[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:45

Wat een gezelligheid in dit topic. :D

Ik rijd gaiya ongeveer 4/5 keer in de week, 1/2 keer longeren, en nu ze de hele dag weer op het land staan ook een dagje vrij.

Daarstraks heb ik mijn geluksspeldje aan m'n jasje gedaan, laten we hopen dat alle geluk in het hoefijzertje blijft. :D

Afbeelding


mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:35

Melissa van harte met je punten! :D

Biebs leuk paard heb je daar! Fijn dat je goede tips hebt gekregen. Staat je debuut al gepland? :)

Ik heb vandaag al wat voorbereidingen getroffen voor morgen. Ik moet alleen nog vlechten en mijn zenuwen de baas blijven. :+ Om 12:45 ben ik aan de beurt :D Spannenddddd!!!!

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:30

Nou dames ik ben vandaag beloond met 184 punten en 191,5 punt :D

De eerste proef ging enorm fijn maar helaas kon ik mijn zenuwen niet in bedwang houden dus was alles erg rommelig, niet netjes afgewerkt en de rechter galop ging op standje kameel dus die waren ook met 2 keer een 4 gepunt. Deze proef had ik 184 punten.

De tweede proef kon ik mijn zenuwen een stuk beter in bedwang houden maar Gaiya was echt helemaal gesloopt omdat er tussen de proeven een dik half uur zat en ik nog even aan de galop ging sleutelen. Ach, het was voor ons de eerste keer dus het is even uitvinden wat voor ons het fijnste is qua losrijden etc. Goed, alles was netjes maar wel miste ik impuls en viel ze in sommige wendingen een beetje stil. :+ Deze proef was algeheel veel netter en ben ik ook beloond met 191,5 dus we gaan verder oefenen met 2 winst op zak. :D

Afbeelding
Afbeelding

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:21

Gefeliciteerd allemaal met jullie behaalde punten!

_sharonn: ja klopt is dezelfde, van br geloof ik?

Joycexenya: de tweede proef ging inderdaad al een stuk beter, dus ik weet zeker dat dat de volgende wedstrijd beter zal gaan. :D

Bloembloem: nette scores hoor voor zo weinig ervaring als combinatie, lekker kilometers maken en dan komt dat zeker goed! :)

Voor de geïnteresseerde waren dit mijn protocollen:
Afbeelding
Afbeelding

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:01

Dee_Es: Was inderdaad jammer! Eerst deed de hele rubriek de eerste proef, en daarna de hele rubriek de tweede proef. Dus eigenlijk werkten ze gewoon het lijstje af, voor Gaiya was dat helaas te veel en was ze echt heel erg moe. Ik heb er uiteindelijk meer dan een uur op gezeten en dat vond ik wel pittig voor haar, alhoewel we wel veel gestapt hebben maar thuis trainen we nooit langer als 45 minuten.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:11

@roulette_: Bedankt! Ben er heel blij mee. :D Ik vond het inderdaad ook erg zwaar, ze snapte er ook helemaal niets van toen ik haar na 20 minuten weer ging oppakken. :+

Wie starten er nog meer in Zoetermeer op 28 april? En 19 mei in Nootdorp? :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 00:16

Jammer van je punten Nathalie! Maar ik vind zelf dat de punten niks zeggen als je voor je eigen gevoel super hebt gereden, dat zegt voor jou meer toch? Die punten zijn uiteindelijk alleen maar mooi meegenomen. :)

@ Letizia: ik les 1, soms 2 keer in de week. Ligt eraan hoe ik uitkom met mijn denkbeeldige schema. Mijn lessen zijn ook erg betaalbaar, anders kon ik het niet veroorloven om 2 keer per week te lessen hoor. :')

Vandaag heb ik weer het fijne gevoel van de wedstrijd door kunnen pakken! Wauw, wat een paard heb ik onder mijn kont en wat liep ze heeeeeerlijk! <3 Op het moment begeef ik me even op een roze wolk. Morgen is het longeerdag en donderdag mag ze lekker de hele dag spelen op de wei zonder gestoord te worden door de baas. :D Ze staan hier van 8:00 tot 18:00 alweer op het land, heerlijk! Dus ik heb donderdag even een dagje voor mezelf, ze gaat er echt niet aan ten onder als ik een dagje niet kom. Vrijdag word ze door mijn instructrice gelongeerd omdat ik zelf geen tijd heb vanwege autorijles, en zaterdag gaan we dan weer rijden. Zondag misschien een buitenritje, ik ben nog op zoek naar slachtoffers op stal. :+

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 04:53

Heel erg veel succes vandaag iedereen die op wedstrijd gaat! Jullie hebben in ieder geval heerlijk weer! :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:11

Sharon gefeliciteerd met je punten! :)
Ook nikkie86 gefeliciteerd. :D

Naat gefeliciteerd met de verjaardag van Miley. Y)(^)

Ik heb zojuist de voorlopige startlijst van aankomende zondag even doorgespiekt. We starten om 10:24 en om 10:38. Enorm veel zin in, en hopelijk rijden we deze keer nog betere punten! :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:39

Wow meiden wat een leuke resultaten allemaal! Hebben jullie ook allemaal zo'n noodweer gehad vandaag? :+

Wij verschenen vandaag aan de start in Zoetermeer. Deze keer was mijn 2e wedstrijd ooit, nog wat gezonde spanning maar ik kon gelukkig super relaxed mijn proeven rijden. Dat werd ook beloond met 189,5 en 193,5. :D Super leuk commentaar gehad van de jury en nog even uitgemaakt voor bikkel omdat ik toch doorzette tijdens de mega hagelbui. :+ Gaiya is altijd wat vervelend met regen en/of hagel omdat ze dan met haar kont in de regen wilt draaien, heel vervelend. :') Dus ook deze proeven iets traag maar hebben we ons wel netjes genoeg laten zien dat we toch werden beloond met 2 winst. Onze teller staat op 4! :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 00:20

Letizia schreef:
Super zeg :D
Wij hadden mazzel.dat het net droog wat tijdens de proeven, maar verder wel een waterballet :+


Het was echt bizar, we liepen na de 2e proef de ring uit en toen was het droog. Daarna gingen we uitstappen in de binnenbaan en toen we weer gingen inladen scheen de zon. :')

Leuke foto's sterre98!

Dankjewel Nathalie :D

En nog een paar sfeerplaatjes om het verhaal nog te ondersteunen. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de protocollen, deze keer met veel commentaar wat ik zelf heel erg fijn vind zodat we kunnen zien waar we aan moeten werken. Het verzet bij de galop is omdat ze heel terughoudend aansprong en ik haar een klein tikje bij gaf, toen kregen we even een miscommunicatie en dat resulteerde in een bok. :+

Afbeelding
Afbeelding

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:47

Salinero123 heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer op het paard kunt stappen! :(:)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 00:18

Murosch, ik rijd zelf ook met oornetje. Niet omdat ik het mooi vind, want mijn paard heeft mega grote oren met dat ding op, maar wel omdat het voor haar fijn werkt. Wij rijden met een LeMieux oornetje met geluidsdempende werking in de oren, waardoor ze net wat beter bij mij is en zich niet focust op haar omgeving. Ik merk dat het bij haar heel fijn werkt om geconcentreerd te blijven, ze is totaal niet schrikachtig maar wel enorm snel afgeleid als ik haar niet aan het werk houd. Vooral bijvoorbeeld als er een lang stuk tussen de oefeningen in zit, zoals in de B. :)


mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:33

Zijn er hier nog mensen die zondag in Nootdorp starten? :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:39

Beterschap met je paardje veertje99! Hopelijk komt ie er gauw weer bovenop. :(:)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 02:47

Nou jongens... M'n ergste nachtmerrie is werkelijkheid geworden vandaag. We hadden een afspraak staan bij de zadelmaker om te kijken voor een nieuw zadel, ik had me er al dik een maand op verheugd. We gingen weg met de wagen van stal en toen we nog geen 100 meter weg waren, ging Gaiya steigeren en na een paar keer omhoog komen kwam ze met haar voorbenen over het schot heen. Ze stond dus met der voorbenen in het zadelkamer gedeelte en met haar achterbenen in het vakje waar ze hoorde te staan. Ik heb in blinde paniek me stalhoudster gebeld en daarna geprobeerd of ze op eigen kracht eruit wou springen, maar helaas. Toen de stalhoudster er was kwam haar dochter er ook gelijk aan met een vriendin om te helpen, en die hebben gelijk de brandweer gebeld. Daarna hebben ze ook de dierenarts gecontacteerd en die kwam er ook met spoed aan. De dierenarts heeft haar een roesje gegeven, ondanks dat ze helemaal niet in paniek was maar voor het geval dat ze keihard zou gaan trappen en zichzelf nog meer zou bezeren. Toen hebben ze met z'n allen een plan gemaakt en uiteindelijk hebben ze haar achterbenen opzij getrokken zodat ze uit reflex over het schot heen zou springen en aan de achterkant eruit zou komen. Wonder boven wonder heeft mijn lieve meisje alleen een paar sneetjes en wondjes op haar achterbenen en oksel, verder is ze nog helemaal ongedeerd gelukkig. Ik ben enorm geschrokken en ik wou dit gewoon even van me af schrijven.. de wedstrijd van morgen hebben we uiteraard ook afgezegd. Verder loopt ze wel gewoon prima tot nu toe, maar ze heeft een spuit metacam gekregen dus ik ben benieuwd hoe ze morgen erbij staat. Ze zal wel enorm stijf zijn. :\

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:26

Inderdaad, het was echt enorm schrikken. :(

Melissa ze stond op een vrachtwagentje, op de trailer heeft ze bij mij nog nooit gek gedaan. Ik snap er helemaal niks van.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:18

Wauw Sterre wat een gave kiekjes! Ziet er heel fijn uit! :)

Even een gaiya update: ze staat nog steeds lekker op het land, hoe meer beweging hoe beter. Boxrust zou volgens de da ook averechts werken. Vandaag hebben we weer gewandeld buiten, even hier en daar wat grasjes gepikt en daarna weer de wondjes behandeld. Ik spuit er acederm wondspray op, en haar benen preventief in de klei omdat de zwellingen van de wondjes waarschijnlijk gaan zakken. Ze loopt wonder boven wonder niet kreupel, maar ze is wel heel erg stijf. Natuurlijk is dat ook logisch, dus we gaan haar nog even laten checken door een osteo, en ze krijgt nu even een weekje "vakantie". Morgen wil ik even kijken aan de longe hoe ze loopt.

Voor nu zien de wondjes er zo uit, de meest oppervlakkige zijn al dicht (wat een wonderspul dat acederm!):

Afbeelding
Afbeelding


Voor nu houden wij ons naast de Gaiya updates een beetje stil, maar ik blijf nog steeds meegenieten van jullie posts en ik zal ook nog blijven reageren! Gaiya komt er ook wel weer bovenop. :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:54

Je proeven zien er fijn uit Nicje87! Gelukkig staat er veel commentaar bij, dan kun je aan de hand van je filmpje ook weer zien waar je aan kunt werken. :)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 01:17

Hi dames, het lijkt me leuk om na een lange tijd weer mee te lezen en kletsen. Ik heb 7 maart weer wedstrijd met Gaiya. We hebben er heel veel zin in!

Voor de beeldvorming, dit zijn wij:
Afbeelding

@MarloesNatje: balen maar veiligheid boven alles. Er waren enorm veel wedstrijden afgelast vanwege de storm.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:13

@ninavo: Jammer van je tegenslagen! Maar dat debuut komt er wel! :D Ik merk zelf dat ik het leuker vind om wedstrijden te rijden als ik het mezelf niet verplicht. Ik wil wedstrijden rijden omdat het leuk is, en niet omdat het moet. :) Iets met minder druk op jezelf leggen, dat behoud bij ons het plezier.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:52

Aanstaande zaterdag hebben wij ook na onze “zomerstop” en mijn 2,5 week vakantie en aansluitend quarantaine. We moeten nog drie puntjes voor het L maar ik verwacht er niet veel van omdat ik dus een maand niet heb gereden. We gaan voor de ervaring en de eventuele puntjes zijn mooi meegenomen. :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:01

Wat fijn dat iedereen weer mooie punten heeft binnengesleept! Gefeliciteerd! :D

Wij hebben afgelopen weekend gestart in Boskoop, het was daar echt super fijn starten. Twee winst weer in de pocket en de teller staat nu op 9 *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:47

Dankjewel Linda2008! Ik ben inderdaad erg blij met de foto’s. :)

Ga jij zelf dit weekend op pad? Hier nog niks gepland eigenlijk. Wil nog een beetje verder oefenen voor het L.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:08

Linda2008: ja begrijpelijk! Liever wat extra oefenen dan inderdaad, zo denk ik ook. :D

Maaike: dankjewel! :D

Dee_Es: bedankt en bedankt! :D Ik heb er nog nooit negatief commentaar over gehad. Wel een keer een jury die het leuk vond dat ik nog als een van de weinige start met laag, het herinnerde haar aan vroeger. :') Ik rijd die van mij op laag omdat ze een keer haar hoofdstel had gesloopt en dit de enige was die ik nog had liggen, toen ik wou terugwisselen was ze gelijk minder fijn. Sindsdien eigenlijk nooit meer naar hoge neusriem gegrepen, altijd laag. :D
Gave foto ook van jullie samen!

Edit; ik vind lage neusriem ook lelijk eerlijk gezegd. :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, Flubberboot, mingming en 46 bezoekers