[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:18

@haike
Wat balen van de spanning! Hoe zit dat precies met die ex aequo regeling? Ik snap daar nog steeds niks van hoe dat werkt.

@loismooij15
Alsnog goed gedaan ondanks dat je zelf onrustig reed! Gefeliciteerd met je punten!

@vaaleriee
Goed gedaan zeg! Nette punten!

Welkom Kimmetje!


Ik had op 21 april wedstrijd gehad. Voor ons gevoel liep Donner zo heerlijk. Aanleuning was eindelijk zoals het moest zijn en hij stond super aan de hulpen. Helaas waren beide jury's het daar niet mee eens en hadden we net aan 1 winstpuntje gereden. Keek later terug op de uitslagen lijst en daar was over het algemeen heel laag gejureerd terwijl er mensen zijn die bijna iedere wedstrijd 2 winst reden en die hadden nu ook net aan 1 winst.

Aankomende zondag heb ik weer een wedstrijd. Eens kijken hoe dat dan gaat :)

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:51

Jammer Veertje! Zo’n wedstrijd heb ik vorige maand ook gehad. En ook een jury die iedereen laag had gepunt. Niet te lang over nadenken. Je gevoel is het belangrijkst, op naar de volgende *\o/*

Wij gaan zondag weer op pad. Net gereden en hij was vol energie. Hij wilde alleen maar hard draven of galopperen. Heb hem uiteindelijk maar hard aan het werk gezet, wat een druif :')

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 16:19

Wat fijn Valerie nu gewoon de trailer in liep! En nette punten en vooral ook fijn dat de jury nog opbouwende tips had, daar kan je mee vooruit. En vandaag dus lekker vlug, wel fijn afgesloten?

MWM gefeliciteerd, knap zowel jij als jouw moeder en zo goed bijzitten, en jij helemaal als kampioen! Gaat het opbouwen goed?

Loismooij: jullie geen selecties eerst voor de regio? Wanneer heb je selecties?

Veertje99 wat jammer dat het gevoel niet overeen kwam met de punten, had je wel nuttig commentaar erop staan?

Over de ex aequo regeling; als je evenveel punten hebt, kijken ze naar onderdeel 27 en evt daarna naar 28, degene die daar dan het hoogste scoort, komt bovenaan te staan.

Ik krijg vandaag als het goed is mijn zadel weer terug, in totaal 2 weken mee gereden en daarna 5 weken leenzadel gehad, dus zal wel eer flink wennen zijn. Morgen en zondag dan oefendressuur en onderlinge, start in totaal 4x proefje 11, dus die zal ik dan onderhand wel moeten kunnen rijden hoop ik :+

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:59

Haike ik had er commentaar op staan wat ik zelfs van mijn instructice nog nooit heb gehoord. Er stond op dat ik meer moest recht richten. Ik had het filmpje doorgestuurd naar haar en zelfs zij zei dat dat helemaal niet aan de orde was en ook mijn voorlezer (is de eigenaar) vond het vreemd.

Dus als Valerie zei, snel vergeten en op naar de volgende wedstrijd :)

Ah bedankt voor de uitleg! Dan snap ik ook waar het vandaan komt.

Krijg je je nieuwe zadel terug of had je geen nieuwe gehaald? Had laatste tijd niet alles meer gelezen haha

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:44

Haike; Ah dat is fijn. Dat zal inderdaad wel wennen zijn. Haha jij kan proef 11 dromen :') Ja wel fijn kunnen afsluiten, heb hem even flink aan het werk gezet. Morgen lekker les dus mag hij weer lekker aan de slag. Zaterdag uitrusten voor zondag :)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:59

Vandaag trouwens nog leuk nieuws gekregen. Ik heb de startpas aan mogen vragen voor de andere pony van stal. Hiermee heb ik 19 mei mijn debuut staan :D

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:46

Vervelend Veertje dat jullie je niet in het commentaar konden vinden, wil je anders filmpje nog delen hier/pb?
En leuk dat je er nog eentje gaat starten, in de B of mag je daarmee ook L2?

Valerie fijn gelest? Succes vast morgen!

Ik heb flink wat weken geleden een ander (bijna nieuw) zadel gehad van de eigenaar omdat andere echt niet meer goed lag. Twee weken mee gereden en toen bleken stiksels flink los te komen, dus hebben ze het weer meegenomen om te maken. Bijna 7 weken weggeweest en leenzadel gehad, en nu dus andere zadel weer terug. Is wel echt heeeeeeel erg wennen! :o
Gisteren oefendressuur gehad, ze had weer heel veel spanning in het begin maar gelukkig liep het wat uit en kon ik daardoor wat langer stappen en werd het wel beter. In proeven was ik wel tevreden, zoals vaak door spanning weer diep en aantal fouten erin maar kon wel aan rijden en het oplossen. Jury was heel enthousiast en vond we op de goede weg waren maar gewoon zuinig moesten zijn en ontspanning moesten gaan krijgen. Tweede proef al minder spanning maar wist ze op einde wel dat ze bijna klaar was, dus kwam ze achter mn been en hadden we mooie eenvoudige wissel na B afwenden en stond ze voor X al stil met afgroeten, dus maar even opnieuw gedaan :+ Morgen daar ook maar even goed streng op zijn dat ze niet al weet dat ze daar klaar is.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:41

Nee filmpje laat ik wel zitten haha. Heb morgen weer wedstrijd en dan gaan we het zien :)
De andere pony start ik in de B dus weer eens wat anders.

Fijn dat je oefendressuur toch wel goed is gegaan ondanks de spanning. Enig idee waar de spanning vandaan komt bij je paard?

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:05

Vanmorgen op pad geweest. Onwijs fijn kunnen rijden. Eerste proef een 2e plaats met 197,5 punten en tweede proef 188,5 punten.

Nu even rustig aan doen met de wedstrijden en ons voorbereiden op de selecties

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:45

Vandaag ons debuut gehad.
1e proef net niet net 178. Stond bij paard mist nog balans. Klopt ook. Hij is pas 6 maanden weer aan het werk en is 1.75 groot. Ik vind die proef ook technisch lastiger te rijden en zeker met een joekel die van ver komt. Toen ik hem kocht was het een mager scharminkel met geen spieren. Maar dat duurt even voordat hij echt de kracht heeft.
Proef 2 had ik 194
Dus nu officieel L2.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:31

Veertje: Gefeliciteerd! Goede punten :)

Kimmetje: netjes je tweede proef. Lekker rustig aan met zo'n grote.

Ik had gisteren wedstrijd. Helaas net geen winst, we zijn nog nooit thuis gekomen zonder winst dus was redelijk teleurgesteld, zeker na de fijne wedstrijd van vorige week. Zat tijdens de prijsuitreiking met de winnaar en ze had 183 punten dus ik zag de bui al hangen. Nu tijdens les hard werken aan mijn spanning. In de proef stop ik gewoon met rijden terwijl ik hem thuis lekker heb lopen. Loopt hij lekker te dansen in draf en is hij zo licht als een veertje. Maar op wedstrijd stop ik als het ware met rijden. Gelukkig was mijn instructrice er gisteren tijdens mijn proeven en heeft ze me daarna goede feedback kunnen geven :)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:54

Kimmetje: Top dat je je tweede proef toch nog winst heb behaald! Is altijd lastig met zo'n groot paard. Proef 11 en proef 12 is dan lastiger te rijden met de kleinere voltes die er gereden moeten worden.

Valerie: Wat ontzettend jammer zeg! Ik herken het wel dat je er op wedstrijd aan moet blijven rijden. Fijn dat je instructrice er wel was. Heb je je volgende wedstrijd al wel weer gepland staan?

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:13

veertje99 schreef:
Kimmetje: Top dat je je tweede proef toch nog winst heb behaald! Is altijd lastig met zo'n groot paard. Proef 11 en proef 12 is dan lastiger te rijden met de kleinere voltes die er gereden moeten worden.

Valerie: Wat ontzettend jammer zeg! Ik herken het wel dat je er op wedstrijd aan moet blijven rijden. Fijn dat je instructrice er wel was. Heb je je volgende wedstrijd al wel weer gepland staan?

Nee nog niet. Gisteren was ik in de 'stomme jurysport, ik ga nooit meer op wedstrijd' mood :+ Ik weet dat we het kunnen dus ergens deze week plan ik de volgende wedstrijd weer.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:44

vaaleriee schreef:
veertje99 schreef:
Kimmetje: Top dat je je tweede proef toch nog winst heb behaald! Is altijd lastig met zo'n groot paard. Proef 11 en proef 12 is dan lastiger te rijden met de kleinere voltes die er gereden moeten worden.

Valerie: Wat ontzettend jammer zeg! Ik herken het wel dat je er op wedstrijd aan moet blijven rijden. Fijn dat je instructrice er wel was. Heb je je volgende wedstrijd al wel weer gepland staan?

Nee nog niet. Gisteren was ik in de 'stomme jurysport, ik ga nooit meer op wedstrijd' mood :+ Ik weet dat we het kunnen dus ergens deze week plan ik de volgende wedstrijd weer.


Ah ja dat herken ik wel haha. Maar jullie kunnen het zeker weten! Kilometers maken is het belangrijkste :)

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:01

veertje99 schreef:
Fijn dat je oefendressuur toch wel goed is gegaan ondanks de spanning. Enig idee waar de spanning vandaan komt bij je paard?


Nee geen idee, heeft ze helaas al vanaf het begin dat ik haar rijd. Is al heel veel verbeterd maar weg is het nog niet, en ben bang altijd wel een beetje zal blijven helaas.

Gefeliciteerd met je tweede proef Veertje99, toch weer een wp erbij. Wanneer beginnen bij jullie de selecties?

Kimmetje26; jammer van de eerste proef maar wel verklaarbaar dan, dan niet zo erg. Wel goed van je tweede proef, mooi debuut gemaakt dan!

Valerie jammer dat het weer tegenviel, maar na vorige week, weet je wel dat jullie het moeten kunnen. Hopelijk kan je instructrice nu gaan helpen met jouw spanning waardoor je zelf hetzelfde kan blijven rijden als thuis. Toch maar veel op pad dan om die spanning zelf kwijt te gaan raken

Ik gisteren wederom oefenwedstrijd gehad en echt heel fijn gereden <3 Losrijden was ze al veel relaxter dan vrijdag en kon echt beter bovenin houden, dus zei al dat als in eerste proef ook zo liep, dan de 2e niet zou starten.
Helaas toch in de ring weer wat bakspoken waardoor wel 2e proef gereden heb. Maar op de spanningsfouten na, liep ze echt gigantisch gave stukken dus helemaal blij. En gelukkig was niet alleen ik heel tevreden maar vond de jury het ook goed; 213,5 en 223 :o
Blij met de training van afgelopen weekend op wedstrijd, en gelukkig was het allemaal oefendressuur want met 196,5, 200, 213,5 en 223 waren de punten anders wel erg hard gegaan. Zaterdag selectie, hopelijk kunnen we dan net zo fijn rijden als gisteren

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:22

Pfoee wat een punten haike! Je hebt dan ook wel een fantastisch paard met dito gangen <3 Knap gereden, komt helemaal goed tijdens de selectie.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:37

Wauw wat een mooie punten zeg!
Hier heb ik de eerste selectie op 26 mei en de andere 2 zijn in juni. We gaan het zien hoe de selecties gaan. Als de selecties net zoals gisteren gingen mag ik niet klagen :D

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:16

vaaleriee schreef:
Pfoee wat een punten haike! Je hebt dan ook wel een fantastisch paard met dito gangen <3 Knap gereden, komt helemaal goed tijdens de selectie.



Dank je! Gangen worden ook wel echt steeds beter, komt steeds losser in haar lijf. Morgen mogen we weer een rondje, eerste keer op gras en ik hoop dat het weer meevalt.

Veertje nog even geduld dan, tussendoor nog weg?

Verder nog wedstrijdgangers dit weekend?

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:28

haike schreef:
vaaleriee schreef:
Pfoee wat een punten haike! Je hebt dan ook wel een fantastisch paard met dito gangen <3 Knap gereden, komt helemaal goed tijdens de selectie.



Dank je! Gangen worden ook wel echt steeds beter, komt steeds losser in haar lijf. Morgen mogen we weer een rondje, eerste keer op gras en ik hoop dat het weer meevalt.

Veertje nog even geduld dan, tussendoor nog weg?

Verder nog wedstrijdgangers dit weekend?

succes alvast!

Nee dit weekend niet. Zondag met wat stalgenootjes springen, ben benieuwd :')

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:07

haike schreef:
vaaleriee schreef:
Pfoee wat een punten haike! Je hebt dan ook wel een fantastisch paard met dito gangen <3 Knap gereden, komt helemaal goed tijdens de selectie.



Dank je! Gangen worden ook wel echt steeds beter, komt steeds losser in haar lijf. Morgen mogen we weer een rondje, eerste keer op gras en ik hoop dat het weer meevalt.

Veertje nog even geduld dan, tussendoor nog weg?

Verder nog wedstrijdgangers dit weekend?


Ik ga de 19e met de andere pony van stal in de B starten voor het eerst. En dan de 26e met Donner in het L2 en de 30e weer met de andere in de B. Dus wel een wedstrijd tussendoor :)

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:27

Goedemorgen! Dit weekend nog wedstrijden gereden?

Ik ben gisteren last minute nog gestart. We waren derde met 193 en 194 punten dus zeer tevreden! Maar 1x prijs omdat ik tijdens mijn tweede proef een gedeelde 3e plaats had en de ander prijs had.

Heel bewust op mezelf gelet tijdens de proef, rust pakken en vooral blijven ademen. De jury had veel op m'n protocol bijgeschreven, dat kan ik altijd wel waarderen :) Compliment met 'leuk paard en netjes voorgesteld'. Nog 1 puntje en dan zijn we het L2 uit.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:35

Nette punten Valerie! Altijd fijn als er genoeg op het protocol staat. Daar kun je dan echt wat mee.

Ik heb aankomend weekend mijn eerste selectie proef

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:24

Veertje hoe was je B-debuut gegaan en je L2-selectieproef?

Valerie fijn gesprongen? En knappe punten gereden vorige week, gefeliciteerd! En zoveel commentaar is altijd wel fijn, kan je mee vooruit.

Hier lekker aan het trainen, donderdag weer op pad. Twee weken geleden nog op pad geweest en ondanks zeer slechte omstandigheden toch fijn kunnen rijden en een 3e plek, en daarna nog leerzame oefendressuur gereden en voorgereden op de jurycursus.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:19

Hier ook voor het echie op pad geweest, na de onderlinge van vorige week.
Man man wat heb ik eraan moeten rijden. Met laden was hij al lastiger dan normaal.
Losrijdbak was net als vorige x weer enorm spannend. Maar eenmaal aan het werk ging het wel.
1e proef had ik tot de galop een redelijk gevoel. Bij de volte was er ineens iets of hij struikelde en toen was ik het even kwijt. Vooral gevoel van controle. Toch herpakt en 184,5 en een 3e plek. Totaal niet verwacht
2e proef was er iets heel erg spannends in een hoek en de voorlezer was oom eng.
Daar er bijna niet doorheen kunnen rijden want meneer gooit nek erop en zet zich vast. Was niet winstwaardig, maar toch 184. Hoe dan?

Hij heeft wel giga zijn uitstraling mee en pakt stiekem zo iedereen in.
Zo begon hij bij mij ook. Nu dus ook de jury .
banketstaaf van een paard soms

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:47

Haike mijn B debuut was helaas niet doorgegaan omdat de pony kreupel was :( L2 selectie was drama. Snel vergeten haha

Gefeliciteerd met je punten Kimmetje!