[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:06

Ben benieuwd Buxy, succes met testen!

Ah ja, die overgang naar doorzitten kan inderdaad ook lastig zijn Shelly. Fijn dat je daar nu geen last meer van hebt. Lekker dat je eerste outdoorwedstrijd weer gepland is! Je zou eens kunnen kijken naar NAF Magic? Veel goede verhalen over gehoord. NAF heeft sowieso ook een erg fijne klantenservice. Als het niet helpt denken zij heel goed met je mee :j Denk dat zo'n crossbaan misschien juist minder eng voor hem is omdat daar te veel te zien is? Zo'n lege/rustige bak vertrouwd ie gewoon niet.. :Y)

Marena van Steenbergen, M1+8


Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:35

Marietje35 schreef:
Hier zo'n beetje alles al geprobeerd, maar niks lijkt te werken. Soms denk je van wel, maar de keer erop juist precies het tegenovergestelde. (soms lijkt het ook wel eens averechts te werken heb ik het idee)

Ik heb al geprobeerd;
Naf magic (zowel spuiten als voor dagelijks onderhoud)
Confidence
Magnesium
Stressless van primeval
Kruiden
Cavalor Take it Easy

Ik heb ook wel dingen gecombineerd, ook dat mocht niet baten. Of als er 1 spuit aanbevolen werd zelfs 2 gegeven, maar nee :7

Jeetje wat lastig.. :=

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:07

Oh verwennerij Coquette! :)) Snap wel dat dat fijn is inderdaad! Al lijkt 't me weer nadelig als je niet meedoet aan de wedstrijd omdat de bak dan bezet is. Of hebben jullie meerdere bakken op stal?

Heeft toch altijd even tijd nodig, zo'n nieuw zadel, Buxy! Ik vind juist wel dat ie eruit ziet alsof ie diep zit en veel wrong heeft, haha. Maar zo zie je maar hoe 't kan vertekenen als je erop zit. Vanwaar 't bontje, ligt ie nog niet helemaal ok?

Welkom Robbie! Zag je topic voorbij komen, ziet er goed uit zeg. Komt vast helemaal goed +:)+ Lijkt me echt mega leerzaam, die trainingsweek daar. Alleen ook mega duur, haha. Succes in het M1 inderdaad!

--

Echt top, hier er nu ook nog voorhoofdholte ontsteking bij +:)+ Vanavond wel ff longeren en dan morgen hopelijk rijden als 't dan wat beter gaat. Paracetamol doet gelukkig wonderen.. Dit weekend een weekendje weg maar dan komt bijrijder gelukkig nog even trainen.

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:36

Inderdaad mooi weer vandaag Shelly! Van kunnen genieten?

Lekker aaida, klinkt goed! Ik heb echt te weinig lef om te springen. Binnenkort voor de afwisseling maar weer eens laten vrijspringen..

Chique zadel Buxy! <3

—-

Ennnnn buikgriep, yay :roll: Ik zou gisteravond rijden maar voelde me niet lekker dus in de planning om vanmorgen vroeg gaan rijden. Helaas vannacht dus ziek geworden. En als extra domper zouden we vanmiddag richting Limburg rijden voor een weekendje Centerparcs.. -O-

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:56

Klinkt goed van die proevenclinic coquette, en wat leuk om te horen!

Welkom Veertje! Ik had ook altijd een zadel met weinig steun. Dat is alleen maar goed voor het ontwikkelen van een onafhankelijke zit. Ik heb niet echt tips. Misschien zonder beugels gaan rijden?

Vrolijke Hope, leuk! Zag ik nou gister dat er iemand langskwam voor insemineren? :D

Mooi debuut Lena, gefeliciteerd met je winstpunt. Die heb je maar in the pocket!

Ziet er al netjes uit op je filmpje Buxy!

---

Ik ben gelukkig weer beter. Wat een weekend, pff..

Gister gelest bij nieuwe instructrice. Trots op Marena, die heeft de binnenbak geen moment eng gevonden. Verder wel een erg confronterende les. Ik doe zóveel fout qua houding.. Knik vreselijk in met mijn heup/bij mijn taile, trek mijn knie en hak op en geef al met al dus veel verkeerde signalen door aan Marena. Ik moet me er echt bewuster van gaan worden maar ik weet niet zo goed hoe ik het nu precies moet corrigeren. Ik voel het wel als ik erop word aangesproken, maar normaal ben ik veel te geconcentreerd en merk ik het dus niet eens.. Lastig lastig!

