[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 07:11

Dat even wennen.. hij heeft er al 3/4 jaar op gelopen :')
Toen toch terug op trens omdat ik m daar losser op vond, maar wilde die baby stang proberen omdat ik hoopte dat ie op S&T mooier verbinding kan maken.
Maar zijn frustratie blijft groot dus :+ Misschien is het dan ook echt niks voor hem, kan natuurlijk. Al wordt ie dus, uiteindelijk, wel mooier in de verbinding. Maar het moet niet steeds zoveel strijd geven, dat is het me niet waard


Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 07:40

Ja, dat vind ik idd ook terecht. Snap niet dat sommige paarden het wél oké vinden dat ze vol op stang gereden worden.
Stang hier ook los, maar alleen al t feit dat maakt m gewoon kwaad :') is ook wel zijn dingetje hoor, hij beslist graag zelf hoe dingen gaan en geeft niet zomaar over.
Nouja, even paar dagen volhouden en dan kiezen. Het is niet dat het moet, dus anders blijft ie gewoon op trens


Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:42

hahaha, dramaqueen/king is idd wel het juiste woord ja :+ Overdrijven is best een vak _O-

Lastig idd DR, snap dat je nu door je eigen fysiek mogelijk een andere keus moet maken ik bitten. Heeft ze een klein mondje ook? Heb je nu fijne S&T combinatie gevonden voor jullie?

Ik heb destijds voor mijn S&T ook een bitfitter gehad (Natascha van Eijk). Voor mij zat de waarde vooral in dat ze voorraad mee had en we veel konden proberen. Het zal jullie niet verbazen dat de mijne, net als bij Droversrun, echt binnen no time zijn voorkeur aangaf _O- Grappig genoeg precies de bitten waar je gezien zijn mond aan zou denken, die vond hij absoluut vreselijk. Een iets dikkere stang die eigenlijk niet in zijn mond past vond ie nog t best.
Maar ik vind het wel een heel fijn concept met bitfitter. Het feit dat er iemand meekijkt al, en dat je meerdere opties kan proberen vind ik heel prettig. Er is zoveel keuze, anders zou ik wss snel blijven twijfelen of dit het nu echt is zeg maar.

Toen we t eindelijk eens waren gister vond ik m toch wel tof :)
Afbeelding

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:24

@Mahitri: so far wel positief, zie nog geen méga verschil, maar heb het idee dat hij iets makkelijk door zn lijf komt en achter wat meer kracht heeft. Dus ik geef t nog wel t voordeel van de twijfel :)
Gefeliciteerd met je punt weer! Prima score, zeker met je eigen reflectie erbij. En twee proeven is ook echt wel even wennen weer, maar je blijft lekker bezig :)

Cindy, ik snap je helemaal :(:) Ik ben altijd wel van dan maar meteen binnenstebuiten keren. Dan weet je t maar..
En dan die stal er nog bij. Wat rot allemaal. Kan goed wat je zegt, dat hij jouw stress oppakt en daardoor ineens weer moeite heeft met openingen, maar alsnog blijft dat wel een heel lastig probleem. Fijn dat je stalbaas je daarbij wil en kan helpen iig! Is niet leuk, maar iig komt ie dan op stal terecht. Sterkte!

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:07

Echt he Janine? Toen ze hier 34 voorspelden werd het 37, dus ik houd mn hart vast nu ze 36 voorspellen := Ik heb donderdagavond eigenlijk voetbal, maar hoe mooi die Europa League (voorronde) ook is, ik ga echt niet in de volle zon op de tribune zitten als t daadwerkelijk zo warm wordt.
Met de paarden ook maar even zien wat er kan... Hij gaat dan wel gelukkig vroeg (van 6-10) op wei en daarna uit de zon. Einde dag maar in de schaduw wat 'doen' en lekker veel onder de slang.
Shoppen een beetje gelukt nog?

@Mella, wat dat betreft wel timing van de vereniging, als t zó heet wordt schiet rijden er meestal toch bij in :P

Ik ga vandaag weer met de S&T stoeien :+ Do mn ma gereden, vrijdag bos in, paard is zó mega fit. Loopt een half uur te galopperen en blijft maar enthousiast. Mijn rug de dag erna wat minder _O- Onderweg nog een hoop wildlife gespot, van roofvogels tot herten en een slang :oo
Zag dat er de 17e twee leuke wedstrijden zijn (waarom altijd tegelijk :')) dus denk dat ik dan weer op pad ga.

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:33

@Nouvel, mijn vorige isntructeur zei eigenlijk met S&T: gewoon niet te veel denken en aan alle 4 de teugels even hard trekken. Dat is natuurlijk de ongenuanceerde variant van wat hij bedoelde, maar het hiep mij wel in het simpeler denken. Snap ook dat bij jouw paard S&T wel net alles makkelijker kan maken! Zo sprong ik ooit als 'klein' (kleiner) meisje het paard van mijn moeder. Lang paard, veel motor achter en wat neerwaarts gebouwd. Met trens was ik constant aan het worstelen om m te kunnen houden, toen op advies van iemand met pessoabitje gaan rijden en ik kon ineens weer met stille hand en langer teugeltje het parcours door. Beetje hetzelfde idee, dan help je elkaar als combinatie met zo'n optoming.

Heerlijk Janine! Ik heb me laatst ook ergens laten aankleden. Genant veel afgerekend, maar zo mega blij mee! Lekker dat dak voor de koelte ook. Waar ik veel start hebben ze idd ook een overkapte baan, scheelt een hoop in temperatuur!

Janine1990 schreef:
Hij valt meteen niet neer als je een keer te fel in komt...

Mijn dramaking wel _O- die ging een van de eerste keren dus bijna liggen, omdat ik een ophoudinkje omhoog maakte, maar dus vergat dat er een half losse stangteugel aan zat :') Aap :+

Die slang heeft hij niet gezien trouwens, te druk met boos op mij zijn omdat ie moest remmen voor de aankomende kruising :') Ik dacht: wat ligt daar voor gekke tak... Tot ie bewoog. Denk een adder, hij had zo'n gele kraag. Dook ook direct de bosjes in hoor, die hoeven waren m echt te groot, al was ie zelf ook klein metertje.

Gefeliciteerd Mella!! Lekker bezig!

Laura: boefje. Hij zal 'straks' wel blij zijn wss dat ie weer echt aan t werk kan. Wel heerlijk als ze zo blij en boevig zijn.

17e Eemnes of Hagestein. Ik twijfel nog, vind Eemnes zelf leuker, maar kom er met deze nooit echt fijn de baan door. Hagestein is denk ik wel net ietsje dichterbij, al ontloopt t elkaar ook weinig.

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:16

Heerlijk Laura! Knappe Douwe :)

Ik vind ze gaaf Steffy! Mooi kleurtje dat roze en stoer dier!

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:17

Fijn dat je les zo goed ging en je zadel begint te wennen Nouvel!
Hier inderdaad ook vandaag ineens meer vliegen dan voorgaande dagen

Mijne gaat nu ook van 6-10 of nog iets eerder op de wei en daarna weer lekker op stal. Stal eigenaar zei ook al dat ze t ook duidelijk zat zijn tegen tienen. Kunnen ze daarna binnen lekker aan hun hooi.
Net wel nog heel fijn gereden eigenlijk en niet extreem warm. Viel me alles mee! Morgen en donderdag krijgt ie wel vrij gok ik zo, stukje door de wijk wandelen in de schaduw ofzo, vrijdag maar weer zien hoe t weer is.
Zo richting fysio, kijken of ze mn nek weer een klein beetje in model kunnen krijgen.

Mahitri, je eerste filmpje viel me alles mee nog eigenlijk! Tenminste, als ik vergelijk met de mijne als ie dichtsloeg, dan was jullie tempo echt nog hard zeg maar :+ Maar het verschil is duidelijk ja, qua energie, maar ook in de verbinding en aanleuning vind ik m nu veel mooier. Gaaf hoor, dat je doorzettingsvermogen zoveel gebracht heeft!

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:29

Janine, balen dat je net een dip hebt nu je niet kan lessen! Paar dagen even relaxen nu, kan dat je helpen?
En makkelijker gezegd dan gedaan: minder denken en gewoon voelen en doen?

Ik kom net bij de fysio vandaan, zit weer 0 beweging in mn bovenste nekwervel, dat verklaart dat het "een beetje stijf" voelt _O- En iedereen zich maar afvragen waarom mijn paard beter naar rechts appuyeert dan naar links, ik denk dat ik het antwoord daarop wel ben ;)

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:34

Steffy, niet nodig joh! En tuurlijk, azijnpissers heb je overal en als je goed kijkt is er over elke foto wat te zeggen. Maar precies wat Nouvel zegt: perfectie is voor weinigen (niemand?) weggelegd, we doen allemaal ons best, zijn trots op wat we bereiken en zolang je je paard niet dwars doormidden trekt of slaat... ;)
en nogmaals, je paard geeft een powerful en fijn beeld, dus zit echt wel goed.
Kunnen we je de ring in motiveren hier? Of heb je de behoefte ook niet echt?

Ivy, wat een tegenslag joh, sterkte vast! En je zadel, in welke zin wennen? Wel blij mee?

Mooi compliment Nouvel, wel lastige klachten idd...

Mahitri, fijn dat je zondag vroeg kan! Dan is het nog wel te doen.

Mn nek is echt gammel, gelukkig thuiswerkdag vandaag, heb de halve dag geslapen. Heeft zoveel impact altijd, maargoed, zoals t nu was ging ook niet meer. Helemaal los en recht kan niet meer, daarvoor is de schade te groot, maar geen beweging is wel het andere uiterste. De gulden middenweg is het doel :)

Hier vanmorgen om 11u in de schaduw gelongeerd. Stond een paard te stuiteren op stal, want weet je hoe belachelijk en onnodig het is om het standaard ritme te wijzigen _O- Gok dat ie er nu wel blij mee is, bewust of onbewust. Straks nog even onder de slang en wandelen, benieuwd naar morgen...

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:19

Dat is het idd niet waard Steffy. Zonde wel ergens! En een keer oefenwedstrijd of proefgerichte clinic ofzo? Maakt dat uit voor je? (alleen als je wel wil starten he, anders gewoon lekker niet doen en thuis genieten :))

Hopelijk gaat dat idd nog weg Ivy, lijkt mij ook vervelend. Snel inrijden dat zadel dan maar idd!

Iedereen deze dag een beetje doorgekomen?

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:55

Laura, voor iedereen wel fijn denk ik, maar voor jou dubbel lekker dat t afgekoeld is!

Janine, leuk! Benieuwd wat je eraan gaat hebben! Maar zin om te trainen is iig al een hele goede start!

Mahitri, hoe ben je gegaan vanmorgen?

Mijne heeft gister met mama gelopen. Voor t eerst sinds maanden dat ie ook bij haar in de proeven goed naar voren was. Alleen in de afwerking en aanleuning nog genoeg te doen. Al met al wel tevreden. Qua voorbereiding niet ideaal natuurlijk, ze had zelf maandag voor t laatst erop gezeten en mist dan net het goede gevoel. Plus dat t gewoon nog flink warm was. Paard was wel fit, die heb ik zelfs donderdag nog kort gereden om 20u. Straks mag ie weer ruzie maken met alle bitten _O-

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:52

Toch gefeliciteerd met je punt! Ook wel mooi dat zelfs een mwah gevoel nu al goed genoeg is. Volgende keer kijken of het echte top gevoel ook in de ring wil lukken, en zien wat je dan scoort :) Snap je afweging voor die tweede proef ook wel, als je voor je gevoel net niet aan t rijden bent, heb je ook niet t idee dat het echt wat toevoegt (hooguit had t nog een punt kunnen opleveren :P)

De ruzie viel erg mee! Ik vind m nog steeds stugger aan de voorkant en in zn hele lijf minder los. Plus achter het zadel echt minder. Aan de andere kant loopt ie wel stukken mooier op lengte en blijft veel beter naar de hand, waardoor ik in de oefeningen veel stabieler kan rijden en wel weer juist meer lengtebuiging kan pakken. Ik hink zelf nog op twee gedachten, maar een stalgenoot (en ZZ-licht jurylid) gaf terug dat ie voor het oog echt mooier is op stang, juist vanwege de zelfhouding en het open front. Ook zij ziet wel wat ik bedoel achter, dat ie met minder rug loopt en wat slapper wordt daardoor, maar in het totaalplaatje vindt ze het wel een verbetering.
Dus...… ik denk dat ik echt door moet zetten :+ Wel ook afwisselen met trens, anders wordt ie te strak, maar voor de proef maar even kijken hoe t op S&T gaat.

Heb nu alleen steeds t feest dat als ik de diagonaal op rijdt voor uitgestrekte galop ik wissels om mn oren krijg. Dán ineens wel :') Maar na een appuyement netjes op de hulp.... not :+

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:28

haha Laura, die van mij is echt een Surinamer denk ik (in de positieve zin), die blijft ook met hitte wakker.
Moet m vooral tegen zichzelf beschermen dan, want hij blijft wel gaan.

Lekker dat Douwe ook weer zo fris was nu de temperatuur gezakt is! En sowieso: heerlijk dat de temperatuur gezakt is :D

Lekker bezig Janine!
Mams helaas geen winst, was t nog te rommelig voor. Maar nu hij voorwaarts is, heeft ze iig iets waarmee ze kan werken. Dat is zoveel fijner (zoals we allemaal weten :D) dan als ze gewoon nergens op reageren.

Gefeliciteerd Ultimo

Iemand hier ervaring met leuke trainingsweken? Ik ben echt niet in staat te verzinnen waar ik heen wil op vakantie, dus misschien moet ik maar gewoon gaan paardrijden dan :') Bartels zit al vol voor de rest van t jaar, maar er zijn wellicht andere leuke opties? 4-6 dagen en max uurtje rijden vanaf Utrecht?

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:48

Laura en DR, leuk dat jullie familie van elkaar hebben lopen voor de toekomst!

thanks voor de tips mbt trainingsweken! Ik ga eens rondkijken :) Vond Bartels idd wel prijzig ook. Zat ook te denken om Diederik te vragen of ie daar een week terecht kan. Dan kan ik zelf op en neer rijden.
Ach, en misschien ga ik toch nog gewoon een vakantie boeken, wie weet.

Heerlijk filmpje Nouvel! En Mella :)

Cindy, de verdikking is wel te zien idd. Is ook een steiler voetje, of niet? Wel fijn dat ie weer goed is, hopelijk blijft het zo!

Ik heb vandaag echt heerlijk gelest. Had er weinig van verwacht, want was echt ziek van de fysio weer, maar trok gelukkig wat bij na een uurtje slapen. Paard direct scherp en los en echt simpel te rijden. Kon voor geen meter zitten in draf zelfs, maar desondanks deed hij alles :D Stiekem toch maar kijken of ik t weekend nog ergens de ring in kan..

DR, succes trouwens zaterdag! Wilde komen kijken, maar er eh, is een mogelijk projectje tussen gekomen. Ga nu op en neer naar Brabant, ook leuk, hoop ik :=

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:58

T wordt iig niet mijn project, iemand was me voor helaas

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:46

Daar mag je in dat deelnemersveld opzich niet over klagen hoor! Maar toch jammer natuurlijk dat t net niet genoeg is voor morgen

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:54

Nouvel, projectje zou een 9 jarige zijn die nog heel weinig gedaan had. Maar wel aansprekend paard. Zou dan zijn om weer lekker te gaan opleiden en op een gegeven moment weer te verkopen. Maar iemand anders vond m dus ook leuk.

Goed dat je gestart bent! En dat je zo fijn kon rijden! Jammer dat het dan net niet is, maar wel stuk beter alweer toch?

Janine, de mijne had ook wel weerstand issues. Die gaf ik daarvoor elk kwartaal een pot redplex. Hij krijgt nu Mastic voor zn maag en sindsdien ook geen redplex meer nodig. Nu ook nog bij Den Hoek geweest natuurlijk, dus hoop dat ie daar nóg fitter van wordt. Maar maag/darm kan altijd wel voor problemen overal zorgen..

Vandaag lekker gehuppeld met m, hij was blij weer :) En op beide diagonalen een balk gelegd, normaal geen voorstander van aanleren met balken, maar wel 8 van de 8 wissels goed :) Liep ie nu natuurlijk ook lekker in de springhouding, maar wel fijn dat ie op de hulp wil/kan gaan meedenken zonder stress. Is ook met springen wel anders geweest :D
En gister fijn kunnen sturen ook, beetje grenzen opgezocht, resulteerde in te hectisch of heel gaaf, wel blij mee, dat hectische komt wel weer in balans :)
Afbeelding

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:01

Druppels van hunzelf, dus nooit helemaal duidelijk wat er in zit. Iig voor oa zn nieren en tegen schimmels in zn darm. Volgende week weer terug trouwens, ben wel benieuwd.

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:26

Janine1990 schreef:
Wauw Noukie, dat lijkt goed zo op S&T!

Ja tof he? Hier zie je wel goed dat hij net wat opener in de kaak en naar boven toe kan blijven.
Heb ook nog wel veel dat ie té open wordt en dan ook echt boos als ik m ietsje ronder wil _O- Maar ach, beter een eigen mening dan helemaal geen karakter zullen we maar zeggen :D

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:20

Haha DOEN DR! Ze kan wissels toch? De rest is weinig anders, dat kunnen jullie!

Benieuwd naar de foto’s!

Thanks! :)
Nou, nu t paard niet doorgaat heb ik maar gewoon n dikke vakantie geboekt :D ook lekker, Haha

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:49

Nice je frontriem Janine. En thanks voor de reminder, ik moet nog even een andere aan mn S&T knopen. Zit nu een rechte aan, die past net niet mooi. Heb nog n wave liggen waar weliswaar de steentjes vanaf zijn, maar de pasvorm wel stukken beter. Voorlopig prima en als ie er op blijft lopen komt er dan wel een nieuwe :D

DR, al beslist voor zondag?

Laura, oooh, dan komt het écht dichtbij! Benen scheren idd misschien maar even laten. Dat is waarschijnlijk wel een heel grote uitdaging :P Ik ga er nu vaak al voor op een krukje zitten, laat staan met extra buik _O-

Vakantie wordt Montenegro en een beetje Bosnië. Combi tussen excursies, boottochtjes en heeeeerlijk languit aan t strand of in t zwembad met uitzicht op zee.

Vanmiddag weer fijn rondje bos gedaan. Oren strak erop, draven ging t begin gewoon niet omdat ie zó scherp was dat ie overal van stil stond. Dus dat werd veel galopwerk, dan heeft ie meer focus. Betekende wel klein half uurtje verlicht zitten, dus ik heb mn workout ook weer gehad :D Blijft zo'n leuk beest.

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:09

hahaha, lekker bezig _O-

Begin september, dus opzich al best snel ook :)

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:18

Hahaha, dat snap ik dan weer wel. Hoeft geen sinterklaas te zijn, maar wel dat je een beetje goed gevoel over jezelf kan hebben :D En iig dat je in je gewone oefeningen iets kan ophalen.
Ik vond de tweede proef van deze maand iets fijner, maar dat komt omdat de mijne nog wat vaart nodig heeft voor de wissel en dan is die op C niet ideaal.
Mooie sport is het toch ook, wij met al onze keuzes en compensaties :D

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:56

Hele fijne foto's!! Jullie zijn echt een mooi plaatje samen :)

Wat jammer van de keuring Mahitri! Verder lekker bezig dus! Die andere wissel komt vast wel goed ook. Je moet ergens beginnen, 1 is al beter dan niks :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 8 bezoekers