[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:54

Melissa, wat een super debuut! Heeft je jonkie vast veel van opgestoken.

Myrthe niet gedemotiveerd raken hoor. Als ik het me goed herinner moest jouw paard nog wat sterker worden toch? Dat is ook niet in een paar weken gefixt.

JoycexEnya, gefeliciteerd met je punten! Op naar de officiële!

Nicje, mooie punten!

Roosjenat, ik hou daar van als alles weer geregeld is. Hier ook een nieuw hoofdstel op de planning.

Biebz wat leuk! Kan je veel van leren!

Caritas, gefeliciteerd met de winstpunt, weet je wat er beter moet om wat hoger te scoren?

Ginatje, jullie gaan als een speer! Goed hoor.

Loes, wat een gigantisch verschil zeg. Maar super score die 210!

Mcjv, hoe is het bij jou gegaan?

Afgelopen nacht is mijn verzorgpaard bevallen! Echt zooo bijzonder om bij te zijn en wat heb ik toch een respect voor die merrie. Wel een bagger voorbereiding voor de wedstrijd van vandaag want veel slaap hadden zowel paard als ik niet gehad (mn eigen paard staat op de stal van mn verzorgpaard).

Trailerladen is inmiddels geen enkel probleem meer, kan alleen laden dus die stressfactor is gelukkig weg. Lekker ontspannen op pad dus maar de ringen waren ENG! Eerste proef gooide meneer de rem er op. Tweede proef even doorgezet en dat werkte. 2e plaats met 203 en 1e met 207. Dat maakt ons B+13 in 3 wedstrijden dus volgende week starten we L1. Trots op mn htk-paard :).

Dee_Es

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:28

@ginatje, nee jij moet rustig aan doen anders zit je straks in de knoop met de selecties ;) Of je moet elke keer 1 proef rijden maar ik vind het wel fijn om gewoon 2 proeven te starten.

Dankjewel roosjenat!

mcjv, wat goed! Wel vervelend dat er een half uur tussen de proeven zat. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Hier zit er eigenlijk standaard 1 proef tussen, kan je mooi even 2min stappen, dan 5min weer oppakken en dan de volgende proef in.

Bloem, wat super na 5keer samen rijden. Komt goed met minder spanning.

En voor de ruiters die niet elke wedstrijd met 4 winstpunten thuis komen: wedstrijden was nieuw voor mijn paard maar thuis loopt hij gewoon op M2 niveau dus voel je alsjeblieft niet geintimideerd. Ik mag alleen niet versneld promoveren dus moest echt even die puntjes bij elkaar rijden in de B. Alle oefeningen loopt hij eigenlijk zo door maar wij hebben de pech dat hij absoluut geen beweging heeft van zichzelf. Dus ik werk heel hard aan kracht in de achterhand, meer van de grond draven, meer bergop galopperen, daar zit onze struggle. En daar train ik echt heel hard voor om dat beter te krijgen. We gaan nu lekker selecties rijden in de L1, het is absoluut geen kampioenspaard maar ik hoop me te kunnen kwalificeren voor de Brabantse Kampioenschappen.

Iedereen heel veel succes hier *\o/* zal wel mee blijven lezen om de vorderingen te volgen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:05

Afgelopen weekend was hier aardig succesvol zo te lezen!

Hier helaas geen L1 debuut. Paard staat kreupel -O-. Oh wat baalde ik, had zo'n zin in de selecties! Als dit een peesblessure is kan ik de Brabantse Kampioenschappen wel op mijn buik schrijven dit seizoen. De DA komt scannen maar het is niet bepaald een spoedgeval dus hij kan volgende week pas. Ondertussen vond de merrie het leuk om bijna het loodje te leggen afgelopen weekend door koliek. Die is er gelukkig doorheen gekomen maar ze heeft ons wel heel erg laten schrikken! Haar veulen lijkt er gelukkig niet onder geleden te hebben, die is rond en gezond.

Maar hier was het dus niet een heel geslaagd weekend en nu is het duimen dat mijn ventje snel weer rad is. We vinden het beide maar saai om niet te rijden.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 15:11

Sakura789 schreef:
Ojee dat is jammer Dee_Es, heel veel beterschap!

Ik zat zo eind vorig jaar, had toen gehoopt de B uit te zijn, dikke snee in het onderbeen, daarna nog een tik tegen de pees gehad. Het is leuk om paarden te hebben, maar als er wat mee is dan heb je ook dubbel zoveel zorgen

Nou idd, wat kan je er toch een zorgen van hebben. Gelukkig heeft hij niet veel pijn dus het is vooral vervelend voor mij, paard heeft er niet zoveel last van. Zit al te bedenken wat ik nu qua lichaamsbeweging moet doen :=

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:23

Oef voor jou ook duimen dat het meevalt davinci! Hier komt maandag de dierenarts pas, eerder had hij geen tijd. Zwelling trekt hier ook niet weg.

cijsalover, fijn dat de wedstrijd al beter ging! Bij mij helpt het om mijn paard heel scherp aan mijn been te zetten. De enge plekken vraag ik dan wat extra binnenstelling en druk hem dan naar buiten met mijn binnen been, activeer je ook nog meteen het binnenachterbeen, 2 vliegen in 1 klap. Echte stresskippen geef ik vaak wel even de tijd om rustig rond te kijken als ik de baan binnen kom maar die van mij zet ik meteen flink aan het werk. Heel veel overgangen, tempowisselingen etc, dan melden en zelfs in de laatste lijn naar de A rij ik nog wat overgangen zodat zijn aandacht 100% bij mij. In de B hebben ze eigenlijk te veel tijd om met hun omgeving bezig te zijn, dat moeten wij zien te voorkomen.

roosjenat, welk commentaar staat er op je protocol? Wat mij helpt is om voor mezelf te herhalen dat ik niet harder wil maar ruimer. Ik ga voor mijn gevoel iets trager lichtrijden en ik geef nauwelijks been maar open vooral mijn bovenbenen/bekken waardoor het paard de ruimte krijgt om onder je door te lopen. Thuis vooral veel klein schakelen, daar worden ze sterker van.

Over met 10 winstpunten hangt er vanaf, in principe niet want ik wil echt gewoon bovenaan in het klassement meerijden maar als je met veel pijn en moeite eindelijk 10wp hebt dan kan ik me ook wel voorstellen dat je direct over wil. Persoonlijk zou ik wel een keer rond de 200 willen hebben gereden anders is de kans toch wel groot dat je vastloopt in een hogere klasse.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:21

Wat rot Salinero, heel veel beterschap.

Ik rij in de zomer bijna altijd met oornetje. Die kriebelvliegjes zorgen voor wild hoofdschudden en dat is niet zo prettig tijdens het rijden. Bovendien heeft mijn paard geen voorpluk die je netjes kan vlechten dus het is ideaal om die onder het netje te verstoppen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:13

AnnetteFlame, hoe is ze thuis? Want het oogt allemaal nog erg groen en onbevestigd en op wedstrijd wordt dat natuurlijk alleen maar uitvergroot. Thuis lekker gaan trainen, veel lessen en dan over een half jaartje weer eens meenemen. Denk dat je dan al een heel ander beeld krijgt. Wel super fijn dat ze al zo veel relaxter is op vreemd terrein, dat hebben jullie maar mooi alvast getraind.

Ginatje gefeliciteerd weer ;).

Evelien, jeetje wat een lage punten voor iedereen. Was het terecht of had de jury er geen zin in?

Sakura, zo doe ik het ook en dat werkt perfect voor die van mij. Kan nu alleen laden.

Letitzia, gaat lekker zo, gefeliciteerd!

Ik ben vandaag even mee geweest naar de selecties in Maarheeze. Wat een drukte met 1 losrijterrein en 4 ringen. En groomen is best leuk maar ik mis het rijden wel enorm. Over 2 weken ga ik mn merrie weer oppakken. Mn ruin gaat nog wel maanden duren ben ik bang. Hopelijk indoor met beide selecties starten.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:34

Lief dat jullie zo meeleven! De peesbeschadiging valt gelukkig mee! Helaas is de blessure niet op de lange termijn op te lossen dus we gaan hem nu oplappen en dan is het afwachten hoe lang hij rad blijft -O- Of ik weer de ring in kan is dus maar afwachten.

Murosh, die heeft zich stoer gehouden dan zeg! Jammer van dat halve puntje in de tweede proef maar al die indrukken op zo'n terrein daar zal ze veel van leren.

Sterre, gaaf jasje! Ik ben niet zo van de lichte oornetjes maar het wordt vast een knap geheel. Rij jij trouwens bij die vrouw hier op bokt die Gelderse paarden fokt? Heel veel succes en plezier zaterdag!

Roulette, wat een goede punten! Dat ze deze wedstrijd gestrest was zegt niet perse iets over de toekomst hoor. Ik moet met mijn merrie ook altijd weer even in het ritme komen.

Veertje, ik vind dat afhangen van het paard maar bij voorkeur draaf ik aan. Als het vluchters zijn in een sukkeldrafje, is het een stopper dan gewoon doordraven. Ik heb het idee dat ze in draf spanning sneller kwijt raken. Wat fijn van je nieuwe hoofdstel! Ik heb een anatomisch hoofdstel voor de merrie, die loopt daar ook echt fijner op.

Nic, dat was dus een goede generale!

Davinci, die van jou ook in de lappemand, beterschap!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:36

Hier ook Brabant maar ik zie eigenlijk ook nauwelijks clinics voorbij komen. Ik ben wel eens naar een clinic geweest op de Keunenhoek (Pilou van Dijk) van Jill Huijbregts. Maar dat is vanaf Tilburg alweer best ver.

Misschien wat facebook pagina's volgen van verenigingen/grote stallen in de buurt?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:33

Jeetje mcjv, de horror! Hoe bedenken ze toch om zo iets te doen hè. Gelukkig is ze er vrij goed vanaf gekomen gelukkig, die zal idd wel stijf en beurs zijn vandaag.

Sterre, gefeliciteerd met je debuut!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 06:21

Gefeliciteerd Ginatje! Gaaf is dat hè. Alvast succes in Ermelo.

Wij hadden vandaag pech op de Brabantse. Ik heb mijn instructrice gegroomt met 2 paarden. De concurrentie was moordend en met 2 kleine hakkeltjes in de proef vielen we net buiten de boot (8e en 6e). Wel goede punten gereden en mooi commentaar op de protocollen maar we gingen wel wat teleurgesteld weer naar huis. Vooral de merrie die ze in het M reed is ontzettend talentvol maar ze vond de bomen achter de ring eng en sprong over tijdens de contra. Dat is gewoon dikke pech hebben. Ze heeft al veel gezien maar stiekem is het ook gewoon nog een puppy van 5 jaar. Nu idd even lekker een paar dagen vrij.

Zelf hoop ik komende maand weer te starten met mn merrie. Die begint eindelijk weer wat in vorm te raken.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:20

Lootje1991 schreef:
Gefeliciteerd ginatje. Betekend dat dat je nog steeds niet over mag naar het L?

Balen dees es. Snap de teleurstelling wel inderdaad. Vind het toch nog wel knap hoor van zoveel mensen en dan 6de eindigen *\o/*

We wilden zo graag naar de hippiade -O- Maar er komen nog genoeg wedstrijden natuurlijk :D.

ginatje schreef:
Succes Dee_Es. Hoelang heeft ze er in totaal uitgelegen?

Lootje1991 Jawel gelukkig wel! Tussen de regiokampioenschappen en de hippiade mag je promoveren.

Ginatje gefeliciteerd! Wat een heerlijk seizoen heb jij achter de rug! In welke ring moest je starten (1e proef)?

M'n merrie heeft er sinds februari uit gelegen. Eigenlijk na de BK indoor niet veel meer gedaan want haar buik begon toch wel serieus in de weg te zitten. Haar weer oppakken is nog niet zo simpel want ze heeft wel wat lichamelijke dingetjes. Maar een beetje fit houden tussen de veulentjes door is alleen maar goed voor d'r en ze is ZZL dus wat ik van haar vraag kan ze met 2 hoefjes in haar neus.

Hebben jullie paarden allemaal vrij met deze warmte of trainen jullie gewoon door? Ik heb er vanochtend voor mijn werk (en voor de hitte) alvast 2 gereden. De bak lag nog in de schaduw dus dat was prima te doen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:42

Jammer melissa! Maar inderdaad wel begrijpelijk. Het is natuurlijk niet alleen het starten maar ook het vervoer van de paarden.

Ik vind het niet erg dat het zo warm is maar ik vind het wel jammer dat ik niet kan rijden. We zetten ze hier 's ochtends op stal en dan komen ze er nog een paar keer uit om te douchen, zodra de zon onder gaat mogen ze weer naar buiten. Ik vind het nu ook te zwaar voor ze om op koelere momenten te rijden, zeker voor de merries met veulens. Dus verder is het paardjes kijken vanuit het zwembad (we hebben een heel groot bad op stal :D )

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:55

Wat een groot verschil in punten Marjolein en Melissa!

Ik vind zo'n groot veld met heel veel ringen behoorlijk intimiderend. Het grappige was wel dat ze B-L combinaties er vrij rustig doorheen reden terwijl er een aantal Z combinaties, die dus best wat ervaring zouden moeten hebben, vooral dwars over het veld vlogen. Ik heb mn ogen uitgekeken iig :=

Indoor was bij ons 2 ringen tegelijk. Dat is nog chaos met losrijden maar toch beter te doen ;)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:08

murphypower schreef:
Is er iemand hier die zich op wil geven voor geldrop hippique toevallig?

Goed dat je het zegt, lijkt me wel leuk om daar te starten. Weet jij of die inschrijvingen hard lopen? Hoop tegen die tijd L2 te mogen starten.

Melissa, mooi herpakt in de 2e proef!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:08

Mensen wat heb ik lang op dit moment gewacht! Maar ik ga eindelijk weer starten dit weekend en dan hopelijk ook eindelijk officieel de B uit want ik start L1.

roosjenat wat stoer, zo alleen met de trailer op pad terwijl je nog maar kort je rijbewijs hebt.

absque, wel 1 op stal die nog maar kort onder het zadel is. Ik vind het maar lastig dat geslinger en gewiebel := Maar ze leren zo snel die jonkies!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 20:40

Ghostattack schreef:
Ik ben morgen aan de beurt.. om 8:53 en 9:15 :') Bijna de eerste start van de dag, dus echt mega vroeg mijn bed uit. We gaan weer voor de ervaring want dit wordt onze eerste indoor wedstrijd :j

Wees maar blij dat het indoor is, ze geven niet echt goed weer af :')

Iedereen bedankt voor de succeswensen!
Het ging zeker nog niet goed. Mijn paard is een beetje een geval apart. Ze viel compleet stil in de proef, spoelde zich los van het bit, kwam daarna tegen het bit. Echt, ik kon haar wel wat aan doen!

Voor de 2e proef even flink aan het been gezet en toen ging het beter. Wat slordige lijnen hier en daar maar ze was iig niet meer 0gram of 100kilo.

Zo'n eerste wedstrijd vinden we allebei gewoon enorm spannend! Maar toch 2x een tweede prijs met 199 (gulle jury) en 197 punten. Volgende week gaan we weer op pad. Ik wil in 3 wedstrijden de L1 door rijden want ik wil de indoor selecties L2 starten (lekker ambitieus).

Ik blijf hier wel wat meelezen want vind het B topic zo gezellig :).

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 23:21

Ghostattack schreef:
Het is wel buiten losrijden... :')

Oh... :=
Had het vandaag andersom, binnen losrijden en de proef buiten. Gelukkig maar want anders was ik verzopen nog voor de proef. Tijdens de proef scheen de zon weer. Maar heel veel succes!

Spannend Roulette! Waarom ben je verhuisd?
Met mn knappe rooie gaat het goed. Ik ben aan het stappen op het harde en neem soms een paar stapjes draf mee. Moeilijk om geduldig op te bouwen want hij voelt super.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 08:32

Geen filmpje dit keer Linda maar als je een filmpje wil van een B proef met hoge punten dan laat het maar weten.

Ik kijk zelf echt graag filmpjes op YouTube als voorbereiding op mn proeven.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:38

Ghostattack schreef:
Dramatisch hier :+ Hij was er echt niet bij, compleet afgeleid, bit vastpakken, rechts niet willen buigen, kop eruit trekken. Later met losrijden steeds fijner, in de regen liep hij echt perfect. Ik kom de ring in en BAM alles weg, hij sloeg gewoon dicht. Vervolgens stond er buiten een paard te hinniken, waarop hij precies als ik wil aanspringen ook gaat hinniken. Weer alles kwijt _-:(

Thuis is hij zo fijn..

Oh oh wat een pech. Maar het is ook indrukwekkend voor een paard, zo'n wedstrijdterrein. Gewoon nog wat kilometers maken dan komt dat fijne ook op wedstrijd. Bij ons waren zelfs thuis de paarden wat anders dan normaal met de weersomslag.

Linda, ik zal een filmpje uploaden en die hier delen.

Roulette, dat lijkt me inderdaad geen succes, een merrie tussen allemaal ruinen. Je nieuwe stal klinkt in ieder geval heel fijn.

Ik volg geen heel strak schema, het is ook aftasten op welke belasting hij heel blijft (aangezien de aanleiding voor zijn blessure niet weggenomen kan worden). Maar stiekem hoop ik toch dat hij volgend jaar weer mee kan in het outdoor seizoen. Dan staat de merrie ook weer stil vanwege haar veulen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:40

Zag het net op insta. Gefeliciteerd!
Mag je toch trots op zijn :D

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:23

Volgens mij heb ik 'm ooit al gepost maar hierbij een filmpje Linda. Is van proef 6 en ik had 199 en 223 punten.

Even indekken, nee ik geef mn paard geen ruimte met halsstrekken, dit was zeer bewust. En je ziet dat haar buik wat in de weg zit in de galop, na deze wedstrijd mocht ze dan ook met zwangerschapsverlof.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:21

Ik vind halsstrekken echt een rot onderdeel. Nu doet deze merrie dat echt bijna nooit normaal, die zakt netjes en dan ineens zwiept ze dr hoofd de lucht in en dan moet je een 6km lang paard weer aan elkaar hengelen. Durfde dat risico echt niet te nemen op een kampioenschap, op kleine wedstrijden blijven we gewoon oefenen.

Mn ruin kan wel super halsstrekken maar ook die raak ik kwijt als er een stel alpacas achter de bosjes lopen te ritselen :'). Voor deze proef hadden we 207 punten. Veel simpeler paard dan de merrie maar hij is echt enorm fijn om te rijden.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:03

L_iek schreef:
Wat een nette proeven! Zal ze eens laten zien aan Zorro :') :+

:)) zou gewoon hoog inzetten en meteen een filmpje van Edward Gal laten zien of zo :')

Vanavond weer gereden, al die problemen waar we tegenaan liepen op wedstrijd waren spontaan verdwenen, hopelijk gedraagt ze zich komende wedstrijd ook gewoon.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:51

Ik vind jouw puppy echt heel knap!

Wij zijn gisteravond weer weggeweest en zijn nu L1+8. Ik had 205,5 en 202 punten. Helemaal tevreden mee en super lekker gereden. De rommeltjes moeten er nog uit maar dat kunnen we! Volgende week mn laatste wedstrijd voor de selecties, dan 'moet' ik dus 2 winstpunten rijden in 1 proef anders mag ik geen L2 starten :=

En die zenuwen, wat een drama zeg. Hebben jullie daar ook zo'n last van? Ik leg mezelf natuurlijk ook wel druk op maar ik zit dus gerust met hartkloppingen op het paard. Alsof de jury ineens uit het hokje kan komen om je op te eten of zo :')