[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:53

Ik wil mij hier ook melden :D
Rij al zeker 30 jaar paard, heb al 20 jaar eigen paarden, maar nooit officieel gestart :+
Zit al een poosje te twijfelen om een startkaart aan te vragen. Wel al sinds vorig jaar maart lid van een vereniging, 3e op de clubkampioenschap dit jaar met vrnl alleen maar ervaren wedstrijd ruiters. Toen het idee vanuit stal kwam op met een groep een equipe te rijden (de meeste zitten bij de zelfde vereniging) en mij dit ook wel erg leuk lijkt, gisteren toch m'n startkaart aangevraagd 8-)
Ik hoop in april m'n debuut te maken!

Ik rijdt ook geen typische dressuur paard, maar een Arabische volbloed en nog bitloos ook :+

Dit zijn wij, even snel een foto in de rijbak na een buitenrit
Afbeelding




Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:06

Hartstikke goed Minoes! :D

Heel stoer xsensibel en davinci2412 ! Zowel paardlief als ik vinden springen best leuk, maar ik krijg heel snel last van m'n knieën :\

Murosch schreef:
letizia leuk dat je ook wedstrijden wilt gaan rijden. Ik ben er ook jaren tussenuit geweest dus dit is ook echt wel een nieuw begin voor mij. Tot nu toe vind ik het erg leuk. Ik hou er juist van om niet met een typisch dressuurpaard de ring in te komen. Dat is de mijne ook niet als Groninger zijnde.

mcjv spannend! En wat een flinke sprong zeg, doe ik je niet na haha. Toevallig hier ook een sprongetje voor de afwisseling gemaakt deze week
[ [url=m/ExMRZa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk paard heb je daar :D

Vandaag les gehad, echt heel fijn gereden! Djuun is een echte merrie, heel lief hoor, maar wel eentje die erg van het blijf van m'n lijf is. We staan nu sinds 4 maanden op deze stal, met 2 super fijne bakken en je merkt heel erg dat ze gewoon veel makkelijker op deze bodems loopt, hierdoor is ze veel toegankelijker en kunnen we heel fijn trainen. In draf was het nooit echt een issue, maar galop is altijd een beetje een dingetje geweest (buiten niet hoor :') ) maar we kunnen nu heerlijk sleutelen in de galop zonder zuur gedrag of een bok en jeetje, dan zet ze die hals er even mooi op <3 Echt genieten :D


Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 13:14

Ik vind 159 in de b ook wel erg laag, als je je proef nou achterste voren rijd... Maar als je er zelf best een redelijk gevoel bij hebt, dan is er wel erg strak gejureert... Volgende keer weer knallen :D

Gefeliciteerd voor de mensen met winst :D

Vandaag weer eens meegereden in de carrouselles, is heel goed voor madam en d'r grote personal space :+
Als jullie het leuk vinden, wil ik wel even een filmpje uploaden :)



Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 16:54

L_iek schreef:
Letizia schreef:
Dat is wel jammer! Had je zelf wel een idee waar het mis ging?


Geen idee, had er echt een goed gevoel over. Vandaag ging het voor mijn gevoel minder en toen reed ik wel winst. Ach ja, het blijft een jurysport.

Ooh, das wel jammer :\
Heb je het niet toevallig op film staan zodat je je staatje er naast kan houden?

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:37

mcjv schreef:
Bedankt Sterre98! :D Het word mijn allereerste KNHS wedstrijd dus ik ben nu al aan het voorbereiden. Zodra ik ook maar iets niet onder controle heb schiet ik in paniek. :+

Gaaf beest heb je daar onder je kont zeg!

Herkenbaar :')
Ik ben dan weer niet zenuwachtig voor de proef zelf, maar meer er omheen dat ik iets vergeet/niet weet of zo :+


Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:46

Die van mij loopt meestal wel 6 dagen per week, maar meestal 2x per week baktraining, we gaan uiteindelijk nog altijd het liefst lekker naar buiten en ik merk dat dat haar veel frisser in het koppie houdt. Laatste dat we bijna 2 weken storm hadden, hebben we veel in de bak gereden, madam was het duidelijk spuugzat op den duur. Alleen jammer dat het er net uitkwam tijdens de finale van het clubkampioenschap :+



Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:50

JoycexEnya schreef:
Heej

Ik kom mij melden. Ik heb morgen oefendressuur. Kijken of wij een wintpuntwaardige proef kunnen neerzetten. En dan officieel gaan. Mijn doel is alleen officieel te gaan crossen.

Edit: even foto toegevoegd
[ [url=m/8pCm4J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YAvIZJ.png]Afbeelding[/url] ]

Leuk, succes!
Moet je voor de cross ook 1 winstpunt hebben in dressuur?



Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:06

Hier zijn ook veel door de weekse wedstrijden. Voor mij wel haalbaar (ik werk ploegen), maar voor mijn supergroom (zus) niet altijd handig en wie moet er dan vlechten :=
:')

Hoe vaak lessen jullie? Hier tegenwoordig meestal om de week en dan 3 kwartier. Vanmorgen weer les gehad en ik ben zo verliefd er af gestapt! Vroeger had ze echt een broertje dood aan werken en vooral aan gefrunnik aan d'r lichaam, maar ooh wat pakt ze het fijn op! Nooit gedacht dat we bakwerken nog eens leuk gingen vinden :D


Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:08

L_iek schreef:
Ik les 2 keer in de week op vaste tijden. Als ik dat niet doe ben ik alleen maar in de bossen aan het crossen. Ik twijfel ook of ik door ga met wedstrijden.

Jammer dat je twijfelt, maar je moet er wel voldoening uithalen!

Ik kan door mijn ploegen geen vaste afspraken maken met lessen, maar mijn instructrice houd me wel van de straat, ik krijg vanzelf wel een appje als het weer tijd is om te lessen :')

Vragen jullie trouwens tijdens je les waar je aan wilt werken? Ik geef soms weleens aan als er iets waar ik tegenaan loop, maar meestal laat ik de les volledig ingevuld door de instructrice. Die is sowieso toch creatiever tijdens het rijden als ikzelf :')
En ik vind het tijdens m'n les niet erg om dingen uit proefjes te oefenen, maar wil geen proefgerichte lessen :)

Ik betaal €18,- voor 3 kwartier :)



Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:10

Gefeliciteerd roosjenat :D

Nou, ik mag eindelijk over 1 week :') Heb wel gelijk m'n 2e wedstrijd gepland en de wedstrijd daarna ook, dan rijden we mee in een equipe, hopelijk kan ik wat betekenen voor de groep :D


Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:25

Leuk ginatje! Gefeliciteerd :D

Ooh, das idd net zuur Sakura789!

Gaan jullie btw allemaal gelijk over bij 10x winst?
Ik denk dat ik zelf wel echt in de 190 wil rijden, als ik over ga :)
We zullen zien zondag :+ Heb de voorlopige starttijden, de 2e proef heb ik een stalgenoot als jury :+

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:55

Ja logisch hoor, met zulke punten :D
Maar bedoel meer dat wanneer je krap in de 180 rijdt, ga je dan ook met 10 winst over?
En tis idd een dure hobby :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers