[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:50

Mooie doelen meiden!

Mijn doel voor 2019 is om de punten voor het ZZ licht te behalen maar het allerbelangrijkste blijft voor mij een fitte en gelukkige pony.

Z debuut al een paar keer uit moeten stellen vanwege ziek, zwak en misselijk zijn vanuit mijn kant haha en de laatste keer vanwege het kleine beetje sneeuwval. (Ik moest alleen al heel vroeg starten en de wegen lagen er toen echt nog te slecht bij om de weg op te gaan met de trailer, ik ben daar heel voorzichtig mee.)

Wb. de influenza uitbraak, ik ga volgende week wel gewoon op pad. De organisatie heeft al laten weten dat de wedstrijd doorgaat maar wel met voorzorgsmaatregelen. Zo moet er buiten losgereden worden ipv in de binnenbak die bij hun aan de stallen grenst. En mag je alleen de binnenring betreden via de buitendeuren. Ik durf het op die manier wel aan. Sowieso blijf ik altijd bij andere paarden uit de buurt als ik op wedstrijd ga dus wat dat betreft is het nu niet heel anders.

De juiste voorzorgsmaatregelen treffen en openheid van zaken geven, ben ik een groot voorstander van. Maar verder vind ik het ook wel een beetje paniekzaaierij hoor!
Laatst bijgewerkt door SannevdM op 28-12-18 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:13

Marietje, haha ja uiteraard. :D Maar zo vanzelfsprekend dat zou moeten zijn, zie ik dat om mij heen ook wel anders.

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:20

:wave:

Rianne, wat fijn dat jullie lekker gesetteld zijn in jullie nieuwe huis. :) Weer lekker aan het rijden inmiddels?

Marietje, gefeliciteerd met je plaatsing voor de Regiokampioenschappen. *\o/* Voor welke regio start je?

HiFive, oh heerlijk naar het strand geweest. <3 Maar wat ontzettend verdrietig dat jullie de boerderij verliezen en daarmee ook 2 paarden weg moeten doen... :(:)

Meya, ah lekker bekkie! En wauw, een clinic bij Rien, heel gaaf! Als die kans zich voor zou doen dan zou ik die ook met beiden handen aangrijpen.

Shelly, wat fijn dat je iig lekker hebt kunnen rondsturen en hij zo braaf was. +:)+

Ik zit op een roze wolk, ik heb gisteren echt een droomdebuut gehad in het Z1. <3 In beide proeven een tweede plaats behaald met prachtige scores; eerste (selectie)proef 230 (67,6%) punten en de tweede proef 233 (68.5%) punten. :):) En daarmee hebben we dus direct 4 dikke winstpunten behaald. *\%/* Ik ben echt mega trots op mijn kleine blonde vriendje die ook in deze klasse weer zo meesjouwt tussen de paarden. <3

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:12

xemmafalcon, lijkt me heel fijn zo'n proefgerichte clinic en het stukje 'paard is kaarsrecht' is iets om trots op te zijn! _/-\o_

Natasja, fijn dat ze nu iig weer fit is en loopt. :)

Meya, ik vind het super knap dat je je proefje uit je hoofd hebt gereden, alleen dat al vind ik een felicitatie waard haha.

Marietje, wauw, super zeg! Wanneer is de regio voor jou?

HiFive, wat dapper dat je alleen op pad bent gegaan en dan ook nog je proefje uit je hoofd hebt gereden. Ik doe je dat niet na. _/-\o_ Maar wat jammer dat ze weer zoveel spanning opbouwde, kan je niet een aantal keer HC starten met zweepje?

Ik heb afgelopen weekend voor de 2e keer Z1 gestart, helaas niet zulke fijne proeven als die week ervoor kunnen rijden. Veel rommeltjes en slordigheden en een spelende hond in de sloot naast de bak maakte het er allemaal niet beter op. (Het was zo'n overkapte bak waarbij de zijkanten 'open' waren, direct daarnaast zat die sloot.) Nou goed, echt klagen mag ik verder niet want alsnog 2 dikke winstpunten gereden.

Afgelopen week ook voor het eerst met stang & trens gereden, voor beiden even heel erg wennen. Hij deed het er wel heel braaf op dus we gaan de komende tijd eerst lekker thuis ermee oefenen.

Komend weekend komt de lijst met de geselecteerden voor de regio online, als ik me gekwalificeerd hebt dan trek ik maar gewoon de stoute schoenen aan en start ik de regio mee. (Ik had eigenlijk met mezelf afgesproken vanaf het Z geen regio meer mee te rijden omdat ik een beetje het gevoel heb dat we als ponycombinatie tussen de paarden daar dan niet meer echt tussen horen. Helemaal gezien het paardengeweld wat mee loopt. :') )

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:18

Natasja, wat een mooi huis, super tof! En bizar eigenlijk hoe dat tegenwoordig zo in een paar dagen even neergezet wordt!

xemmafalcon, hey wat toevallig dat we gewoon in hetzelfde topic zitten haha. Nogmaals dank je wel, lief. :D Gefeliciteerd met je gereden punten!

Marietje, volgens mij ben jij meer dan klaar om de overstap naar het M1 te maken. Als je in het L2 zulke punten rijdt dan ga je niet zo heel veel moeite krijgen in het M1 hoor. Vanaf het M2 ga je het qua jurering echt merken dat er veel meer gesloten/gedragenheid verwacht wordt. :j

Flevolander, jeetje dat is zuur... Helemaal als de punten dan ook nog eens totaal niet stroken met je gevoel.... Ik zeg dan maar zo; wat we niet begrijpen, slaan we maar over. Gauw vergeten dus!

HiFive, stoer dat je je gewoon hebt ingeschreven, ik denk ook een heel wijs besluit. :j

Meya, aiii nee wat balen zeg! Maar die knopjes en het goede gevoel zijn jullie na een paar weken rust vast niet verloren hoor!

Shelly, een wedstrijdstop kan soms heel fijn zijn, lekker thuis even verder puzzelen met hetgeen waar je op wedstrijd steeds tegenaan loopt en dan straks weer met frisse moed gaan starten.

Hier gaat alles lekker, niet heel erg veel last gehad van het slechte weer. We hebben op stal gelukkig een binnenbak, overdekte molen en overdekte paddock dus bij hele slechte weersomstandigheden kom je nog aardig uit de voeten. :j
Begin Januari zijn we de eerste keer Z1 gestart en nu zijn we alweer Z2 startgerechtigd, bizar! Nooit verwacht dat hij in deze klasse ook gewoon zulke puntenknallers en prijzen zou lopen. Super trots! <3 Binnenkort maar rustig aan gaan beginnen met de wissels maar voorlopig maken we de overstap nog niet hoor, ik denk begin van het outdoorseizoen of zo. Eerst maar eens zien hoe hij de wissels oppakt.

Ik weet trouwens niet of het voor jullie oke is als ik hier gewoon blijf mee kletsen? :)

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:07

:wave:

Meya; wat fijn dat het zo goed gaat! Wanneer heb je weer een wedstrijd gepland?

Marieke, ben je al M1 gestart?

Robbie, gefeliciteerd met je punt in de tweede proef! :)

Rianne, op vakantie met paard? :D

Ik les 1 keer per week, voor een kampioenschap oid wil ik nog wel eens 2 keer pw lessen. :) Diorretje gaat fijn, Z2 debuut staat voor volgende maand gepland. :)

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:12

Rianne_ schreef:
Nee, vakantie zónder paard.. :D
Wauw, wat gaan jullie snel Sanne. Super goed!

Haha ook lekker! Waar ga je naartoe?

Jaa, klopt, gaat best heel hard. Stiekem ben ik blij dat ik als een speer door het Z1 ben gegaan en in het Z2 vnml vliegende wissels zitten, ik vond die eenvoudige wissels echt ruk. :o Je galoponderdelen bestaan eigenlijk alleen maar uit galop-stap-galop-stap-galop-stap.

Andere pony is inmiddels ook zadelmak, nu 2 keer iemand op gezeten en morgen klim ik er zelf op. :D Heel veel zin om met hem rustig aan de slag te gaan.

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:12

Het is een hele stoere, enorm knappe 3 jarige D-pony, hij is uiteindelijk voor de verkoop. :) Maar ga 'm eerst opleiden tot een toekomstige fijne sportpony.

Ik heb zo even geen foto's bij de hand maar op mijn facebook/ instagram staan er genoeg haha. (Sanne van der Meer.)

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:27

Rianne, ja het is die bruine inderdaad, haha. :D
Wanneer komt je nieuwe zadel? Kan me voorstellen dat je niet kan wachten dat die er is!

Lena, ik ben wel benieuwd naar de filmpjes van je proef! :) Enne, wat we niet begrijpen, vergeten we maar snel. Jurysport blijft soms apart.

En ik heb geen kids dus daar kan ik verder niet over mee praten. :') Vriendinnen van mij hebben inmiddels wel bijna allemaal een kindje en van dichtbij zie ik wel wat het met je leven doet, haha. :+

Robbie, coole foto en gefeliciteerd met je winstpunten! :D

Afgelopen weekend ben ik nog even een keertje Z1 gestart, was vergeten dat ik die wedstrijd had opgegeven en kon niet meer afmelden. :+ Eerste proef was nog iets rommelig en was de afstemming nog niet helemaal wat het moest zijn, 2e proef ging TOP. Uiteindelijk beide proeven royaal gewonnen met 214 en 235. Dus fijne afsluiter. :D Halverwege Juni heb ik, zoals het er nu naar uit ziet, ons Z2 debuut. :) Nu eerst even lekker een weekje mak aan en duik lekker even een paar keer het bos met 'm in. :j

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:08

Ja precies, dit is echt het ideale weer voor bosritjes! Waar ga jij het bos in?

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:16

Oh dat is heerlijk rijden daar!

Ik sta aan het bos (bossen van de Utrechtse Heuvelrug) dus meestal rijd ik daar. En als ik wel met de trailer op pad ga, dan ook naar de Ginkelse Heide. :j

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:34

Marietje35 schreef:
Dat is wel lekker hoor! Ik heb ook heel lang aan de rand van het bos gestaan, maar in de praktijk kwam het er vaak op neer dat ik niet heel vaak ging. In de winter te koud/alles bevroren en in de zomer weer teveel beesten :+ Dus meestal heel vroeg in het voor/najaar en de rest van het jaar maar weinig.

:') Herkenbaar.

Maar ik stap wel heel vaak uit in het bos, dat dan weer wel haha.

Lena82 schreef:
@ sanne, zal ze je in PB toesturen.

Bos lijkt me ook weer lekker, maar paard is niet geheel bosmak. Ga na de Almelose maar een start maken met bosritjes weer. Staan aan het bos, vlakbij de Ginkelse hei dus erg jammer dat ik er nu geen gebruik van kan maken...

Heb je niet een stalgenootje met een heel braaf paard? Misschien kan je 'm daarmee wat braver krijgen buiten?

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:49

Sinds lange tijd weer even bokt geopend haha, ik ga eens bijlezen!

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:11

haike schreef:
SannevdM schreef:
Sinds lange tijd weer even bokt geopend haha, ik ga eens bijlezen!

Haha dat typte ik vanmiddag ook, en helaas kwam het er toen nog niet van, dus bij deze ga ik maar eens een grote bijlees-actie houden :o

Hier idem. Had net één pagina gelezen en toen moest ik weer afsluiten haha.

aaida: hoe gaaf moet dat geweest zijn! Wauw! Heb je foto's?
Aii, wat zuur van die wond onder haar buik.. Maar wel fijn dat ze er geen last van lijkt te hebben!

Lena: gefeliciteerd, mooi debuut! :D

Veertje: wat ben je een leuke combinatie met je pony! :j En gefeliciteerd met je punten tussen de paarden!

Meya: wat heerlijk om te lezen dat je weer plezier hebt in het rijden, dat is toch wel het allerbelangrijkste!

Rosanne: welkom! Wat een heerlijke pony heb je daar. <3 Je palomino is ook cool! :D

Marietje: vanwaar je twijfel om te gaan? :(:) (Pb?)

Hier gaat alles prima. Dior doet het super fijn, vorige maand ons Z2 debuut gewonnen met bijna 66% en 61%. (Tweede proef slopen er een paar enorme fouten in wat ons een paar 2'en en 3'en opleverde. :+ Ik was zelf niet meer gefocust omdat ik zoooo blij was met mijn eerste proef dat ik eigenlijk daarvan aan het nagenieten was. :') ) Paar weken daarna nog een keer gestart met beide proeven tegen de 65% aan.
Dus kei blij! Blijft heel bijzonder dat hij als pony zo stoer meedoet tussen de paarden. <3

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:23

Marietje35 schreef:
Het kan zo lastig zijn. Gelukkig heb ik een alles eter :D

Dat kan ook lastig zijn. :') Althans, Dior wordt dik van lucht, is echt verschrikkelijk. :7

aaidaa: altijd leuk als er een fotograaf aanwezig tijdens een wedstrijd. :D Ik ga je topic trouwens zo even bekijken!

Marietje: gefeliciteerd met je mooie resultaat! *\o/* Dat moet een lekkere boost geven!

Haike: pfff wat zonde zeg! Bizar dat op zo'n locatie een selectie wordt verreden. :o

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:37

Er werd laatst trouwens door iemand, sorry ik weet niet meer wie :+ , om recent beeldmateriaal gevraagd. Deze foto’s zijn onlangs tijdens een wedstrijd gemaakt. :)

Afbeelding

Afbeelding

En dit heeft niks met rij foto’s te maken maar ach. :’)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SannevdM op 15-10-19 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:51

Marietje35 schreef:
Dat heb ik zelf ook Sanne :') :')

En hahahaha. :')

Dior du Bois , Z2 + 5

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:56

Veertje, haha ik houd het in gedachten, leuk! En thanks!
Fijn dat je zo lekkere les hebt gehad! :)

Marietje, hij is 1.52. Maar ik ben ook klein haha. :+

Dior du Bois , Z2 + 5