt!!!

Had je mams nog een punt Noukie? :D Wat rijdt zij ook alweer met hem?
Misschien gewoon lekker doorrijden op S&T, dat kwartje valt straks vast ook!


Ik vind de filmpjes van Jill echt kraak en kraakhelder! Ik las op Bokt iemand die ook dat van DressagePro heeft met Rien, maar die dat toch wel enigszins vaag vindt en liever de helderheid van Jill ziet. Ze doet het echt in Jip en Janneke taal, met veel humor. Ik word er in ieder geval erg enthousiast van.

Zo enthousiast dat ik nog een wedstrijd heb op gegeven, 10 augustus. Dus ik hoop dat het deze week weer wat gaat afkoelen zodat ik weer kan gaan trainen :P Ik ga maar één proef starten, eind van de maand een kleine competitie waarbij ik 2 x 2 proeven moet starten dus vandaar hier een beginnetje :P
Ach en wie weet krijg ik 'm dan nog voor mijn verjaardag sport :D

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:39

Je hebt vast gelijk Mahitri! :D

Gefeliciteerd Ultimo

Noukie, jammer dat mams geen punt heeft gereden. Maar wat is het toch heerlijk om een voorwaarts paard onder je te hebben! :D
Trainingsweken moet je niet bij mij zijn :') Ik zou het echt niet weten... Niet helemaal mijn ding, denk ik... :o

SteffiiY, nu jij nog :D Komt echt goed hoor! Als je de eerste stap maar zet :D En dat is die zenuwen parkeren op een of andere manier.

Ik heb vanavond voor het eerst weer gereden... Heel tevreden met de handgrepen uit TBJ!
Daarnaast heb ik gisteren ook weer een begin in mijn Mindfulness boek gemaakt en probeer ik een beetje yoga voor beginners... Dat is niet heel makkelijk, maar wel super lekker!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:30

Heeee wat knap!! *\o/* Gefeliciteerd!!

Cindy wat lastig zeg... Voeten zien er ook wat apart uit, maar kan ook de hoek en de schaduw zijn... :\

Jaloers hier, op de strandfilmpjes :o <3

Moet volgende week afmelden, Janna kon last minute nog even langskomen. Dus even onder het zadel gewerkt met haar erbij, voor mijn zit. Een aantal openbaringen. We gaan wat vaker naar haar toe hiervoor. Ze heeft Wietse ook nog behandeld, hier en daar wat stijvig. Dus nu ff een weekje lekker weinig doen en dan maar geen sport voor mijn verjaardag. Klussen we eerst wel verder aan de rest.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:46

Jammer Nouvel! Maar je zit er niet ver af gelukkig! :D

Ik vind het best jammer dat ik volgende week niet op concours kan... Maar het scheelt dat Wietse er werkelijk NIET uit ziet... Hij heeft een dikke vette schimmelinfectie. Donderdag wat kleine puntjes, gewassen met imaverol en gisteren bleek het alleen maar erger te zijn geworden :(
Ben wel klaar met de Imaverol, ik ga het anders aanpakken... Dus ik zoek tips :')

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:34

Ik ben wel klaar met die symptoombestrijding... Had een topic geopend daar kwam als eerste reactie zwart komijnzaad olie op... Of Schwarzkummelol... Dat klinkt héél erg interessant! Daar neig ik nu naar.
Ga hem zometeen ff wassen, dus dan ook ff overleg met de eigenaar :)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:49

Nouja aangezien het na de imaverol erger is geworden in plaats van rustiger, hou ik de imaverol voor de borstels en dekens enzo... Maar er moet gewoon iets aan ten grondslag liggen als het vaker gebeurt, het is altijd na een droge periode gevolgd door broeierig weer.

Ik denk niet dat ik op die pagina zit, heb het niet gelezen in ieder geval. Maar haar denkwijze vind ik wel altijd interessant (heb haar gisteren nog gesproken, ook over die schimmelinfectie), ook op humaan vlak. Ik heb al te vaak artsen meegemaakt die maar gewoon willen behandelen op het verschijnsel.
Zelf kan ik dus niet tegen varkensvlees (misschien mede door prikpil gebruik, wie zal het zeggen), ik krijg er zeer pijnlijke cystes van in mijn huid. Maar volgens de dermatoloog kon het nergens aan liggen. Niet aan make up, niet aan parfum, niet aan suikers of wat dan ook in het eten. Ik kon wel een roaccutane kuur krijgen... (ofwel, elke maand een negatieve zwangerschapstest opsturen, want het middel zorgt 99,9% voor een misvormd kindje)
Daar heb ik voor bedankt en ik ben gaan experimenteren. Zonder varkensvlees is er niets aan de hand...

We vergeten veel te gemakkelijk dat een heleboel zaken in onze darmen gevormd worden, en met name de huid is daarin heel kwetsbaar.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:06

Schimmel is geen bacterie ;) Schimmel is een schimmel. De reden dat je 3 á 4 keer moet wassen met imaverol is dat het alleen schimmel zelf dood, sporen blijven zitten (een bacterie kan je in één keer doden). Die moeten eerst uitgroeien tot schimmels voordat je ze kan bestrijden.

Echter bij open plekjes komt werkzame stof ook in het bloed terecht en via die weg weet ik veel waar... Wat in mijn ogen juist verstorend kan zijn voor de darmflora, voor die o zo belangrijke bacteriën daar...
Dus het is echt weloverwogen om het nu eerst anders aan te pakken. Mede ook door zijn beduidend lagere weerstand mogelijk als gevolg van het warme weer de afgelopen weken.

