[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:55

Hi! Ik wil me ook graag melden :). De 14e start ik mijn L1 debuut. Heel veel zin in, maar ook spannend. Wijken is nog niet top bevestigd. Hij rommelt veel achter en na de tweede keer deze fysio laat hij niet veel verbetering zien wat de eerst keer wel was. Maar eens zoeken naar de oorzaak en gewoon voor de ervaring gaan starten :D.

Dit zijn wij:
Afbeelding

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:36

Succes morgen Melissa!

Kan je geen helaas tips geven Nic :P. Misschien na zondag als ik handige tips heb gehad van de jury!

Ik start zondag voor het eerst L1 :D. Ben benieuwd, de middengalop zit er zeer goed op. Wijken daarintegen >;). Maar we gaan het meemaken, ben heel benieuwd wat de jury ervan vind!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:23

Gefeliciteerd met je mooie punten Melissa!

Fijn dat je tweede keer goed ging murphypower!

Hier afgelopen zondag mijn debuut gehad, ging niet zo top. Voor beide veel spanning om toch weer buiten te rijden. Lekker alleen in een binnenbak beviel wel :+. 172 & 187,5 gereden. Eerste jury viel heel erg op het voor de LL komen van ponylief. Ergens logisch, ergens jammer. Komende maandag poging 2 :)

Loeky01

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:52

Hier ook met een niet L klaar paard stug L gestart. Was de B beu, had mijn puntjes. B ging ook gewoon erg goed. Helaas door een moeilijke achterhand is de L gewoon nu even zwaar, en dat is prima. Ik vind de proeven leuker, daag mezelf uit en zie echt vooruitgang binnen de proeven. Ondanks een niet L klaar paard toch iedere keer met minstens 1 puntje thuis gekomen. Komt goed, lekker gaan doen! Doen wat goed voelt.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:04

Oef dapper om met zo kort in te rijden toch te starten! En nog met winst ook. Super, gefeliciteerd!

Hier staat de teller inmiddels op 5 winst. Maar ik ben er niet heel happy mee. We zitten in een zeer sterke kring dus blijf lekker ergens in het midden hangen. Wijken is gewoon nog niet zo bevestigd en dat vind ik jammer. Wel twee selecties gereden ivm viertal, alle proeven wel 1 winst. Dus dat is fijn. Nu start ik de 29e weer. Een koudbloedenwedstrijd, ben erg benieuwd! Heb hem even thuis gehouden en flink aan het trainen geweest. Niet perse op het wijken maar ook op lengtebuiging en de achterbenen wat sterker maken. Hij ontwikkelt zich zo goed. Heel leuk! Ben benieuwd de 29e. Hoop dat het trainen van nu en de komende weken zijn vruchten af gaat werpen.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:41

Ik start morgen wel en paar stalgenoten ook. Hier is het wel wat verschoven waardoor er op iets koelere momenten gereden wordt. Er zal hier ook niet veel afgezegd worden aangezien we hier nog volop in de selecties zitten. Helaas. Wij gaan dus goed voorbereid met heel veel water op pad.

Heel veel succes iedereen die dit weekend toch gaat.

En jammer van het niet hebben van trailers :(. Ik ken helaas het probleem, gelukkig genoeg lieve stalgenoten die bereid zijn me te helpen.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:05

Ja komt vast wel goed Sharon. Op dit moment is het nog niet voor jullie, maar dat gaat echt nog wel komen :).

Oh wat super fijn Kimwiliam!!! Heel veel succes, ik zou persoonlijk inderdaad lekker even rustig wachten tot na je vakantie. Ze zijn stiekem gevoeliger dan wij denken :).

Hier gisteren met succes gestart. Ik heb gelukkig een pony onder mijn bips die erg goed tegen de warmte kan. Hij heeft dus ook een fantastische 1e en 2e plek bij elkaar gesleept met 197 & 194,5. Vond het stiekem wel zuur van dat halve puntje :=. Maar ik ben meer dan trots. Hij kon een anderhalve maand geleden nog niet wijken, het is nog verre van perfect, maar hij doet zooo zijn best en begint echt met sprongen vooruit te gaan :D. Echt top. Hier staat de teller nu op 8 winstpunten, dus mag al bijna naar de L2. Maar daar wacht ik nog lekker even mee. Achterwaarts is nu toch echt nog te moeilijk.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:16

Succes Murphy! Hopelijk weer tot snel :).

Groot gelijk Sakura.. Heb het laatst wel gedaan, paard kon het goed handelen. Ik niet :+.

Hier staan we even stil.. Ponylief viel ineens heel flink in, veearts er bij gehaald omdat ik vreesde voor een vitamine gebrek of iets anders in het bloed. Weidegenootje heeft dit jaar bloedworm gehad, onze is wel ontwormd maar niet gecheckt. Ontdekt de veearts flink wat vocht in zijn rechter achter knie. We wisten dat hij rechts achter niet top was en in zijn rug ook niet. Schijnt dat gewoon een cirkel te zijn waardoor hij steeds zo veel spierpijn heeft en alles er omheen. Nu nog even lab afwachten wat vrijdag komt en daarna gaan kijken of we de knieƫn gaan inspuiten of niet. Ik wil het wel graag, want hij heeft gewoon blijkbaar echt flink pijn. Hij is gruwelijk hard voor zichzelf en gaat altijd over zijn grenzen heen. Maar niet mijn paard, vanavond horen hoe en wat :(.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie