[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 22:54

:D je bent gewoon een uitstervende soort als je zowel dressuur als springen start op dezelfde wedstrijd.

Ik wandelde gewoon naar de dressuurjury en ging met hem/haar even een oplossing zoeken als de organisatie dat niet doet.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:58

Of de ring meester. Ik heb ook wel eens tegelijk moeten starten. Heb eerst gesprongen, rustig omgrzadeld en toen dressuur gereden. Alles was al weg, op 1 auto na. Maar na mij kwamen nog 2 springers aan voor een proefje.
Slecht geplant.. Vind dat zo dom. Naar de deelnemer, mar ook naar d jury toe. Je weet het van te voren....

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 07:55

Vind het voor vervelend, omdat ik het donderdagochtend al aangekaart heb en er doodleuk gezegd wordt, we houden het in de gaten. Ja en dan? Probleem is er en blijft er. Zal met de ringmeester overleggen, want als laatste starten is dan ook geen optie meer helaas. Is te weinig tijd.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 10:41

Wat irritant is dat zeg... apart ook dat ze eerst zeggen het te regelen en dat je het nu zelf maar uit moet zoeken :+

Ik wilde eigenlijk morgen een rondje springen maar ben blij dat ik niet heb ingeschreven, als het al doorgaat met alle regen die vandaag gaat vallen :’)

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 11:11

Hier valt de regen wel mee. Ik ga dit weekend lekker 2 dagen CH schoorl starten. <3

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:21

Amper regen gehad hier.

Heb uit nood 2x l gesprongen. 1e ronde foutloos, barrage ook en 2e. 2e rondje nam hij het teveel over en dat leverde 2 balken in de laatste lijn op. Dressuur 1e proef 210,5 en 2e. 2e proef 196,5. Bij het springen een extra prijs een doos met pepermuntsnoepjes :o

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:57

Hier is het tot nu toe ook meegevallen met het weer :j

Fijn dat je in ieder geval alles hebt kunnen rijden Lithya! En nog goed ook zo te lezen :D

Ik was op de kampioenschappen bij mijn paard kijken. Liep een net dressuurproefje en een foutje in het springen. Helaas kansloos voor het verenigingskampioenschap, omdat een amazone haar paard gewond was geraakt onderweg in de trailer bij een noodstop. De reserve mocht niet starten, want dat was niet 24 uur van tevoren aangemeld :+ Dan heb je al 40 strafpunten aan de broek voor de niet gestarte combinatie. Met uiteindelijk iets van 12 punten achterstand op de nummer 2 hadden ze dus makkelijk kunnen winnen als de reserve had mogen starten. Maar het is niet anders, raar spelletje. Hopelijk morgen individueel meer geluk ;)

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:10

Huh, waarvoor heb je dan een reserve... :?
Kromme regel

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:16

Ik vond het ook raar. Is echt over nagedacht in het kader van dierenwelzijn, want de amazone is nu noodgedwongen toch maar gaan losrijden om te kijken of ze echt niet kon starten voor het team.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:35

Belachelijk. Dan hoef je ook geen reserve aan te wijzen. Inderdaad lekker dier vriendelijk.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:40

Goed gereden dus Lithya!
Wat een maffe regel dan...

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:42

Niet trots op mijn rondjes maar wel een eerste en een tweede plaats vandaag in schoorl ;)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:41

Ik keek net even op de startlijsten, maar wat is de deelname daar terug gelopen zeg :=
Was altijd een van de mooiste en grootste concoursen van Noord-Holland. Volle rubrieken, twee springringen (in de hoogtij dagen volgens mij zelfs 3) en goed prijzengeld. Dan is dit gewoon treurig om te zien, om en om springen in een ring en geen eens meer Z en ZZ-ruiters aan de start ;(

Uno liep toprondjes op de kampioenschappen, beide manches nul en een van de drie barragekandidaten. In de barrage nog wat teveel spanning en ze wist als laatste starter al dat ze kampioen was met haar andere paard en het voor Uno sowieso een derde plek werd, dus toen niet verder gereden. Heel trots op Minka en Uno :+:

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:44

Top resultaat Gomir!!

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:58

gomir schreef:
Ik keek net even op de startlijsten, maar wat is de deelname daar terug gelopen zeg :=
Was altijd een van de mooiste en grootste concoursen van Noord-Holland. Volle rubrieken, twee springringen (in de hoogtij dagen volgens mij zelfs 3) en goed prijzengeld. Dan is dit gewoon treurig om te zien, om en om springen in een ring en geen eens meer Z en ZZ-ruiters aan de start ;(

Uno liep toprondjes op de kampioenschappen, beide manches nul en een van de drie barragekandidaten. In de barrage nog wat teveel spanning en ze wist als laatste starter al dat ze kampioen was met haar andere paard en het voor Uno sowieso een derde plek werd, dus toen niet verder gereden. Heel trots op Minka en Uno :+:



Ja vind het ook heel erg jammer dat het zo leeg loopt.. snap het enigszins wel.

Gefeliciteerd met je resultaten !

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 23:03

Super resultaten zeg! En toch wat minder gevoel soms.

Fijne prestatie gomir, van je paard! Belachelijke regel omtrent een reserve combinatie..
Jammer cheminee! Maar wel gefeliciteerd!
Super prestatie nog litha!


Alle concouren lopen van weekend naar doordeweeks. Vind dat echt jammer, want ik werk dan gewoon..

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 23:07

Cioccolato schreef:
Alle concouren lopen van weekend naar doordeweeks. Vind dat echt jammer, want ik werk dan gewoon..


Dat zie je inderdaad steeds meer. Het wordt je als amateur steeds lastiger gemaakt te starten.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 23:08

Ha die fout maakte ik net ook. Zag een cc staan op woensdag dus ging er vanuit dat het in de avond zou zijn. Las ik de opmerkingen nog een keer.. gewoon op woensdag een cc. Tja dan werk ik %)

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 23:11

Jja ik vind dat ook erg jammer.. Als ik een top stal had en het was mijn werk zou ik het wel handig vinden.. Maar voor de hobby ruiter is het gewoon niet leuk meer.

Daarom start ik meer eventing. Meestal nog wel in het weekend. En een dag. Gezelliger, gemoedelijker. Al komen daar ook steeds meer 'namen' in

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 23:16

Amazone die Uno rijdt moet ook gewoon werken doordeweeks, maar gelukkig zijn er nog best veel concoursen in het weekend voor het springen. Hoewel we hier ook zien dat de deelname in de weekenden wel terugloopt, omdat je in de regio iedere dinsdag, woensdag en donderdag op goede zandbodems kunt starten. De weekendconcoursen zijn wel wat vaker op gras, maar dat maakt ons niet uit. En ik kan toevallig supersnel stiften draaien :P

Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:32

Lithya schreef:
Ga je volgende week naar de wolden Marijke?

Sommige organisaties zou je toch echt wat doen...


Nope... zit momenteel wat in een dip.. en vind het niet eerlijk tegen over de paarden.

Dus we prutsen wat om en begonnen met de 4 jarige moeders te longeren. De 3 jarige naar de zadelmak maker gebracht.

Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:34

gomir schreef:
Ik keek net even op de startlijsten, maar wat is de deelname daar terug gelopen zeg :=
Was altijd een van de mooiste en grootste concoursen van Noord-Holland. Volle rubrieken, twee springringen (in de hoogtij dagen volgens mij zelfs 3) en goed prijzengeld. Dan is dit gewoon treurig om te zien, om en om springen in een ring en geen eens meer Z en ZZ-ruiters aan de start ;(

Uno liep toprondjes op de kampioenschappen, beide manches nul en een van de drie barragekandidaten. In de barrage nog wat teveel spanning en ze wist als laatste starter al dat ze kampioen was met haar andere paard en het voor Uno sowieso een derde plek werd, dus toen niet verder gereden. Heel trots op Minka en Uno :+:


Top Mina en Uno!! en ook haar andere paard! super !! op naar het NK! :D

Zijn nog maar een paar wedstrijden met volle rubrieken in het weekend. Heb het idee dat het ieder jaar terugloopt.

Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:35

Lithya schreef:
Amper regen gehad hier.

Heb uit nood 2x l gesprongen. 1e ronde foutloos, barrage ook en 2e. 2e rondje nam hij het teveel over en dat leverde 2 balken in de laatste lijn op. Dressuur 1e proef 210,5 en 2e. 2e proef 196,5. Bij het springen een extra prijs een doos met pepermuntsnoepjes :o


Netjes!! mooie resultaten!! gefeliciteerd!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:28

Marijkeeee schreef:
Nope... zit momenteel wat in een dip.. en vind het niet eerlijk tegen over de paarden.

Dus we prutsen wat om en begonnen met de 4 jarige moeders te longeren. De 3 jarige naar de zadelmak maker gebracht.


Dat is jammer.

Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:33

Uiteindelijk vind ik het nu ook geen straf met deze weersvoorspellingen van warm warm warm weer ;)