Juist met iets relatief onschuldigs als een schimmel denk ik dat het juist heel goed is om verder te kijken. Hopelijk kan ik andere zaken mooi voor zijn :)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:25

Nouvel schreef:
Hmmm vervelend...
Kun je niet iets door om zijn weerstand te boosten?
Of misschien over op ander voer?
Zeker weten een schimmel, geen huidallergie?


Inderdaad geen zekerheid op een schimmel, maar het klopt precies met de plaatjes. Dierenarts geeft er ook Imaverol voor. Verder natuurlijk heel verklaarbaar, droogte > niets aan de hand. Beetje regen > Ontplofte infectie. Waar groeien schimmels beter dan in een vochtig en warm milieu?

Voer kijken we ook zeker naar, alleen krijgt hij niet heel erg veel.

Het mooiste wat ik tot dusver heb gevonden is dus dat zwarte komijnzaad olie. Ik wilde het jou ook nog tippen, of misschien ben je er al bekend mee?
Het werkt tevens anti-allergisch. Dus in dat opzicht meerdere vliegen in één klap denk ik...

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:29

Welk voer en vitamines hebben jullie gebruikt?

Ik ga het zo ff overleggen met de eigenaar en als we dat gaan doen laat ik weten wat ik merk! :D

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:37

Laura1982 schreef:
Draagt je paard een deken Janine dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn voor broei waardoor de schimmel lekker snel kan groeien door vocht en temperaturen.

Ik vind schimmel niet iets simpels want het is soms heel lastig om uit te zoeken waar het nu precies door komt. Jou zwartje is vorig jaar best ziek geweest is hij daarna 100 % de oude geworden? Misschien toch nog iets onder de leden waardoor hij hier vatbaarder voor is.


Ja hij draagt inderdaad een deken. Afdoen durven we nog niet aan. Meerdere jeukpaarden die enorm op elkaar aan het kroelen (en dan voornamelijk bijten) zijn. Dan ben ik de manen kwijt. Plus dat hij al wat open plekken heeft en daarmee dus beter bereikbaar voor bacteriën. Hij is ziek geweest mogelijk van een muggensteek... dus deken af geeft ons nog geen goed gevoel... :\
Wil het nog wel even voorstellen om 'm dan in ieder geval op stal af te laten... Al heeft hij meer aan zon erop... Misschien moet hij maar even een dag of wat apart staan...

Hij is na het ziek zijn absoluut weer de oude geworden gelukkig! Mogelijk lag de bloedarmoede al ten grondslag aan het ziek zijn. Na ziekte hebben we pas geprikt en waren er geen ontstekingswaarden (of andere afwijkende waarden) te vinden en de bloedarmoede was ook niet te linken aan wormen.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:37

Wauw Noukie, dat lijkt goed zo op S&T!

Wietse krijgt nog steeds wekelijks een shotje redplex :j Wat heb je bij Den Hoek gekregen?

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:11

Noukie schreef:
Druppels van hunzelf, dus nooit helemaal duidelijk wat er in zit. Iig voor oa zn nieren en tegen schimmels in zn darm. Volgende week weer terug trouwens, ben wel benieuwd.


Ach, het mooie is dat er nog zoveel dingen onontdekt zijn... :D Dan is het maar niet duidelijk wat er in zit en hoe het werkt... Als het werkt is het genoeg :D

Had hij last van schimmels? Ben zeer benieuwd volgende week!

Ik heb in iedergeval Schwarzkummelol besteld... zeer benieuwd... Vandaag even gewassen (met teershampoo), mijn borstels en halsters in de imaverol gedaan. Dinsdag maar even weer kijken. Nu al zin om er weer op te stappen volgende week :D

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:28

Nouvel schreef:
Mooi plaatje noukie!

Ferro krijgt ook de voor hem samengestelde druppels van Den hoek en extra daarbij voor zijn darmen de moeder aarde van Bioron:
https://www.holistischdierenarts.nl/pro ... der-aarde/


Heeeerlijke naam! Maar hoe broodnodig op onze uitgeputte weilanden en akkers eigenlijk...

Wat voor verschil merk je tussen wel en niet geven?

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:44

Oke en is het preventief dan? Of wat is de bedoeling?

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:24

Haha heerlijk :')
Ik moet zeggen, ik heb in juni een wedstrijd gereden waar Wietse ook een aantal keer te open werd, maar dat werd wel als heel sympathiek bestempeld door die jury geloof ik.
Althans, ik ging er vanuit dat die opmerking daarom ging :')

Ik heb EINDELIJK een frontriem besteld _/-\o_ Voor bij mijn outfit...
Iemand ging me volgen op insta, zij had wat ik zocht... dus ik volgde haar terug en ze gaat er eentje voor me maken. Echt heel gaaf! :D

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:08

Nieuwe frontriem:
https://www.instagram.com/p/B009pTNIcYs/

De brede :D
Judi vind ik veeeeeeeeeeeeeel te duur :o

DR, lastige beslissing... Maar wat heb je te verliezen? :D

Lekker Noukie... vakantie is ook niet verkeerd... Waar ga je heen? :D

Laura, wat heerlijk, dan kan het aftellen écht beginnen! De babykamer al klaar? :D


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:03

Ik had ineens eigen benen scheren in mijn hoofd, wilde zeggen: Ik ga er gewoon bij zitten in de douche :')
Maar paard doe ik vaak gewoon gehurkt of gebukt...
Proppen draaien doe ik wel eens op een krukje zittend :')

Oh dat klinkt gaaf Noukie! Wanneer ga je?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers