[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fleury

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 05:16

Van februari tot oktober 2018 heb ik een paar wedstrijdjes met mijn verzorgpony in de B gereden met elke keer (op mijn eerste proef na) wel een winstpunt (2 keer ook 2 winstpunten per proef maar denk dat die jury mij gewoon leuk vond want vond ze niet speciaal beter dan andere proeven waar ik minder punten voor had) en ook een paar prijsjes gewonnen.
Nu heb ik 8 maanden geen wedstrijden meer gereden ivm ziekte, heb mijn startkaart opgezegd, maar donderdag is er een wedstrijd in de buurt en nu ga ik daar starten met een dagpas.

We gaan ook gelijk dan ons L1 debuut maken dus daarom dat ik het leuk vind om hier mee te gaan kletsen.

We zijn er eigenlijk nog helemaal niet klaar voor, niet op L1 niveau. Maar ik kan wel nog in de B blijven rijden maar de winstpunten heb ik daar niet meer nodig en dan lijkt het mij leuker om een poging in de L1 te doen en op dat niveau commentaar te krijgen.
Ik merk ook dat als ik nu in de B geen winstpunt zou rijden, ik dat vervelend zou vinden omdat dat eerst wel altijd lukte en dan komt er toch een soort druk op te liggen en dat vind ik echt niet fijn.
Nu in de L1 verwacht ik helemaal niets, zelfs misschien onder de 170, maar doordat mijn verwachtingen zo laag zijn, heb ik echt geen zenuwen!

Herkent iemand dit? En zijn er meer mensen over gegaan naar de L1 terwijl ze er nog niet klaar voor waren? Hoe is dat uiteindelijk verlopen?

Ik verwacht geen prijzen, rij geen kampioenschappen en vind vooral een leuke dag heel belangrijk. We gaan onder de man er naartoe, ongeveer 45/60 min rijden en daar geniet ik dan al van :)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:56

Vandaag ons debuut gereden in de L1! Ik heb nog nooit zo lekker gereden! <3 En we zijn nu officieel L1! Zelfs een winstpunt gehaald! 179 en 182.5. Wie had dat nu gedacht? Ik iig niet! Ben zo trots <3

Afbeelding

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:33

_sharonnn schreef:
Wat goed, gefeliciteerd! Waar is je oornetje van trouwens? :)

Van Anky! Best een tijdje opzoek geweest naar een netje die bij mn jasje past maar dit komt heel erg in de buurt en vind hem ook erg mooi, simpel en toch ook best chique met een paar steentjes erop.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:27

Balen van de droes kimwilliam! Bij ons is 2 jaar geleden ook droes op stal geweest, gelukkig alle 3 de paarden weer helemaal gezond maar het was net 1 dag voor een speciale wedstrijd en we zouden op trektocht gaan. Daar was ook niets aan te doen maar wel echt super balen.
Maar heel veel succes met je komende L1 debuut straks!

Ik heb volgende week zaterdag weer wedstrijd. Het is een selectie wedstrijd maar dat is meer toeval omdat ik alleen onder de man naar wedstrijden ga en deze enigszins in de buurt is. Wel helaas maar 1 proef, dat is echt jammer want ik rij met dagpassen en dan is het gelijk 2 keer zo duur voor een proef die dag. Maar zo veel wedstrijden zijn er bij mij niet in de buurt dus nog wel goedkoper dan een jaarpas.
Maar ik ben erg benieuwd naar het niveau op de selectie.
Ik heb nu sinds 2 weken een ander bit en het is echt zo'n verschil! Ik ben benieuwd hoe zich dat op wedstrijd laat zien.
Was ook wel toeval, ik kreeg een hoofdstel van een vriendin die zij weer had gekregen en welke haar paard niet paste. Dus die mocht ik hebben. Helaas zat het hoofdstel niet helemaal goed maar er zat ook een bit bij het hoofdstel. Dat bleek een myler bit te zijn, level 2,en precies vera haar maat :wow: Heb er nu een paar keer mee gereden en het is zo'n verschil! Dus wat een toeval allemaal maar zo veel geluk dat ik die gewoon heb gekregen :$ :):)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:58

Lottekuhh_x schreef:
Oh ik wist niet dat je echt een dagpas moet kopen per proef, dat maakt het wel gelijk een stuk prijziger ja. Ik snap dat je dan maar een proef rijdt.

Nee, je koopt een dagpas per dag maar als je dan maar 1 proef kunt starten is dat natuurlijk 2 keer zo duur dan als je 2 proeven op dezelfde dag kan starten. Daarom baal ik dat we volgende week maar 1 proef kunnen starten.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 04:52

Knap paard joh! Leuke combi zijn jullie! Met die punten in de B komt de L1 ook wel goed! En het is maar net met welk doel je L1 gaat starten of het wel of niet gaat lukken. Wat zou de meerwaarde zijn voor nog meer B wedstrijden?

Ik zou morgen weer wedstrijd hebben maar om 12 uur starten als het 35 graden wordt gaat mij echt te ver. Ik heb dus afgemeld, eigenlijk belachelijk dat ze dat zelf niet doen, ik ben benieuwd of ik mijn inschrijfgeld nog moet betalen.

De wedstrijd een paar 100m verderop die gelijktijdig werd verreden hebben ze wel geheel afgelast. Het verschil was dat daar de trailers/inrijden in de volle zon was en bij mijn wedstrijd meer schaduw is maar toch vind ik het best pittig en ik ben iemand die nog best lang door rij in de warmte omdat ik en pony (half arabier) er goed tegen kunnen mits goed koelen drinken en naverzorgen.

Ik baal wel want dit was 1 van de weinige wedstrijden in de buurt en heb geen trailer dus ga onder de man.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:11

debberley83 schreef:
Sakura789 schreef:
Wat een mooie punten en paarden konen hier voorbij!

Ik ga zondag weer, ven heel benieuwd. Na mijn vorige wedstrijd heerlijk gelest en gisteren ging het dramatisch :')

Maar goed, opgegeven dus we gaan gewoon.

Fijn he, die pieken en dalen :D :D

Herkenbaar, maandag en dinsdag liep ze heel fijn, gisteren tijdens de les werd ik weer even met beide benen op de grond gezet want toen ging het echt dramatisch :D.

Maar een slechte generale.....
Net onze 2e L1 wedstrijd gereden, heel fijn gevoel, hoe dan ook super tevreden. Maar moet toch even bijkomen van het resultaat :D 1e met 201 punten en 5e met 185.5 punten (van de 12 deelnemers) Met die kleine pony tussen de chique dressuurpaarden, ben zo trots op haar <3

Afbeelding

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:16

Sakura789 schreef:
Wel een beetje jaloers op die banen hierboven, rij je dan ook bij twee verschillende jury’s? Dat mis ik aan mijn wedstrijdjes hier wel eens.

Dit is een 100*45m bodem. 2 verschillende ringen en jury's (zelfs voor z1 en hoger) en nog genoeg ruimte om los te rijden.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:43

Als je 5 mooie meters hebt geweken zou ik rechtuit gaan. Daarna kun je het cijfer alleen maar lager maken mocht hij dan bijvoorbeeld over de schouder wegvallen.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:30

Loes1996: Jammer dat ze in je eerste proef dan zo opgefokt werd terwijl het losrijden zo fijn ging. Toch knap dan alsnog een winstpunt. En ook fijn dat als je dan een betere 2e proef rijdt dat dat dan ook beloond wordt in je punten. En ook fijn dat je merkt dat je betere punten krijgt voor dingen waarop je geoefend hebt, dat is toch echt een beloning voor je trainen he!

Danique07: Mooie punten! Kwam het overeen met je gevoel dat je 2e proef zoveel beter was? Ik had vorige keer 201 en 185,5 punten, 2 verschillende juryleden. Voor mijn gevoel waren het 2 vergelijkbare proeven dus ik vond die 15.5 punten verschil wel een beetje vreemd. Die 1e jury had mij ook de hoogste punten gegeven van de hele avond maar er stond eigenlijk geen commentaar op dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat hij zo goed vond. De 185,5 punten kwamen meer overeen met mijn gevoel. Ik klaag niet over 201 punten hoor :D maar het kwam een beetje out of the blue.
(lees nu in je laatste reactie dat het klopte met je gevoel, dat is wel fijn en ook fijn dat je het opgelost kon krijgen.)

Ginatje: Heel veel succes op de Hippiade! Dat je daar mag starten zegt wel dat de B goed ging bij jullie! Ik snap dat dan 190 punten wat laag kan voelen maar alsnog heel goed hoor :D en ook nog prijs. Maar heel veel succes!

Ik ga komend weekend een weekendje weg met mijn verzorgpony! Ik ga altijd onder de man naar wedstrijd, daarom startte ik ook met dagpassen omdat dat maar heel weinig voor kwam. Maar nu hebben ze op ongeveer 2 uur (rustig) rijden een wedstrijd waar je zowel op zaterdag als op zondag kan starten. Ik heb dicht bij het wedstrijdterrein een B&B gevonden waar zowel Vera als ik kunnen ovenachten! Dus nu gaan we zaterdag rustig heen met mn vader op de mtb erbij. Dan rijden we de wedstrijd, overnachten daar, rijden op zondag weer wedstrijd en daarna weer terug naar stal! Een beetje spannend maar ook super leuk en ook gewoon dat ik dit allemaal mag van de eigenaresse!

En ik heb toch ook maar besloten om toch een jaarpas te kopen. Komend weekend dus 2 wedstrijden en laat nou het weekend daarna precies hetzelfde zijn maar dan in het dorp erna! Dan mag ze op die manege blijven overnachten en slaap ik gewoon thuis en kunnen we ook weer op zaterdag en zondag starten!

Dus zo start ik bijna nooit en nu in 2 weekenden beide dagen! En met zoveel proefjes kun je ook eens wat gaan uittesten. Ik rij altijd erg netjes maar een beetje saai. Dus nu kan ik eens gaan testen wat het doet als ik wat gedurfder ga rijden zonder dat ik gelijk voor een aantal maanden mijn proef verknal. Dus ik ben benieuwd waar het naar tot gaat lijden.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 17:06

Danique07 schreef:
Fleury wat een slim idee! En tegelijk bedenk ik hoe makkelijk ik het heb dat ik mijn bijrijdpaard en de Brijbewijs vrachtwagen altijd tot mijn beschikking heb. Zeker wat uitproberen als je de kans krijgt! Je zou zo maar eens door de L kunnen zijn aan het einde van de weekeindenden! Succes!

Wie weet,moet nog 6 punten halen. Ik had toen ik begon Nóóit gedacht ooit met haar L2 te rijden en als de trend zich zo voortzet zal dat misschien wel ooit mogelijk worden. We zullen zien, ik moet vooral niet te veel hopen en gewoon gaan genieten.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:37

Dit weekend met Vera op pad geweest :). Wil wel wat uitgebreider reageren maar wil nu toch wel graag al even een korte samenvatting kwijt.

<3
Afbeelding

Een 1e, 1e en 2e prijs, 8 winstpunten (201.5, 200.5, 203 en 200) en nu L2 startgerechtigd.

<3 met m'n kleine pony'tje.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:22

Danique07 schreef:
Fleury schreef:
Dit weekend met Vera op pad geweest :). Wil wel wat uitgebreider reageren maar wil nu toch wel graag al even een korte samenvatting kwijt.

<3
[ [url=m/ICZ7Xp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een 1e, 1e en 2e prijs, 8 winstpunten (201.5, 200.5, 203 en 200) en nu L2 startgerechtigd.

<3 met m'n kleine pony'tje.

Gefeliciteerd! Wat een punten joh! Omschrijven naar L2 voor volgend weekend? :D

Ik denk het wel := We zijn eigenlijk officieel gezien nog niet klaar voor de L2. Heb nog nooit achterwaarts echt getraind (ze gaat wel achteruit maar wat aarzelend of scheef) het wijken moet dan echt meer en ik ga strenger beoordeeld worden op haar gangen.
Maar beter dan dit gaat het niet worden, het zou alleen nuttig zijn als ik selecties zou gaan rijden in de L1. Zou ik heel graag willen maar dat is onder de man niet te doen.
Ik vind het ook gewoon leuker om te proberen een winstpuntje in de L2 te gaan rijden dan nog een keer rond de 200 in de L1. Zoveel wedstrijden rij ik niet dus dan heb ik volgende week alvast 4 pogingen :D
En ik vind de L2 proeven gewoon leuker. En ik denk dat we op controle best wat punten kunnen winnen. In de L2 volgt alles snel achter elkaar maar Vera blijft goed te sturen. Alleen even zelf oefenen :D

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:19

Even weer bijgelezen en een wat uitgebreidere reactie. Ik lees dat best veel van jullie "vooruitwerken" dus nu al bezig zijn met keertwendingen, travers en dergelijke. Wanneer beslissen jullie dan om de overstap naar de L2 te maken? En rijden jullie met regelmaat wedstrijden?
Bij mij is het eigenlijk een beetje apart gegaan. Zo had ik 1 winstpunt in de L1 en lage verwachtingen totdat ik 2,5 week geleden 3 winstpunten en een 1e prijs en dit weekend dus 8 winstpunten en een aantal prijzen behaalde. Dus allemaal een beetje out of the blue. 3 weken geleden had ik je echt uitgelachen als je mij had gezegd überhaupt eens richting de L2 te denken.
Maar nu is het ineens zover en ga ik het gewoon doen! Terwijl we in de training dus nog nooit eigenlijk L2 getraind hebben }:0 Maar dat ik dat ga doen komt denk ik ook omdat ik nu de kans heb om nog een keer 4 proefjes te rijden en daarna in november pas weer 1 proefje op een selectiewedstrijd en daarna misschien pas weer in het voorjaar als we weer onder de man kunnen gaan. (misschien vraag ik nog iemand of die tussendoor zo lief wil zijn mij een keer met de trailer te vervoeren om die lange periode een beetje te doorbreken) Dus ik heb 0 verwachtingen maar vind het ook zonde om er dan niet voor te gaan en het gewoon te proberen en het zien als een oefening. Maar ik oefen dus nog helemaal niet op hoger niveau (oh dat lieg ik, contragalop gaat best goed, maar dat oefen ik niet met mijn lessen).

Yentaah: Leuk dat je met een manegepony mee mag doen. Is toch goed voor de ervaring! En een eigen paard is ook duur :D Maar ik denk dat minimaal 2 keer in de week de pony rijden toch wel heel fijn is.

Ik probeer trouwens elke week les te hebben maar ivm gezondheid en dan nu de wedstrijden (en dan de dagjes rust van te voren en erna) lukt me dat gemiddeld 1 keer in de 2 weken. Krijg ook om de week les van dezelfde instructrice op een ander paard, dat is ook super leerzaam, dan leer je goed nadenken omdat ze allebei anders zijn.

Imaginaerum: Gefeliciteerd met je eerste winstpuntje in de L1!

Letizia: Balen dat je zo weinig hebt kunnen rijden. Hoop dat je gevoel gelijk heeft en je weer lekker kunt gaan rijden en wedstrijdjes Plannen!

Danique07 schreef:
Ik denk vooral vaak met zulke mooie punten... de kans dat het gaat tegenvallen is ook aanwezig. Dan zou ik er ook voor gokken een puntje in de L2 te rijden. Ik denk dat ik dan met 1 of 2 puntjes in de L2 net zo blij mee zou zijn als 8 in de L1. Maar vooral doen waar je je goed bij voelt. Bekijk het zo. Als het achterwaarts niet goed is, is het maar 1 onderdeel.

Precies! Als ik komend weekend 1 winstpunt haal uit de 4 proefjes dan zal ik zeker net zo blij zijn als nu met de 8 in de L1. En zo niet, dan ook prima, hopelijk dan wel veel ervaring opgedaan in de L2 proeven om weer voor te trainen.

Ik heb een topic gemaakt met een iets uitgebreider verslagje van afgelopen weekend en wat fototjes:
[RIJ-ITP] Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 06:56

Veel succes en plezier met jullie wedstrijd Danique07 en cijsalover! Hopelijk houden jullie het droog tijdens de proefjes.

Vera heb ik gisteravond in alle rust gevlochten en toen weer op de wei gezet. Gisteren was ze super mooi, ook voetjes en staart gewassen maar nu zal ze wel weer een moddermonstertje zijn. Als het goed is hoef ik haar zo alleen maar te poetsen en dan zadelen en vertrekken. Zorg weer dat ze een ruim uur pauze heeft voordat het zadel er weer op moet en hopelijk is daar wat gras wat ze kan grazen. De staart zit in een vlecht en is hopelijk nog heel zacht als ik hem daar losmaakt en d'r witte voetjes waren dus schoon maar moet nog 15 km door berm/bos/hei en ze poept ook altijd recht op d'r achterbenen dus de kans dat die wit blijven......

Wat doen jullie altijd met de witte beentjes? 5 min losrijden zorgt al voor een grote poepvlek dus heb het een beetje opgegeven om die volledig wit te houden /maken.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:26

Gefeliciteerd met je winstpunten Imaginaerum!

Verruimen op de lange zijde vind ik zelf wel fijner maar je kunt zo goed zien als je paard scheef loopt! (maar ook beter corrigeren)

Shari_Beckers: Veel plezier met het trainen naar de L1 met je nieuw te rijden paardje!

Lottekuhh_x: Gefeliciteerd met je puntjes! Ik vind de L2 qua oefeningen ook niet zoveel moeilijker maar je paard moet wel veel meer onder controle/op het achterbeen zijn voor de snelle oefeningen achter elkaar en als iets dan fout gaat dan gaan ook heel veel dingen ineens verkeerd :D

Mijn verzorgpony heeft geen ijzers maar eigenlijk zijn bijna alle wedstrijden die ik rij wel op zand en als het op gras was dan heb ik het nog niet meegemaakt dat het zo zompig was dat ze er last van had.

3 mensen tussen je proeven in vind ik ook wel een beetje veel. Ik heb het ook een keer gehad, toen ben ik gewoon nog even naar de wc gegaan en 5 min van te voren weer opgepakt. Ik heb nu wel vaak dat je vanuit ring 1 zo door gaat naar ring 2. Dat vind ik eigenlijk net te vlug, kun je ook niet meer even wat veranderen of net wat meer aan je been zetten.

Gefeliciteerd met je puntje Yentaah! Ik vind het ook nog een moeilijk iets dat jury's zo verschillend soepel/streng kunnen jureren. Voor jezelf maar je leerpunten eruit trekken.

Ik ben dit weekend weer op pad geweest inclusief rit van 16 km heen op zaterdag en terug op zondag. Het was ons L2 debuut! Zaterdag onstuimig weer, Vera was wat schrikkerig en gespannen en in de rechterhoek van de 2e ring waren ze (verscholen achter de bosjes) het gras aan het snoeien! En dat was gewoon op het terrein zelf van de manege. Ik ben niet zo van het zeuren maar hiervan dacht ik van; kan dat niet 2 uurtjes later? Vera vond dat best eng en reageerde er dan met spanning op waardoor de stelling en buiging niet zo mooi zijn en er gingen in beide proeven ook dingen echt fout.
We hadden 176 in de eerste proef en 172,5 in de 2e proef. Voor mijn gevoel heel erg terecht en ik was eigenlijk heel blij hiermee juist omdat ik voelde dat er echt nog veel verbeteringen mogelijk waren en dat ik daarmee echt wel bij de 180 punten kon gaan komen.
In de avond mijn proeven terug gekeken en aan een vriendin laten zien en die heeft ook wat tips gegeven en ik had een paar dingen voorgenomen om te proberen te verbeteren op zondag want dan gingen we dezelfde proeven rijden.
Deze proeven gingen echt een stuk beter! Veel minder spanning (geen grasmaaiers ;) ) en geen (echte) fouten. Bij ring 1 zat een jury die best soepel is dus toen ik daar mijn proef gereden had zonder grote fouten hoopte ik wel dat een winstpuntje erin zou zitten! Dat winstpuntje zat er zeker in, sterker nog, we kregen 205 punten! Nogal soepel en ik kan het niet geheel serieus nemen maar hij zette mij ook op plaats 1 van de 11 deelnemers! En soepele jury of niet, daar ben ik toch wel echt trots op! Bij ring 2 (andere jury) werden we uiteindelijk nog 4e met 195 punten! Dus zomaar hup 4 winstpunten!
Toen ik begon met het rijden van officiële wedstrijden met Vera had ik NOOIT maar dan ook NOOIT gedacht ooit L2 met haar te kunnen rijden, sterker nog, 3,5 week geleden waren we nog L1+1 en dacht ik daar nooit aan. En nu gewoon L2+4, ik ben zo enorm trots op mijn lieve verzorgpony!

<3
Afbeelding

Maar ik ga jullie dus verlaten, maar zal jullie ook in het volgende topic wel tegenkomen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie