[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:16

Gefeliciteerd veertje!

Verder nog mensen weggeweest?

Ik afgelopen maandag weer selectie gehad, en heel luxe weer losrijden en proeven op zand. Losrijden ging fijn, spanning neemt wel echt af op vreemd terrein. In ring vond ze even spannend maar mocht gelukkig wat rondjes en toen ging ze overal goed langs. Begin ik met m'n proef, komt er een hele groep supporters van ruiter na mij vast naast de ring staan met stoeltjes ed, dus kreeg ze toch weer meer spanning helaas en hierdoor ook galop in de middendraf en moest ik er de hele proef flink aan rijden, dus baalde echt heel erg na fijne losrijden.
Met de uitslag baalde ik nog veel meer, waren 5 prijzen en door de ex aequo regeling werd ik met 195,5 net 6e, vanwege half puntje verschil op onderdeel 27 vanwege spanning.... en zonder de spanningsfouten had ook gewoon prima 3e of 4e kunnen eindigen. Baalde echt zo hard, dus nu maar verder trainen dat we ook met spanning gewoon betere proef kunnen laten zien. Tussendoor nog keer oefendressuur maar om toch op pad te zijn


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:17

Loismooij gefeliciteerd met je punten weer, en fijn dan ook tips krijgt hoe je het kan verbeteren. Je blijft nog wel L2 starten nu?

Mwm fijn dat je weer mag gaan draven! Toch nog redelijk snel gegaan zo of niet?

Wij komende weken lekker veel op pad, oefendressuur, clinic, voorrijden jurycursus en 2x selectie. Mooi allemaal oefenen op vreemd terrein. Gisteren gesprongen en deed ze ook zo goed, was echt leuk te merken ze zoveel plezier in had en ook sterker wordt in dr lijf

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 22:26

Succes morgen, waar ga je starten?

Wij starten 3 mei weer oefendressuur

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:30

Welkom kimmetje!

Valerie fijn gereden vandaag?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:19

Wat fijn Valerie nu gewoon de trailer in liep! En nette punten en vooral ook fijn dat de jury nog opbouwende tips had, daar kan je mee vooruit. En vandaag dus lekker vlug, wel fijn afgesloten?

MWM gefeliciteerd, knap zowel jij als jouw moeder en zo goed bijzitten, en jij helemaal als kampioen! Gaat het opbouwen goed?

Loismooij: jullie geen selecties eerst voor de regio? Wanneer heb je selecties?

Veertje99 wat jammer dat het gevoel niet overeen kwam met de punten, had je wel nuttig commentaar erop staan?

Over de ex aequo regeling; als je evenveel punten hebt, kijken ze naar onderdeel 27 en evt daarna naar 28, degene die daar dan het hoogste scoort, komt bovenaan te staan.

Ik krijg vandaag als het goed is mijn zadel weer terug, in totaal 2 weken mee gereden en daarna 5 weken leenzadel gehad, dus zal wel eer flink wennen zijn. Morgen en zondag dan oefendressuur en onderlinge, start in totaal 4x proefje 11, dus die zal ik dan onderhand wel moeten kunnen rijden hoop ik :+

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:46

Vervelend Veertje dat jullie je niet in het commentaar konden vinden, wil je anders filmpje nog delen hier/pb?
En leuk dat je er nog eentje gaat starten, in de B of mag je daarmee ook L2?

Valerie fijn gelest? Succes vast morgen!

Ik heb flink wat weken geleden een ander (bijna nieuw) zadel gehad van de eigenaar omdat andere echt niet meer goed lag. Twee weken mee gereden en toen bleken stiksels flink los te komen, dus hebben ze het weer meegenomen om te maken. Bijna 7 weken weggeweest en leenzadel gehad, en nu dus andere zadel weer terug. Is wel echt heeeeeeel erg wennen! :o
Gisteren oefendressuur gehad, ze had weer heel veel spanning in het begin maar gelukkig liep het wat uit en kon ik daardoor wat langer stappen en werd het wel beter. In proeven was ik wel tevreden, zoals vaak door spanning weer diep en aantal fouten erin maar kon wel aan rijden en het oplossen. Jury was heel enthousiast en vond we op de goede weg waren maar gewoon zuinig moesten zijn en ontspanning moesten gaan krijgen. Tweede proef al minder spanning maar wist ze op einde wel dat ze bijna klaar was, dus kwam ze achter mn been en hadden we mooie eenvoudige wissel na B afwenden en stond ze voor X al stil met afgroeten, dus maar even opnieuw gedaan :+ Morgen daar ook maar even goed streng op zijn dat ze niet al weet dat ze daar klaar is.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:01

veertje99 schreef:
Fijn dat je oefendressuur toch wel goed is gegaan ondanks de spanning. Enig idee waar de spanning vandaan komt bij je paard?


Nee geen idee, heeft ze helaas al vanaf het begin dat ik haar rijd. Is al heel veel verbeterd maar weg is het nog niet, en ben bang altijd wel een beetje zal blijven helaas.

Gefeliciteerd met je tweede proef Veertje99, toch weer een wp erbij. Wanneer beginnen bij jullie de selecties?

Kimmetje26; jammer van de eerste proef maar wel verklaarbaar dan, dan niet zo erg. Wel goed van je tweede proef, mooi debuut gemaakt dan!

Valerie jammer dat het weer tegenviel, maar na vorige week, weet je wel dat jullie het moeten kunnen. Hopelijk kan je instructrice nu gaan helpen met jouw spanning waardoor je zelf hetzelfde kan blijven rijden als thuis. Toch maar veel op pad dan om die spanning zelf kwijt te gaan raken

Ik gisteren wederom oefenwedstrijd gehad en echt heel fijn gereden <3 Losrijden was ze al veel relaxter dan vrijdag en kon echt beter bovenin houden, dus zei al dat als in eerste proef ook zo liep, dan de 2e niet zou starten.
Helaas toch in de ring weer wat bakspoken waardoor wel 2e proef gereden heb. Maar op de spanningsfouten na, liep ze echt gigantisch gave stukken dus helemaal blij. En gelukkig was niet alleen ik heel tevreden maar vond de jury het ook goed; 213,5 en 223 :o
Blij met de training van afgelopen weekend op wedstrijd, en gelukkig was het allemaal oefendressuur want met 196,5, 200, 213,5 en 223 waren de punten anders wel erg hard gegaan. Zaterdag selectie, hopelijk kunnen we dan net zo fijn rijden als gisteren

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:16

vaaleriee schreef:
Pfoee wat een punten haike! Je hebt dan ook wel een fantastisch paard met dito gangen <3 Knap gereden, komt helemaal goed tijdens de selectie.



Dank je! Gangen worden ook wel echt steeds beter, komt steeds losser in haar lijf. Morgen mogen we weer een rondje, eerste keer op gras en ik hoop dat het weer meevalt.

Veertje nog even geduld dan, tussendoor nog weg?

Verder nog wedstrijdgangers dit weekend?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:24

Veertje hoe was je B-debuut gegaan en je L2-selectieproef?

Valerie fijn gesprongen? En knappe punten gereden vorige week, gefeliciteerd! En zoveel commentaar is altijd wel fijn, kan je mee vooruit.

Hier lekker aan het trainen, donderdag weer op pad. Twee weken geleden nog op pad geweest en ondanks zeer slechte omstandigheden toch fijn kunnen rijden en een 3e plek, en daarna nog leerzame oefendressuur gereden en voorgereden op de jurycursus.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:12

Gefeliciteerd Kimmetje, de kop s eraf en toch meteen al mooi 2 wp te pakken dan zo!

Veertje wat balen van de kreupelheid, nu wel weer beter? En de selectie dan maar snel vergeten, nog meer kansen toch?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:08

Gefeliciteerd Veertje, allemaal erg nette scores lees ik! Wanneer is de regio?

Wij waren vorige week 3e op de selectie met 205 en vanwege een constant seizoen met 2,3,3,3 plaatsing ook geselecteerd voor de Brabantse op 21 juli.

Verder nog mensen weggeweest?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:40

Toch leerzame en vruchtbare dag dan kimmetje, gefeliciteerd!

Veertje 2 augustus is nog even, ga je tussendoor nog weg?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:51

Groot gelijk als er zoveel tijd tussen zit, kan paard vast lekker naar huis! Ga je meteen naar het M1 daarna?

Wij hebben zondag kampioenschap, nu lekker thuis aan het trainen en lessen. Ook is dr 3jarige zusje weer thuis die het heel goed doet en heb ik gisteren met ander paard Z2 gestart en hadden we meteen winst, dus heel blij met alle paarden hier! <3


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:13

MWM fijn dat de laatste controle weer goed was en je dus nog steeds aan het uitbouwen bent. En rustig mee op buitenrit is dan wel fijn, lekker rechtuit en los in lijf en fijn in koppie houden.
Wat je gaat starten tegen die tijd, zou ik dan beslissen, eerst maar weer zorgen dat weer fijn aan het trainen komt

Valerie, doorzitten dan nog wel belangrijk, maar zo te lezen weet je wel waar het probleem zit dus kan je gericht trainen.

Ik zit trouwens ook het liefst door, tenzij ik dr echt flink aan het lopen krijg, dan vind ik dat nog wel eens moeilijk uit te zitten, maar dat is alleen in de les en nog niet als ik zelf rijd.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:44

Gefeliciteerd Valerie, knap gedaan en mooi 3 wp erbij zo!

Veertje succes zondag en week erop op de Gelderse, hoe komt het dat hij niet zo fijn is?

Ynskek fijn dat weer aan het plannen kan gaan qua starten, dat gaat de goede kan op gelukkig. Ga je L2 starten?

MWM, groot gelijk dat je rustig aan doet, beter te langzaam dan straks opnieuw geblesseerd. Mijn merrie heeft ook peesblessure gehad, ondertussen bijna 1,5 jaar geleden begonnen en afgelopen week weer voor het eerst op pad geweest in het Z2. Wilde eigenlijk al wel wat eerder maar zelf hele tijd ziek geweest en lesser heeft haar dit seizoen in M1 gereden.
Doorzitten doe ik ook graag, op elk paard wel, hoewel soms wel even schakelen is weer. Begin er ook altijd al vroeg mee bij jonkies, nu bv 3jarige die net zadelmak is en dan doe ook al kleine stukjes zo tussendoor om te oefenen.

Wij afgelopen weekend kampioenschap gehad en wat vond ze het spannend... uiteindelijk wel fijn los kunnen rijden maar in de ring was het wel weer erg hard werken helaas, dus geen goede score (186&195). Nu lekker even vakantie en dan trainen we rustig verder voor het M1.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:16

Gefeliciteerd Veertje! Hoe waren de kampioenschappen gegaan?

Ik weer terug van vakantie en nu 2x gereden, weer even rustig opbouwen en dan volgende week weer les. Komende vrijdag mag de 3jarige voor het eerst mee naar vreemd terrein, ben erg benieuwd!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:00

Wat jammer veertje! Wanneer ga je nog op pad in L2 en wanneer dan m gepland staan?

Valerie wat balen, veel beterschap! Hopelijk houdt hij zich een beetje koest tijdens de stalrust alsnog en gaat het herstel voorspoedig.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:08

Leuke planning veertje!

Valerie hopen op een snel herstel.

Ik start op de onderlinge wedstrijd voor het eerst m, 29 sept en heel mss 17 augustus al. Officieel denk ik pas 2e weekend okt start, meteen op de selectie helaas maar daarvoor geen tijd meer.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:29

Fijn veertje, dat moet lukken dan!

Hier was alleen de contra nog lastig en daar afgelopen periode voor de vakantie ook weinig aan gedaan. Nu de laatste 2x wel weer geoefend en ging een stuk beter dan eerst dus denk goed is dat we even hebben laten zitten en nu pas weer oppakken.
Verder blijf ik bezig met sterk maken en de oprichting, daar kunnen wij nog winst behalen.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:27

Veertje wat vervelend dat hij het bit zo vast pakt! Blijft/Is hij wel goed aan je been? Lees in je tweede bericht dat je probeert los te laten en hand op dezelfde plek te houden, geen optie hand keer echt weg te steken en been eraan te houden, dat zelf moet gaan dragen ipv op jouw hand te komen? Klooien omdat geen zin heeft in dressuur geloof ik niet helemaal in :o
Fijn dat op buitenrit vandaag wel weer gewoon fijn was!

Kimmetje ondanks de spoken dan mooie resultaten in beide proeven, gefeliciteerd! Wel vervelend gevoel dan hebt controle zo kwijt bent en zelfs denkt aan afgroeten, dan klopt jouw gevoel niet met het beeld?

Valerie goed nieuws en super dat hij zich ook zo rustig houdt, dat maakt veel verschil in herstel waarschijnlijk! Mag je als de hechtingen eruit zijn, weer gaan opbouwen met rijden?

Hier zijn we weer lekker weekje bezig na de vakantie en heb weer veel meer ontspanning en rust en ook de oefeningen gaan steeds fijner. Dinsdag eens lessen en dan volgende week op onderlinge maar eens M1 oefenen.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:52

Valerie, hoe gaat het, blijft hij mooi rustig en lijkt het herstel goed te gaan?

Veertje er al doorheen? Als ik het zo lees, dat meteen hoofd omhoog steekt als voor loslaat, is dat hij toch niet helemaal fijn los over de rug is?

Ik gisteren onderling M1 gestart, eigenlijk net iets te vroeg nog vond ik omdat nu vooral bezig zijn met heel vlug maken en dan mislukt het netjes rijden nog wel eens, maar aangezien hekjes ed ook altijd eng zijn, wel een goede oefening.
Losrijden ging echt heel erg fijn al, zo mooi ontspannen en vlug aan mn been dat al heel blij was. Ring was natuurlijk wel weer spannend maar ook daarin echt wel fijne stukken kunnen rijden en vooral voorwaarts kunnen blijven. Jury was ook erg enthousiast, toen ging melden voor 2e proef wel opmerking net wat langzamer moest, was onbewust toch beetje gaan haasten, dus 2e proef goed op gelet. Had uiteindelijk 200,5 en 205 dus zeer tevreden mee. Nu eind sept weer onderling en tussendoor lekker trainen.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:38

MyWishMax schreef:
Welkom nieuwelingen!

Hier laatste controle gehad bij de DA. Alles helemaal goed, alleen nog stijf. Wel al een stuk verbetert sinds de vorige controle. Nu rustig verder opbouwen, dus galop uitbreiden. Draf zitten we al op een kwartier, dus dat is gewoon rustig steeds iets meer. Volgende week gaat moeders 2 weken op vakantie met haar, dus lekker rechtuit met stukken draf en galop (stoppen voordat ze moe wordt natuurlijk). Daarna even bellen om te overleggen, maar eigenlijk mogen we daarna alles weer. Nu zijn wij wel van het rustig aan opbouwen, dus het zal nog wel een tijdje duren voordat we alles weer doen, maar het mag weer.

Vorige keer was de scan zo goed dat de pees deze keer ook niet meer gescand hoefde te worden. Controle nu was vooral vanwege stijvigheid of we daar niet verder naar moesten kijken. Klinische beeld was helemaal goed, stijve wat ze nu nog heeft hoort helaas bij onze dame. Pas laatste half jaar voor blessure was dat veel beter.

Werd wel tijd dat ze meer mocht gaan doen, ze is af en toe niet te houden. _O-


Wat een goed nieuws, fijn!! Lekker dat ze ook mee kan op vakantie met je moeder, lekker naar buiten en lange lijnen en conditie opdoen!

Veertje hoe gaat het nu, al fijner te rijden?

Valerie jammer dat je hier weggaat maar ik kom je wel weer in het M1 tegen dan. Hopelijk gaat het opbouwen goed.

Madelene gefeliciteerd, knap gedaan! ga je ook meteen over?

Kimmetje, haha heel herkenbaar, ene deel verbeterd maar dan even terugval in iets anders, hoort erbij en kracht opbouwen kost tijd

Ynskek; gefeliciteerd met je winstpunten!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers