[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:17

Hey! Meld me ook hier

Ruby 30 jaar wonend in Almere hsp en faalangst maar wel heel veel zin om de wedstrijdsport te gaan en gewoon te kijken tot hoe ver ik kom. Net een combinatie met Symfonie.
Afbeelding

Vanaf 10 juni 2017 had ik milly. Wegens geen klik en andere doelen willen behalen dan waar zij voor stond toch besloten om afscheid te nemen 23 april. 23 april was ook mijn net 7 jarige all round sport new forest ruin van 1.36,5 Symfonie aangekomen. Was voorheen L2 klaar, 1.20 kan hij springen oxer onder de man en kan ook zo op buitenrit door de woonwijken dus lekker koel in het koppie. Bij ons op de manege wordt er samen met een andere manege een 4 daagse benefietcup georganiseerd. Ik had mij in eerste instantie opgegeven toen ik Milly nog had en mij er weer afgehaald. Bleek ik gister gezien op de startlijst te staan. Zat ik in dubio wel of niet mee te doen. Na velen die zeiden: gebruik het maar als oefenwedstrijd doe ik dus onverwachts 11 mei mee aan onderling B indoor.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 06:16

ukkiepuk schreef:
Gave foto Shelly!!
Welkom Fleury.

Gisteren onze 3e M1 wedstrijd gestart en weer 2 wp gereden (187,5 en 192) Don had enorm veel spanning de eerste proef. Hij was onrustig in de aanleuning en heel wiebelig. Tweede proef gelukkig veel minder spanning. Daardoor ook wat minder spetterend maar ik wilde vooral de ontspanning behouden. Mijn nichtje (12) zou hem eind van de middag nog in de B starten en aangezien ze er 2 weken geleden erg hard afviel voor de proef omdat de jury het startsein gaf en don zich het apezuur schrok, wilde ik hem niet meer heel scherp hebben. Daardoor wat braafjes door de tweede proef gereden, maar gelukkig wel gewoon winstwaardig.
Bij mijn nichtje gedroeg hij zich als een echte kinderwedstrijdpony <3 hij liep heel netjes zijn rondje en mijn nichtje heeft er super aan gereden om hem rond te sturen. Ze waren 2x eerste met 199 en 197 *trots*


Wat gaaf en wat een knappe pony! Dit geeft mij ook weer meer hoop met mijn C pony.

Afbeelding

Je ziet wel D en E pony's tussen de paarden maar bijna geen C pony's.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:21

LdJ schreef:
Gaaf zeg, al die pony's die het zo goed doen in de (hogere) klasses! :D En al het plezier wat er mee beleefd wordt!
Wat gaan we weer hard overigens, steeds als ik bij kan lezen, kan ik minstens anderhalve pagina bijlezen, haha.
Ik heb nu een Massimo dressuur II erop. Ik had al verschillende tips over deze zadels gehad (ook hier, thanks daarvoor!!), ben nu in Nijkerk geweest en daar eigenlijk direct dit zadel erop gehad. Ik heb nu een 16,5 inch wijd Albion te koop liggen :o Ook een fijn zadel, maar matched niet met ponylief helaas.



Ik heb ook een massimo op mijn c pony. Wijde verwisselbare boom 17,5 inch met franse kussens. Ik begreep dat die heel moeilijk 2e hands te vinden zijn maar gelukkig kwam mijn zadelmaker ermee.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:38

Zoeterbraake schreef:
lenavoske schreef:
Ik ga binnenkort met mijn bijrijdpony starten in de B! We hebben al wel FNRS ervaring, maar dit is weer een nieuwe uitdaging. Mij lijkt het supertof om te gaan springen, maar dat wordt echt een beetje te hoog vrees ik, tussen de paarden. Binnenkort gaan we ook een cross les volgen! (krijg de foto helaas niet geupload :( )


Leuk!! Wat voor pony heb je?


Leuk zeg! Lijkt een beetje op de pony van een vriendin van mij fries x haflinger. Ik volg je iig op insta

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:03

Jeeh 2 meiden op stal 17 en 18 jaar gaan binnenkort met hun fjord en hun haflinger starten en ik dan als 31 jarige met mijn new forest pony. Ik wacht wel op het indoor seizoen. Buiten is hij in de galop gewoon echt een speedy conzales.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 06:33

Laurie wat een gaaf beestje! Hoe groot is Maddog?

Robin rikkie wat een prachtig landschap om op te rijden. Waar is dat?

Ambre wat grappig dat je alleen maar indoor rijdt. Ik wil het buiten wel proberen maar het is zeker een idee. Ik heb ook een geluiddempende oornetje voor mijn pony.

Verder gaat het bij ons redelijk goed buitenom dat ik hem nog niet compleet rond in de galop krijg (was dacht ik niet nodig voor de B?), mijn zadel niet helemaal goed ligt en dat nog best moeilijk is aangezien hij wat overbouwd is en hij een korte rug heeft. Dus nog steeds geen zadel wat ik kan vinden. Mijn zit is daarom ook niet helemaal goed want ik wordt naar voren gegooid. Ik moet leren meer vooruit te kijken ipv naar mijn pony of hij wel constant nageeflijk loopt. Loopt hij in stap en draf sowieso wel.

Verder gaat het het goed en krijg ik zoveel complimenten over ons, over dat ik zo een leuke pony heb, over hoe een mooie zelfhouding hij heeft en hoe mooi hij in zijn bespiering begint te komen. Hij is trouwens 1.36 dat gaat dus leuk worden tussen de paarden!

Hier dan wat foto's ik heb al een paar punten die ik weet waar ik meer op moet letten.
Handen rechtop, hakken meer uitgedrukt, voor me kijken, recht en iets naar achteren zitten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:43

Grootste probleem is mijn zadel die gedeeltelijk op de schouders van mijn pony ligt, naar voren komt en wat wipt. Als ruiter wordt je naar voren gegooid.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:29

Afkepieteke leuke pony. Ik heb de kleinere versie van jouw pony(12 cm kleiner). Je ziet duidelijk dat het een new forest pony is.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:14

Die naam ga ik onthouden. Ik hou van succes verhalen!

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2


XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 02:20

ambre schreef:
Zo’n wonderwijf heb ik gevonden in Ellen Kral.Houdt mijn paarden blessurevrij en blij in het lijf.
Ze is ook dierenarts dus stuurt ook door als ze het nodig vindt.Verder heb ik 1 vd beste smeden van het land en een fijne zadelmaker.
Alles moet kloppen, anders kom je er niet.

Floss: wat is je bontje gaaf!!!’

Mijn Lolli deed het vandaag braaf in de binnenbaan maar wat is dat een trage leerling zeg.
Terwijl ze alles behalve stom is.
De Stip is gisteren geënt en mag morgen weer aan de bak.Die liep maandag echt zo ruig!Ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen in de ring.
Nog 12 dagen en dan mag hij mee naar de Almelose.Proeven oefenen ging best aardig, nu die gedragenheid vast zien te houden en ook weer niet overdrijven.


Dat zeker maar er zijn er zoveel in mijn omgeving. Hoe weet ik wie de best is :(

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:57

Ik zou dit seizoen mijn startpas aanvragen. Helaas zit mijn pony opeens compleet vast en krijg ik hem niet of nauwelijks in de linker stelling. Vandaag de osteopaat/chiropractor erbij en het denk ik een jaar uitstellen... helaas.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:03

Pff kan mij soms zo storen aan het commentaar. Ja een pony van 1.40 is niet voor volwassenen en daarmee kan je echt niet tussen de paarden starten en als je met de insteek rijd om gewoon voor de plezier wedstrijden te rijden en daarmee hopelijk punten haalt kan je maar beter niet starten Pfff


Afbeelding

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:23

Mijn pony heeft een massimo dressuur oud model franse kussens. Ook volgens country mill een zeer populair zadel met een wachtlijst. Mijn pony 1.36,5 gaat morgen zijn debuut maken in de dressuur. Niet met mij maar met mijn 9 jarige bijrijdster. Zij brengt hem eerst lekker in de ponys uit en daarna ga ik wel misschien een poging wagen. Bij ons op stal zijn er 4 dagen achter elkaar wedstrijden en van die 4 dagen loopt mijn pony er 3 in mee.
Afbeelding

Hierbij mijn pony met het zadel dus
Afbeelding

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 04:12

Nog meer volwassenen die echt een c pony of kleiner tussen de paarden uitbrengt? Ik ga dan toch maar binnenkort starten om wedstrijden te rijden met mijn c pony. Heb nu iemand gevonden die met mij het proefje kan oefenen en diegene kan altijd elke dag en ze vind het ook nog heel leuk ook dus dat is heel fijn en ik kan vervoer regelen om buitenaf te starten. Dat brengt eindelijk de mogelijkheden want op eigen stal wil ik liever niet starten.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:33

ukkiepuk schreef:
XRuby_SymmyX schreef:
Nog meer volwassenen die echt een c pony of kleiner tussen de paarden uitbrengt? Ik ga dan toch maar binnenkort starten om wedstrijden te rijden met mijn c pony. Heb nu iemand gevonden die met mij het proefje kan oefenen en diegene kan altijd elke dag en ze vind het ook nog heel leuk ook dus dat is heel fijn en ik kan vervoer regelen om buitenaf te starten. Dat brengt eindelijk de mogelijkheden want op eigen stal wil ik liever niet starten.


Ik mag met mijn C-pony Z1 starten. Hij is 1.34m.
Jaren geleden heb ik met mijn A-pony M1 gestart.
Allebei tussen de paarden.

[Edit] even in je profiel gespiekt, wat een leuke pony! Gewoon lekker gaan starten hoor. Eventueel kan dat nu ook online.
Als Sym 1.40m is dan is het een D-pony en die starten juist regelmatig tussen de paarden.



Wat gaaf om te horen zeg! Nee moet ik nog aanpassen. Heb hem als 6 jarige gekocht toen was hij 1.36,5 in januari onofficieel gemeten en toen was hij 1.39,5 maar voor de wedstrijden moest hij door een knhs meter gemeten worden. Toch op de 1.36,5 geschat. Die meeting in januari klopte dus niet.

Lief je complimenten! Ik sta dus op een stal en daar hebben ze bijna alleen maar kwpn paarden die worden gestart met 1 kruizing arabier/haflinger en een haflinger daar gelaten. Ik zou dus wel opvallen. Ik ga dan ook vooral lekker buitenaf starten.

Ik heb ook even op je profiel gekeken en jeetje wat gaaf! Die shet in de M1 paarden! Kreeg je nooit commentaar over dat mensen je te groot vonden niet om je aan te vallen maar over mij werd er heel erg geroddeld toen ik mijn pony had gekocht. En ik werd online bedreigd: wat doe je met zo een kinderpony ze zouden je moeten dood trappen etc. Mensen zeggen dat het gewoon jaloezie is omdat ik een zeer leuke pony heb. Je valk pony is ook zeker een leuke pony <3 !

Mijn knappe bolletje die toch echt wat te dik word :D <3
Afbeelding

Afbeelding

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:05

Ahhw dank jullie wel

@Ladonna75 ik ben 1.60

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:21

Ik zie er iets van new forest/nrps in. Fijn die vrijheid!

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertema en 11 bezoekers