[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MoppieFilou

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:25

Ik kom ook gezellig mee praten :) . Heb vorige zomer af en toe een B-wedstrijdje gereden. De bedoeling is om dit jaar wat fanatieker wedstrijden te rijden.

Afbeelding

Moppie - For always in my heart little friend! <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 07:25

De 20ste ga ik nog eens op wedstrijd! Paard is wel enorm aan het puberen dus hoop dat het goed gaat.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 07:35

Fijn dat de meesten goed gereden hebben! :) Een 0 in de B snap ik ook echt niet.. Dat is wel héél streng gejureerd voor het laagste niveau.

Eerste proef vond ik zelf een fijne proef, op wat kleine foutjes na. Heb er 173 (in België gaan de proeven op een totaal van 250) punten voor gekregen. Was wel een jury die iedereen ongeveer dezelfde leek te geven, dus of de punten overeenkomen met hoe ik gereden heb weet ik jammer genoeg niet.
Tweede proef waren er opeens spoken in de bak. Had eigenlijk verwacht dat het bij de eerste proef al een probleem zou worden, maar toen was hij heel braaf. Tweede keer vond hij dus blijkbaar wel wat eng (maar is vaak ook uitproberen). De stukken die wel goed gingen, gingen wel beter dan vorige proef. Heb er 122 punten voor gekregen maar deze keer weer een jury die heel streng jureert. Vriendin had wel heel goed gereden en kreeg niet veel meer punten dan mij.. :\ Maar zo hebben we toch weer eens wat ervaring opgedaan! :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 07:49

LisaVH96 schreef:
Er komen mooie punten voor bij zeg, goed bezig allemaal.

Hoe doen jullie het met vlechten? Ik moet lange manen netjes gaan krijgen en weet nog niet hoe ik het wil gaan doen. Iemand met hetzelfde probleem O:)
[ [url=m/7uBIUi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook eentje met lange manen en een hengstenvlecht werkt hier prima!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:54

Mooie punten komen hier voorbij! :)

Ik zet mijn video en protocol hier ook maar eens neer. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! (Verwacht er niet te veel van want ik rij nog maar 2,5 jaar en paard is ook niet heel ervaren, is niet altijd een goede combinatie :') .)

Filmpje:
https://m.youtube.com/watch?v=SGaYAphgivM

Protocol:
Afbeelding

Tips zijn altijd welkom!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:16

Salinero123 schreef:
Ziet er super netjes uit! Is er een reden waarom je al de hele proef doorzit? Het lijkt er namelijk dat dat de hulpen een beetje benadeeld door wat schommelinge handen verder niet erg ofzo maar het viel me op :D

Bedankt! :D Het is jammer genoeg verplicht in België. Paard is helemaal niet simpel om door te zitten en ik vind inderdaad ook dat mijn houding er niet beter op wordt als ik doorzit :') . Ben er hard op aan het oefenen!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:19

Lindor92 schreef:
Jeetje op dat niveau al verplicht. Veel mensen zijn blij dat ze in de L mogen doorzitten, maar ik blijf lichtrijden hoor :p Doorzitten kan ik niet :n Zijn we wel voor aan het oefenen. Maar kan dat maar even volhouden.

Vind het ook heel moeilijk en mijn houding ziet er dan ook meteen een stuk rommeliger uit :( .

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 07:10

Nicje87 schreef:
MoppieFilou schreef:
Mooie punten komen hier voorbij! :)

Ik zet mijn video en protocol hier ook maar eens neer. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! (Verwacht er niet te veel van want ik rij nog maar 2,5 jaar en paard is ook niet heel ervaren, is niet altijd een goede combinatie :') .)

Filmpje:
https://m.youtube.com/watch?v=SGaYAphgivM

Protocol:
[ [url=m/5NNCZu.png]Afbeelding[/url] ]

Tips zijn altijd welkom!

Je foto van je protocol is wat onscherp, daardoor slecht leesbaar.
Maarrrr, voor iemand die 2,5 jaar rijdt vind ik je keurig rijden hoor! Heeeel netjes!
Wat ik zo kon zien is dat de voltes in de galop niet mooi rond leken.
Ook lijkt het paard erg gespannen, te voorwaarts en te diep te lopen. Hier in NL kan je daar door sommige juryleden op elk onderdeel afgestraft worden.
Ik zou als tip meegeven om te werken aan de ontspanning en iets meer neusje eruit rijden en proberen de voltes iets mooier rond te rijden.

Maar nogmaals, ik vind je erg keurig rijden gezien je ervaring!

Hoe werkt de puntentelling eigenlijk in België?

Bedankt! :D Ik kan straks wel even een nieuwe foto maken als je wil.
Hij was inderdaad wat gespannen want in een buitenpiste is hij altijd wat schrikkerig. Te diep liep hij inderdaad ook, daar heb je zeker gelijk in! Ga ik ook zeker verder op oefenen. En ik was eigenlijk blij dat hij eindelijk eens wat voorwaarts was, want normaal is ie zo sloom als het maar zijn kan :') . Voltes zijn inderdaad niet altijd mijn sterkste kant om ze mooi rond te rijden maar het gaat steeds beter :) . Heel erg bedankt voor je tips!

Hoe bedoel je je laatste vraag precies?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:29

Jikkeee schreef:
Wat een nette proef MoppieFilou! Zeker als je nog maar zo kort rijd! Ik kan je protocol helaas ook niet lezen. Vanaf hoe veel punten rijd je een winstpunt in België? Of berekenen ze daar het promoveren naar een hogere klasse heel anders?

Bedankt! :) Ben helemaal vergeten woensdag een nieuwe foto te maken :o . Ik probeer er morgen aan te denken!

Tegenwoordig mag je in België starten in elke klasse, onafhankelijk van het aantal punten dat je rijdt. Wel dacht ik dat je vanaf een bepaald aantal punten verplicht naar een hogere klasse moet. Vanaf hoeveel punten je een winstpunt krijgt weet ik eerlijk gezegd niet van buiten. Ik ga in de zomer voor het eerst provinciaal starten (eerder winterwedstrijden en subprovinciaal gereden) en pas dan werkt het met punten. Zal het zo eens even opzoeken :) .

Edit: Hier komen er ook regelmatig pionnen in de bak hoor :') . Best wel handig eigenlijk!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:38

Gevonden :)

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:34

Eindelijk eraan gedacht een nieuwe foto te maken :) . Hoop dat dit beter is.
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:30

Heel mooie punten allebei!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:50

Gefeliciteerd iedereen met de mooie punten! Ik doe het jullie (nog) niet na :') .

Voor degene die wat minder goede punten hadden, als je er zelf een goed gevoel bij had is dat toch al heel wat!

Hier zit er vaak een uur tussen twee proeven. Ze werken eerst een bepaalde proef volledig af voor ze aan de volgende beginnen. Paard gaat dan uiteraard wel nog even op de trailer tussen door.

Zondag ga ik voor het eerst dit seizoen weer op wedstrijd. Ik ben benieuwd!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:56

roosjenat schreef:
MoppieFilou schreef:
Gefeliciteerd iedereen met de mooie punten! Ik doe het jullie (nog) niet na :') .

Voor degene die wat minder goede punten hadden, als je er zelf een goed gevoel bij had is dat toch al heel wat!

Hier zit er vaak een uur tussen twee proeven. Ze werken eerst een bepaalde proef volledig af voor ze aan de volgende beginnen. Paard gaat dan uiteraard wel nog even op de trailer tussen door.

Zondag ga ik voor het eerst dit seizoen weer op wedstrijd. Ik ben benieuwd!

Jeetje een uur, dat zou Miley niet volhouden haha. Ik ben meestal de enige in de B ponys dus doe eingelijk de proeven altijd gelijk achter elkaar met 3 minuten stappen er tussen.

Succes zondag!

Bij de pony's is er bij ons ook vaak weinig volk, maar ik rij bij de paarden en daar is het aardig druk! Hij is vaak ook wel een beetje op bij de tweede proef, maar ik probeer dan niet te lang in te rijden.

Bedankt!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:14

Hiep hiep hoera voor Miley! *\o/* Y)(^)

Ginatje, veel succes!

Ben vandaag met 4 winstpunten en een big smile van m'n paard gestapt :) . M'n Spanjaardje doet het toch maar even tussen al dat dressuurgeweld! Heb de afgelopen dagen eigenlijk bijna niet getraind maar veel buiten gereden, en voor de proeven zat ik er telkens 10 minuutjes vantevoren op, en hij liep veel beter dan anders! :') Blijkbaar is hij veel relaxter als ik er niet te lang op zit. Voor de geïnteresseerden, jammer genoeg wel geen filmpjes deze keer:
Afbeelding
Afbeelding

Edit: kwaliteit is op mijn gsm veel beter >;) .

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 08:38

Proeven zijn hier in de B (= bij ons niveau 0) inderdaad niet erg lang. Vanaf het volgende niveau bevatten ze wel meer onderdelen.

Dit is wanneer je hoeveel punten krijgt:
Afbeelding

En voor de geïnteresseerden zijn dit de proeven die ik heb gereden:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Hoop dat dit iets leesbaarder is maar ik zie dat ze weer veel waziger zijn geworden door de upload :roll:

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:29

Hier was het dit weekend kampioenschap. Zaterdag de selectieproeven en zondag de kür op muziek. Heb mijn kür mogen rijden en paard was ontzettend braaf en hij liep heel goed :D . Met 65,7% ben ik 6de van de 12 geworden. Vind het wel jammer dat er in België zelfs al in de B veel mensen zijn met dressuurpaarden waar je u tegen zegt :\ . Als ik dan aan kom lopen met mijn Spanjaardje heb je vaak op voorhand al minder punten gescoord dan de rest. Is dat in Nederland ook zo? Lijkt ook of ze in België in de B een stuk strenger zijn dan in Nederland. Filmpje zal ik zsm ook even plaatsen :) .

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:49

Vreemd dat het pas vanaf Z2 kür is :wow: .
Hier word je regelmatig op elk onderdeel afgestraft omdat ze je paard niet graag zien lopen.. Er zijn gelukkig ook genoeg jury's die wel eerlijk zijn hoor ;) . En onderaan worden er dan wel wat punten afgetrokken, dat snap ik helemaal, maar dat is maar één keer een punt op tien.
Bedankt! Nee, dit is eigenlijk gewoon kampioenschap van de provincie Antwerpen. Pas na niveau 4 (vergelijkbaar met Z2 ongeveer) ga je nationaal rijden.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:32

Lang geleden maar vandaag nog eens een onderling wedstrijdje gereden op stal en voor het eerst L2 gestart. Proeven gingen best goed op wat stomme foutjes van mij na (doorzitten ipv lichtrijden en te laat naar draf). Hij liep echt fijn voor wat ik van hem gewend ben, al een stuk beter dan een half jaar geleden. Nette proeven dus maar niet geweldig, ik dacht ergens in het midden of eerder achteraan te eindigen, maar ik was al lang blij dat hij het zo goed had gedaan. Blijk ik bij beide proeven eerst te zijn! <3 Ik ben natuurlijk super trots op mijn dikke vriend! Al dat harde werk om hem soepeler te maken en bijgevolg om de problemen met wijken en achterwaarts opgelost te krijgen, heeft dus geloond :) .

Ook allemaal hele mooie punten hier!!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:37

Melissa: Paraplu levert hier ook regelmatig schrikreacties op. Maar dan eerder dat ie het openklappen niet verwacht had dan hij er echt bang van is. Voor de rest wel echt fijn dat ze met andere "enge" dingen zo braaf is! :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie