[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:39

Dank je, en ja zeker fijn!
Zadel begin ik aan te wennen, hij is ook terug geweest om de zit aan te passen, en ik begin nu steeds meer te denken wat zit ‘ie eigenlijk lekker!
Dus nu gaat het vast goed komen... :D

Poe begint warm te worden nu...
Ineens ook mega veel van die vieze plakvliegen op de paarden?
Bij jullie ook?


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:19

Hier zaten ze vandaag dus ook ineens helemaal vol met die vieze plakvliegen, bah!
Net alles binnen gezet met een hooinet, eind van de middag kijken of ze weer naar buiten kunnen.
Ze wilden graag mee naar binnen inderdaad!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:42

Inderdaad echt verschil!
Hij lijkt ook fijner op de S&T en inderdaad een stuk actiever, ziet er goed uit!
Friezen tonen altijd gelijk zoveel mooier van voren door dat front, vergeleken met mijn laag halsje...
Leuk dat je de filmpjes laat zien!

Ik kreeg van mijn beide instructeurs de tip om de teugels zo vast te houden, sindsdien geen kapotte vingers meer en veel fijner rijden!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 08:35

Steffy, zeker niks om je voor te schamen, ik vind het prachtige plaatjes en het rijden ziet er toch keurig uit?
Niemand is perfect denk ik altijd maar, en we doen allemaal ons best!
Wat een onwijs leuk paard heb je trouwens!
Ik blijf een zwak voor schimmels houden...

Janine, jammer dat je in zo’n periode niet even lekker naar buiten kan, ik vind zelf altijd dat dat echt wel even helpt...
Als ik even crisis heb met rijden (of druk ben met andere dingen) probeer ik wat vaker naar strand te gaan of een rondje duin, lekker even wat anders, dat scheelt vaak wel.
Ik ga sowieso veel naar buiten, anders lukt het met Ferro ook echt niet...

oliebol dat het dan zo tegen zit met het schilderen, kan me voorstellen dat je er dan ook echt even klaar mee bent!
En dan je werk tijdens het rijden, helpt ook niet echt mee...

Hoofd leeg maken, leuke dingen doen en opnieuw beginnen!

Noukie, sterkte met je nek, niet fijn...

Ik heb vanmorgen om 7.00 al even een half uurtje op de club gereden, bak nog ruim de helft in de schaduw, dus prima te doen!
Nu lekker op de wei en zo dierenarts van Den Hoek voor check, ben benieuwd...

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:40

Ivy mooi zadel zeg!
Ik moest ook erg wennen aan mijn zadel, is zelfs een keer terug geweest om de zit aan te passen.
Ik begin er nu steeds meer aan te wennen en ‘m steeds fijner te vinden, ik kan er nu ook echt fijn in zitten en Ferro gaat er lekker mee lopen.
Is een Wow inderdaad.
Wat voor merk heb jij?

Jeetje, je hebt wel pech zeg, sterkte met alles!

Ferro is weer doorgemeten, eigenlijk toch wel wat dezelfde dingen die steeds terug komen bij hem, weerstand, IR achtig, dus gevoelig voor suikers en constant te vet ondanks weinig voer en regelmatig bewegen, best lastig altijd...
Nu ook gevoelig op zijn darmen en schildklier kwam eruit.
Naast de glucobalance gaat hij nu ook hypobalance krijgen en specifiek samengestelde druppels en dan even kijken wat dat doet.
Zijn achterhand is nog steeds vast op een plek waardoor hij moeite blijft houden met links achter en voor zat nog wat kleins, dat heeft ze beide los gemaakt.
Even rustig bewegen de komende dagen en dan weer aan de slag!
Verder had ze ‘m al een hele tijd niet gezien, ik was er al ruim een jaar niet geweest, en vond ze ‘m wel vooruit gegaan en beter lopen, ook losser in zijn lijf, dus dat is positief!

Maar poe wat is het warm geworden...
Om 12u paarden binnen gehaald, veel vliegen weer...
Eind van de middag weer naar buiten.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:10

We waren tegelijk denk, mijn post over den hoek staat hierboven :D

Heerlijk naar strand met dit weer, alleen jammer dat het dan zo druk is...
Ik wilde vanmorgen vroeg gaan, maar het was vloed, en om daar dan door de warmte het zware duin door te ploegen was me net even teveel van het goede...

Ik zit nog te twijfelen of ik vanavond even met de ander naar de clubles zal gaan, Ferro vanmorgen al even gereden en nu na de behandeling even rustig aan.
De ander moet eigenlijk wel even bewegen nog vandaag, maar als het nauwelijks afkoelt wordt dat denk ook nog even vrij...
Ik vind het nu echt veel te heet...

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:52

Ja dat is echt super lastig!
Ik heb veel liever een paard waar ik zoveel mogelijk voer in kan stoppen...
Ik zou hem zo graag meer, of onbeperkt, hooi geven en wat meer krachtvoer voor extra energie, maar dat gaat gewoon niet...
Hij stopt nooit met eten en groeit de pan uit... -O-

Verder inderdaad fijn dat ze positief was, was leuk dat ze hem na al die tijd weer zag nu!

Blijkbaar kan ik hier alles dik krijgen, wij kregen de arabo fries super schraal, zonder spieren, en die is nu ook te dik... :+
Staat hem wel mooier dan zo schraal...

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:12

Als ik je ermee kon helpen zou ik zeggen breng maar... 8-)

Deze man heeft ook vaak veel spanning, kwam bij ons als braaf recreatie menpaard maar bleek een mager wrak met allerlei trauma’s... gaat nog steeds bij vlagen aan het rennen en kan enorm stressig zijn...
Gelukkig is ‘ie op stal aardig geland, hij is mega aanhankelijk en mensgericht, suoer lief, maar met rijden...

Afbeelding

Afbeelding

Maar goed, wel dik geworden...

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:29

Ahh leuk zeg die babyfriezen!
En wat toevallig, zelfde afstamming!

Ultimo, super zeg, gefeliciteerd!
Gave foto’s!

Noukie succes met het stang en trens gebeuren, fijn dat de ruzie meeviel!

Mahitri, gefeliciteerd!
Je gaat lekker zeg!

Filmpjes van Jill ken ik niet...
Ik ga eens wat opzoeken, ben nu wel nieuwsgierig!

Laura, ja fijn dat de temp weer beter is, hier ook beestjes blij!
Zelf de kat ging door het huis racen, Haha!
Vandaag trouwens wel weer even een warmere dag, maar morgen regen voorspeld...

Janine, leuk dat je hebt opgegeven, succes alvast!

Hier ook weer lekker aan de gang nu de erge warmte voorbij is.
Zondag de fries mee naar Herman gehad omdat ik het voor Ferro nog even te vroeg vond na het behandelen, en met de fries had ik wat probleempjes, dus zinvol om die weer eens mee te nemen.
Gisteravond wel weer een half uurtje gelest bij mijn eigen instructeur, hij moest even op gang komen en dan moet ik ‘m er echt even goed doorheen rijden maar toen toch weer fijne stukjes erbij.

Vanmorgen vroeg lekker naar strand geweest voor de drukte en de warmte!


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:41

Droversun wat goed zeg, gefeliciteerd! *\o/*

Klinkt wel fijn Janine!
Fijne begeleiding en behandeling van je paard!

Ben wel nieuwsgierig noukie, wat je project zou zijn...

Ik had me van de week toch maar bijgeschreven voor de wedstrijd hier vlak bij, kan er onder het zadel naar toe en rijden moet ik toch, dus ik dacht, gewoon maar weer een keer proberen...
Eerste proef was ik zelf echt tevreden over, zaten nog wel kleine dingetjes in en die eenvoudige wissels blijven nog wel een dingetje, maar geen grote fouten, hij bleef fijn aan het lopen en mijn vriend die voorlas zei dat het er netjes uit zag.
Tweede proef was het een beetje op, hij viel een paar keer in draf bijna stil, viel 2x uit de galop, dus het was gewoon echt even op...

Ik had zelf heel stilletjes de hoop op net aan een puntje voor de eerste proef, het voelde zoveel beter dan de vorige keer dat we hebben gestart.
Helaas... 198 en voor de tweede nog 195, wel apart, de eerste had ik zelf wat hoger gehoopt en tweede had ik echt wel lager verwacht...
Verder wel best veel 7en dus dat is wel super!
Nu de 4en en 5en nog even wegpoetsen...

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:20

Hmmm vervelend...
Kun je niet iets doen om zijn weerstand te boosten?
Of misschien over op ander voer?
Zeker weten een schimmel, geen huidallergie?

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:28

Wel van gehoord inderdaad, nog nooit geprobeerd.
Ben benieuwd wat je merkt als jet het gaat proberen.

Wel een super gevoelige reactie zeg, dat dat zo snel op komt.
Onze arabo fries zat mega onder de rainrot en mok toen we hem kregen, dat was ook duidelijk een weerstandverhaal toen.
Heeft even geduurd maar met goed zuiver voer en voldoende vitamines is dat helemaal weg gegaan.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:35



Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:21


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:41

Ze is nog geen 2 weken geleden geweest en daarna zijn de druppels opgestuurd en de moeder aarde nog later, dus ik kan er nog weinig over zeggen nu...
We hebben het de ander ook een tijdje gevoerd ivm maagzweren toen.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:57

Vanwege schimmel in de blinde darm, om die te behandelen.

Voor de andere dingen krijgt hij druppels en ze zijn lijf, blokkades, heeft ze behandeld.
Ik heb er een verslag van, kan ik evt wel via pb sturen voor als iemand dat interessant vindt.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:04

Mooie foto’s, ziet er goed uit!
Lekker doen joh, gaat vast goed komen, jullie zijn super bezig!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:33

Wow knap zeg, gefeliciteerd!
En sterkte met je operatie, fijn dat het voor je paarden goed geregeld is, dat is toch een zorg minder.

Mm, wat een verhaal zeg, van je wedstrijd...
En dan toch nog winst, ook wel eens leuk!
Jammer van het afgroeten dan inderdaad...

Mahitri, oei, hopen dat je volgende keer weer later mag starten!

Noukie, fijn dat ze hem al beter vonden daar, wel wijs om na zo’n behandeling even wat rustiger aan te doen, heeft toch vaak wel impact.
Sterkte voor jullie beide!

Cindy, fijn dat hij zo vooruit gaan, dat geeft hoop!

Janine ook lekker weer aan het opbouwen,fijn!

Hier gaat ook alles rustig door.
De ene dag gaat het met rijden allemaal wat makkelijker dan de andere dag, vanzelf gaat het nog steeds niet, maar in veel dingen blijven wel samen in kleine stapjes verbeteren, dus we studeren rustig door.
Ik heb nu even wekelijks les van mijn eigen instructeur hier thuis nu ik vakantie heb en zondag weer een lesje bij Herman gereden.
Komende zondag weer een keer starten bij onze eigen vereniging, dat is vlak bij, dus daar stappen we zo naar toe, dat is weer een mooie oefening erbij.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:50

Spannend hoor Laura!

Lekker dat Douwe nog even fijn heeft gewerkt en dan even vrij is ook wel lekker voor hem denk.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:59

Dank!

Gelukkig aardig voor de warmte al had hij de tweede proef toch al veel last van die 1,5 vlieg die er al zat...
Hij was wat sterk, kan fijner door zijn lijf, maar op zich tijdens de proeven was hij niet slecht.
Leek wat stabieler dan de vorige keer, alleen in de galop laat hij zich dan soms net even te weinig terug sluiten, dus contra was een keer in draf gevallen.
Al wat meer eenvoudige wissels die lukten, gaat steeds een beetje beter...
Halthouden heeft hij teveel onrust steeds tijdens de proeven, dat is echt jammer, want hij gaat goed achterwaarts, maar hij wil te snel naar achteren.
Weer genoeg te oefenen dus nog steeds!
201,5 en 200, we komen langzaam in de buurt...

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat is een mooie vooruitgang van 4en naar 8en! :D
Als je in alles zo vooruit gaat rijd je straks mega punten! *\o/*

Ja gewoon halthouden met groeten gaat hier ook prima, maar als hij weet dat hij achteruit moet en er komt wat spanning bij dan is ‘ie floep weg als ik nog niet goed en wel stil sta...
Was dat goed gegaan en was hij niet uit te vroeg uit de contra gevallen was het genoeg geweest...
Nou ja, we weten wat we moeten oefenen, komt vast ooit nog een proef wat wel genoeg goeie dingen in zitten!
Zolang hij blijft ontwikkelen en we samen blijven leren is het ook leuk om door te trainen, anders dan dat je weet dat hij gewoon niet meer kan, dan houdt het een beetje op...

En vorige week in de les bij Herman


Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:07

Thanx!

En succes dan maar droversrun, spannend!

Laura ook sterkte met deze warmte zeg!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:31

Dat scheelt zeker!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:08

Ohh zonde zeg, ja het werd toch wel echt warm he...
Ik had het geluk dat ik om 9.30 en 9.50 al moest en het op de club was, dat is een paar honderd meter van stal vandaan, dus goed te doen.
Na de proef gelijk naar stal terug getapt en onder de spuit gezet.
Ik kon ook wel merken dat hij het de tweede proef zwaarder had, was wat meer terug.

Hij gaat op ‘t moment wel echt weer stapjes vooruit inderdaad, al is het heel hard werken.
Moet dus opletten dat ik hem er niet in overvraag, het is echt zwaar voor ‘m en als ik er dan teveel druk op zet wordt hij er duidelijk nerveus van.
Probeer het dressuurwerk goed af te wisselen met strandritjes waar hij lekker even voluit mag gaan of even crossen aan de longeerlijn.
Ik geef ‘m nu ook wel noodgedwongen 6 dagen beweging ipv 5 omdat hij op advies van de dierenarts van Den hoek zoveel mogelijk moet bewegen ivm te dik zijn en risico op IR, dus aan de bak dan maar...

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:14

Oh vergeet ik bijna... Sanne top gedaan zeg, echt heel knap!
Gefeliciteerd!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers