[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xxxmh

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:50

Ik hoop dat ik hier ook mag mee praten omdat ik de zilveren opleiding ben gestart bij mijn manege en daar ben ik ook begonnen met de B.

Ik heb nu 3 wedstrijden gereden. Het is/was de bedoeling dat je op een vast manege paard deze opleiding zal gaan doen. Heb 2 keer op mijn keuze gereden, Roger een 20 jarige ruin die ooit z2 heeft gelopen. Vandaag reed ik op Samson en hij is een tuiger.

Mijn eerste wedstrijd heb ik in september gereden en 192 punten gereden en een 1e plaats. De 2e wedstrijd in oktober en heb ik 186 punten gereden en van 185 punten. Dus 3 winstpunten in totaal. Helaas hebben wij per seizoen (september-juli) maar 4 wedstrijden op de manege maar ze gaan kijken of wij ook officieel kunnen gaan starten. Ik reed trouwens in de fnrs proeven F15.

❤ Summer ❤
F14+4 & B+10

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:41

Vandaag hadden wij op de manege een extra wedstrijd voor de zilveren ruiters (Ik rijd de zilveren opleiding op manege paarden van de fnrs/knhs). We werden door de instructie ingedeeld op de paarden en ik had geen makkelijk paard. We mochten 2 keer starten (met normale wedstrijden 1 proef). Eerste proef had ik 185,5 en de tweede proef 187. In juni mogen wij als we willen ons inschrijven voor een echte knhs wedstrijd die ook op de manege wordt gehouden met een manegepaard. Nog even goed nadenken of ik dat ga doen. Je rijdt tussen de eigen paarden en wordt ook op dat niveau gejureerd maar de prijzen zijn wel apart.
Afbeelding
Afbeelding

❤ Summer ❤
F14+4 & B+10

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:30

Loes1996 schreef:
@xxxmh nette punten! Als je dan knhs mee doet geld dat dan ook voor je zilveropleiding? Of is dat dan voor de startpas? Knhs en fnrs verschil qua beoordeling op de b is er nu toch niet meer? Je wordt in zilver toch ook beoordeeld op de combinatie?

Zoals ik het heb begrepen gelden je winstpunten dan voor de zilveren opleiding dus niet dat je daarvoor weer nieuwe winstpunten haalt. Je wordt nu ook gejureerd door een jurylid die de zilveren opleiding mag jureren. Zij jureren ook knhs. Je wordt indd beoordeeld als combinatie, wat knap lastig is op manege paarden haha

❤ Summer ❤
F14+4 & B+10

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:11

Ik start zondag voor het eerst tussen de knhs ruiters met een manegepaard voor de zilveren opleiding. Heb nu 5 winstpunten met de zilveren opleiding in de b tijdens de fnrs proeven maar ben nu wel zenuwachtiger dan als ik bij de fnrs start haha.

Afbeelding

Dit is het paard (hier tijdens de carrousel wedstrijd, heeft ooit jaren geleden z gelopen, hij is nu 21 jaar).

❤ Summer ❤
F14+4 & B+10

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:59

Vanmiddag om 16.08 en 16.23 voor de eerste keer B bij de knhs op een manege paard. Tijdens de fnrs proeven met de zilveren opleiding heb ik nu in totaal 5 winstpunten gereden. Gisteren nog privé les gehad en paard liep erg fijn. Hopelijk vanmiddag ook met die warmte.

❤ Summer ❤
F14+4 & B+10

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:41

Wat een weer om te rijden vandaag. Maar we hebben het gedaan en tijdens het rijden niet veel ervan gemerkt haha.

Is een manege paard waar ik op reed, ooit in een ver verleden z1 gelopen, hij is nu 21 jaar. Het begon al leuk want hij vond het juryhokje eng waar die langs moest om de baan binnen te komen en daarna kwamen de witte hekjes, doooodeng. Op de korte zijdes waren de witte hekjes en daar durfde hij niet langs en langs de lange zijdes ging het oke en in het midden van de baan. Eerste proef 176,5 en met de tweede proef kon ik hem iets beter er doorheen rijden maar het bleef heel eng haha maar toen 186 punten gereden en een eerste plaats gehaald, niet verwacht. Reed maar samen met 1 tegenstander want wij werden apart beoordeeld vanwege de zilveren opleiding. Was wel erg leuk om te starten tijdens een knhs wedstrijd ipv fnrs wedstrijd, ik rijd de zilveren opleiding van de fnrs/knhs.

Deze wedstrijd was ook een pilot om te kijken hoe ze het vonden om zo met de zilveren opleiding met een manege paard bij de knhs te rijden. Over twee weken weer wedstrijd bij de fnrs.

Afbeelding

❤ Summer ❤
F14+4 & B+10

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie