[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 09:04

Leuk topic! Ook ik meld me graag. Sinds twee maanden heb ik weer een eigen paard, een Friese merrie. Bij de vorige eigenaar heeft ze L2 gelopen. Ikzelf ben altijd manege-/recreatieruiter geweest en heb een pauze van 8 jaar gehad. Nu dus samen aan de slag! We krijgen privéles en gisteren heb ik me aangemeld bij de vereniging. Komend jaar dus voor het eerst op wedstrijd! Ik heb nog nooit meegedaan aan een officiële wedstrijd en ben nu al zenuwachtig. ;-) Hoe was jullie eerste keer?


cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:22

Hoe was jullie eerste wedstrijd? Niet stikzenuwachtig? Ik heb me nog niet eens ingeschreven en krijg al weleens kriebels bij de gedachte!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:49

Ook ik heb m'n debuut gepland! Volgende week zondag is het al zover. Vind het best spannend haha. Maar wel heel veel zin in!

Omdat ik straks ook alleen op wedstrijd wil kunnen, ga ik maar meteen vanaf het begin de proeven uit m'n hoofd rijden. Zijn er meer die dat doen?

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 01:21

Gisteren ons debuut gehad! Paard was hele dag aardig relaxed, zij heeft de ervaring en heeft haar beste beentje voorgezet. Eerste proef was de binnenhak mega eng en veel spanning dus niet zo netjes, 175 punten. Tweede ging echt beter! 188 punten. Zeer tevreden en blij naar huis gegaan met een winstpunt, vierde prijs en een hele positieve ervaring!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:40

Succes alvast L_iek! Wat is je huiswerk?

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:19

L_iek schreef:
cijsalover schreef:
Succes alvast L_iek! Wat is je huiswerk?


Eigenlijk gaat alles super goed tot na de galop. Zorro heeft zijn raceknop dan aan staan en is moeilijk terug te krijgen. Vandaag veel op geoefend en uiteindelijk lukt het netjes maar mijn valkuil is dan dat ik naar voren ga hangen om hem maar rustig te krijgen waardoor hij nog harder gaat.

Ja dat is lastig inderdaad! Dat ervoor ik ook zo. Hopelijk gaat dat met de kilometers steeds beter. Succes!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:16

Het outdoorseizoen begint bijna! Wat heeft jullie voorkeur? Ik heb aanstaande zondag mijn tweede wedstrijd (binnen), over een maandje hebben we onze eerste outdoor wedstrijd. Wat heeft jullie voorkeur? Bij een binnenbak kan ik me voorstellen dat bepaalde hoeken 'eng' zijn, maar bij wedstrijden buiten denk ik dat mijn nieuwsgierige merrie veel te veel te zien heeft en snel afgeleid zal zijn. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:43

Fijn om jullie reacties te lezen! Dat geeft me hoop en moed haha.

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 22:05

Succes allemaal morgen! Ik start morgen ook mijn tweede wedstrijd, spannend!

Super punten sasika! Gefeliciteerd!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 07:52

Wat een mooie punten allemaal! Goed gedaan!

Hier ging het totaal niet. Inrijden ging perfect, volle focus en we hadden beiden helemaal geen spanning. Ik dacht laat maar komen! Toen mochten we de bak in (waren we nog niet eerder geweest, maar m'n paard heeft al een paar jaar wedstrijdervaring dus tja). Hier hingen twee spiegels op een gekke manier wat Lob ontzettend eng vond. Ik kreeg haar er gewoon niet langs. Het werd echt rennen op een gegeven moment, nou zie dan nog maar eens de ontspanning terug te krijgen. Niet gelukt en dus afgegroet! Tweede proef was er meteen achteraan maar ze was nog steeds bang dus dit was ook rennen. Kreeg haar niet rustig, dus ook weer afgetroet. Baalde echt enorm en nog steeds wel, we waren er echt klaar voor. Maar op zo'n moment mis ik dan nog de ervaring. En je hebt ook niet eeuwig de tijd om je paard langs zo iets te rijden voordat je gaat beginnen. Volgende wedstrijd is buiten, hopelijk dan meer geluk!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:12

Na het fiasco een aantal weken geleden zitten mijn merrie en ik in een hele erge dip. Ik heb het paard nu een maand of 5 en we gingen echt als een speer, maar sinds de wedstrijd waarbij ze het op een rennen zette vanwege de enge binnenbak en ik heb moeten afgroeten om dat ik haar niet goed onder controle kreeg, weet ze mijn zwakke plek. -O- Bij mijn instructrice 'doet ze het wel', dus ik weet dat het echt aan mij ligt. Ik mis alleen de ervaring om dit zo even op te lossen. We krijgen wekelijks privéles en het wordt iets beter, maar ze is echt aan het uittesten hoever ze kan gaan. Ze gaat er niet vandoor ofzo, maar ze is totaal niet nageeflijk meer en valt door m'n been. Niet meer netjes stil staan en ze gaf laatst zowaar een bok. Behoorlijk frustrerend en balen dus!

Inmiddels probeer ik het maar wat los te laten en het als een fase te zien. Over 2.5 week hebben we weer een wedstrijd staan, maar als het niet beter wordt zeg ik die maar gewoon af, jammer dan. Toch zijn tips heel erg welkom!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:47

Succes allemaal!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:49

Mcjv succes! Je zult zien dat als je er eenmaal opzit de zenuwen wat wegvallen. Lekker rijden!

Wij mogen volgende week weer, maar de wedstrijd is van outdoor naar indoor verplaatst. Vandaag dus alvast even in die bak rijden, zodat ze het alvast gezien heeft en het daardoor tijdens de wedstrijd hopelijk minder eng vindt. Wat is jullie ervaring, werkt dat?

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 07:00

Vandaag voor de derde keer op wedstrijd! Ze was niet helemaal fijn van de week dus hoop dat het wat gaat. We gaan voor de ervaring :) ook mijn paard is fris trouwens! Wilde maar al te graag gisteren.

Succes allemaal!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:28

Goed bezig allemaal! Gaan jullie nu ook vaker op wedstrijd met het buitenseizoen?

Ik had vorig weekend m'n derde wedstrijd en deze ging iets beter dan de vorige. Helaas was 1 hoek (binnenbak) heel eng wat toch weer wat resulteerde in teveel spanning en rennerigheid. Heel zonde! Ik krijg dat helaas nog niet zo snel opgelost (mis de ervaring nog). Toch de proeven wel uit kunnen rijden gelukkig, de tweede was net geen winst. Volgende week starten we twee keer en nu voor het eerst buiten, hopelijk hebben we dan dat gedoe van enge binnenbakken niet meer. Maar ja, het is nou eenmaal een kijkerige Fries dus buiten zal er ook wel van alles te zien zijn. Ik moet gewoon heel goed leren hoe daarmee om te gaan. Veel doen dus! :) Overigens ging de les gisteren beter dan ooit, wat een heerlijk gevoel zeg als je echt samen rijdt en 'één' bent!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:24

Dee_Es schreef:
Oef voor jou ook duimen dat het meevalt davinci! Hier komt maandag de dierenarts pas, eerder had hij geen tijd. Zwelling trekt hier ook niet weg.

cijsalover, fijn dat de wedstrijd al beter ging! Bij mij helpt het om mijn paard heel scherp aan mijn been te zetten. De enge plekken vraag ik dan wat extra binnenstelling en druk hem dan naar buiten met mijn binnen been, activeer je ook nog meteen het binnenachterbeen, 2 vliegen in 1 klap. Echte stresskippen geef ik vaak wel even de tijd om rustig rond te kijken als ik de baan binnen kom maar die van mij zet ik meteen flink aan het werk. Heel veel overgangen, tempowisselingen etc, dan melden en zelfs in de laatste lijn naar de A rij ik nog wat overgangen zodat zijn aandacht 100% bij mij. In de B hebben ze eigenlijk te veel tijd om met hun omgeving bezig te zijn, dat moeten wij zien te voorkomen.

roosjenat, welk commentaar staat er op je protocol? Wat mij helpt is om voor mezelf te herhalen dat ik niet harder wil maar ruimer. Ik ga voor mijn gevoel iets trager lichtrijden en ik geef nauwelijks been maar open vooral mijn bovenbenen/bekken waardoor het paard de ruimte krijgt om onder je door te lopen. Thuis vooral veel klein schakelen, daar worden ze sterker van.

Over met 10 winstpunten hangt er vanaf, in principe niet want ik wil echt gewoon bovenaan in het klassement meerijden maar als je met veel pijn en moeite eindelijk 10wp hebt dan kan ik me ook wel voorstellen dat je direct over wil. Persoonlijk zou ik wel een keer rond de 200 willen hebben gereden anders is de kans toch wel groot dat je vastloopt in een hogere klasse.

Dat zijn goede tips, dankjewel Dee_Es! Daar kan ik wat mee!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:13

Hier een topweekend gehad! We zijn gisteravond en vanmorgen op concours geweest. In totaal 5 winstpunten, een 3e en 4e prijs en bovenal een hele positieve ervaring én veel geleerd! Trots op m'n dametje! Vooral omdat we net begonnen zijn en de laatste twee wedstrijden niet zo best waren. En dit was de eerste keer samen buiten :)

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:04

Goed gereden Murosch!

Wij zijn gisteren in Franeker gestart. Het liep in dus heb 10 minuten 'kunnen' inrijden. Dat was te merken in de proeven: de eerste ging vrij slordig, paard was nog niet goed aan het been en ik miste wat focus. Had geen winst verwacht, maar toch 186 punten. De tweede proef ging een stuk fijner en 192.5 punten. Ontzettend blij met twee keer winst, maar vond wel dat we beter konden rijden! Nu B+8, wat een verademing zeg, het buitenseizoen :-)

Hoe doen jullie dat overigens als de tijd inloopt? Je eigen tijd nemen of maar gewoon rijden? Ik ging gister dus gewoon rijden terwijl ze nog niet helemaal fijn liep. Voelde me anders een beetje bezwaard ofzo? En het was natuurlijk ook snikheet. Maar ben benieuwd hoe jullie dat doen!


cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:43

Gefeliciteerd met de mooie punten! Netjes!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:05

Hoe doen jullie het zonder groom/voorlezer op wedstrijd? Ik wil zelf heel graag volgende week vrijdag (28 juni) starten in Bolsward, maar niemand is vrij of heeft vakantie (zoals ik). Ik vind het wat risky om alleen heen te gaan in de hoop een voorlezer te kunnen vinden... Iemand ervaringen? Of iemand tijd/zin om volgende week mee te gaan naar Bolsward? Ik wil er zelfs wel een (kleine) vergoeding voor geven. Gaat eigenlijk alleen om voorlezen, even vasthouden en helpen op de trailer te zetten. :-)

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:38

De organisatie vragen is een goed idee inderdaad! Voor volgende week is het inmiddels gelukt dus dat is fijn.

Bij mijn laatste wedstrijd was het 30 graden en reed bijna iedereen zonder jasje. Ik had dezelfde punten voor de verzorging als anders dus volgens mij maakt het niet uit!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 06:36

Netjes Danique! Gelukkig kon je toch mooi rijden!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 07:01

Super Liek!

Wij zijn gisteravond gestart, eerste proef was echt de beste ooit voor ons, daar hadden we 202,5 punt en een eerste prijs! Tweede proef wat slordig, miste wat focus en paard daardoor ook maar toch 196,5 en derde prijs. Nu 12 winstpunten dus lekker doortrainen voor de L!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evelyne79, friezenfan2, Jade91, Nyko en 37 bezoekers