[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:23

Oh wat leuk ik wil me ook melden. Precies het topic wat ik nodig heb.

Mijn naam is Marjolein ik ben 28 en heb een 10 jarige Fries die ik 5 jaar in bezit heb (met een tussenpose van een jaar waardoor ik haar door omstandigheden heb moeten verkopen. ). Ik heb toen na een jaar de mogelijkheid gekregen om haar weer terug te kopen want het klikte niet met de nieuwe eigenaar. Kortom ze heeft toen een jaar eigenlijk stilgestaan, ruim 150 kilo te zwaar haar weer terug gekocht. En we konden weer helemaal opnieuw beginnen door de nare ervaringen onder het zadel die ze heeft gehad in dat jaar op de momenten dat ze wel werd gereden.

2018 was voor mij het jaar dat we weer wedstrijd zouden starten, maar wij kregen de mogelijkheid voor een nieuw huis, paard moest verhuizen van stalling plus ik kreeg een ongeluk met mijn arm waardoor mijn pezen zijn afgescheurd en ik een half jaar niet mocht rijden. Dus 2018 is helemaal mis gelopen.

Ik heb keihard getraind om eerder dan dat half jaar weer op het paard te mogen zitten en dat is me gelukt. Na 3.5 maand zat ik er voor het eerst weer op. Dit was eind november. Ik ben ook weer fanatiek aan het lessen dus ik zou nu zo graag in Maart mijn eerste wedstrijd weer willen rijden.

Helaas heb ik ook niet de beschikking over een eigen trailer, en ik vind dat mijn vriend (die graag op vakantie mag) na 3 jaar ook wel weer eens samen op vakantie mag gaan. Dus ik vermoed dat ik qua uitgaven ook niet eerder dan in oktober weer een trailer kan aanschaffen.
Dat zou dus betekenen dat ik eerst afhankelijk ben van anderen qua vervoer. Wat opzich moet kunnen, maar wel lastig is.


We zijn 3 jaar geleden voor het laatst gestart. 5 winstpunten in de B. Helaas ging het starten niet echt denderend. Ik was vaak erg zenuwachtig zodat ik er niet aan durfde te rijden. In het buitenseizoen kreeg ik haar redelijk de baan door, maar binnen bakken waren echt drama.

Ik ga er wel vanuit dat dit misschien iets beter gaat, want ik kan haar er momenteel veel beter aanrijden als ze kijkerig is, maar toch ben ik wel weer bang dat dit ook gaat meespelen.
Ik kan er alleen maar op 1 manier achter komen en dat is toch door lekker te starten.


Afbeelding


M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:31

Bedankt Dee_es! Zie dat jij al dikke punten gereden hebt dit jaar. Super knap! Is mijn wens om ook nog eens zo'n score te kunnen rijden.

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:07

Toch super dat je 3 winstpunten mee hebt genomen! Lovey_ou. Hartstikke netjes toch.

Ik heb mijn 1e wedstrijd in maart.

Succes Sasika! Wij hebben ook eens een proefgerichte clinic gedaan. Super leerzaam dat je even tijdens je les kon oefenen.

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:33

@Myrthe3 jammer dat je lage punten had, winnen is inderdaad niet belangrijk maar een puntje mee rijden is vaak wel leuk haha. Goed dat je de volgende wedstrijd weer hebt gepland.

@Sasika wow gefeliciteerd!

@Maanlicht, welkom! Mooi paard zeg.

@Murosch, helemaal nog niet slecht voor een 1e x toch? En leuk dat je ook mooi advies mee hebt gekregen.

@Kiwi, gefeliciteerd met je mooie punten!

@xsensibel welkom, en wat heb je een mooie merrie.

@Lara1510 fijn dat je toch 2 winstpunten had. Uit je hoofd rijden schijnt vaak wel te werken maar ik zou echt bang zijn iets te vergeten.

Ik heb weer lekker een financiƫle tegenvaller. #storyofmylife Mijn zadel is gevallen en ligt nu bij de zadelmaker om gefixt te worden. Waren 2 popnagels kapot. Plus dat ik waarschijnlijk mijn zadel even kwijt ben.

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:37

Ghostattack ik ben zelf ook 3 jaar geleden in de B begonnen toen ik de galop nog niet onder controle had. Ik reed eigenlijk altijd wel rond de 175 dus als je t een x wil doen om te kijken waar je staat zou ik t gewoon doen.

Die 0 vind ik ook belachelijk. Lekker motiverend als B ruiter. Vriendin van mij had afgelopen weekend als commentaar op protocol over iets met les nemen en 176 punten. Slaat ook nergens op. Voor hetzelfde heb je al gewoon les.

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:14

lijkt mij ook relaxed om wedstrijden te hebben op eigen terrein. Ik ben altijd zo zenuwachtig voor de rit, het inrijden, de proeven zelf. Ik vind het dus wel logisch dat mijn paard in bepaalde bakken ergens niet door een hoek wil lopen.

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:47

Je start in friesland zie ik. Grote kans dat je mij eens tegen komt dit jaar

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:26

Wiebelbenen heb ik ook heel erg last van. Baal er zelf ook van en met doorzitten nergens last van..

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:12

Hoe doe je dat dan met een dagpas? Ben zo bang dat als ik m aanvraag en me dan wil inschrijven op de wedstrijd, de wedstrijd vol is.

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:50

Ah super bedankt voor de info over de dag startpas. Ga dat dan denk ik eerst ook doen :D

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:37

Die van mij is outdoor een stuk braver. Alleen ik vind outdoor zelf niet zo leuk omdat het bij ons meestal op gras is en alleen met bordjes dus geen hekjes enzo. Proppen draaien heb ik echt een hekel aan. Gelukkig wordt er momenteel wel steeds meer outdoor op zand georganiseerd. Dus wie weet

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:47

Ik zet die van mij dan zomers op ijzers met propgaten voor op gras te starten. Zonder nooit geprobeerd haha. Gelukkig hebben wij land om te oefenen zomers dus kan straks mooi kijken of het ook evt zonder wil

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:23

Ik ga ook direct over wanneer het mag. 3 Jaar geleden al genoeg in de B gereden :j Hier nu eerst even 2 maand vakantieperiode. Door ellende met zadel enzo weer een maand niet kunnen trainen. Dus mijn terugkeer debuut wordt hopelijk juli. Linksom gaat alles echt heel fijn en soepel rechtsom nog wat struggles qua lossigheid enzo. Ik laat de buitenteugel te vaak hangen waardoor ik haar niet goed begrens en dan zwaaien we vaak uit enzo :=

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:28

@cijsalover ik heb ook een hele kijkerige fries die ik sommige binnenbakken amper door krijg. Buiten op gras is er echter weinig aan de hand. Terwijl wij op stal ook gewoon een binnenbak hebben. Dus hopelijk voor jou dat jij dat ook hebt haha!

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:31

Spannend!! Succes iedereen die het weekend gaat starten! Wij hebben na veel zadelproblemen nu op 31 mei nog een fysio behandeling staan en afhankelijk daarvan hoop ik 21 juni te gaan starten. Dan is er bij ons een wedstrijd op zand

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:18

Letizia schreef:
Klinkt als een echt offday Sterre!

Leuk @Boyd en Marjolein! Nu wel een goed zadel Marjolein? Ellendig kan dat wezen he!

Nou, vandaag 2 wedstrijd, eerste proef ging redelijk, mw sprong aan in galop bij het verruimen, heeft ze nog nooit gedaan! :+ 2e proef ging veel fijner! Voor de 1e 191 en de 2e 190 punten, ach ja :') Dus de teller staat op B+4 in 2 wedstrijden :D


Het zadel was wel goed het was helaas gevallen en de popnagels waren afgebroken. Had ik ze laten maken en na een maand rijden weer vet kraken. Andere kant 1 stuk. Dus kon ik weer haha. 1e keer was ik m 3 weken kwijt en 2e keer 1.5 week dus dan moet je steeds weer opnieuw. Mooie punten!

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:48

Murosch knap hoor met zon jonkie!

FeliciaJ dat verloopt voorspoedig dus!

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 07:55

Succes iedereen dit weekend!

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:51

Inderdaad hopelijk valt het mee Sterre.

Gefeliciteerd met de behaalde punten!

Ons B comeback na 4 jaar staat gepland. Nu al zenuwachtig en t duurt nog 3 weken :')

Even tips gevraagd wat betreft het halsstrekken. Die van mij kan dat redelijk goed ze gaat alleen als een kanon. Echt keihard. Probeer echt al heel langzaam licht te rijden maar kan haar ook niet keihard op de rem zetten in de proef :=


M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:07

Goede tip Ginatje ga idd gewoon wat inhouden voor het volte in zetten. Misschien werkt dat inderdaad.

Wow mooie punten weer zeg!

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:38

Zou me daar niet druk over maken Liek. Die van mij liep er vorige week erger bij. Was door de droogte aan beide kanten een heel stuk af maar ze liep er niet minder om. Hoefsmit zei ook dat het geen kwaad kon. Afgelopen vrijdag bekapt en niks meer van te zien.

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 08:25

Gefeliciteerd met de punten liek en cijsalover. Ik mag vandaag na 4 jaar het weer proberen. Man oh man wat ben ik nerveus haha. Wordt het ook nog warm vandaag, gelukkig geeft ie hier in Friesland 27 graden aan en hoef ik pas s avonds.

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:05

Wauw ik ben echt super tevreden. Na 4 jaar niet gestart en toen in 1.5 jaar maar 5 puntjes bij elkaar gesprokkelt hebben we het vanavond weer geprobeerd en we hadden 180 en 186. Super trots. 4 jaar geleden was ze altijd zo gespannen en nu liep ze over het terrein alsof ze daar woonde haha. Had alleen gehoopt dat het vanavond wat koeler zou zijn dat viel helaas flink tegen 2e proef had ze ook echt wel de puf dr uit.

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:21

Netjes Melissa en Gina!

Ben benieuwd hoe Je L1 debuut ging Danique!

Liek alvast succes!

M_arjolein

Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:21

Wij hadden vandaag in de 1e proef 168..ging niet heel goed maar ook niet echt slecht beetje jammer van de punten had daar 178 ofzo verwacht. 2e proef ging best goed 193!

Waar ik alleen van baal is dat ie zo sloom is in de proef. Zodra ik de baan in kom. Zal wel met mijn spanning te maken hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers