[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:53

Ben heel benieuwd naar dat paard drover!

Janine, gek idee misschien, maar is het zadel wel een zarel voor jou?
Ik heb zoveel zadelgezeur gehad, dat ik er zoveel heb gehad... :')
Nu dit zadel, ligt prima op henk, maar kan ik niet helemaal goed op zitten. Daarmee onrustige beenligging door de beugelophanging en doordat mijn bekken net wat gekanteld wordt.

Om maar wat te noemen hoor, terwijl ik het echt niet verkeerd vind zitten, maar loop hier wel tegenaan.

Is maar een voorbeeld hoor dit zadel. Zijn er al zoveel de revue gepasseerd.

Wel fijn van het laden en dat paard lief lekker bleef lopen. En verbeterpunten houden we allemaal en altijd.

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...



mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:45

Ah ja snap je. Vervelend lijkt me!

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:00

Erg gave foto's Noukie!

Laura, denk dat je trainingsgericht rijden even van ej af moet zetten en alleen maar genieten.
Je gaat toch anders zitten als je wat verder in je zwangerschap komt, daar doe je niets aan. Trainen komt wel weer als de baby er is

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:12

Kan hij niet gek gedaan hebben in de paddock toevallig? Als je zo weinig aan training doet, zal je hem toch niet zo erg in de weg zitten dat hij vast komt te zitten. Dat geloof ik niet. :)

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:24

Zou jezelf er niet de schuld van geven. Denk eerlijk gezegd eerder dat er een andere oorzaak is

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:09

Drover, intussen nog nagedacht over je keuze?

Cindy foto's zien er steeds beter uit. Steeds meer bergop. :)

Wij hebben eeeeeeindelijk ons zadel op orde! Halleluja!
Vandaag bij de rv moesten we banen uitzetten, morgen is er wedstrijd.

Had een vriendin gevraagd om voor te lezen. Ze had niet zo veel tijd dus maar 1 proef gelezen.
Wow wat is dat een lengte dan zo'n uitgestrekte draf op die diagonaal.
Moet nog beetje oefenen hoor, krijg hem nog niet helemaal knap uitgezeten :o

En de extra letters is ook even zoeken hoor. Eenvoudige wissel op i... Uhhh waar is die verrekte i dan :Y)

Maar hij deed ontzettend z'n best. Super fijn gereden. Proef leek nergens op, maar moeten even handig worden in wat waar zit en waar gaat komen. Nog een paar keer uitzetten en weer inschrijven maar!

Prachtig weer trouwens vandaag. Nog mensen gestart of lekker buiten gehobbeld?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:52

Was nog niet gestart hoor. Dit was een oefenrondje. En hard nodig ook hihi

Nk niet echt in de planning. Misschien als ik toevallig vrij ben en het is dan ik tv. Wordt het uitgezonden eigenlijk? En wanneer is het? :')

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:55

Vind de muziek erg leuk en goed getimed!

Rijtechnisch ga ik met Laura mee, hij lijkt ook wat terug zeg maar. Mis de impuls in veel stukken. Verder heb ik jullie vaker zien rijden, ben ervan overtuigd dat het goed komt. :)
Leuk te zien en knap in elkaar gedraaid!

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:04

Lekkere dag Noukie. En kan je zo van genieten als ze zo fijn gaan hé!

Lang door kunnen rijden dan Laura! Je krijgt nu mooi weer dus geniet er nog even van, wat extra vrije tijd die je normaal aan rijden besteed :o

Ik zo lekker paardjes inladen en naar de Veluwe. Even rondje bos doen. Vriendin van me gaat mee op een van de mannen. Samen op pad vinden ze toch altijd het leukst merk ik aan ze. Grappig is dat.

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:26

Echt zoooo fijn gereden! Henkie heel braaf en m'n drukke neurootje was zo chill, echt op m'n pinken te rijden. :D

Kreeg alleen een belletje dat m'n naarling door de draad heen was gegaan en op het land van de buren liep. En zat dus bijna anderhald uur verderop. Draak van een knol durfde niet meer terug het greppeltje over naar haar eigen land. Moesten hulptroepen voor ingeschakeld worden. Pfff soms zijn ze vermoeiend hoor. :')

Verder heerlijk dagje gehad!

Jullie nog gestart of andere leuke dingen gedaan?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:24

Wat goed zeg! Super leuk commentaar!

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:36

Heb meegelezen maar ook niet gereageerd. Sorry! :o

Had ook gewoon niet zoveel toe te voegen omdat we niets spannends meemaken op het moment.

Cindy, had je kuur gezien. Zonde van de spanning maar gewoon gaaf om mee te doen al. Leuk leermoment!

Noukie, las over paard verhuisd? Hoezo dat? Fijn dat hij makkelijk is in switch van huisvesting. :D

Nouvel, las in je andere topic over je vervroegde thuiskomst van je vakantie. Zonde zeg. Intussen is je paard weer helemaal de oude?

Hier gaat training echt super fijn. Eigenlijk moet ik zeggen dat ik gewoon een gaaf paard ga krijgen :=
Qua beweging, swung, lossigheid, veer, hij is zo ontzettend vooruit gegaan. Aanleuning is stuk stabielere, hij begrijpt dat hij moet gaan zitten en stiekemweg hebben we al beginnetje met pirouettes gemaakt. Rechtsom vind hij het heel moeilijk dus kwartje een eruit. Linksom draait hij netjes een halve, op een dubbeltje, moet alleen allemaal even vloeiender, zittender/meer bergop en met meer buiging. Begin is er in ieder geval!
Was gewoon alleen even heel trots dat hij het zo oppakte dat ik dit dan wel met jullie wilde delen. :Y :o

Zondag hebben we clinic van Jennifer sekreve. Erg veel zin in, vorige keer ook erg fijn kunnen rijden bij haar dus ben heel benieuwd dit keer.

Zo komen de wedstrijden wel mooi dichtbij en ga binnenkort toch weer eens inschrijven.

Hoe staat het hier met ieders wedstrijd-plannen?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:01

Geen recent beeldmateriaal helaas. Zal eens kijken of ik een keer een gek vind die kan filmen. Nu is het niet super spectaculair hoor, maar als je je dan bedenkt waarvan we vandaan komen ben ik gewoon toch een beetje trots op mijn frikadel :+

Hele begrijpelijke keuze qua stalling dan. Wel fijn dat het bekend terrein is, als je daar al kwam om te lessen.

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:08


Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:17

Laura, jij ook beetje lol in het longeren zo? :p

Noukie, super vervelend als je dan weer opnieuw op moet pakken. Maar ze vergeten je niet hoor. Je hebt hem vast binnen no time weer lopen zoals je gewend bent.

Nouvel, is hij vaker kwakkelend? Zo klinkt het zoals je het nu stelt :o
Vervelend in ieder geval. Hoop dat hij snel weer helemaal fit is.
Geen tips wb teugels helaas. Hier bij ooteman hebben ze wel een paar fijne hangen maar dat moet je zien en voelen.
Ik haal graag teugels bij hen, mooie dunne soepele hebben ze ertussen. Eigenlijk alle soorten en maten. :o

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 23:11

Noukie schreef:
Mella, wat een boef idd! Is ie altijd zo vlug? :D


Yup, en komt op als poep bij hem dus je voelt het ook niet altijd aankomen.
Daar had ik hem ergens in de proef wel al verwacht maar verrassing wanneer.
Maar gebeurd vaak. In het bos. Op het strand. In de bak.
Nooit relaxed verstand op 0 rijden.

Heb intussen de afspraak met vriendlief, ik app als ik opstap en als ik afstap. Ben vaak alleen bij de vereniging en als het te lang duurt, komt hij kijken. Dat ik niet uren in de kreukels lig te wachten op contact, mocht er iets mis gaan.

Maar ben verder wel blij met hem hoor :+

Jeetje nouvel, das echt vervelend. Hoe uit zich dat auto immuunprobleem bij hem?
Weerstanddip kan ik me voorstellen, maar wat gaat eraan vooraf?

Hier trouwens stang tussen middel en ring en dan trens tussen ring en pink.

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:24

Jeetje, dat is best heel heftig...
Echt heel vervelend voor jullie. Sterkte hiermee!

Edit:
Zit me net te bedenken, heb ook een kneusje staan, danwel op een heel andere manier dan jouw paard hoor. Die heeft ook geregeld dat hij weer gestoken wordt door iets en zijn hele rug en buik onder de bulten zit.
Tip van mijn osteo (welke ook dierenarts is), twee tabletten allerfre (gewone hooikoortstabletjes humaan dus) geven bij acute allergische reactie.

Zelf nog niet uitgeprobeerd, misschien jij wel al, maar wie weet kan je dan de huidproblemen voor zijn en daarmee zijn weerstandsdip op dat moment.

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:04

Ohh had paar weken geleden van een ritje pp de veluwe die hertenluisvlieg, of hoe heten die vieze beesten, mee naar huis genomen.
Paarden waren helemaal door het dolle. Door de draden heen gegaan, 10 palen kapot. Niet te rijden savonds. Bleken er savonds zelfs nog een paar op te zitten. Blegh, wat een vieze stekers.

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 14:19

Vandaag clinic gereden.

Haalde hem uit het land en zag al aan z'n kop dat hij weer zo'n bui had. Stond een box buiten waar instructie opstond met een headset dus dat was een reden tot moeilijk doen en de instructie die in de hoek op de stoel zat. En zandkorreltjes in de bak waren zo nu en dan spannend... En... En... En...
Maargoed, ondanks dat ik er soms wel een frikadel van kan maken, zijn er best paar mooie plaatjes uit gekomen, die durf ik hier wel te delen.

Al met al ook paar fijne tips gehad en zaten ook echt wel fijne stukjes tussen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook nog klein stukje galop op film maar weet niet hoe ik die kan uploaden.

Hoe was jullie weekend?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:22

Gefeliciteerd met je punten ultimoo! Wat een leuke foto, lekker blij en spontaan.

Thx, ja heb paar knappe foto's eruit gezocht. Zaten ook zat slechte foto's tussen hoor :=

Nouvel, lekker even naar het strand. Was vanmorgen ook super mooi het weer.

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:09

Janine0 gefeliciteerd!! Super!!

Sw, welkom! Laat je horen hoe het ging?

Laura, toch lekker bezig op deze manier. Ook fijn!

Noukie, stoere foto!
Vriendlief vind het vooral veel werk die paarden. Hij vind het met name leuk op wedstrijd als we met winst en/of lintjes naar huis gaan :Y)

Nouvel kan je niet nog op de reservelijst?

Dank voor de complimenten wb de foto's. Ben altijd erg onzeker over mijn rijderij en post daarom eigenlijk nooit foto's. Dit is dus erg leuk te horen!

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 23:20

Haha Noukie, jij dus meer van de merries? In sluit liever een compromis met een ruin dan een merrie hoor. Veel minder snel op hun teentjes getrapt. :o

Ultimo, wat een fijn paard zo op het filmpje. Ziet er netjes uit

Congratz met je vaste aanstelling janine!

Ben benieuwd of het echt zo warm wordt komende week. Jullie nog speciale plannen rondom het rijden en het stalmanagement met de voorspelde temperaturen?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:32

Hier ook niet veel te melden. Hebben de grote stap gemaakt om dan toch in te schrijven. :o
Moet nog goedgekeurd worden maar dan komt ons debuut eindelijk, toch wel erg dichtbij nu.

Had eerste en tweede proef doorgereden, die vonden we erg fijn. Keek alleen in het boekje en moeten dus 3 en 4 starten. Prima, die doorgereden en daar is nog wel wat finetuning nodig...
Zeker 4 is stuk pittiger dan de rest vind ik.
Daarnaast vond hij vandaag dat hij het zelf allemaal wel wist. Ik mocht meeliften. En met uitgestrekte galop zat plots geen rem meer erop.

Anyhow, moeten dus nog snel even paar keer door gaan rijden om handig in deze proeven te worden. :+

Cindy, zat trouwens te denken, heb je nog effect gemerkt op de omeprazol?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:36

Gefeliciteerd janine! Super!

Noukie, met dit weer zal ik nooit het gevoel van zomer krijgen. Zo best is 't niet :')
Mooie foto's!

Laura, heerlijk dat je nog op die manier van elkaar kan genieten! Nog even. Laatste loodjes zijn aa gebroken.

Rijleggings heb ik nog niet aangedurfd. Bang dat het nogal tekent. :=
Dat kan ik niet gebruiken. Moet nog klein beetje van de zwangerschap kwijt. Plus een beetje meer naar m'n zin...

Cindy, fijn dat de omeprazol werkt!

Wij vandaag voor het eerst gestart. Nahja, gestart, gestart.
Eerste proef konden we afgroeten voor we überhaupt de ac lijn bereikt hadden. Zo aan 't staken...

Die tijd wel benut om toch de bak door te zien komen zodat hopelijk de tweede proef nog wat werd.

Tweede was slecht door spanning. Veel vlieg en trekwerk om er überhaupt doorheen te komen. Maar we hebben hem uitgereden hoor. Weliswaar met een volledig terechte 188,5,maargoed. We zijn de baan doorgekomen... Veel spanning en daardoor veel fouten en slordigheden.
Pfff soms zou je er echt een frikadel van maken...

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:14

Cindy, super rot. Ging je ook meteen verder dokteren?
Even heel stom gedacht, simpele hoefkneuzing? Als hij zo gevoelig is zonder ijzers?
Afgelopen jaar henkie ook, voelde niet onregelmatig, maar gewoon iets minder ondertreden met name in galop.
Tijdje later kwam er een ontzettend blauw paarse kring over hele horizontale lijn van zijn hoef tevoorschijn. Tada, dat was toen zijn probleem.

Ik hoop jn ieder geval voor je dat het iets iets kleins is. Sterkte ermee.

Mahitri, gefeliciteerd met je wp! Toch leuk om winst te rijden na zo'n lange wedstrijdstop.

Noukie, beetje kilometers maken met s&t? Als hij moet leren accepteren en er zo fijn op gaat. Mooie foto!

Laura, bekkeninstabiliteit, vervelend. Fijn dat je wat verlichting hebt na behandeling.

Nouvel, stuk fijner beeld dan vorige keer met je nieuwe zadel. Lekker doortrainen maar weer als Ferro weer helemaal fit is.

Kim, gelukkig is franco weer op de rit. Wat een metamorfose zo. Van puppy maar echt paard. Mooi hoor! Tikkie jaloers op je met je knappe voice hoor ;)

Hoop dat ik niemand vergeten ben. :o
Ik niet echt wat te melden verder. Nu paar dagen vrij want de oppas van onze kleine meid is op vakantie. Dus ik ook verplicht vakantie nu. Beetke thuis aan het rommelen.

Vereniging is een week dicht want komt een ander dak op dus beetje puzzelen met rijden nu.
Wel goed voor henkie om weer even een andere locatie op zijn lijstje te kunnen zetten. Ooit wordt het een braaf paard hoor :Y)

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 31 bezoekers