[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:20

Miley is gelukkig helemaal niet bang voor witte hekjes maar ze is sowieso lekker nuchter. Enige waar ze niet van houd is dat als ze alleen is, alleen in een afgesloten binnenbak vind ze ook niet erg maar als ze weet dat er geen ander paard op het terrein is word ze wild en gaat ze bokken. :+

In bezit van een prachtige kudde van 5 pony's en 1 paard.
Bmh's Miley B+10 | L1+0 dressuur

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:18

Ik ga morgen weer, de laatste keer binnen.

Miley was helaas niet lekker geworden door de inenting woensdag dus had afgemeld maar vandaag was ze weer 100% dus we gaan het toch proberen. Vandaag liep ze lekker dus ben benieuwd :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:35

Gefeliciteerd beide met de punten!

Ik ben net terug en het ging super. Beide proeven geen uitval in de galop gehad en 183 en 187.5 gereden dus we zijn nu B+5 :D <3

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:57

Annetteflame: Succes met dooroefenen, en ook vooral veel ervaring op doen dan komt het vast goed!

Ik ga pas 16 april weer, dus nu lekker doortrainen en wat meer naar de 190/196 punten proberen te gaan. Is nog best een uitdaging want Miley is meer recreatie gebouwd en liever lui dan moe maar we gaan ons best doen. :D We zijn stiekem ook al bezig met de L1 proeven en die gaan al aardig goed, alleen het verruimen van de draf en galop zijn nog struikelpunten maar ik ben over het algemeen tevreden.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:21

Welkom horsesbysuze! Alvast succes met oefenen voor je debuut.

Oeh spannend Meyonda! Succes met oefenen, en aan de foto's te zien komt dat vast goed!

-----------

Miley is weer gemeten, voor het laatst want ze word binnenkort alweer 8! Ze was in 2016 gemeten op 147 cm dus eingelijk had iedereen al voorspeld dat ze een E pony was geworden.

Ze is dus nu gemeten op 148 cm :+. (Een E pony is vanaf 148,1). Maar vanaf oktober maakt het toch niet meer uit, dan gaan we bij de paarden starten. :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:44

Nicje87: Gefeliciteerd met je prijzen, ook nette punten!

Nouklime: Ziet er al netjes uit! Gewoon lekker kilometers gaan maken en dan komt het vast goed.

Liek: jammer van de vorige punten maar aan een jury sport valt helaas niks te doen. Fijn dat je vandaag wel winst hebt gereden!

Kabayo: Wat een knapperd! Gaat vast goed komen met jullie!

------

Miley heeft van de week vakantie gehad omdat ik zelf ook op vakantie was. Gisteren en vandaag weer lekker getraind. Ze pakte super fijn op, wel mocht het wat meer ontspannen. Vooral in de galop is dat nog een puntje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En na het rijden haar lekker afgespongst en toen moest ze natuurlijk weer rollen. :+

Afbeelding

roosjenat

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:24

Succes Meyonda en Melissa met jullie debuut!

En jij ook succes ginatje.

Wij mogen dinsdag weer,voor het eerst weer outdoor. Miley staat 24/7 buiten dus dat is geen probleem haha.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:57

Dee_Es schreef:
Jeetje wat hebben jullie toch een knappe paarden ginatje en melissa.

Roosjenat, wat een gekke dag, dinsdag. Is het dan een avondwedstrijd?

Ginatje, kom jij niet in de knoei met je winstpunten als je de selecties wil starten of lukt het om onder de 30 te blijven?

Mijn paard heeft vandaag even een rustdagje. Volgens mij had hij een beetje spierpijn van afgelopen dagen := . Hoevaak in de week geven jullie je paard beweging?

Middag/avond wedstrijd is het, ligt eraan hoeveel er mee doen. Maar je kunt zelf aangeven vanaf hoelaat je kunt. Hier in de buurt zijn er meer doordeweekse dan weekend wedstrijden. :Y)

Kwa training verschilt het per week. Maar meestal 4 a 5x in de week rijd ik haar, op de andere dagen is ze vrij en staat ze dus gewoon lekker 24/7 buiten.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:08

JoycexEnya schreef:
Heej

Ik kom mij melden. Ik heb morgen oefendressuur. Kijken of wij een wintpuntwaardige proef kunnen neerzetten. En dan officieel gaan. Mijn doel is alleen officieel te gaan crossen.

Edit: even foto toegevoegd
[ [url=m/8pCm4J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YAvIZJ.png]Afbeelding[/url] ]

Welkom! Succes morgen :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:12

JoycexEnya schreef:
Dankjewel, als ik er aan denk word ik al zenuwachtig haha

Haha, het is een oefenwedstrijd dus gewoon lekker rijden hoe je thuis ook doet en dan komt het vast goed :D.

roosjenat

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:24

Joycexenya: nette punten! Gaat vast goedkomen in de Officiële B.

Melissa: Wat een mooi debuut!

-------

Ik heb net voor Miley een nieuwe hoofdstel besteld, ik heb nu een hoofdstel met allemaal losse onderdelen en daar ben ik nu wel klaar mee haha.

Ook een afspraak gemaakt bij de tandarts voor haar en begin mei krijgt ze een sportmassage dus dan kan ze er weer even tegen aan haha.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:47

cijsalover schreef:
Mcjv succes! Je zult zien dat als je er eenmaal opzit de zenuwen wat wegvallen. Lekker rijden!

Wij mogen volgende week weer, maar de wedstrijd is van outdoor naar indoor verplaatst. Vandaag dus alvast even in die bak rijden, zodat ze het alvast gezien heeft en het daardoor tijdens de wedstrijd hopelijk minder eng vindt. Wat is jullie ervaring, werkt dat?

Ja! Maar het ligt ook aan je paard natuurlijk. Ik heb meerdere wedstrijden gehad waar je eerst even mocht baan verkennen, en dat heeft echt geholpen.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:24

Loes1996 schreef:
Vandaag 28,5 punt verschil tussen de twee juryleden :')
B proef 5 187,5
En een monsterscore op proef 6 met 210 punten :wow:
:') W a u w hahahaha

@ginatje gefeliciteerd met je punt! Bij ons was het ook te merken dat het koud was, maar dit vond ik eigenlijk wel fijn, hierdoor liep ze echt wat meer uit zichzelf en was het minder nodig haar actief te maken :')
@cijsalover Ik wist niet dat dat mocht, in het outdoor seizoen nog een indoor wedstrijd organiseren. Wel fijn dat je alvast kan oefenen binnen! :))
@melissa_93 fijn zo'n debuut! Goed gedaan :)

Hele nette punten, gefeliciteerd! Dus ondanks dat de voorbereidingen minder gingen, ging het vandaag toch goed :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:01

Dee_Es schreef:
Melissa, wat een super debuut! Heeft je jonkie vast veel van opgestoken.

Myrthe niet gedemotiveerd raken hoor. Als ik het me goed herinner moest jouw paard nog wat sterker worden toch? Dat is ook niet in een paar weken gefixt.

JoycexEnya, gefeliciteerd met je punten! Op naar de officiële!

Nicje, mooie punten!

Roosjenat, ik hou daar van als alles weer geregeld is. Hier ook een nieuw hoofdstel op de planning.

Biebz wat leuk! Kan je veel van leren!

Caritas, gefeliciteerd met de winstpunt, weet je wat er beter moet om wat hoger te scoren?

Ginatje, jullie gaan als een speer! Goed hoor.

Loes, wat een gigantisch verschil zeg. Maar super score die 210!

Mcjv, hoe is het bij jou gegaan?

Afgelopen nacht is mijn verzorgpaard bevallen! Echt zooo bijzonder om bij te zijn en wat heb ik toch een respect voor die merrie. Wel een bagger voorbereiding voor de wedstrijd van vandaag want veel slaap hadden zowel paard als ik niet gehad (mn eigen paard staat op de stal van mn verzorgpaard).

Trailerladen is inmiddels geen enkel probleem meer, kan alleen laden dus die stressfactor is gelukkig weg. Lekker ontspannen op pad dus maar de ringen waren ENG! Eerste proef gooide meneer de rem er op. Tweede proef even doorgezet en dat werkte. 2e plaats met 203 en 1e met 207. Dat maakt ons B+13 in 3 wedstrijden dus volgende week starten we L1. Trots op mn htk-paard :).

Gefeliciteerd met je verzorgpaard! Ook super nette punten, knap om in 3 wedstrijden de B uit te rijden. Succes in het L1 :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:30

Vandaag weer gestart met Miley, ze was best druk dus zonder zweep gereden. De vorige keren zonder zweep wou ze niet galopperen maar nu wel alle 4 de keren.

Wel was ze wat minder ontspannen maar des ondanks liep ze super fijn.

Helaas was de jury er niet mee eens... 171 en 173 punten.

Maar Miley deed het super dus alsnog trots op haar.

En lekker na de wedstrijd weer het land op.
Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:01

Sakura789 schreef:
Wat is dr afstamming Bloembloem?

Jammer roosjenat, helemaal als je gevoel wel goed is. Maar vandaag starten? Op een dinsdag?

Ja doe ik eingelijk altijd haha. Hier in de buurt kun je van dinsdag t/m donderdag savonds starten op verschillende locaties.

In het weekend zijn hier helaas niet veel wedstrijden.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:54

MoppieFilou schreef:
Gefeliciteerd iedereen met de mooie punten! Ik doe het jullie (nog) niet na :') .

Voor degene die wat minder goede punten hadden, als je er zelf een goed gevoel bij had is dat toch al heel wat!

Hier zit er vaak een uur tussen twee proeven. Ze werken eerst een bepaalde proef volledig af voor ze aan de volgende beginnen. Paard gaat dan uiteraard wel nog even op de trailer tussen door.

Zondag ga ik voor het eerst dit seizoen weer op wedstrijd. Ik ben benieuwd!

Jeetje een uur, dat zou Miley niet volhouden haha. Ik ben meestal de enige in de B ponys dus doe eingelijk de proeven altijd gelijk achter elkaar met 3 minuten stappen er tussen.

Succes zondag!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:18

Sakura789 schreef:
Op zich ben ik wel blij met starten in het weekend, anders gaat het met fulltime werken wel heel lastig worden. Alleen door de week lijkt me ook wel eens lekker, het kost je toch wel een flinke dag.

Hier meestal nog één of twee combinaties ertussen of direct starten in de volgende ring. Liefst heb ik er één combinatie tussen, of direct de volgende proef in!

Met fulltime werken word het inderdaad lastig. Mijn ouders werken ook allebei fulltime dus die gaan doordeweeks ook nooit mee, gelukkig heb ik een zus die ook bijna fulltime werkt maar in andere diensten dus die kan best vaak mee doordeweeks.

Ik heb op dinsdag alleen sochtends les dus kan ik smiddags starten. :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:29

Gefeliciteerd Sakura!

Miley was tijdens de wedstrijd dinsdag ook al te fanatiek, in de proef tijdens de galop sprong ze steeds omhoog en ging ze bokken. :+

Vandaag is mijn nieuwe hoofdstel binnen gekomen, echt een heel fijne hoofdstel met anatomische kopstuk en neusriem. Ook echt heel fijn zacht leer <3

Afbeelding

Iedereen die dit weekend gaat starten succes!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 07:20

Succes allemaal!

Hier vandaag een rust dagje want Miley is alweer 8 geworden vandaag :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:25

Dankjewel allemaal voor de verjaardagsfellicitaties aan Miley. :D

Sharon en nikkie gefeliciteerd met de punten!

Ik wil ook graag de B uit maar het zit ons niet echt mee helaas, de eerste paar keren kwamen we niet meer in de galop, dat is nu eindelijk opgelost maar dan heb je weer een jury die net doet alsof het een Z proef is.. -O-

En daarbij is Miley ook geen echte dressuurpony, we hebben haar gekocht 6 jaar terug op de zuidlaardermarkt en pas sinds oktober 2018 trainen we echt fanatiek.

Maar we geven niet op en we gaan volgende week zondag het gewoon weer proberen.

Meyonda alvast succes volgende week, maar dat komt vast goed jullie zijn een leuke combinatie samen!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:14

Sterkte Dee_es! Hopelijk knappe ze beiden weer snel op.

Ik ga ook gelijk over bij 10 punten, dat heeft verschillende redenen: De wedstrijden zijn al duur zat en ik heb de B nu wel weer gezien haha.

Zondag ga ik weer starten. Weer op een nieuwe locatie maar dat zit wel goed. Morgen en vrijdag lekker trainen nog en dan gaan we het zondag zien.

Enige waar ik tegen aan loop is de verruimde draf. Het lukt gewoon niet. Ik blijf stranden bij de 5 of bij een 'zachte' jury een 6.

Iemand tips?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:31

Dankjewel voor de tips ginatje en nikkie86! Ik ga er mee aan de slag. :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:41

Dee_Es schreef:
Oef voor jou ook duimen dat het meevalt davinci! Hier komt maandag de dierenarts pas, eerder had hij geen tijd. Zwelling trekt hier ook niet weg.

cijsalover, fijn dat de wedstrijd al beter ging! Bij mij helpt het om mijn paard heel scherp aan mijn been te zetten. De enge plekken vraag ik dan wat extra binnenstelling en druk hem dan naar buiten met mijn binnen been, activeer je ook nog meteen het binnenachterbeen, 2 vliegen in 1 klap. Echte stresskippen geef ik vaak wel even de tijd om rustig rond te kijken als ik de baan binnen kom maar die van mij zet ik meteen flink aan het werk. Heel veel overgangen, tempowisselingen etc, dan melden en zelfs in de laatste lijn naar de A rij ik nog wat overgangen zodat zijn aandacht 100% bij mij. In de B hebben ze eigenlijk te veel tijd om met hun omgeving bezig te zijn, dat moeten wij zien te voorkomen.

roosjenat, welk commentaar staat er op je protocol? Wat mij helpt is om voor mezelf te herhalen dat ik niet harder wil maar ruimer. Ik ga voor mijn gevoel iets trager lichtrijden en ik geef nauwelijks been maar open vooral mijn bovenbenen/bekken waardoor het paard de ruimte krijgt om onder je door te lopen. Thuis vooral veel klein schakelen, daar worden ze sterker van.

Over met 10 winstpunten hangt er vanaf, in principe niet want ik wil echt gewoon bovenaan in het klassement meerijden maar als je met veel pijn en moeite eindelijk 10wp hebt dan kan ik me ook wel voorstellen dat je direct over wil. Persoonlijk zou ik wel een keer rond de 200 willen hebben gereden anders is de kans toch wel groot dat je vastloopt in een hogere klasse.

Niet versnellen maar verruimen. En dat klopt ook zeker want ze versnelt alleen maar. Ik ga er aan werken vandaag en morgen en hopelijk zien we dan al een kleine verbetering. Dankjewel voor je tip! :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:57

Nette punten letizia! Ondanks de bodems toch nog een mooi debuut.

Ik ben vandaag ook weer gestart, voor het eerst op deze locatie. Springen en dressuur was tegelijk en daarbij was het heel druk. Maar Miley gaf geen kik. De eerste 15 minuten was ze wel druk maar daarna was ze helemaal ontspannen en fijn kunnen rijden.

Zaten helaas wat kleine foutjes in (zoals bokken bij aanspringen galop de eerste keer en aanspringen in galop na hand veranderen) maar ik was eingelijk wel tevreden.

Helaas geen winstpunten (179 -O- en 176,5).

Nu gaan we lekker dooroefenen, we hebben helaas de laatste tijd niet veel winstpunten weten te behalen maar wel veel ervaring en dat vind ik net zo belangrijk. We hebben nog tijd zat samen dus ik maak me er niet meer zo druk om haha.