[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:42

Oh wwat fijn Cindy dat je zadel nog optijd binnen is! Dat wordt knallen van het weekend haha :D
Succes vanavond Jorien, gaat vast helemaal goedkomen :j
Fijn dat het goed lijkt te gaan nu met het bit Mella, wat heb je nou uiteindelijk voor oplossing erop gevonden?
Haha Laura wat heerlijk dat je nog lekker kan rijden in ieder geval en ook fijn als je instructrice hem zo een beetje bij kan houden toch? :)

Ja klopt inderdaad, de prijzen zijn bizar. Maargoed als je wat wilt wat een beetje kwaliteit heeft moet je bijna wel :+ Ik heb sinds ik mijn zoektocht begonnen ben, mijn budget al 3 keer verhoogd...
Gister heerlijk gelest bij Joyce, Jonne had in het begin niet zo zin volgens mij maar ging op een gegeven moment echt heerlijk lopen. Ons gister ook maar ingeschreven voor een para wedstrijd volgende week. Toch een beetje in de wedstrijd flow blijven. Ook doen we mee aan het subtop weekend in Tolbert in september. Wordt ons eerste meerdaagse concours, ben heel benieuwd :D


droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:28

Oh gezellig Janine, gaan we doen :D!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:03

FIjn dat de instructieweek leuk was Liss, ik ben er ook al 2 keer geweest maar nog niet op de nieuwe accommodatie. Gave foto's heb je er aan over gehouden :)!

Gefeliciteerd Cindy, wat top! Lekker genieten van je roze wolk.

Fijn van de osteo Optiwolk, ben benieuw naar resultaat op langer termijn.

Haha Yvank, het leed dat wissels heet. En zo herkenbaar als ze ze opeens wel doen, dat je zelf denkt; waarom nu wel?! :+

Hier zaterdag weer para wedstrijd. Ben heel benieuwd, ze is met trainen erg fijn dus hopelijk houdt ze dat vast t/m zaterdag haha. Ben vooral bang dat ze gaat wisselen in de contra stukjes, maar dat zien we dan wel weer ;) Gister bij 2 paarden wezen kijken. Ik ging er echt zonder verwachting of enig gevoel naartoe maar het eerste paard stal echt meteen mn hart. Wat een lief en knap dier <3 . Nu alleen nog even heel goed nadenken want ze is erg prijzig en ik vraag me af of ze voor die prijs wel voldoende talent heeft... Maar het is zo rot als ze je hart al gestolen hebben :')

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:22

Jullie gingen hard gisteravond ;)

Fijn dat je weer lekker aan het rijden bent Janine :D Ja die onderbenen stil houden... ik heb echt precies hetzelfde probleem; je moet niet zo blijven aansporen, uhmmm maar dat doe ik niet? Bij mij heeft een ander zadel wel verschil gemaakt maar niet zo dat ik ze nu opeens wel kan stilhouden. Snap je frustratie van je lengte ook, zo herkenbaar... Mijn nieuwe paard.. Uhhmmm het paard waar ik vanavond voor de tweede keer ga kijken :+ die is 1,76 dus dat is eindelijk een paard naar mijn lengte haha. Mijn merrie is maar 1,63 en lijkt soms wel een pony als ik erop zit.

Ik zou er ook niet te zwaar aan trekken Laura, nog een paar weken dat je kan rijden waarschijnlijk. Dan zit je toch maar even niet perfect op je paard. Krijgt die heus niets van voor een paar weken. Lekker genieten zolang het nog gaat.

Spannend een nieuw plekje Noukie! Ga je ver weg staan met ze?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:22

Ja... ik zag haar weer en toen dacht ik; dit is der <3 . Ze is alleen zooooo duur..... Echt een beetje te duur voor wat ze kan op het moment. Maar ze toont wel weer potentie, maar daar zit wel nog een paar maandjes trainen en spieropbouw in. Maar ik heb zo'n klik met haar. Ik ben er gewoon nog niet overuit, ik vind het helemaal niet leuk zo'n paardenzoektocht haha.

Zaterdag weer een parawedstrijd gestart in Gameren. Eerste proef ging erg goed, lekker gereden. Draf gedeelte was nog een beetje rommeling maar galop ging erg netjes. Tweede proef had ze veel spanning, bij A hadden een slijptol en bij C spelende kinderen met een bal. Eerste proef had ik 63,6 en tweede 61,6. Punten vielen me een beetje tegen...

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:32

Hi allemaal :wave:

Was ik ook weer eens na lange afwezigheid. Ik was lekker op vakantie geweest en heb ook even de tijd nodig gehad om alles op een rijtje te zetten. Ik heb het paard uiteindelijk niet gekocht... Ik twijfelde opzich niet over de merrie, maar ik ben er gewoon nog niet aan toe om mn ruin of mn merrie ervoor weg te moeten doen. Dus voor nu besloten om het geld maar in het training van mn eigen paarden te steken en wie weet komt er wat anders op mn pad en zo niet dan niet. :)

Hoe gaat het hier?
Ik zie allemaal mooie foto's en wedstrijd resultaten voorbij komen, gefeliciteerd met jullie punten +:)+

Vanaf nu zelf ik weer proberen om op iedereen te reageren. ;)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:46

@Noukie; fijn dat je paard lekker staat op zn nieuwe plekje en ja een wei, dat is toch wel heel belangrijk vind ik altijd :j
@Laura; haha wordt die van jou ook zo snel dik zodra die wat minder doet? Heeft mijn ruin ook, gelukkig valt die ook wel weer redelijk snel af. Maar het is en blijft een hollands welvaren ;) Rijd je wel nog steeds ook zelf afentoe of helemaal niet meer?
@cindy; nog gefeliciteerd met je winstpunten en de prestatie van je kur. Jammer van de spanning, leuke muziek :)
@mellam; wat fijn dat je paardje zo lekker gaat! :D ben benieuwd naar je ervaring bij jennifer! Knap dat je blijft zitten op het filmpje, hij is echt snel haha!

Hier zijn we weer gaan opbouwen na een lange periode ziek te zijn geweest en vakantie. Mijn bijrijdsters hebben haar gereden en ik moet haar helaas echt weer even resetten. Ik baal er wel een beetje van, ze ging voor die tijd echt zo ontzettend fijn en nu zit er wel weer even werk in. Ik heb besloten dat ik deze zomer toch nog maar wat Z1 wedstrijdjes meepak. Heb ons ook ingeschreven voor de regio in augustus en dan tussendoor gewoon hier in de buurt afentoe starten. Hoop over 4 weken weer eens te kunnen starten, dan hoop ik dat ze wel weer door heeft wie de baas is :+

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:49

Gefeliciteerd Janine, zowel met je puntje als met je baan :D
Leuke foto's Cindy!

Hier ook liever merries hoor, ze hebben inderdaad een gebruiksaanwijzing maar als je die gewoon goed leest kun je er alles mee. Ik vind bij ruinen toch meer gokken hoe hun pet staat die dag :+
Ik ga vanaf woensdag weer een paar daagjes weg naar Porto, citytrip met mn zus :) Het is daar zowaar een stuk aangenamer dan het hier is met een graad of 22. Paarden hier gister wel nog de hele dag op de wei gehad, het werd namelijk vanaf een uur of 3 bewolkt en op de wei was het qua temperatuur met de wind een stuk aangenamer dan op stal. Gisteravond rond half 9 nog een buitenritje gemaakt maar ik weet niet wat ik vandaag en morgen ga doen met ze, als ik al iets ga doen...

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:17

Noukie leuke foto's heb je geplaatst, was het in Soest?
Jammer dat je je moest afmelden Janine, maar ik was ook niet gegaan hoor. Het was de afgelopen dagen niet alleen heel heet, maar ook super benauwd.
Fijn dat je les goed ging Cindy, die wissel blijft inderdaad lastig vind ik zelf ook. Hier verzamel ik haar ook extra door. Het rotte is dat je in het Z2 daar je vliegende moet springen na een stuk contra dus dat is wat Jonne daar nu elke keer heel graag wilt doen terwijl ze nog een paar wedstrijden Z1 moet lopen eerst :+
Laura hoe gaat het met jou?

Porto was erg leuk! Wel heel veel heuvels op en heuvels af wat voor mijn lijf een uitdaging was, maar desalniettemin een hele leuke trip gehad :)
Gister weer les gehad bij Joyce, was leuk en te lang geleden dus had er wel weer zin in. Toch even de confronterende woorden gekregen dat Jonne een goed genoeg paard is voor de reguliere sport maar waarschijnlijk, hoe hard ik ooit train, niet met haar in het kader ga komen.. Zet me wel weer aan het denken.... Blijft zo lastig!

Over nieuwe rijbroeken gesproken; ik heb gister twee nieuwe rijleggings gekocht. Ik was zo klaar met die pasvormen van rijbroeken en als je een keer wat meer gegeten had dat ze niet lekker mee zitten :+ nu een van Pikeur en een van Eurostar gekocht en ze zitten echt fantastisch, wat een verademing! Ik ben bang dat ik nu de gewone rijbroeken niet meer aan ga trekken haha. Ze hebben bij EJ nu een fijne kortingsactie in ieder geval :)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:40

Dat is zeker ook iets wat je je echt moet afvragen, deze groep is zo sterk. Nou hoeft het A - kader ook niet meteen maar in ieder geval scores rond de 70% zou ik wel graag willen halen ja. Het blijft toch apart hoor dat je in de reguliere sport makkelijk rond de 65% rijdt in de Z1 en dan grade 4 gaat rijden wat eigenlijk m1 niveau is qua ooefeningen en dan blijft steken rond de 62-64%. 8)7

Nee hoor valt harstikke mee, maar je moet wel even goed weten welke merken je moet pakken. De meeste vond ik helemaal niet dun en tekenend behalve 1 die ik toevallig wel gekocht heb van Eurostar, maar dat is een specifiek zomer model dus van een extra dunne stof. Alle andere 'normale' leggins die ik gepast hebben hadden dit niet :)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 09:07

Lekker zo´n dag Janine, soms zit alles gewoon tegen! maar je punt voor wedstrijd is dan wel weer heel lekker, gefeliciteerd!
Balen dat je wedstrijd zo ging Mellamosham, wel fijn en knap dat je in de tweede proef gewoon door bent gegaan.
Jammer van de spanning tijdens je wedstrijd Cindy, toch redelijk goede punten als hij zo vervelend was. Geen opmerkingen op je protocol over onregelmatigheid. Heb je hem al op het harde laten draven?
Haha dat is niet zo best Noukie, welke merken had je besteld dan? Ik heb dat namelijk echt nog nooit gehad haha.

Hier gaat het z'n gangetje. Heb me ingeschreven voor een wedstrijd van volgende week zondag. Leek me wel handig om na 1,5 jaar weer een keer Z1 te starten aangezien we 3 augustus regiokampioenschappen hebben :+

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:08

Fijn dat hij op het harde redelijk goed loopt cindy. Ik ben ook een keer wedstrijd gaan rijden dat ik halverwege mn proef dacht; volgensm ij loopt die niet goed? Maar door de wedstrijdstress hoopte ik dat de jury mij zou uitbellen, maar ook niet eens een opmerking op mn protocol gehad toen.

Haha ja verstandig he van mij ;) Training gaat wel fijn ja, alleen gaan de vliegende wissels steeds beter en daardoor is de contragalop nu wel weer een uitdaging..

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:09

Gefeliciteerd Mahitri met het behalen van je opleiding en het sportpredicaat!
Leuke foto's Kimmutjuh, gezellig dat je weer terug bent.
Ohh nee cindy wat balen! Ik zou hem inderdaad even goeed binnenstebuiten keren om te kijken wat er aan de hand is, sterkte!
Fijn dat het zn gangetje gaat Nouvel, beelden zien er ook goed uit :) Hij breekt inderdaad een beetje af in de lengtebuiging achter je zadel.
Balen van je kwalen Laura! Hoeveel weken ben je nu?
Hahaha Noukie, wat een dramaqueen heb jij zeg :+ Heel goed dat je hem niet zn zin hebt gegeven en gewoon lekker door hebt gereden. Aansteller haha ;)

Toevallig heb ik gister een bitfitter laten komen voor mn S&T hoofdstel. Ik rijd er nu bijna alleen op trens en dat gaat eigenlijk super goed, maar doordat ik mn kracht verlies merk ik dat ik bij lange galop stukken haar zonder stang net niet goed genoeg op achter kan zetten. Met stang en trens blijft ze hier zelf lopen zonder dat ik het hoef te vragen. Maar mevrouw doet altijd haar mond open, zowel met trens als met stang en trens. Nu met een inno flex trensje gaat het een stuk beter maar daar blijft ze dan weer een beetje teveel tegenin hangen en dat trek ik in de galop weer niet. Lastig lastig... Nu maar even de nieuwe s&t combi testen of dat wat is :)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:46

Ik had Bianca Lodeweegs. Nou ik liep zelf zo te emmeren en ik merkte gewoon aan mn paard dat ze niet tevreden was dus dan moet je daar wat aan doen vind ik :) Ik merkte ook per bit ontzettend veel verschil echt al in 20 passen dus ze liet wel duidelijk merken wat ze fijner vindt en wat niet.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:10

Sorry, ik had het even echt heel erg druk en een beetje een dip want mijn lijf werkt helaas niet meer zo mee als ik zou willen. Ik doe even alleen bijlezen vanaf deze pagina, anders is het zoveel. Sorry!

@Janine, leuk het team By Jill. Ik heb een keer een clinic van haar georganiseerd bij ons op stal, echt een leuke meid! Ben benieuwd 10 augustus, wordt in ieder geval weer minder warm dus er kan weer actief getraind worden :D
@Mahitri, gefeliciteerd met je winstpunt!
@Noukie, leuk dat je moeder er mee gestart heeft, hoe is het met je bitten discussie? ;)
@Ultimo, gefeliciteerd met je resultaat en mooie fotos!
@Laura, ben ik het nou gewoon vergeten of wist ik het niet dat jij ook een jaarling hebt van Elias?! Heb je een foto? Ik heb zelf een merrie van Elias in de opfok staan :)

Ik heb zelf trainingsweken gevolgd in Drachten, ze zitten nu ergens anders. Was toen erg leuk, wel groot verschil in niveaus en de instructeurs die je het minste had, waren het fijnst :+ Ik wil ook nog een keer naar Bartels maar ik vind het wel heel erg prijzig...

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:13

Nee dat denk ik dan niet dan had het me zeker opgevallen. Heb je niet een duidelijkere foto? Hij is zover weg ;)


Afbeelding


Afbeelding

Dit is ons Eliasje afgelopen voorjaar :)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:27

Ohja dat is beter! Leuk :D
Nee klopt ze heeft een mini kolletje, hij was wel wat groter als veulen maar gelukkig wordt die steeds kleiner en heeft ze een enorme voorpluk die hem bedekt :+

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:21

@laura, haha ja dat is waar maar daar heb ik gelukkig sowieso niet zon moeite mee. Is maar een ander friesje in haar groep en ze komt altijd als ik haar roep gelukkig :D

@nouvel; wat heerlijk filmpje zo op het strand zeg! Wat fijn dat de lessen goed gingen :)

@cindy; wat fijn dat het weer de goede kant op gaat!

@noukie; jammer dat je niet kan komen zaterdag, had je graag ontmoet :D maaruhhhh klinkt spannend, pb’tje?? <<)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:36

Ohh balen noukie!!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:30

Ik heb echt heerlijk gereden vandaag op de regiokampioenschappen! :) mijn lijf werkte goddank redelijk mee vandaag en dat was eigenlijk mijn doel, zelf heel blijven dit keer. Jonne deed goed haar best als enige Fries tussen alle benen zwaaiers ;) uiteindelijk allebei de proeven tegen de 63% aan en tsja iemand moet eerste reserve worden hè :+


droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:43

Wat een ellende Janine, hopelijk knap die snel weer op. Ik gebruik voor mijn paarden Omega olieën en Equiflexion van de Paardendrogist. Soms geef ik mijn merrie wat extra magnesium omdat het stress in dat koppie weer wat af te laten zwakken ;)
Ben benieuwd naar de frontriem! Heb je een foto? Ik heb gister toevallig ook een nieuwe frontriem ergens in de uitverkoop kunnen scoren, het lijkt een beetje op een Judi frontriem maar dan van Anky. Hij is alleen eigenlijk voor een trens hoofdstel maar ik ga kijken of ik hem misschien toch om mn S&T gewurmd krijg :+

Noukie, ziet er goed uit!! Stoere foto :D Ben je al een beetje over de teleurstelling in en heb je nog wat anders gezien?

Ik hoop dat ik snel mijn foto's van de regio met jullie kan delen, ik ben zo trots op het beeld dat ze daar liet zien :) . Nog even wachten tot mn bestelling binnen is. Ik heb zondag weer wedstrijd en ik twijfel of ik misschien van de Z1 inschrijving een Z2 inschrijving ga maken..... (HELP!)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:26

Haha nee, alleen wanneer ze er zin in heeft kan ze het :+ En het is een merrie, dusja dat weet je nooit van tevoren hahaha.

Haha ook lekker, waar gaat de reis naar toe?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:08

Lekker hoor Noukie, klinkt goed. Ik ben ook zoooo toe aan vakantie maar ik heb niets gepland staan helaas :+

Gaaf je frontriem Janine!

Vandaag je laatste dagje Laura, wat heerlijk! En januari klinkt nog zooooover weg haha.

Nou ik denk dat ik wel 1 Z2 proef ga rijden zondag. Het gaat redelijk goed en de wissels zijn een beetje 50/50 zeg maar. Maar dat zijn er maar 3, we moeten gewoon zorgen dat we voor de rest 7ens en 8ens rijden (no pressure :+) . Kwam er alleen achter dat ik zondag in de eerste proef de jury heb waar ik 2 weken geleden nog 190 punten in het Z1 had bij gereden :') Niet echt motiverend om me over te laten zetten naar het Z2 haha!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:43

Oh echt Noukie? Ik vind proef 30 het galop gedeelte wel makkelijk maar het draf gedeelte nog wat uitdagingen hebben haha.

Ik heb de foto's van afgelopen wedstrijd :D Ik ben zo blij met het beeld dat ze laat zien. Sorry voor de copyright foto's, ik heb ze besteld en betaald maar die heb ik nog niet binnen en ik wilde ze heel graag met jullie delen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:15

Bedankt voor jullie lieve woorden <3

Vanmorgen ons debuut gehad en ik ben onwijs tevreden. Ze had door de harde wind erg veel spanning maar deed goed haar best. De wissels waren met die spanning natuurlijk een kansloze actie als ze ze normaal al niet heel vloeiend springt. Maar we hadden 203 punten! Super frustrerend natuurlijk dat ene puntje maar dat we zonder wissels toch zo scoren maakt me zeker tevreden :D ook nog leuk commentaar gehad van de jury dus dat is altijd fijn!

Balen noukie! Strenge jury?

Fijn dat je zusje er ook op kan stappen Laura, gaat ze hem vaker rijden?

Mahitri wat goed! :D super gevoel is dat! Hier ook expres gelongeerd gister want ik weet hoe ze is als het zo waait ;) en nog gefeliciteerd met je derde premie!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers