[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Brittjuh97

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:59

Succes dit weekend allemaal!

Calice haar wondjes zijn geheel genezen en nog mooi ook! nog even een weekje wachten met de singel en dan kunnen we weer rijden!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 12:42

Balen Lindor!

Mooie punten Elite

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:08

Fijn melissa dat het kwartje valt en de galop beter gaat!

Saskia mooie punten! jammer van de verhuizing!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 13:17

vandaag heb ik me ingeschreven voor 28-4 :) we gaan weer beginnen *\o/* *\o/*

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:53

Murphy, ik was zelf altijd zo zenuwachtig en gespannen voor wedstrijden, ik had er met Fayah daardoor geen plezier meer in. sinds ik met Calice rijd heb ik geen zenuwen en spanningen meer en geniet ik er echt van!

Probeer er dus van te genieten, doe alsof je gewoon aan het trainen bent! en een paard dat gestrest is? dat is dan maar zo, gewoon doen alsof het een training is ( ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het. ) Probeer er echt plezier in te krijgen!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:26

murphypower schreef:
Lindor, merries zijn heerlijk he haha!

Zijn er meer mensen hier die er rust van krijgen als ze de proef uit hun hoofd kennen? Ik leer hem altijd uit mijn hoofd voor de wedstrijd! Afgelopen les heb ik de wedstrijd ring al kunnen verkennen dus dat geeft ook weer wat rust, spanningsniveau is nog steeds hoog, maar ach dat blijft toch wel! Ik begin er nu wel zin in te krijgen inplaats van er tegen op te kijken.

nope.. ik oefen ze eigenlijk bijna nooit :') :') :') heb wel eens gehad dat ik ineens een nieuwe proef had en dat ik daar die dag zelf pas achter kwam _O- :=

Ben zelf ook geen ster in het leren dus ben blij dat er voorgelezen mag worden

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:19

murphypower schreef:
Brittjuh97 schreef:

nope.. ik oefen ze eigenlijk bijna nooit :') :') :') heb wel eens gehad dat ik ineens een nieuwe proef had en dat ik daar die dag zelf pas achter kwam _O- :=

Ben zelf ook geen ster in het leren dus ben blij dat er voorgelezen mag worden

Haha! Het leren gaat bij mij heel makkelijk 5x lezen en ik ken hem eigenlijk wel

Mag je van geluk spreken, wou dat ik het had. zou het op school ook een stuk beter gaan

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:01

B en L1 vind ik niet veel verschillen :) gewoon lekker je rondje rijden.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:46

Welkom allebei!

Ik mag As zondag weer, 1e keer met Calice in t L

Gister een buitenritje gemaakt en wat was ze braaf! ze was zo relaxt niet normaal! motors, vlaggen, loopbruggetjes (zijn 1,5 m breed), auto's, strepen op de weg noem het maar op vond ze niet eng! wilde heel graag crossen maar dat mocht ze nog niet, gewoon een rustig galopje.
Afbeelding

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:36

Vandaag wedstrijd gehad, 2x 4e met 183,5 en 180,5, zal morgen wel even een verslagje schrijven :)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:40

Gister heb ik voor het eerst L1 met Calice gestart.
ben 2x 4e geworden met 183,5 en 180,5

Voor mijn gevoel heb ik echt de sterren van de hemel gereden, en was mijn netste proef ooit! helaas wat de jury niet zo gul met de punten ( voor niemand niet )

1e proef waren de opmerkingen dat ik meer vanuit de schoft mocht rijden voor een ontspannender beeld, dus ook meer mn hand toe moeten laten staan, meer mijn middengalop mag tonen, hals strekken mocht meer en midden stap mocht meer verruimd worden.

daarbij schreven ze als opmerking: Leuke combinatie! Vriendelijk gereden, probeer paard meer van achter naar voren over de rug aan elkaar te rijden. mist nu te vaak wat souplesse in het rug gebruik. Succes, er zit meer in!

2e proef waren de opmerkingen eigenlijk het zelfde als in de 1e proef. helaas ook verkeerd gereden :( ik dacht dat ik mijn midden galop over de diagonaal moest doen ( maar dat is m zeker _O- ?? ) maar dat moest op de lange zijde.

daarbij schreven ze: Vriendelijk beeld! Prachtige diagonaal middengalop, helaas stond dit niet in het programma :) Probeer echt te werken aan het rug gebruik! succes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:54

Man man man, wat een dag. ik heb nog nooit zo slecht gereden!

1e proef begon echt lekker, ik had er vertrouwen in maar doordat er een paard in stal erg veel lawaai maakte waarvan Calice dus schrok kon ik niet lekker mn proef rijden en kon ik haar ook niet oppakken.

1e proef ook 180,5 punten gereden, het wijken waar we op getraind hadden werd beloont met een 7 en een 6,5 miste net wat impuls! en Calice drukte veel haar rug weg.

2e proef ging ook voor geen meter, ze was niet actief en mijn been hulpen hielpen niet, waardoor ik dus mijn zweep moest gebruiken, hierdoor werd ik flink af gestraft! had 172 punten.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:15

sakura, Welkom! Lekker rustig aan doen, uiteindelijk kom je er altijd wel!
Haha dankjewel! <3

Lindor Gefeliciteerd met je punten! en wat heb je een gaaf paard <3
Ik moest werken vandaag, dus ben niet gegaan, heb A.s zondag weer wedstrijd. Calice is nu flink dwars aan het doen, en echt haar zin door drammen. typisch merrie gedrag :')

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:09

Welkom Lara, Ik dacht dat je per onderdeel mocht kiezen.

Josien Oh wanneer gaat ze met zwangerschapsverlof ?

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:57

Sakura789 schreef:
Aaaah Lindor met je knappe bonte :D Gefeliciteerd met je punten! Volgens mij heb ik je vorig jaar ook in het B topic gezien, fijn dat het al zo goed gaat in de L1!

Sasika, ook gefeliciteerd met je punten!

Vraagje aan jullie, met S van hand veranderen, hoe lang zijn jullie op de A-C lijn? Mijn prive instructrice zegt rechtstellen, direct omschakelen en mijn rijvereniging instructrice zegt rechtstellen, 4-6 passen door en dan omstellen. Hoe doen jullie het?

Ik ben daar totaal niet mee bezig :') ik stel hem recht en dan buig ik door, dus dan heb je vaak ook al een aantal passen er tussen. dus denk dat ik je privé instructrice zou volgen, aangezien je tijdens het rechtstellen ook een aantal passen zet.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:58

Nicje87 schreef:
Hoii,

Ik had mij al een keer gemeld en kom ik voor het echie. Afgelopen zondag tijdens ons outdoor debuut onze laatste winstpunten in de B gehaald. Wij mogen nu dus officieel L1 starten.

15 En 16 juni doen we mee met het grote concours in Hoofddorp. De 15e starten we nog B ivm de teamchallenge en zondag wordt ons L debuut. We zijn er nog niet helemaal klaar voor, maar werken nu aan onze laatste puntjes op de i.

Ik ben benieuwd of jullie ook filmpjes van jullie proeven hebben met bijbehorend protocol. Dan kan ik daarvan leren en evt alvast een beetje er op voorbereiden. (Ik zal ook nog even kijken of ik ze terug kan vinden in dit topic.

Ik heb wel allemaal filmpjes maar niet in het topic.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:18

Gefeliciteerd Murphy!

Gister ben ik ook op pad geweest,!
Heb weer 2 winstpunten mee naar huis mogen nemen.

1e proef 182,5 over het algemeen mag ze meer voorwaarts, de bak was best zwaar dus dan is het best lastig om haar voorwaarts te houden. wijken mocht net wat meer en de stap mocht meer verruimen

2e proef Ben ik gaan doorzitten wat best lastig is op een tuiger _O- hield dat ook niet de hele proef vol, gelukkig mogen we per onderdeel kiezen :') 183 punten, en had eigenlijk het zelfde commentaar als bij de 1e proef, was alleen verkeerd gereden _O- _O- _O-

Verder ben ik tevreden voor onze 1e buiten wedstrijd, het waaide super hard en calice is door haar val wat angstiger in de wind, dus dit is echt een overwinning!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:23

sasika schreef:
Murphypower wat een mooie lijst zeg!! Fijn dat hij bij jou beter liep :)

Brittjuhh jammer als de bak dan zwaar is, maar dan heb je hem nog netjes kunnen voorstellen.
Doorzitten op een tuiger is vaak wel een hele uitdaging, je had daarna zeker wel betonblokken van buikspieren? :p

Zeker ik hield dr netjes, al had ik het gevoel alsof ik op een kameel reed _O- _O-
Mijn boven benen deden vooral pijn na het doorzitten, mijn buikspieren zijn over het algemeen erg goed getraind, daar had ik namelijk totaal geen last van :)F

Murphypower, ziet er leuk uit!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:05

Succes Fleury, Zelf herken ik het niet. Ik mocht de B overslaan met mn paard, L gaat prima, op het wijken na.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:05

Gefeliciteerd!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:51

kimwilliam schreef:
hallo allemaal!

lees nu al even een paar dagen mee en wat een leuke groep hier!

ik ben l1 start gerechtigd met mijn tuigertje. ik wilde van de zomer ons l1 debuut gaan maken maar net een dag voor de wedstrijd was er droes bij ons op stal.

nu zitten we in de laatste weken en hopen dat het zich niet meer op doet bij de paarden. gelukkig heeft William (willem) (of ook wel wims) het niet zelf heeft gekregen.

nu hopen we dat op vakantie kunnen en na de vakantie ons l1 debuut!

william is van Nando.
nog meer tuigers in de groep of familie?

dit zijn wij:

[ [url=m/olq1Kt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! Ik rij ook met een tuiger!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:53

Jeetje wat jammer dat sommige wedstrijden dan niet afgelast waren dit weekend. het was super heet!

Ik heb dit weekend een festival gehad dus ben sowieso niet gegaan,

Ik heb 11 juli een avond wedstrijd! ben benieuwd.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:44

Succes allebei! ik ga 1 september weer op pad!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:05

xVera94 schreef:
Hoi, ik kom me ook melden als dat mag :)

Ik heb een tijdje meegepraat in het B-topic, maar ben inmiddels in het L gestart dus ik hoor daar niet echt meer thuis. :o Ik zag op de vorige pagina al een aantal tuigers voorbij komen, leuk!! Ik rijd ook met een tuiger, mijn vijfjarige Jippie :D Eebert x Manno. We hebben nu 4 proeven L1 gestart en de teller staat op 8 winstpunten, volgende week nog een wedstrijdje staan om hopelijk L1+10 te zijn.

[ [url=m/TLJ3Qu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn smurf tijdens zijn laatste B-wedstrijdje in mei.

Ik zag op de laatste pagina al wat mooie resultaten voorbij komen, gefeliciteerd! Ook een aantal geplande wedstrijden, ik ben benieuwd!

Welkom! haha zover ik weet was ik de enigste die hier praatte met een tuiger :')
Calice haar vader is Ganges, Vader van moeder is Manno en vader van vader is Renovo.

Maar super leuk om te zien dat het bij jou ook goed gaat! wij zijn L1+7 dus hopelijk nog 1 a 2 wedstrijden en dan zijn wij L2 :)

Je kan ook altijd in het topic tuigers onder zadel mee praten!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:57

Trainen gaat hier wel goed, ik moet zelf voornamelijk wat strenger worden. ik ben erg lief tijdens het rijden en vanwege mijn oude blessure in mijn schouder probeer ik veel een ontspannen hand te houden. Wij zijn voornamelijk bezig met vanuit de rug rijden, want zolang dat niet voor elkaar is krijg je haar ook niet lekker los.
Ik zelf heb best moeite met wijken terwijl Calice dat gewoon kan. maar tijdens de wedstrijden krijg ik er toch af en toe een 6,5 voor :)

L2 is niet heel anders dan de L1 dus wanneer alles goed is gaan we richting het M trainen.