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:51

Ja beviel heel goed, over twee week de volgende les al staan :) Ik hoop het. Merk dat ik in de auto etc. ook scheef ga zitten.. Ben me nu een beetje aan het verdiepen in oefeningen die ik eventueel (zonder paard) kan doen. Misschien pilates oid.. En maar veel zonder beugels rijden thuis.

Vind 't dan wel weer knap dat Marena - ondanks mijn scheefheid - blijkbaar wél goed getraind wordt. Zij is nl. qua bespiering links nagenoeg hetzelfde als rechts. Dat doet me dan wel weer goed :o

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:06

Marietje35 schreef:
Misschien eens naar een chiropractor gaan? Als je het in de auto ook doet is het dus niet (alleen) paard gerelateerd!

Ja, dat moet eigenlijk ook. Of ja, manueel therapeut dan. Maar ik kijk daar nogal tegenop... :o

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:15

Jemig aaidaa, van zo’n dobermann in de sloot zou de mijne ook niet vrolijk worden.. := Begrijpelijk dat je niet zo fijn kon rijden als normaal. Maar gauw vergeten en op naar de volgende keer!

Balen van die locatie Lena, denk dat menig paard over de zeik zou raken van die duiven.

Benieuwd hoe het ging tijdens je debuut veertje99!

Fijn dat Hope nu thuis zo lekker gaat Meya. Rest komt dan vanzelf ook wel weer :)

Gefeliciteerd met je winst en eerste prijs Lena. Jammer van je tweede proef, maar wel fijn dat je gevoel iig overeen kwam met de punten. Zo, drie wedstrijden in een weekend.. Pittig! Dat soort dingen werken voor mij nooit zo goed. Eén keer twee dagen achter elkaar gestart maar dat is me niet heel goed bevallen. Haha o jeetje, vergeleken die 5 dagen in juli is 3 nog relatief rustig :+

Nah wat vervelend van die stalgenootjes Marietje. Je hebt er mensen tussen zitten… :\ Sta je op een grote stal?

Benieuwd hoe het gegaan is Shelly!

Ai, vervelend dat het tijdstip nu niet goed uitkomt Buxy. Hopelijk red je ’t allemaal nog een beetje op tijd! Ah, fijn dat je toch nog een verlate starttijd hebt gekregen. Haha over voorbereiding gesproken, je wilt niet weten hoe chaotisch dat bij mij allemaal gaat :+

Heftig Flevolander, beterschap en sterkte! Haha jeetje, wat een verschil in punten zeg. Die lage punten zijn echt wel mega extreem.. :\ Knap dat je M2 bent gaan starten. Nieuwe klasse is toch altijd even wennen, komt straks vanzelf wel met die punten.

--

Zo, hier een hele APK-check achter de rug voor paard. Laatst eerst de fysio natuurlijk al, donderdagmiddag is de zadelmaker erbij geweest en vrijdag naar de tandarts. Laatste was allebei wel nodig.. Mijn zadel was heel raar opgevuld (combinatie van wol en kunststof, wat echt niet oké is) en allemaal bobbels dus hij is weer heel netjes opgevuld. Helaas is de boommaat te smal voor Marena en daarnaast sluiten de kussens niet goed aan dus dit zadel zal helaas in de verkoop moeten en ik kan weer op zoek naar iets anders. Balen! Mocht iemand nog een Anatomica Octant weten, fit 4 of 5 in 17,5 of 18"....

Rijden gaat een beetje wisselend, heb aankomende woensdag iig weer les. Bleek nu in ieder geval wel dat het scheef zitten ook grotendeels kwam doordat mijn zadel scheef opgevuld was (ene kant bijna geen wol meer, andere kant juist wel). Laatst even op de Fryso van degene van stal gereden en daar was mijn houding gelijk weer een stuk beter. Dat is iig iets positiefs :)

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:06

Jemig, wat een tegenvaller shelly. Bizar dat niemand je wilde voorlezen zeg.. :\ Zo'n kleine moeite. Heel knap dat je hebt doorgezet en het uit je hoofd hebt gedaan. Dat had ik echt niet gekund. Maar goed, ik ben ook altijd slecht voorbereid wat dat betreft. Lees de proef vooraf vaak niet eens door :o Jammer van je punten maar al een hele prestatie dat je de proef foutloos hebt gereden. Heerlijk ook dat je outdoor geen last hebt van spanningen bij paard.

Ja bizar Flevolander, je hebt er mensen ("zadelmakers") tussen zitten hoor :roll: Zonde dat je er niets mee doet! Waarom niet, ontbreekt de tijd of toch niet zo leuk om te doen? Thanks voor de tip. Schijnt inderdaad een bepaalde lichting te zijn geweest die scheef waren.

Al lang fijn dat je eigen gevoel beter was nu Buxy, dan komen die punten ook wel weer! :)

Jammer dat Donner alles zo eng vond veertje. Maar komt vast goed dan inderdaad! Fijn commentaar ook van de jury. Enne, zou je de volgende keer ook eens bij willen lezen/reageren? Wel zo leuk ook voor anderen hier in het topic!

---

Nou, sneller dan verwacht ben ik al geslaagd voor een ander zadel. Vandaag 1,5 uur gereden voor een Anatomica Octant. Vanavond even gepast en wat zit ie fijn <3 Veel fijner dan mijn Orion.. De boommaat is nu goed, kan ie nu richting fabriek voor rondere kussens. Dat wordt even 4 a 5 weken zonder zadel, helaas.

Vanavond voor 't eerst even bitloos gereden :)) Marena heeft een klein wondje in de mondhoek en volgens de tandarts is dat een lastig plekje qua herstel dus maar even zonder bit trainen nu. Viel me niets tegen.. Heb mijn hoofdstel met lage neusriem gewoon zonder bit eraan gebruikt. Ze was zelfs aan het schuimen.

Komende tijd maar lekker trainen aan de longe, hooibuikje er wat af en zo..

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:24

Heerlijk is dat Lena <3 Vind 't altijd een hele opgaaf om thuis net zo te rijden als tijdens les!

Ja als je weet wat je moet zoeken én dat dan toevallig ook nog tegenkomt, dan kan het snel gaan Nies. Wat heb je tot nu toe gedaan en getest bijvoorbeeld/waar ben je naar op zoek?

Jeetje wat jammer dat het zo'n invloed heeft Marietje. Belachelijk hoe sommige mensen je hele plezier kunnen vergallen :\ Knap dat je om die reden de wedstrijd hebt afgezegd. Wel eerlijk naar je paard en jezelf toe! Hopelijk vind je het plezier snel weer terug en heb je niet al te veel last van die mensen op stal. Is het zo dat ze je enorm naar beneden halen dan? Sterkte met de situatie iig. Als de stal verder zo fijn is kan ik me voorstellen dat je niet zo even de stap zet om te verhuizen met je paard..

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:39

Nies_ schreef:
Ik zoek een Passier springzadel en dan moet ie ook nog bruin zijn en 17,5" dus daar loopt het niet echt van over. Nu kan ik met dit paard pas net een beetje galopperen dus het heeft ook geen haast. Al zou ik hem het liefste vandaag al in huis hebben natuurlijk :')

Ah oké! Niet? Springzadels zie je best veel in bruin toch? 17,5" ook wel gangbaar..
Nou ja, je hebt dan inderdaad nog even. Maar kan me voorstellen dat je 'm liefst vandaag nog hebt ja, haha.

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:40

Nies_ schreef:
Ja, maar niet in het merk wat ik wil blijkbaar :+ In Duitsland zie je ze wel veel, maar allemaal 17", een enkele keer 18".

Bizar := Dat wordt één laten maken dus... }:0

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:14

En een ander merk is geen optie?

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:59

Ja zadel zit veel fijner Meya. Meer wrong en soft seat dus ook écht een stuk zachter dan mijn vorige.. Hij wordt vandaag naar de fabriek in Engeland gestuurd zodat ze er nieuwe kussens onder kunnen plaatsen. De standaard rechte kussens die onder zadels zitten liggen nl. niet mooi op Marena haar rug. In 't midden blijft er dan ruimte tussen haar rug en het zadel door een welving in haar rug. Er komen dus ronde kussens onder zodat hij overal mooi aansluit.

Fijn dat 't met de dag beter gaat! Foto's zagen er lekker ontspannen uit +:)+ Altijd goed voor jezelf om even beeldmateriaal te hebben.

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:51

Ja klopt, helaas.. Ik dacht dat haar rug heel makkelijk was, maar situatie was dus niet ideaal met de kussens. 't Kan wel opgevangen worden met een pad met inlages, maar dan wordt 'ie bij de boom weer te krap. Dus dan maar meteen goed! Ben 'm 4 à 5 weken kwijt. Geduld, echt mijn sterkste punt...

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:34

Pff ja, vreselijk Meya! Nou ja, zolang mijn oude zadel nog niet verkocht is kan ie nog wel even gebruikt worden. Rijd er dan 1x per week mee en voor de rest maar longeren. Oude zadel is niet dusdanig slecht dat het meteen schade oplevert, moet er alleen geen half jaar meer mee door willen rijden. Sowieso nu hij opgevuld is, is het een stuk beter geworden dus dat scheelt :) En als ie verkocht is kan ik evt. met de Fryso van degene van stal rijden. Die is qua boommaat precies goed, is alleen wat te lang voor Marena's rug..

Haha nee zonder zadel ga ik ook niet proberen hoor Buxy.. := Succes met trainen!

Goed bezig Marietje, schijt aan de rest! Jullie kunnen 't +:)+

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:47

Fijn dat je les goed ging Marietje! Jammer dat je geen beeldmateriaal hebt.. :)

Mooi dat je zadel nu weer goed ligt Buxy. Wel vreemd want je hebt m nog maar net en is toen ook aangepast op je paard toch? Wel fijn dat je m nog even mag testen voordat je een beslissing moet maken!



Hier gisteravond weer een fijne les gereden. Wat een weertje! <3 Marena heeft flink haar best gedaan, t zweet stond haar echt overal. Vooral bezig geweest met de nageeflijkheid dit keer. Normaal gesproken hoef ik niets te doen aan de hals maar de laatste tijd komt ze wat tegen de hand. Toen we dat eenmaal opgelost hadden werd ze mooi rond maar begon ze te hangen. Ze houdt me bezig :+ Marena heeft vooral moeite met t aanspannen vd buikspieren en haalt nog wel wat trucjes uit zodat ze die én haar achterhand niet hoeft te belasten. Goed alert en consequent zijn dus.. Ik kan er weer lekker mee aan de slag!

Afbeelding

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:06

:wave:

Lekker bezig Meya, zowel jij als Hope weer de hele apk achter de rug ;-) Waar fitness je?

Fijn dat jullie weer zo lekker bezig zijn Buxy! Zadel kan wel verschil maken ja. Ik merk ook echt dat ik weer een stuk beter zit sinds het zadel is opgevuld.

Mooie punten had je 27-4, Lena! En ook nog een tweede prijs, leuk. Nog gefeliciteerd!

Aaaidaa's paard ook weer door de apk. Heerlijk als alles weer gecheckt en gedaan is he! Heerlijk dat ze zo braaf was in het bos.
Heerlijk, zo'n vakantie. Ik kan ook niet wachten tot onze vakantie. Wij gaan dit jaar naar Kroatië, zin in!

Spiegels.. Wij hebben er ook een in de bak en op vorige (luxe) stal ook, maar Marena is er altijd te klein voor dus ik zie er niet zoveel van :+ Voor mijn houding kan 't af en toe wel handig zijn, als ik langs galoppeer ofzo.

Jammer dat Ro niet altijd foto's/filmpjes wil maken Meya. Altijd toch wel fijn om 't even terug te kunnen kijken. Gevoel zegt soms iets heel anders dan beeld denk ik dan.

Intensieve lessers hier allemaal zeg! Ik denk alleen maar: hoe dan? Niet alleen qua tijd, maar ook financieel. Ik vind 't prijzig hoor! Normaal leste ik één keer in de maand en soms zelfs maanden niet. Momenteel even tweewekelijks maar het wedstrijden rijden staat even op lager pitje. Heb inmiddels wel weer twee wedstrijden gepland, gewoon even om 't ritme er wat in te houden.

Jammer robbie, maar fijn dat je toch een puntje hebt weten te scoren!

--

Zo, weer bij! Hier weinig nieuws. Lessen één keer in de twee week, dat gaat wel lekker. Mevrouw is de laatste tijd wel wat frisser dan normaal. Afgelopen zaterdag een fotoshoot gehad met haar en mijn dochtertje, dat ging ook niet helemaal lekker :+ Marena was strontvervelend.. Benieuwd naar 't resultaat dus, haha.

Mei en juni nog even een wedstrijdje gepland en dan lekker een paar daagjes op vakantie. Hopelijk komt mijn zadel binnenkort weer 's terug. Het is nog maar 4 week geleden maar ik kan niet wachten..

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:09

Nee, vakantie zónder paard.. :D
Wauw, wat gaan jullie snel Sanne. Super goed!

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:42

Kroatië - Istrië! :-)

Ah ja dan kan ik me voorstellen dat je daar meer zin in hebt. Leuk zeg! En leuk ook, zo'n nieuwe uitdaging. Foto, meer info? Is het net zo'n leukerd als Dior?

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:29

Is het die bruine op je insta Sanne? *zoekt kwijlsmiley* <3

Fijn dat je springles goed ging Buxy. Lekker, die afwisseling! En m.b.t. startlijsten ben ik 't eens hoor. Heb ze 't liefst een week van te voren online zodat ik een beetje weet waar ik aan toe ben.

Vervelend dat ze niet helemaal lekker liep aaidaa. Gelukkig heb je wel 't idee dat het beter wordt. Verstandig om de les even te verschuiven/af te zeggen.

Meya, verwachte wachttijd m.b.t. zadel was 5 à 6 weken zei ze toen ze bij me was. Inmiddels zegt ze dat 't maximaal 8 weken is. Betekent dus dat ik nog maximaal 4 weken moet wachten. Duurt lang!

Meya/Buxy, ik zou 't echt niet kunnen.. Zolang in een verbouwing zitten zou niets voor mij zijn. Ik heb echt structuur en rust nodig thuis, ben al zo'n chaoot van mezelf. Bij ons thuis is nog niet alles te plek na de verhuizing en daar word ik al gestoord van, haha.

Wat goed dat les bevalt Lena! Wel lekker om er wat regelmaat in te krijgen inderdaad. Jeeeemig, wat een verschil in punten zeg. Heel vervelend dat 't niet overeen komt met jouw gevoel. Stond er wel commentaar op je coupon waar je iets aan had?

Heerlijk is dat Marietje!

--

Hier gisteravond ook weer naar les geweest. Ze heeft wel 's fijner gelopen maar was wel braaf, beter dan de vorige keer. Volgens instructrice is 't wel een portret.. Dat klopt wel :+ Kan iig niet wachten tot ik weer wat fanatieker kan gaan rijden zodra mijn zadel er is. Normaal les ik momenteel 1x in de 2 weken maar heb nu een afspraak gemaakt voor over 4 weken. Heb er meer aan met mijn eigen zadel. Mijn oude namelijk gisterochtend verkocht dus moet 't nu even met zadel van staleigenares doen. Ideaal dat 't zo kan, maar voor Marena niet het perfecte zadel qua lengte.. Nu thuis maar lekker longeren met balkjes etc.
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 16-05-19 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:13

Ja jurysport blijft toch altijd een dingetje Lena. De één wil dit zien, de ander dat.. De één ziet een bepaald ras liever niet in de sport, de ander juist weer wel. Lastig altijd! Mbt de SB: qua buiging doe je gauw te veel weet ik iig wel.. Ik deed altijd al snel te veel tenminste. Bij mij is 't probleem met SB echter dat Marena veel te veel terug komt :+

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:57

Heel eerlijk Meya, ik denk dat je daar pas écht een uitspraak over kunt doen als je daadwerkelijk een kind hebt. Wat als je een huilbaby hebt of er is iets anders aan de hand met je kindje? Daarbij: je hebt écht je handen vol aan een kind hoor. Het eerste jaar vond ik het heel lastig om een balans te vinden. Helemaal omdat je afhankelijk bent van oppas.. Daarbij: financieel is een kind ook echt wel een aanslag, veel meer dan ik vooraf had gedacht ;-) En nee, je schopt mij niet tegen 't zere been want ik hoef (gelukkig) niets op te geven maar probeer wel realistisch te zijn.

Marena van Steenbergen, M1+8

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:43

@Marietje, nee met huilbaby bedoel ik niet dat je geen hobby mag hebben :) Bedoel meer dat het daardoor wel kan zijn dat je te moe bent.

Ik ben wel de laatste die zou zeggen dat je geen hobby mag hebben of t allemaal moet opgeven hoor. Ik wilde dat zelf ook niet. Maar moet wel zeggen dat ik t eerste jaar wel getwijfeld heb om haar te verkopen en ik had bijvoorbeeld niet gedacht dat ik de eerste jaren nog de mogelijkheid zou hebben om wedstrijden te rijden. Een kind hebben is heel intensief, je bent niet meer flexibel. Ik dacht dat Nina makkelijk mee kon naar stal wanneer ik de box en paddock ging uitmesten (vorige stal), maar als je kindje dan alleen maar huilt... := Nu ze iets ouder is en we dichterbij paard wonen wordt het iig een stuk makkelijker allemaal. En dan heb ik t geluk dat ik ergens anders sta en ze daar heel erg voor ons klaar staan <3

Marena van Steenbergen, M1+8


Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:18

Hi all! :wave:

Lekker dat je er weer een puntje bij hebt gehaald vorige week Shelly. Ook fijn dat je nog wat mondeling commentaar kreeg :-)

Jammer dat jouw punten vorige week tegenvielen Buxy. Maar goed, lekker aan je eigen tevreden gevoel vasthouden. Het gevoel van hoe je rijdt is imo belangrijker dan de punten. Die kunnen per jury zo verschillen..

Gefeliciteerd met je punten robbie, stoere foto ook! Ik wil ook weer eens foto’s hebben van een wedstrijd. Zo leuk altijd! Maar kom eigenlijk nooit fotografen tegen. Misschien in juni, dan ga ik naar een groter concours dan normaal..

Mijn zadel komt over maximaal 3 weken als het goed is Sanne. Ik ben totaaaal niet ongeduldig gelukkig := Jeetje wat ben je lekker bezig! En je Z2 debuut al in zicht, super leuk. Wordt vast een makje voor jullie met zulke dikke punten in de Z1.

Bosritten en hoge latten.. Bosrit heb ik al heel lang niet meer gedaan. Blijft er op de één of andere manier toch altijd weer bij. Wil in het bos sowieso niet alleen rijden dus dan moet je alweer afspreken. En in mijn geval betekent het ook weer een oppas zoeken, voor een langere tijd dan wanneer ik gewoon even ga rijden. Wat betreft de lat hoog leggen; ik ben in het dagelijks leven mega perfectionistisch maar ik heb dat met paardrijden wel los gelaten. Ik maak me geen illusies, weet dat Marena en ik wat dat betreft altijd een beetje middenmoot blijven als combinatie :-) En dat maakt me niet uit. Zolang ik lekker kan rijden en fijn even weg ben met daarbij ook winst, dan vind ik het helemaal prima. Of dat nou 180 of 190 is, fine by me. Je ziet die punten toch niet weer..

Wat punten betreft, volgens mij was 198 mijn hoogste. 168,5 het laagste.. :-)

---

Hier afgelopen woensdag weer op wedstrijd geweest en met 2 winstpunten thuis gekomen *\o/* Ze loopt met zweep echt heel fijn maar zodra ik de weggooi, man man. Thuis toch maar weer de zweep ook weg leggen.. En wellicht toch eens proberen met zwanenhals sporen. Moet nu mijn knie altijd zo optrekken.

Ach, als ik zie hoe weinig we de laatste tijd hebben getraind met 2x in de week rijden en verder alleen maar longeren... Ik ben niet ontevreden :-)

Marena van Steenbergen, M1+8


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers