[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:50

Hallo mag ik me hier melden? Afgelopen vrijdag hebben we de laatste 3 punten gereden en mogen nu L1 starten.
Ons debuut staat gepland op 23 februari. We moeten daarvoor nog wel hard aan de bak. Het wijken zit er nog niet helemaal in en ze loopt vaak nog wat scheef. Dus nog even afwachten of we dan daadwerkelijk L kunnen starten. Ook is er nog wel spanning op wedstrijd, maar we zijn ook nog maar 4 keer gestart.


Afbeelding
Dit is Doressa. Een Lotti x Elcaro. In mei wordt ze 6 jaar.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(


Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:22

Hoi hoi, heb me hier al een tijdje geleden gemeld. Ons L1 debuut komt steeds dichterbij. Vanavond nog in de B gestart en 194 en 188,5 punten gereden. We hebben nog wel wat spanning, maar hoop dat dit in loop van tijd beter wordt. We starten de 16e nog een keer B en dan hebben we de 23e L1. Ben benieuwd.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:53

Vanavond ons L1 debuut gehad. Gisteren heel fijn gelest. Paard was mooi stil in mond en aanleuning. Heeft ze op vreemd terrein nog wel wat spanning. Dus qua aanleuning was ze minder fijn dan gisteren. Al vond ik de 1e proef best fijn gaan. 2e proef ging minder. Helaas niet zo'n fijne jury (tenminste als persoon is ze niet heel sympatiek). Nog geen winstpunt gereden helaas. Over 2 weken weer.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 22:14

Ja, we moeten gewoon lekker vaak op pad gaan. Was nu onze 7e wedstrijd. Dus zo vaak zijn we nog niet weg geweest. De B vlogen we door.

Jammer dat jullie ook geen punten hebben. Wel fijn dat je paar mooie cijfers hebt.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:13

kimmetje26 schreef:
Lindor92 schreef:
Ja, we moeten gewoon lekker vaak op pad gaan. Was nu onze 7e wedstrijd. Dus zo vaak zijn we nog niet weg geweest. De B vlogen we door.

Jammer dat jullie ook geen punten hebben. Wel fijn dat je paar mooie cijfers hebt.


Dat vaak op pad gaan herken ik ook. Gewoon km maken!
Ik mocht geen B starten meer helaas. Zijn nu nog echt kracht aan opbouwen. Ach ik was allang blij dat laden goed ging. De 10e weer op pad


Wij gaan ook de 10e weer :)

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:45

Het is rustig hier :)

Vandaag onze tweede L1 wedstrijd gereden. Paard vond de ring weer erg spannend. Aan één zijde waren allemaal borden, hindernisbalken en een spiegel, dus daar ging ze een keer zowat 10 meter opzij (gelukkig voor de proef). Fijne van mijn paard is dat het na een paar rondjes klaar is :)
Beide proeven gingen best lekker, maar ik merk echt dat we moeten werken aan de wendingen. Hier verlies ik punten mee, want ik kom nog wel eens naast de lijn terecht :+
eerste proef hadden we 179,5 :+ beetje jammer, maarja. En de tweede proef 182. Dus onze eerste punt in de L is binnen :)

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:07

Netjes Kimmetje! het was wel een belevenis zo te lezen. Is hij wel eens lastig te laden?

Die van mij wou afgelopen zaterdag de trailer eerst niet op. Ging een hele poos heel goed. Gelukkig hebben we haar er vrij vlot op gekregen. Met de terugweg ging ze wel meteen.

MWM, fijn dat er vooruitgang zit in de pees. Nare blessures zijn dat. Stalgenoot heeft ook paard met peesblessure staan. Niemand snapt er wat van hoe het is gebeurd.

Wij gaan aankomende zaterdag weer op wedstrijd :) Hopelijk is er dan wat minder wind. Ze was vanavond wel weer heel fijn :)

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:33

Morgen mogen we dus weer! Wordt nog wel een leuke uitdaging. Ring is tussen witte hekjes met plantjes op de letters. Paard heeft nog maar 1 keer tussen witte hekjes gelopen :+ Afgelopen zaterdag ging ze ook zowat 10 meter opzij van een spiegel, heel veel balken en heel veel reclameborden :=

Meestal is het na 3 a 4 rondjes wel goed, dus hopen dat ze morgen ook snel kan wennen.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:51

Oh oh het zit ons nog niet mee. Eerste proef ging echt niet goed. Veel te onrustig en gehaast. Dus kon niet goed afwerken of bv de galop voorbereiden. Had hier 179 punten.

2e proef veel meer rust. Alles beter kunnen afwerken en zelf ook gewoon fijner gereden. Had ik hier 176 punten :+

We trainen weer lekker verder. Volgende concours is 26 maart op een avond. Hoop dat ik het kan redden met mn werk. Is dan laatste keer indoor.


Fijn dat de wonden genezen Brittjuh

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:39

Gefeliciteerd met je punten sasika!

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:31

Welkom Jikkeee, succes met je debuut!

Gisteren op pad geweest met een hengstige merrie :+

Jeetje wat was dat dier idioot aan het doen. Stalgenootje was ook op concours en was met de proef bezig. De paarden staan naast elkaar, dus ze kennen elkaar goed. Doressa had haar al heel snel in het vizier toen ik erop zat. Ik kon gewoon niks met haar :+ Iedere keer omdraaien en loeren. Later ook iedere keer hinniken. Het duurde even, uiteindelijk had ik haar redelijk bij de les.
1e proef ging best netjes. Paar foutjes en soms wat spanning. Hier 185 punten. 2e proef ging veel minder. Ring lag naast een wandel/fietspad dus er kwamen voetgangers met kinderwagen en kind met step aan. Met binnenkomen zag Doressa ze en die step rammelt wat. Dus flink wat spanning. De mensen even gevraagd of ze even wilden stoppen, anders ging ze helemaal op de loop :')
Maar hele proef spanning gehouden, dus veel met kont scheef en achterhand uitwijken op de voltes enzo. Had hier 171,5.

We hebben nu onze 2e winstpunt in de L1. Het was trouwens ook onze eerste outdoor wedstrijd en we hadden een prut voorbereiding. Afgelopen week alleen maandag en vrijdag getraind, en de week daarvoor alleen maandag. (iets met tijdgebrek) Dus mag niet klagen :)

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:45

Netjes hoor Brittjuh!

Hier vanavond weer wedstrijd gehad. Ging niet heel fijn voor mijn gevoel. Paard was wat onrustig in aanleuning en niet soepeltjes te wenden enzo.
Toch nog 190 en 185,5 punten :D

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:59

Nog meer mensen concours gehad dit weekend?

Wij zijn vandaag weer op pad geweest. 1e proef ging niet heel fijn. Wat foutjes en storingen. Hier hadden we 183 punten. Had hier geen winst verwacht. 2e proef ging fijner. Veel 7s, maar ook veel onvoldoendes. Had hier 183,5 punten.

We zijn nu L1+6

Vandaag lekker in zomertenu
Afbeelding

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:59

Gefeliciteerd!

Hier is het rijden op een lager pitje. Er zijn nu druk met onze nieuwbouwwoning. Heb eind juni nog wel 2 wedstrijden staan, maar moet nog zien of ik dan kan starten.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(


Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:57

Wat balen sasika!

Hier heeft paard vakantie. Heb het momenteel te druk met klussen in ons nieuwbouwwoning, mijn werk en studie.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:08

Hallo allemaal! Hier al een tijd niet geweest. 5 maanden geen wedstrijden gereden ivm met klussen en verhuizen. Nu weer 2 keer gestart en 4 winstpunten rijker. We hebben de punten voor L2 binnen.

Nog meer die vandaag zijn gestart? :D

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:09

Sharona wat balen zeg! Wel apart dat die koorts zo snel op kwam. Geen wedstrijdstress ofzo? Geen idee of dan zoiets kan gebeuren.

Letizia oeps :+

Wij blijven nog lekker in de L1. We moeten eerst 190+ rijden voor we over gaan.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:54

We zijn er nog niet klaar voor om L2 te starten. En je gaat toch gauw kelderen in punten na een promotie. We moeten eerst wat meer stabiliteit hebben tijdens het rijden.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:11

Mooie punten zijn er weer gereden!

Jammer dat het bij jou wat minder was Loes. Volgende keer beter.

Hier vanavond ook weer concours gehad. Het ging echt niet goed. Paard wou alleen maar hard en had erg veel energie. Dit kon ik moeilijk omzetten in positieve energie. 1e proef was voor mijn gevoel erg slordig en wat gehaast. 2e proef meer de rust er proberen in te houden. Had hier ook meer punten. Had 187,5 en 193,5. Net buiten de prijzen gevallen.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:55

Bah wat naar zeg Shari Becker. Sterkte.

Oei hopelijk is het niet te ernstig Brit

Welkom Linda!

Hier afgelopen maand weinig gedaan met paard. Probeer het nu weer op te pakken en heb gisteren weer les gehad. Valt me niks tegen hoe ze het dan weer doet. Kan merken dat ze steeds meer bevestigd wordt en dat ze dan makkelijker op te pakken is. Fijn paard wordt het zo :) Nu moet ik zelf nog beter worden.
Wil eigenlijk niet te lang meer in de L1 zitten, dus we moeten wel echt aan de bak. We mogen wel naar L2, maar zijn we nog lang niet klaar voor.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers