[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:57

Gefeliciteerd met alle punten die behaald zijn en de goede ervaringen! Komt vanzelf Suusjepluus, lekker meters maken. Dapper ook met het weer van afgelopen weekend... :brr:

Ik ga in het één na laatste weekend van mei weer, hopelijk het laatste puntje halen voor de B. Maar goed, je weet het nooit met die paarden :') Het trailerladen gaat nu gelukkig onwijs goed, dus dat scheelt een hoop stress.

Dan langzaamaan maar eens verder L1 trainen, als het goed is hebben we binnenkort ook een onderlinge op stal, dus kan mooi even proefdraaien!


Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:27

Gefeliciteerd aan alle puntenrijders!

_evelien_ schreef:
Véline was ook heel cool, wel wat kijkerig maar liep toch netjes langs de witte hekjes.
We hadden 167 en 159 punten. De nr 1 had 174 en 182 punten.. ik had voor mijn zelf ook ongeveer 5 punten meer verwacht.
Maar ik ben tevreden want ze is ook nog maar 5 en 0 wedstrijdervaring..


Klinkt als een strenge jurering? Belangrijk is ook fijn kunnen rijden, vooral met zo’n jonkie!

@Annetteflame; jammer van je galoponderdelen. Daar valt heel veel winst te behalen! Als je er dat goed op hebt zitten, gaat het vast heel snel met je punten. Gelijk heb je om lekker thuis door te trainen.

BoydS schreef:
Zo, wij hebben net een trailerlaad training gedaan. Eindelijk gaat het nu de goede kant op. Binnenkort nog 1 keer oefenen en dan gaat t vast goedkomen. Hopelijk kunnen Boyd en ik dan ook binnenkort starten in de B!


Hier oom trailerlaadtrainingen gehad. Eerst omdat ze steeds uitbrak en daarna omdat ze gewoonweg niet wilde. Nu de manier gevonden *fingers crossed* die voor ons beide werkt. Ik loop mee tot de laadklep, zij loopt de trailer zelf in en start met eten in een bak die ervoor hangt en ik doe de buis dicht. Het duurde even, maar ik denk dat ik nu bijna alleen kan laden.

@Salinero, heel veel beterschap! Lijkt me, los van wedstrijden, echt heel rot om zo lang niet lekker te kunnen rijden.

Wij mogen volgende week zaterdag weer, hopelijk het laatste puntje in de B binnen halen! Helaas naast mij nog maar één start, ik vind het meestal wel gezellig als het deelnemersveld wat groter is. Leuk paarden kijken :D Maar goed, dan zijn we ook snel weer thuis, het is namelijk op een zaterdagavond.


Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:33

Het is echt heel wisselend, ik start zaterdag en eerst was het zon, toen regen, toen onweer en nu zie ik weer een zonnetje verschijnen.

Ik kan binnen inrijden, maar start als tweede, dus vind het eigenlijk wel fijn om in de wedstrijdring in te gaan rijden :D Alleen super weinig starts -O- Twee tot nu toe in de klasse B/L1.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:11

Ik was in de veronderstelling dat ik om 18 uur moest rijden, kijk ik op de voorlopige startlijst, zie ik daar opens 16 uur staan :wow:

Hier een lichtelijk kijkerig paard, dus ik vind het fijn om als eerste of na de pause te starten, zodat ik de baan even in kan. Laatst kreeg ik haar niet langs een spiegel, dus dan is het fijn dat je even wat meer rondjes kunt rijden.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:26

Meestal in draf en dan zet ik haar goed aan het werk, schoudervoor meestal. Dus met het hoofd van het 'enge' af. Als het echt niet gaat, we moesten in dit geval recht op een spiegel af, roep ik hulp in om even voorop te lopen. Na een paar keer, lukt het zelf wel, maar ze gaat dan wel spanning opbouwen. Gelukkig in de proef schoot ze weg in de hoek net na de spiegel, wat geen onderdeel was en dus niet extreem negatief meetelde.

Ze moeten zo weinig mogelijk kunnen nadenken, dat gaat in een snellere gang altijd beter :D

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 22:58

Laatste puntjes hier binnen!

Met de jury ging het alleen mis, ruim drie kwartier vertraging. 1,5 uur op dat arme paard gezeten. Gelukkig heeeel veel gestapt, dus genoeg energie voor de proeven. Alleen niet echt leuk, ze liep echt heerlijk voordat ik hoorde dat er zoveel vertraging was...

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:06

veertje99 schreef:
Balen Sakura! Was er van te voren niet aangegeven dat het zou uitlopen?


Helaas niet, had net mijn eerste draf en galop beide kanten op gedaan en ze voelde super goed aan, dus dacht er al iets te vroeg op te zitten. Dus maar drie kwartier gestapt (wat duurt dat dan lang) en net voor ze kwam nog even een rondje in de baan gedaan. Punten en commentaar vond ik ook echt wat ‘zwaar’, beetje alsof het een M proef was.

Hoe is het nu mcjv? Wat een nachtmerrie zeg.

Binnenkort een onderlinge L1 starten en dan maar voor het echie binnenkort. Deze week komt de osteopaat nog en geef ik haar nog wat vrije dagen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, SentiBot en 53 bezoekers