[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:12

Wow wat goed zeg, gefeliciteerd!
Super leuk, daar kun je van genieten!

Lekker zo fijn weer gereden noukie!

Mellamoshan heerlijk zo naar buiten, ik vind het altijd weer genieten!

Sterkte met je jaarling...

Hier vanmorgen mijn debuut gehad, wilde tig keer afzeggen van de week omdat hij echt niet fijn liep, met oefenen van de proeven reed ik steeds verkeerd, crisis dus... :D
Toch maar gegaan, eens moet de eerste keer zijn...

Hij liep best fijn, genoeg foutjes, meer dan genoeg, en dus meer dan genoeg om te oefenen, maar super blij dat ik het nu toch heb gedaan.
We kunnen weer verder aan de slag.
Ik had de eerste proef 196 en de tweede proef 179 punten.
Lang niet genoeg, maar ik ben tevreden voor nu, we hebben weer een grote stap gezet.
Er was in die hele ochtend bij die jury maar 1 krappe wp gevallen dus daarmee hadden we het eigenlijk nog helemaal niet zo slecht gedaan... 8-)

Afbeelding


Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:43

Wow wat goed zeg, gefeliciteerd!
En stoere foto!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:33

Wow, super knap zeg!
Gefeliciteerd!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:40

Sanne, Thanx!
Ik vind het nog steeds best heel spannend, had ook nooit verwacht dat hij zo ver zou komen, we oefenen rustig door en genieten verder lekker van het strand enzo!
Jij gaat ook echt super goed zeg, zo cool!

Merr welkom, wat goed gereden al zeg!
En wat balen van die mond, hopen dat het goed wil helen, sterkte ermee!

Wij zijn donderdag vertrokken naar Brabant voor 5 daagjes bos, maar gisteravond terug gegaan omdat Ferro zijn insectenallergie toch gelijk de eerste avond al weer heftig opspeelde helaas...
Dacht dat het nu nog mee zou vallen maar donderdagavond zat hij al helemaal onder de bulten en verging van de jeuk, zo zielig...
Wel onwijs balen want het paard van mijn vriend deed het top daar voor de wagen, en hier thuis kunnen wij nauwelijks mennen, dus het is heerlijk voor hem om lekker het bos in te kunnen.


Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:08

Droversrun succes met weer opstarten!

Laura lekker aan het longeren, ook leuk!

Mellamoshan, mooie foto, hij ziet er goed uit!
Ik ga zo het filmpje ook even kijken.

Noukie klinkt goed je nieuwe stal!

Cindy, spannend zeg je kür, en gefeliciteerd met je 4e plek!
En gefeliciteerd met je winstpunt!

Ziet er goed uit op de foto!

Ferro heeft na zijn insectenavontuur nog allemaal kale en ontstoken plekjes op zijn hoofd en is door een klap op zijn weerstand gaan hoesten.
Maandag wel clinic bij Herman gereden, toen leek hij weer goed, maar dinsdag weer klodders eruit hoesten.
Even wat meer hoestdrank gegeven en nu 2 dagen niet gehoord, dus hopelijk zijn we er deze keer zonder dierenarts doorheen...

Ik wilde a.s. zondag maar ivm het hoesten toch maar niet opgegeven.
Het is ook allemaal net aan, ik twijfel nog steeds of ik eerst thuis door moet rijden of gewoon moet gaan voor de ervaring wat veel mensen zeggen.

Na een paar weken alleen trens weer op S&T gehad even vandaag, daar loopt hij toch gek genoeg wel fijner op, beide instructeurs gaven dat ook al aan.
Beetje jammer, want ik rijd zelf veel fijner met alleen een trens, kwestie van wennen ook denk en handiger worden...
Bijkomend euvel is dat ik mijn pinken echt kapot rijd met 2 teugels, iemand misschien nog tips voor zachte smalle donkerbruine teugels met stopjes?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:46

Thanx voor de tips, ik ga dat met die teugels anders dan maar eens uitproberen denk, dit is ook waardeloos...

Ja met Ferro is lastig qua weerstand, hij heeft een auto immuunprobleem/stoornis, hoe je het noemen wilt, waardoor hij op heel veel dingen een overreactie krijgt wat vaak weer als gevolg heeft dat zijn algehele weerstand een klap krijgt...
Al van alles geprobeerd en we raken er inmiddels aardig aan gewend maar het handig en fijn is het niet, ook lastig plannen met dingen.
Maar goed, het kan altijd erger...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 07:25

Da’s best een lang verhaal, maar ik probeer even in ‘t heel kort hier.
Begon met plekken aan zijn benen die geen mok waren maar een zeldzame huidallergie die de reguliere dierenarts niet weg kreeg, hij heeft alles gehad aan smeersels en medicatie.
Plekken kwamen en gingen en werden bij vlagen steeds groter.
Daarnaast is hij heftig allergisch voor insectensteken hebben we een aantal jaar geleden ontdekt op vakantie, nu 3x met verschillende voorzorgsmaatregelen geprobeerd maar 3x mis gegaan...
Als hij dan een heftige reactie op die steken krijgt schiet zijn weerstand blijkbaar omlaag en krijgt hij weer overal op zijn benen en hoofd open plekken en/of hij krijgt ontstoken ogen en/of hij gaat hoesten.
Hij is bij vlagen ook snel stijf, moe, etc.
Dat moe zijn is wel veel verbeterd en de plekken op zijn benen ook na een aantal behandelingen bij Den hoek.
Maar het probleem zit gewoon in zijn lijf, dus daar moeten we het gewoon mee doen.
Je raakt er zo met de jaren aardig op in gespeeld hoor, er zijn veel ergere dingen.
Maar het is wel eens lastig met dingen plannen enzo.
Hij heeft altijd wat meer hersteltijd nodig na bepaalde dingen en op in de zomermaanden op vakantie naar de bossen gaat met hem dus echt niet is gebleken en dat is best heel jammer want ons andere paard heeft er helemaal niks van.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:13

Dat is nog wel een goeie tip, dat nog niet geprobeerd.
Wel druppels en andere tabletten tegen allergische reactie bij steken, maar die hielpen niet of nauwelijks.
Ik ga ‘m onthouden, Thanx!

Gelukkig zitten wij hier dicht bij zee en dus weinig last van vliegend gespuis dat steekt, dat is echt wel een geluk!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:16

Oh bah!
Ja dat schijnen helemaal van die drama dingen te zijn, Brr!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 14:36

Ziet er op de foto’s goed uit hoor, stoer paard!

Hier gisteravond even gelongeerd en vanmorgen vroeg lekker naar strand geweest.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 18:21

Ultimoo gefeliciteerd, knap gedaan!

Hmm ik had me gisteren nog ingeschreven voor de wedstrijd hier op de verenging, was nog gewoon open voor inschrijving en ik wilde niet eerder opgegeven omdat ik het hoesten even af wilde kijken, krijg ik net een appje dat het vol is. -O-
Toch gek dat je dan via mijnknsh nog gewoon in kunt schrijven...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:52

+:)+ *\o/* *\o/* *\o/*

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:34

Ziet er toch keurig uit!
Niks om onzeker over te zijn!

Welkom SW, succes!

Ik had nadat ik te horen kreeg dat ik er niet meer bij kon gelijk weer gemaild voor de clinic van Herman die ik voor die wedstrijd had afgezegd.
Daar kon ik gelukkig nog bij, dus ik ga gewoon lekker lessen zondag!
Krijg ik een half uur later een appje dat ik er toch nog bij kon vanwege afmeldingen... 8)7
Ik ga niet nog een keer die clinic afzeggen... :+

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 07:14

Fijn Janine, gefeliciteerd!
Dat is toch altijd een lekker idee als het vast is!

Waar zit jij in de buurt?
Hier in de buurt zijn wel regelmatig de clinics van Herman, ik vind hem echt heel laag drempelig en geschikt voor iedereen.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:18

Cindy gave foto’s!

Droversrun, leuk, veel plezier!

Snow white, gefeliciteerd!

Mazzel gisteren, er was een uitvaller om 8:30 dus we konden vroeg met die warmte!
Fijne les gereden, ik vind het echt lastig om hem door te pakken waar hij het lastig vindt...
Hij is al niet enorm naar voren van zichzelf, en als ik hem dan niet optimaal aan de gang heb blijft hij op mijn hand hangen en teveel naar voren en naar beneden lopen.
Pak ‘m meer aan wordt ‘ie snel wat nerveus, en dan weet ik het ook niet zo goed meer...
Houd ‘m dan snel weer teveel vast...
Paardrijden blijft soms zo moeilijk...
Gisteren fijn hulp gehad om hem weer vlugger te maken en meer van mijn hand af te krijgen, uiteindelijk lukt het dan weer wel.
Dus nog wel stukken gehad die weer fijn waren en handvatten om door te gaan.

Vanmorgenvroeg lekker naar strand geweest, even de zee in voor de echte warmte.
Zo de osteo dus daarna een paar daagjes rustig aan...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:24

Bizar noukie :+
Nou ja, je hebt in ieder geval fijn gereden!

Hier nog niet direct wedstrijden gepland, ik twijfel heel erg, ik vind ‘m niet fijn op ‘t moment, te veel op mijn hand en slecht naar voren en als ik ‘m meer aanpak weer snel spanning.
Aan de andere kant misschien gewoon gaan voor de ervaring, ik weet het niet, ben even in een twijfelperiode... :+
Van het weekend lekker 2 dagen strand gedaan en dan van de week maar even weer opppakken en kijken wat ‘ie doet.

Wat holistisch betreft, ik vind het ook altijd een beetje abracadabra maar ik ben bij Den Hoek al een aantal keer fijn geholpen.
Wil van de zomer weer een keer gaan omdat hij zo twijfelachtig blijft.
Osteo vond ‘m ook te strak in z’n vel zitten en veel vocht vast houden, dus toch maar weer eens na laten kijken...

Mellamoshan succes, stoer dat je hebt ingeschreven!

Merr ook succes!

Cindy fijn dat hij zo vooruit gaat!

Beetje achter geraakt hier, excuus voor het niet alles bij reageren...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:00

Loop hier alweer ernstig achter...

Maar gefeliciteerd Janine, top!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:22

*kruipt ook weer even onder steen vandaan, bijna vakantie en dan weer meer tijd...*

Cindy jeetje wat balen zeg en vooral die onzekerheid wat het is.
Sterkte, hopelijk snel duidelijkheid!
Echo kan wel meer zeggen.
Wij hebben ook een kreupel paard gehad die op de foto’s goed was, op de echo bleken de peesaanhechtingen bij het hoefbeen compleet stuk...

Kim gave foto’s!
En fijn dat het nu weer goed gaat!

Mahitri, gefeliciteerd met je punten en diploma, super!

Hmm rijbroeken, vind ik ook een toestand, ik wil gewoon katoenen zonder anti slip, bijna niet meer te vinden...

Hier gaat alles zo z’n gangetje.
Morgen dierenarts van Den hoek om Ferro weer eens door te meten.
Even kijken of we nog iets voor ‘m kunnen doen qua weerstand.
Verder gaat ‘ie niet slecht op ‘t moment.
Had met m’n eigen instructeur over wel of niet starten, hij gaf ook aan dat het op zich geen kwaad kan maar dat even wachten tot alles wat stabieler is misschien wijs is.
Het is gewoon een paard dat veel tijd nodig heeft voor alles en hij ziet het ook zeker niet somber in dat we verder kunnen maar ik moet geduld hebben en hem de tijd geven die hij nodig heeft.
We trainen dus rustig door en verder lekker veel strandritjes om sterker te worden en te ontspannen.

Mijn nieuwe zadel is weer terug, het is nog steeds even wennen maar het is beter dan het was, moet alleen even kijken voor andere wrongen, zijn met klittenband, en deze zijn te groot, rijd ik mijn knie op stuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 14:30

Gefeliciteerd hier weer met de puntjes die ik voorbij zag komen!

Er is weer even snel een hoop geschreven hier zeg!
Mijn laatste drukke werkweek op school zit er op, hoop het nu weer een beetje meer bij te kunnen houden hier...

Noukie, een slang?! :wow:
Bizar zeg!
Verder lekker aan de slag, lekker dat ‘ie zo fit is!

Cindy wat waardeloos zeg... sterkte ermee!

Laura sterkte met je bekken...

Snow white, fijn dat het lekker gaat, mooie foto’s!

En de rest die ik vergeten ben, sorry...

Wat S&T betreft, ik ben het vrij snel gaan proberen op advies van mijn instructeur omdat Ferro het op de trens nooit echt goed heeft kunnen vinden, zoveel bitten geprobeerd, hij wordt op de meeste mega sterk, trekt mij letterlijk uit het zadel, als hij iets lastig vindt of zijn dag niet heeft en dan raakt hij op een ander soort trensje ineens weer in paniek en gaat er op rennen...
Stang erbij was de eerste paar keer even wennen maar daarna leek hij er al snel prima tevreden mee.
Op de trens wordt hij nog steeds snel sterk, maar met de stang er iets bij lijkt hij er zich sneller in te schikken zonder protest en kan dan ineens dingen wel waarvan hij altijd vond dat hij ze niet kon...
Ik vind het zelf nog lastig, zit er nog teveel mee te rommelen, alleen trensje is een stuk eenvoudiger...
Maar goed, we worden er vast vanzelf handiger in!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 14:51

Oh lekker een bak met een dak erop en een koele stal, dat is met de komende hete dagen wel heel welkom!
Ik denk dat ze hier toch van de week overdag maar een paar uurtjes naar binnen moeten, geen schaduw buiten en dan wordt het ook dicht bij zee toch ook te heet ben bang...

Heerlijk toch even lekker veel uitgeven met shoppen, Haha!

Ja klopt, Ferro is voor een lusitano al extreem lang in rug en hals, en ook nog eens extreem laag in zijn hals aanzet en houding. Wat het hem dus lekker makkelijk maakt om voorover te gaan hangen en dat te gebruiken om mij uit het zadel te sleuren zodat je niet hoeft te doen wat je lastig vindt... :+
Op de stang vouwt hij zich wat makkelijk in zijn lijf en accepteert hij het werk beter dan op de trens, dus ik denk dat daar inderdaad een heel stuk oplossing voor ons rijden zit.
Ik heb de stang nu onder mijn pink na wat gevogel en zo gaat het voor mij ook beter.
Voorlopig maar even er in houden zo en blijven oefenen...
Nu ik er meer meer rijd merk ik inderdaad zelf ook dat ik er minder over nadenk en er meer gewoon mee ga rijden en dat dat ook werkt.
Hij krijgt er inderdaad niks van als ik een keer iets meer in kom, hij denkt hooguit huh, oh oliebol het moet echt... :D

Apie...
Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:02

Yes wat goed, gefeliciteerd!
Super fijn je eerste puntje binnen! *\o/*
Ik hoop dat die van mij dit jaar ook nog ergens gaat komen..

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:42

Wow super gaaf Laura, dat lijkt me genieten om ‘m zo te zien lopen!

Steffy, ben ook erruggg benieuwd naar je foto’s!

Cindy, wat fijn zeg, dat is wel een opluchting denk!

Mellamoshan bedankt!
Niet echt gevierd, bakkie met taart bij m’n ouders, verder lekker niks... :D

Noukie, dat klinkt inderdaad simpel zo met die stang erbij, Haha, maar inderdaad waar, niet te moeilijk mee doen is het wel denk.
Ik blijf ‘m er ook wel op rijden, hij pakt de stang gewoon zoveel beter aan dan een trens.
En ik was er best bang voor, want bij het uitproberen van allerlei bitten ging hij dus enorm panieken en rennen op een ongebroken trens.
Heel bizar, terwijl hij overal sterk op wordt en op gaat hangen.
Heb daarna nog weken problemen gehad met de galop...
Dressuurstang was daarentegen gelijk goed...

Haha maf beest van jou met de reactie op de stang, maar aan de andere kant ook wel weer een beetj fijn als ze zo gevoelig zijn, al is het niet altijd handig...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:01

Als ze zo mooi zijn geworden is dat toch juist leuk om te delen? :)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:35

Ik vind ze gaaf! *\o/*
Zitten echt mooie plaatjes bij!
En dat roze is echt super leuk bij een schimmel!
Ik heb ‘m ook voor de fries... 8-)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:46

Gisteravond echt fijne les gereden, hij was voor zijn doen best actief en daardoor ook gelijk lichter op m’n hand.
Instructeur was heel tevreden over hoe hij weer stapjes vooruit zet en vond hem in zijn houding stukjes heel mooi en het voldoende voor de Z dus die nemen we mooi mee!
Volgens hem kan ‘ie op z’n tijd nog best een stukje verder komen, dat is ook altijd leuk om te horen, we trainen rustig door!
Ik heb mijn nieuwe zadel ook weer terug en begin er aardig aan te wennen, wie weet komt alles nog goed, hahaha!
Sterkte met de hitte allemaal!

Oren naar voren was stom, Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Moe maar voldaan na de les...
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers