Starten zonder knhs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Starten zonder knhs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 15:58

Is het mogelijk om te starten op wedstrijd zonder knhs? Het is enorm kostbaar lidmaatschap ruiterclub (extra betalen ivm knhs) lidmaatschap knhs en dan nog ter plekke inschrijfgeld.

Inschrijfgeld heb ik geen problemen mee, maar die extra kosten voor de knhs wel. Ik heb er in mijn optiek niks aan.


Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 19:21

keshia schreef:
Via weallride zou je mee kunnen doen. Dat scheelt al een stuk in de kosten. En je kan dan thuis je proef rijden


Dat zou helemaal perfect zijn thuis rijden. Dat gedoe altijd en veel tijd kwijt.

Ik heb wat op site rondgekeken dus filmpje insturen in een bepaalde periode en dan ontvang je een beoordeling?

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 19:22

[quote="henshem"]Bij (vrijwel) iedere sport in Nederland moet je lid worden van de nationale bond om aan wedstrijden te kunnen deelnemen. Dus ook bij paardrijden

Snap ik -O-

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 19:24

Nibbit schreef:
Horsy83 schreef:
Inschrijfgeld heb ik geen problemen mee, maar die extra kosten voor de knhs wel. Ik heb er in mijn optiek niks aan.


De KNHS moet ook ergens van draaien, maar in ruil daarvoor houden ze je standen bij en kun je eenvoudig inschrijven via MijnKNHS

Het is toch al een dure hobby ;)


Standen bijhouden doet de organiserende club ook al en mijn knhs gebruik ik nooit. Startlijsten.nl of gewoon rechtstreeks

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 10:24

rien10 schreef:
Horsy83 schreef:
Is het mogelijk om te starten op wedstrijd zonder knhs? Het is enorm kostbaar lidmaatschap ruiterclub (extra betalen ivm knhs) lidmaatschap knhs en dan nog ter plekke inschrijfgeld.

Inschrijfgeld heb ik geen problemen mee, maar die extra kosten voor de knhs wel. Ik heb er in mijn optiek niks aan.

Dan is je optiek niet correct. KNHS mede-faciliteert je wedstrijden. Houdt de standen bij. Houd promotie of degradatie bij. Zonder KNHS geen wedstrijd.


Dat vraag ik me hardop af. Ik ben maar een simpele ruiter. Ik zoek ook iets simpels. Een moment om te kijken waar ik sta (bekeken door een onafhankelijk iemand). Al die toeters en bellen wil en hoef ik niet. En het competitie gedeelte is wel een keer leuk maar that’s it.

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 10:29

joyce B schreef:
De KNHS is een overkoepelde bond en heeft personeel in dienst o.a. voor de administratie en IT/website, maakt een tijdschrift/clubblad, maakt reclame, heeft een kantoor en topsportcentrum wat betaald en onderhouden moet worden, organiseert kampioenschappen, cursussen en trainingen en steunt/sponsort geselecteerde paardensporters.

Daar hebben ze wel geld voor nodig. Een deel komt uit de deelnemers en een deel komt uit de algemene grote pot van het ledenbestand. Dat snapt toch iedereen?

Alleen hoeveel ze waaraan uitgeven is afhankelijk van keuzes die gemaakt worden en in de praktijk blijken de gewone leden daar erg weinig invloed op te hebben...


Ik heb even gekeken of ik zo’n onduidelijk OP had, maar ik heb hem niet hoeven aanpassen...

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 10:42

Moska schreef:
Ik weet niet in welke regio je zit, maar je kunt bij verschillende clubs hier in Friesland lid worden incl KNHS voor nog geen € 75,- per jaar.

Of de KNHS echt voldoet aan de behoeften van de leden, dat vraag ik me ook af, maar op dit moment zijn de alternatieven nog niet aanwezig. Behalve dan misschien We all ride, dat zou een optie kunnen zijn als je wilt weten waar je staat.


Dat was inderdaad ook mijn conclusie. Mijn vereniging is al niet duur en daar heb ik ook absoluut geen moeite mee.
Het valt me op dat mensen het voor “gewoon aannemen”. Zo’n Weallride sluit wel echt perfect aan bij wat ik in gedachte had. Misschien nog een site voor het bundelen van alle onderlinge wedstrijden/recreatie wedstrijden en ik ben helemaal blij.


Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 12:20

Nico12 schreef:
Horsy83 schreef:
Is het mogelijk om te starten op wedstrijd zonder knhs? Het is enorm kostbaar lidmaatschap ruiterclub (extra betalen ivm knhs) lidmaatschap knhs en dan nog ter plekke inschrijfgeld.

Inschrijfgeld heb ik geen problemen mee, maar die extra kosten voor de knhs wel. Ik heb er in mijn optiek niks aan.


Enorm kostbaar 8)7 ,het is € 25,- per jaar inclusief 2x p. jaar paard en sport, inclusief verzekering, op dit moment retour € 10,- waardebon Divoza. Je mag dan ook BB, oefenwedstrijden, 40+ c.q. dames 35+ starten. Uitzondering, wedstrijden voor puntentelling e.d.


Ik betaal toch wel wat meer voor mijn startkaart bij de knhs dat hoort er nu toch echt bij maar ik ben het met je eens dat staat er niet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 11 bezoekers