[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:06

Misschien kan ik me hier dan ook melden? Tegelijk met Lena de winstpunten voor de M1 binnengehaald (in het L2 topic). Toen ik paardlief kocht niet gedacht dat we het tot in de M1 zouden schoppen, dus ook nog even oefenen voor het echte debuut :)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3


aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:34

@Rianne_, mijn paard heeft wat mankementjes, waardoor ze niet alles kan. Maar ze blijft met sprongen vooruit gaan en doet altijd hard haar best, dus we zien wel waar het schip strand. Zolang ze vrolijk en werklustig blijft, gaan we door :)

Ik weet nog niet exact wanneer ik het debuut doe. Ik wou 7 april een oefenwedstrijd doen, maar die is naar juni verschoven, dus nu nog even bedenken wat ik ga doen.

Succes trysteffy, spannend!

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:16

Fijn dat het lekker gaat Shelly, ik kan me jouw knappe tinker (toch?) ook nog wel herinneren. Ik ben ook echt heel erg blij met onze binnenbak hoor, de buitenbak vind ik normaliter veel fijner, maar begint nu toch wel erg nat te worden met dit weer.
Succes deze en volgende week Marietje.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:11

Ja, ik kwam geloof ik binnenvallen vlak voordat je overging. Ik kon me wat mooie foto's herinneren :)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:25

Wat tof Buxy, lijkt me heel gaaf om een keer te doen, weg met de paarden.
Hier gister weer fijn gelest, ze gaat steeds beter haar hele lichaam gebruiken, heel fijn om te voelen.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:21

Succes Shelly en Marietje!
Klinkt inderdaad als een begrijpelijke keuze Meya.
Het zonnetje begint hier ook door te breken eindelijk. Hopelijk van het weekend wat mooier weer, lekker buiten rijden 8-)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:11

Lena82 schreef:
Hier ook zin in het outdoorseizoen! Beetje aan het puzzelen met m'n planning, een aantal fijne locaties hier in de buurt vallen af door de mogelijke aanwezigheid van koeien. Paard is echt als de dood voor ze en kan niets meer met m dan. Sluit zich volledig af en zet het op een lopen.

Ga waarschijnlijk as zondag voor het eerst M1 starten. Instructeur vind dat het makkelijk kan dus ga van de week de proeven een paar keer oefenen en dan beslissen of ik het met hem eens ben en ook daadwerkelijk ga starten.

Ben zelf nog nooit in de M1 gestart. Wat zijn aandachtspunten in de proeven? In de zin van waar wordt op gelet en waar wordt het zwaartepunt gelegd in vergelijking tot de L2 bv?



Ik ben ook wel benieuwd of jullie tips hebben. Ik heb vroeger studentenwedstrijden gereden (kort samengevat rij je dan net als 2 andere ruiters op 1 paard die de organiserende studentenvereniging voor je geregeld heeft, en je dus niet kent. De beste op dat paard gaat door naar de volgende ronde. dat gaat zo door tot je 2 finalisten hebt, die wederom op hetzelfde paard een proef rijden). Daar heb ik uiteindelijk wel een paar M1 proefjes gereden, maar heel veel ervaring met M1 proeven heb ik niet. Dus als jullie nog tips hebben ben ik ook wel benieuwd :)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:41

Rianne_ schreef:
Wat bijzonder, die studentenwedstrijden, aaida! Nog nooit van gehoord.. Klinkt wel leuk :D
In jouw geval zou ik gewoon lekker thuis wat M1 proefjes oefenen. Het is voor iedereen zo verschillend welke oefeningen goed gaan en welke nog wat aandacht kunnen gebruiken. De mijne heeft bijv. moeite om voorwaarts te blijven gaan in zijwaartse oefeningen. Omdat je in de M1 geen zweep meer mag gebruiken vind ik dat af en toe best lastig!

Zegt me zo niets Buxy. Benieuwd naar de foto! Rijdt ie fijn?


Thuis proefjes oefenen doen we sowieso, gaat steeds beter. Eigenlijk is er niet iets wat echt extra aandacht nodig heeft, zonder zweep gaat bijvoorbeeld ook prima. Ik wil het nog net iets netter en strakker hebben, maar er zit met elke keer rijden wel weer echt vooruitgang in. Ach, we gaan het wel zien :)

Studentenwedstrijden was echt heel leuk inderdaad, grappig om dan te zien hoe een paard bij de ene ruiter heel anders loopt dan bij de ander. Het paard werd dan door de organisatie losgereden, daarna had je zelf nog 1 proef de tijd om in stap het paard te leren kennen, daarna mocht je nog een proef lang draven en galopperen en daarna moest je een proef neerzetten. Erg leuk om te doen. http://www.studentenruiters.nl voor wie het interessant vindt, ik zal er zelf niet te veel over uitwijden verder :P

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:49

Ik ben de laatste tijd inderdaad ook heel bewust zonder zweep aan het rijden, maar merk in het paard helemaal geen verschil. Ik had m eigenlijk ook alleen maar vast en gebruikte m nooit. Zonder hou ik mijn handen gelijk netter heb ik gemerkt, extra pluspunt haha.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:01

Dat is ook de reden waarom ik hem altijd vast had, zodat als het nodig was, hij er wel is. Ik merkte vroeger wel dat als ik weken achtereen zonder zweep reed, ze soms wat laks kon worden. Een half jaar geleden had ik dan even weer de zweep nodig, maar ik merk nu dat als ik haar goed alert hou/ krijg (veel afwisseling, vooral ook veel overgangen etc) dat lakse moment niet komt. Hopelijk blijft dat zo.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:20

Wij zijn net terug van een heerlijke springles. Ze vindt het zo leuk en wordt er steeds handiger in, superfijn om te voelen. *\o/* Beetje afwisseling van de dressuur haha :D

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:16

En, ging het beter Buxy?
Beterschap Rianne. Buikgriep, naar -O-
Nies, balkjes lopen is sowieso ook een goede oefening toch :)
Das zeker fijn commentaar coquette, fijn ook dat het gevoel ook zo goed was.

Ik heb geen ambities om officieel te starten met springen. Het parcoursje in de les was 70/80cm, en dat vind ik eigenlijk ook wel genoeg. Paard springt gemakkelijk veel hoger en ik vind het ook niet eng, maar ze heeft niet de beste rug. De kliniek zei (al is dat al wel weer 3 Jr geleden en sindsdien is ze ontzettend veel sterker geworden) dat tot een meter springen geen probleem is, maar met echt hoog springen zou het kunnen zijn dat je haar rug teveel belast. En aangezien ze als ze niet uitkomt rustig even een cm of 30 extra hoog springt, wil ik eigenlijk geen parcours van een meter met dr doen. Wellicht ooit een keertje onderling of BB, maar dat zien we dan wel weer.
Vandaag heerlijk een paar uur naar buiten geweest met twee vriendinnen. Zo fijn, een veelzijdig paard <3

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:19

Prima debuut toch Lena, gefeliciteerd!

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 07:57

Mijn debuut gisteren ging ook niet als gepland
Tijdens het losrijden sprong er opeens zo'n doberman in de sloot. Rodeo van paardlief, en lag ik er naast :Y) Verder nergens last van, maar die kant van de losrijbak was daarna natuurlijk drama. Niet lekker los kunnen rijden en daardoor had ik haar net niet fijn lopen in de ring. Ze was wel braaf, maar gewoon niet zo fijn als we normaal rijden. Nou ja, volgende keer beter.

Gave foto's van de cross!

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:14

Ik was inderdaad M1 gestart. Ik was wel tevreden voor een eerste keer met de omstandigheden. Ik weet dat we veel beter kunnen dan dit, dus volgende keer beter inderdaad.

@Marietje, komt vast wel goed. Mijne loopt ook nog wel eens een beetje aan de diepe kant maar heb daar ook geen commentaar op gehad. Ik ben benieuwd hoe het gaat komend weekend.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:40

Marietje35 schreef:
aaidaa schreef:
Ik was inderdaad M1 gestart. Ik was wel tevreden voor een eerste keer met de omstandigheden. Ik weet dat we veel beter kunnen dan dit, dus volgende keer beter inderdaad.

@Marietje, komt vast wel goed. Mijne loopt ook nog wel eens een beetje aan de diepe kant maar heb daar ook geen commentaar op gehad. Ik ben benieuwd hoe het gaat komend weekend.

Geen duiven zal al schelen! :D

Komt ook vast wel goed, als hij maar geen spanning krijgt.
Die van mij loopt thuis wel aardig op achter, maar op wedstrijd is dat soms beetje lastig nog. Het is echt niet dat hij op de voorhand loopt, dat totaal niet, maar net wat meer op achter zou wel mooier zijn.
Het is voor mij best lang geleden dat ik M heb gestart, misschien dat ik ook wat te streng ben voor mezelf.


Ik ga voor de volgende keer geen ADHD honden die in de sloot rond spetteren haha. Ik had alleen nog maar bij studentenwedstrijden M1 gestart, officieel nog nooit. Dus bij jou moet het dan toch helemaal wel goed komen lijkt me. Vaak zijn we inderdaad te streng voor onszelf ;)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:54

Gefeliciteerd Lena! Die eerste proef is toch fijn. En de rest komt dan vast vanzelf ook wel. Met 6 proeven kom je vast al een heel eind ;)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 14:03

wow 5 dagen achter elkaar starten :wow: zovaak start ik in een half jaar haha.

Wat balen Marietje, een fijne sfeer op stal is wel erg belangrijk voor het plezier op stal -O-

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:35

Ging jij afgelopen weekend niet starten Marietje? Zo ja, hoe ging het?

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:07

Ik sluit me bij de reacties hierboven aan, goed om het dan af te zeggen. Veel succes, ik kan me voorstellen dat zoiets je niet in de koude kleren gaat zitten.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3


aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:21

Ah leuk, succes van het weekend Marietje! Komt vast goed. +:)+

En zadels blijft een gedoe inderdaad. ik heb nu een fijne goede, maar voordat je er eentje hebt die echt goed ligt, pff. Ik kan me voorstellen dat je dan graag bij de soort blijft die goed ligt.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:44

Dat is zeker waar! Ik vind een Hulsebos bijvoorbeeld meestal fijn, maar niet op mijn paard. Past haar echt niet.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:05

Geweldig paard! :D

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:53

Zo, ik heb weer even bijgelezen na twee weken op vakantie geweest te zijn. Ik zie mooie punten voorbij komen, gefeliciteerd (Lena, Marietje, Orthos en Buxy)!

Morgen komt hier de hoefsmid, woensdag de tandarts en dan zou paardlief weer door de apk heen moeten zijn :P Net even naar het bos geweest en wat was ze braaf. <3 Dan moeten we nu maar weer eens gaan trainen voor een volgende wedstrijd :)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:31

Heerlijk, twee weken wezen zeilen in Griekenland, 10 eilandjes bezocht en genoten van het land (zee) en de zon.
@Meya wat fijn! Ik vind spiegels super nuttig! Kun je je gevoel matchen met hoe het eruit ziet.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers