[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:23

Goedemorgen!

Mag ik ook meepraten? Pony en ik hebben 17 maart ons B debuut. Het lijkt me superleuk om mee te kletsen met 'lotgenoten'

Dit zijn wij :D
Afbeelding


AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:31

Interessante manier van vlechten sasika

Nog even oefenen dan Ziva met de galop :D hier was het wel grappig, eerder stadium veel gelongeerd van tevoren voor het rijden en dan was beide kanten galop ohz ook geen probleem, alhoewel rechts altijd ietsiepietsie lastiger. Maar nu zonder longeren merk je dat t toch wat lastiger gaat weer. Maar komen we ook wel weer overheen.

Nog even een edit: hij is van 2014 en we hebben van de zomer pas beleerd

Heb je nog even de tijd yarrah :D

Dank iedereen voor.de complimenten :D

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:15

Goed gedaan Sharon, kan je toch mooi in je zak steken!

Wij hebben hier vandaag proefjes geoefend (de wedstrijd js alweer over een maand :oo )

Ging lekker slordig :') maarrr wel beide kanten galop goed aangesprongen :D nu nog netjes op de letter rijden, niet slingeren en voltes rond maken. Ach we hebben voor de wedstrijd hetzelfde doel als Sharon, heelhuids de bak doorkomen :D

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:51

Goed gedaan loes, xmh en murosch!!
Schept hoop dat ondanks nieuwigheid en spanning er toch nog punten gereden kunnen worden :D

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:56

Hier ook dagstartpas en 2 proeven! Nog 3 dagen *\o/*

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:16

Hoe ik het heb gedaan is via mijnknhs(app) uitzoeken welke wedstrijd ik wil rijden. Dan klik je op inschrijven en dan volgt het vanzelf, de app vraagt dan welke startpas je wil gebruiken en ziet dat je er nog geen hebt en dan kan je kiezen voor 'dag'. Even uit mn hoofd gezegd. Iig eerst wedstrijd kiezen en dan volgt het vanzelf

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:02

Balen Roosjenat! Volgende keer beter! Fijn dat het inrijden goed ging en dat je wel een goed gevoel had over de proeven. Is toch maar weer een positieve ervaring die jullie samen hebben.

Hier ons (zijn) allereerste wedstrijd ooit gehad. Eerst een half uur adh gestapt toen was de grootste spanning eraf. Daarna ging echt eigenlijk super! Wat ben ik trots op mn bjna 5 jarige veulen <3 geen punten gereden omdat ik nog best veel spanning had en gewoon meer bezig was met overleven en dus slordig reed. Maar ons debuut neemt niemand ons meer af :D

Afbeelding
Afbeelding
Normaal loopt ie niet zo diep hoor, was spanning :)


AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:33

nouklime schreef:
@Nikkie86 okayyy meld me nog niet af *\o/* . Moet mij ook niet zo aanstellen ik wil gewoon een lekker rondje sturen ongeacht mijn punten wil ik heel rond komen 2 keer haha. Oh en laten we proberen er niet af te vallen lijkt me ook tof!



Haha nouklime ik lag er de dinsdag voor de wedstrijd er nog (voor het eerst bij hem) naast en kon daarna ook niet meer rijden vanwege t weer en toch ging de wedstrijd heel.goed. psychisch voor mij scheelde het enorm dat het een totaal nieuwe omgeving was. Thuis heb ik vaste enge hoeken en hier was gewoon alles eng en dus minder eng haha.

Ik durf in 2018 topic niet meer zomaar binnen te vallen :=

Qua voorkeur. Met mn vorige paard had ik 100% indoor gezegd, die raakte buiten juist afgeleid.

Maar met mn jonkie toch liever outdoor denk ik omdat hij nu ook geen binnenbak heeft/kent. En zondag was hij heeeeel erg onder de indruk van hoefijzer die hij wel hard hoorde maar niet kon zien. T was dat ik m aan de hand had maar daar ging hij echt van dribbelen

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:07

@Nikkie86 okayyy meld me nog niet af *\o/* . Moet mij ook niet zo aanstellen ik wil gewoon een lekker rondje sturen ongeacht mijn punten wil ik heel rond komen 2 keer haha. Oh en laten we proberen er niet af te vallen lijkt me ook tof!


Haha nouklime ik lag er de dinsdag voor de wedstrijd er nog (voor het eerst bij hem) naast en kon daarna ook niet meer rijden vanwege t weer en toch ging de wedstrijd heel.goed. psychisch voor mij scheelde het enorm dat het een totaal nieuwe omgeving was. Thuis heb ik vaste enge hoeken en hier was gewoon alles eng en dus minder eng haha.

Ik durf in 2018 topic niet meer zomaar binnen te vallen :=

Qua voorkeur. Met mn vorige paard had ik 100% indoor gezegd, die raakte buiten juist afgeleid.

Maar met mn jonkie toch liever outdoor denk ik omdat hij nu ook geen binnenbak heeft/kent. En zondag was hij heeeeel erg onder de indruk van hoefijzer die hij wel hard hoorde maar niet kon zien. T was dat ik m aan de hand had maar daar ging hij echt van dribbelen[/quote]

Ik lag er de week voor mijn wedstrijd ook nog af. Scheelde wel dat het niet echt aan mij of aan m'n pony lag, maar aan een stalgenoot die mijn pony erg liet schrikken. Daarna was ze die keren tijdens het rijden een beetje erg alert op die plek waar ze geschrokken was en schoot ze bij het minste geluid opzij. Gelukkig liep ze tijdens het proefje wel gewoon erlangs. Ach ja, je weet nooit van tevoren hoe een proefje gaat dus ik probeer me nooit zo druk te maken omdat soort dingen.

Op gras heb ik nooit gereden. Ben ook erg benieuwd naar het verschil met ijzers/zonder ijzers.

Quote verkloot
Het lag bij ons ook niet aan de pony, hier schrok hij ook heel hard, en vooral snel ook. Normaal geeft hij me wel een kleine waarschuwing maar vorige week schoot hij ineenkeer weg waardoor ik op zn hals terecht kwam en hij daar nog meer van schrok :')

Het was vorige week ook echt typisch weer ervoor hoor, rille schrikkerige paarden met die regen en wind

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:55

Wij gaan morgen weer! En daarna een maandje niet :D

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:13

Goed zo sharonn. Heb je snel gedaan!

Ach Liek voor de eerste keer vreemd terrein mag je echt heeeel trots zijn!

Wooooooooow dee es wat goed, dat zij gave punten!

Roosjenat ook 2x winst, proficiat!

Hier eeen suuuuuperbrave pony. Echt veel minder spanneing echt trots. Helaas wel twee x 174 dus nu een veetje aan het twijfelen omdat hij voor mijn gevoel vandaag het maximale heeft gegeven en dat dus (terecht) niet goed genoeg is. Kunnen we dan beter een pauze in lassen en thuis doortrainen of toch wel 1 a 2x pwr maand starten om de spanning steeds meer achter te laten. Wedstrijd dagje kost met startpas, trailerhuur en benzine gauw 30-50 euro dus wil t dan wel waard laten zijn twijfels twijfels

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:58

Cijsalover balen dat het niet goed ging. Is ook gewoo poedersuiker want op spanning kun je niet trainen behalve het gewoon vaak doen

Bij ons zijn het gewoon dingetjes waar meer geoefend op moet worden. A-c lijnen zijn slingerend, diagonalen ook, het verruimen moeten we ook echt meer op oefenen, te weinig verschil, slechte opbouw. Voltes rond. Hij valt rechtsom naar binnen dus moet voltes die kant op groter insturen maar dat vergeet ik steeds.

Galop rechts is voor ons lastig, sprong wel gelijk goed aan maar valt daarna naar binnen of heel erg met de kont naar binnen kop naar buiten hadden we gister veel last van. En de helft van de dingen doet hij thuis goed, maar zoals dat slingeren en het verschil in verruimen moeten we gewoon meer trainen en hebben we niet in een wedstrijd opgelost

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:28

Thanks voor de tips Dee es, zijngoed bruikbaar! Veel komt idd bij kracht en balans vandaan en daar zit dus mn twijfel om zo snel weer nog een keer te starten omdat je dat niet binnen een week opgelost hebt.
Maargoed voor de kilometers hebben we ons voor 11 mei opgegeven, dus nog ff tijd om te oefenen :D

Mooie punten davinci!

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:27

Sharon kan je helaas geen advies geven over de conditie, ik rij hier 3x in de week, meer red ik ook niet met werk en daarnaast is hij pas bijna 5 dus ik vind t ook niet nodig om vaker te gaan :D

Roosjenat, mooie doelen, dat moet wel haalbaar zijn toch!

Welkom kabayo

Myrthe hier ook voor een jaarkaart gegaan. Afgelopen twee op dagpassen gedaan want wou eerst even kijken hoe hij op vreemd terrein reageerde, maar aan zijn mentaliteit ligt het iig niet op wedstrijd :D

Succea mjcv op 14 april! Nog 2,5 week!

Haha sharon thanks voor de tip over de jaarkaart, helaas een dag te laat voor mij. Of tenminste ik dacht uit het verleden te weten dat een jaarkaart met kalenderjaar ging wn bij afrekenen zag ik pas maart 2020 staan. Toen te laat om nog aan te passen. Gebeld met knhs maar moet dan eerst de kaart helemaal annuleren en dan opnieuw aanvragen. Ze kunnen de aanvangsdatum niet meer handmatig aanpassen.. nouja teveel gedoe :')

Nouklime je hebt heeelemaal gelijk hoor! Dat realiseerde ik me ook, maar gelijk vandaar ook de twijfel om even een pauze te nemen of wel in een ritme te blijven.
Misschien val ik in herhaling, maar toch besloten me op te geven voor de wedstrijd/selecties op 11 mei!

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:35

Ik reken meestal terug. Dus als je om 15u wil starten, wil ik er 13.45 -14u zijn.
Afhankelijk van hoelang het rijden is, reken ik extra (dubbele) maar het laden zit daar wel bij in. Dus als het een half uur zonder aanhanger is. Dan wil ik dus 13u gaan laden.
En dan dus afhankelijk hoeveel er gewassen moet worden en geknot (en of ik hulp heb) reken ik 1 a 2 uur van tevoren.

Dus 11u op stal, auto inladen, vlechten, knotten, wassen
13u laden
1345-14u aanwezig, aanmelden, opzadelen inrijden
15u proefje.

Spullen die je mee moet nemen
Mens:
Cap
Jasje
Overhemd
Witte broek
Laarzen
Plastron
Haarnetje

Paard
Zadel
Wit dekje
Hoofdstel
Bandages (witte achterbenen)
Hooinet in trailer
Halstertouwen in trailer
Poetskist
Extra halsters +touwen+ leadrope
Longeerlijn(en)
Brokken
Recuptex
Emmer voor water
Ehbo kit
2 liter fles water (voor wat dan ook)

Eigenlijk gewoon mn hele paardenkast :')

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:01

Sakura789 schreef:
Printje van de proeven is ook handig, paspoort paard, eigen portemonee en cash geld (meestal moet je cash proeven afrekenen)


Jeetje dat ik die vergeten ben. Goeie!

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:08

Succes iedereen!

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:40

Wij rijden hier meestal 3 keer per week. Deels logistiek, dat ik na mn werk geen zin of tijd heb om te gaan (en hij staat volpension). En deels ook omdat ie nog lekker jong is/was dus vind t ook niet nodig

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:36

Netjes!

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:08

Ik dacht dat het aan mijn pony lag maar er zijn er dus meer lekker fris en aan het bokken :')
Vandaag voor het eerst on de rechtergalop echt een paar flinke bokken achter elkaar :oo
Hij geeft soms wel een bokje als ie t moeilijk vindt maar dit sloeg echt alles! Gelukkig wel blijven zitten :D
Nou hopen dat ie daar weer mee gestopt is voor 11 mei :D


AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:53

Wauw jullie gaan echt turbo met de punten Sharon en Nikkie! Gefeliciteerd!

En roosje gefeliciteerd met de verjaardag!

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:03

Heel eerlijk, ik vind de wedstrijden duur genoeg om na 10x gewoon over te gaan, dus als ik 10 punten rij ga ik gelijk over haha.

Nu nog de eerste punt rijden :')

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:58

Jeetje Dee Es, het zit je niet mee!

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 06:21

Succes alvast volgende week nicje 87!

Wij mogen morgen weer! Afgelopen maand meer bezig geweest met kracht en balans (door ook meer te gaan springen) daardoor iets minder geoefend op de proef en nu al rekening houden met dat t niks wordt, maar we gaan t zien!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bentuh en 8 bezoekers