[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:51

Fijn dat het bij iedereen zo fijn gaat! Zou best elke week willen lessen ook, maar het lukt het gewoon niet om elke week iets te plannen i.v.m. concoursen helaas. Dus nu een x in de maand of eens per twee weken net hoe het uitkomt.

Dinsdag as ga ik bij een bij een andere instructie lessen, als bevalt probeer ik het af te wisselen met mn huidige zodat ik wat vaker kan lessen ook.


Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:00

Zou best vaker willen lessen ook.. morgen eens kijken hoe het bevalt en wellicht dat ik daar wat vaker bij kan lessen dan. Zij komt eens in de twee weken hier in de buurt en is iets beter betaalbaar haha.. We gaan t meemaken

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:57

@Rianne; Vakantie klinkt echt heel goed :) , wil ik ook haha... Mijn vakantie is voorlopige de Almelose, hopen dat we nog een weekje ergens kunnen chillen in de {:} ergens..

@Aaidaa; duim dat het allemaal meevalt!

@ Marietje, fijn dat je weer lekker hebt kunnen trainen!

@ Robbie; gefeliciteerd met je punt *\o/*


Les gisteren was heel fijn, ga het nog een aantal x proberen en als het dan bevalt combineren met mijn huidige instructie. Dan komt er in ieder geval wat meer regelmaat in. Vind het zelf wel fijn, om iig eens in de twee weken te lessen. Heb nog zo enorm veel te leren en merk dat ik lui/laks wordt als ik er niet op gewezen wordt. 'T is alleen wel erg kostbaar..

Vandaag ook op wedstrijd geweest en twee fijne en voor m'n gevoel gelijkwaardige proeven gereden. Eerste iets netter, maar vlot. Tweede meer rust met een rommeltje in de galop, maar geen grote fouten.. Punten waren echt enorm verschillend, maar dat was bij iedereen zo. Eerste 201, tweede 173,5 :? . Met name groot verschil in de SB 7's en 4'en, maar hetzelfde gereden..

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:13

Ach het is inderdaad een jurysport, m'n gevoel over de proeven vind ik dan ook belangrijk. Stond wel wat commentaar op het protocol, maar heb er niet heel veel aan.

Valt op dat met name de SB zo verschillend beoordeeld wordt. De ene wil m met veel buiging zien de andere liever een soort van wijken over de hoefslag. Ik rijd m gewoon zoals ik m geleerd heb en zie dan wel weer hoe het beoordeeld wordt haha.. Wel filmpjes, maar uit een rare hoek dus proef is daar niet heel goed op te beoordelen... Maar wil ze in PB wel delen evt.

Verder commentaar over het tempo. Mijn paard heeft een aardig arbeidstempo en de ene jury wil dit wel zien de andere niet. Het tempo in de tweede proef lag een heel stuk lager dan in de eerste en hij was losser in zijn lijf, maar jury vond het tempo te hoog en dat zie ik dan terug in de punten... Enige troost was dat het verschil in punten tussen de twee proeven bij nagenoeg alle combinaties zo groot was.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:32

Ik moet even uitvissen hoe ik die filmpjes bij jou ga krijgen maar ze komen

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:37

Dat is het makkelijkste denk ik? Via bokt gaat lastig volgens mij

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:50

T is gelukt, zitten in je postvak in denk ik

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:16

:Helemaal waar hoor Rianne! Lig er ook niet van wakker.... tempo vasthouden is geen probleem voor hem, de aandacht erbij houden wil nog weleens een uitdaging zijn buiten.. is zoveel te zien en vooral te horen.. hij is erg schept op geluid :)

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:34

Marietje35 schreef:
Schouder binnen is vaak het probleem dat de schouder niet naar binnen gaat, maar de achterhand naar buiten.



Om die "op te lossen" moest ik m van mijn instructeur vanuit travers rijden. Dus travers inzetten vanuit de hoek en vanuit daar de SB inrijden op de lange zijde.. dat helpt ons om de juiste buiging te houden in de SB.. In de training dan.. In de proef niet

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:52

Gefeliciteerd Shelly!
Wat jammer Buxy, nooit leuk als het niet klopt bij je gevoel

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:26

@ sanne, zal ze je in PB toesturen.

Bos lijkt me ook weer lekker, maar paard is niet geheel bosmak. Ga na de Almelose maar een start maken met bosritjes weer. Staan aan het bos, vlakbij de Ginkelse hei dus erg jammer dat ik er nu geen gebruik van kan maken...

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:50

Hij wordt heel bang van dingen die hij niet kent en geluiden zijn ook een ding. Hij raakt in paniek en gaat aan de kletter.. Kan ook geen contact meer met m krijgen tot hij zichzelf in veiligheid heeft gebracht.

Braaf paard maakt niet uit, rent ie dwars doorheen.. Brave paard kan dan wel vinden dat het oke is maar als hij dat niet vind gaat ie alsnog zeg maar.. Dat maakt het wel lastig

Van de week wel weer een klein rondje buiten uitgestapt en hij is maar twee keer gaan rennen een stukje, maar wel weer wat sneller terug op aarde dan de vorige keren dus er is hoop haha


Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:00

@ Marietje, denk dat we met veel geduld er wel gaan komen.. Hoop ik tenminste

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:02

Gefeliciteerd xemma!

Zijn van 1-6 juli op de Almelose ruiterdagen geweest. Wel wat punten gereden, maar vooral heel veel geleerd. Paard had nogal wat stress van de drukte op het terrein en alle wapperende dingen.. wel superleuke ervaring.. volgend jaar weer

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:18

Gefeliciteerd Aaidaa!

Hier even wedstrijd stop gehad na ARD. Wil in september weer starten, maar ga dan over naar het M2.. Druk aan het oefenen op de keertwendingen nu.. Paard snapt t wel, ik vind ze nog lastig haha..

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:27

@ Meya: Ik vind ze ook leuk, maar moet er vreselijk over nadenken om ze goed te rijden. Paard snapt t prima, maar ik maak er nog een rommeltje van haha. Travers gaan eigenlijk wel goed. Rijd nu de KW ook vanuit travers en dat lijkt wel te helpen.

@ Marietje: ARD was superleuk en erg leerzaam. Paard was enorm van het terrein onder de indruk en konden ook echt niet "los" naar de inrijdbaan.. Dan maar aan de ketting.

KW is gewoon nog niet bevestigd, maar gaan steeds beter. Ik vind het lastig om de juiste verzameling te vinden waarbij hij wel door blijft stappen, maar niet te hard of achteruit gaat of zn achterbeen laat staan.. Daarnaast gaat ie na twee keer oefenen erg meedenken, maar dan gaat t met de franse slag zeg maar.

Komt erg nauw om de oefening technisch goed te doen, maar dat komt wel goed.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:27

Een clinic! Altijd leuk vind ik :-)

Wij hebben afgelopen weekend onze laatste proefjes in het M1 gereden. Teller staat op +16, dus zijn nu M2 proefjes aan het trainen. KW zijn inmiddels ook bevestiging bij haha.. Enige echte uitdaging zit nog in de uitgestrekte draf nu, daar mist ie gewoon echt nog kracht voor dus dat moeten we op gaan bouwen in de training nu..

Wanneer willen jullie weer pad haike en Marietje35?

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:17

Ik ben van plan in september over te gaan, hebben echt wel wedstijdritme nodig namelijk en de oefeningen gaan thuis goed.. Denk eens in de twee weken starten en tussendoor lekker verder trainen zodat ie sterker wordt.

Wil in de proef gewoon controle hebben en mn lijnen kunnen rijden. Zien wel wat de punten doen dan...

Is voor ons allebei de eerste x m2, dus heb geen hoge verwachtingen.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:10

Ik heb gisteren mn M2 debuut gehad. Doel tijdens de proeven is grotendeels gehaald en had 189 en 177,5. In allebei de proeven wat fouten waar ik terecht 3en en 4en voor kreeg. Al met al heel tevreden hiermee. Voor ons allebei de eerste x :)

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:15

Dank je wel!
@ Marietje; weten we weer waar we aan moeten werken :-)

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:32

@veertje; sprenger heeft ook bitten van 14mm. Je zou ook kunnen kijken naar Fager of de bitjes van BR. BR bitten zijn oa bij agradi te koop, niet heel duur en in 10,12 en 14 mm te koop..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers