[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 08:13

:') heb je een foto?

Wel gaaf die Geldersen! Die van mij heeft verderop Gelders bloed zitten.

Hier ook plannen voor april met het buitenseizoen en na de verhaarperiode.


Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:00

Wat een leuk paard!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:49

Hier ook een moeilijke lader, dat is wat ik ook het meest vervelende vind van op wedstrijden gaan. Maar goed, komende tijd maar weer oefenen!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 17:42

Oooo Kabayo wat jammer van zo’n start, komt vast goed met meer kilometers! Het is echt een heel gaaf paard!

Mooie punten Nicje!

Succes iedereen die nog gaat, ik ga volgend weekend weer na een lange winterstop. Eerst kijken of trailerladen zonder al teveel problemen lukt :=

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:45

Jammer van een 159... Stond er wel een beetje zinnig commentaar bij?

Hoe ging het Dee_es?

Ik ben heel benieuwd of ik volgende week weer zenuwen heb. Gaat altijd op en af. Eerst heel veel zin in, dan denk ik waar ben ik aan begonnen, dan weer zin in en dan denk ik weer waarom wil ik dit nou en dan heb ik gereden en wil ik gelijk de volgende week weer :') Iets met gek van jezelf worden :+

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:31

mcjv schreef:
Hoelang van tevoren willen jullie altijd aanwezig zijn op de wedstrijdlocatie?


Meestal een uurtje, maar ik ken de locatie nu een beetje. Ik hoef er niet lang van te voren op te zitten, meestal maar 20 min. Ook met zadelen enzo ben ik veel sneller dan dat ik vooraf had gepland toen ik voor het eerst weg ging. Meestal reken ik terug vanaf de proef. Beetje zoals dit:

18:00 uur start proef
17:30 helemaal klaar richting inrijring. Even rustig aan de hand rondstappen in de losrijring en opstijgen. Uiteindelijk ongeveer 20 min losrijden
17:00 aanwezig op wedstrijd terrein, inschrijven, even naar het toilet, paard uit trailer halen en zadelen
16:30 vertrek van stal en rijden naar locatie
16:00 trailerladen ivm moeilijk te laden paard
15:30 invlechten, laatste poestbeurt
15:00 paard uit land halen en kijken wat de status is van de witte voeten :+
14:30 trailer klaar zetten en alle spullen inladen
14:15 richting stal

De dag ervoor doet ik witte achterbenen wassen en staart wassen en helemaal borstelen. Ook vul ik dan het hooinet, omdat ik daar standaard ruzie mee heb. Meestal blijft dat wel goed tot de dag erna. Ook even een doekje over het tuig halen en poetskist en dergelijke even klaarzetten.

@Sterre98 wat leuk een 19 jarige! Die van mij is vandaag 19 geworden. Je merkt het alleen totaal niet aan haar en ze wordt regelmatig 10 jaar jonger geschat.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:39

Printje van de proeven is ook handig, paspoort paard, eigen portemonee en cash geld (meestal moet je cash proeven afrekenen)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:35

Biebz schreef:
Dee_Es: hij loopt momenteel nog Z wedstrijden met veel enthousiasme. Ik heb soms moeite om hem bij te houden.

Maar vanwege zijn leeftijd gaat hij stoppen met het Z en mag ik nog even plezier maken.

[ [url=m/i1FVjM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat gaaf zeg! Dat geeft mij ook veel hoop dat de mijne nog lang mee gaat! Zij is ook lekker fanatiek. Ik mag altijd hopen dat ik recht blijf zitten in een proef tijdens de galop, anders laat ze zo een wissel zien :+

Herkenbaar appuyementen, ik had het ook wel eens met afwenden bij B/E, dan ging ze travers inzetten :')

Staat hij nog op speciaal voer?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:05

Die van mij heeft de gewenning om van stap in verzamelde galop te gaan als we in stap de A-C lijn oprijden. Dat zat geloof ik in de oude Z proeven. Dus dat is heerlijk met proef 5 in het vooruitzicht dat je aan moet draven na X...

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:07

Toen ik die van mij kocht, kende ze gewoon de overgang draf galop niet meer. Enige normale manier was vanuit stap naar galop te gaan. Inmiddels gaat dat erg goed, alhoewel ik erg op moet letten dat ze niet teveel terug komt bij de overgang en voorwaarts blijft gaan.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:51

Zoooooo wat is iedereen lekker bezig geweest! Helaas ging de mijne niet door afgelopen weekend, dus ga komend weekend opnieuw proberen. Een locatie waar ik nog niet ben geweest, veel starts, dus wel heel erg leuk!

Bloembloem, lekker bezig, die punten komen zo binnen als je er wat vaker op zit.

Alleen dat aandraven op de middenlijn.. ik vind het echt dramatisch. Die van mij is lekker enthousiast dus al een hoop gedribbel. Woensdag nog even een prive les en kijken of we daar nog wat op kunnen verbeteren of de schade zo beperkt mogelijk houden :+

Trailerladen ging ook al een stuk beter, hopelijk loopt ze er ook goed op als ik iets meer zenuwen heb :')

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:07

_sharonnn schreef:
Misschien slim om niet te oefenen met aandraven op de middenlijn waar het moet, maar eens gewoon te blijven stappen, juist eerder aandraven of later :) maakt m misschien wat scherper.


Woensdag laat ik iemand anders meekijken. Ik heb al veel pogingen gedaan. Idd veel de lijn oprijden vanuit verschillende stukken, eerst kort en steeds langer. Veel halthouden, wachtoefeningen gedaan, juist met gas erop, of juist meer terug.

Soms gaat het een paar keer goed, maar soms springt ze fijn aan in galop ofzo. Of ze bedenkt dat wijken leuk is :Y) Het is echt opletten, maar ik kan er niet teveel aanzitten.

Hopelijk woensdag weer wat nieuwe tips, voor nu probeer ik vooral alleen maar te stappen. Het zit geloof ik ook in de L1, dus we blijven oefenen!


Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:08

Ja dat vooral :')

Het ging een tijdje best goed, dus dacht laatst moet het maar weer even oefenen, nou alles kwijt :+ Ze stapt sowieso erg enthousiast en zodra ik maar iets oppak aan teugel dan denkt ze yes mag weer wat doen :Y)

Na ja, stap voor stap. Genoeg mogelijkheden om het weer op te halen, maar ik vind het zo jammer. Is toch de eerste indruk van de proef.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:13

Ik had een keer ronder instellen op mijn protocol staan. Vond ik ook wel bijzonder voor de B, ze was echt niet tegen de hand, maar had met inrijden er net wat te lang opgezeten en om impuls te blijven houden in de laatste proef gaf ik iets meer mee voor, wilde ik juist niet met mijn handen gaan 'tegen' gaan werken.

Maar goed, moet ook wel zeggen dat sommige combinaties het voor echte beginners ook niet makkelijk maken. Dan snap ik extreem hoge punten ook wel, snel door naar de volgende klasse!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:38

Wat is dr afstamming Bloembloem?

Jammer roosjenat, helemaal als je gevoel wel goed is. Maar vandaag starten? Op een dinsdag?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:12

Op zich ben ik wel blij met starten in het weekend, anders gaat het met fulltime werken wel heel lastig worden. Alleen door de week lijkt me ook wel eens lekker, het kost je toch wel een flinke dag.

Hier meestal nog één of twee combinaties ertussen of direct starten in de volgende ring. Liefst heb ik er één combinatie tussen, of direct de volgende proef in!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:09

Vier punten in de pocket *\o/* Negen punten nu op de teller dus nog een keertje op pad in de B en starten met trainen voor de L1!

Was lekker weer vandaag, alleen paard was té fanatiek :') moest dus wel echt rijden en niet geheel ontspannen voor mezelf. Het zag er gelukkig wel ontspannen uit. Nu eerst maar even bijkomen.

Succes iedereen dit weekend, fantastisch weer om te rijden. Vergeet niet om de vliegenspray mee te nemen...
Laatst bijgewerkt door Sakura789 op 19-04-19 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:24

En alleen vlechten? Ik maak alles klaar de avond van te voren. Benen wassen, staart uitpluizen hooinet vullen, auto laden.

Grappig al die frisse paarden! Op mijn protocol stond meer sprong bij de galop, maar ben op safe gegaan. Iets met ontploffingsgevaar :+

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:20

Dat komt vast wel goed! Bij mij is knotten zonder tegenslag ongeveer drie kwartier. Inrijden idd een half uurtje ook. Enige wat nog wel eens een probleem is, is het laden. Maar dat ging extreem soepel, terug draafde ze zelfs de trailer in :')

Voorheen wilde ik er nooit te vroeg opzitten, maar omdat ze zó fris was gisteren, had ik wel graag wat meer uit de galop willen halen, maar niet gedaan omdat ik geen bokpartij in de proef wilde.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:33

Lekker gereden allemaal :D En gefeliciteerd voor degenen die de B uit zijn!

Hier nu +9, dus baal nu achteraf een beetje dat ik op mijn eerste proefje ooit 194,5 punt had... Maar goed, wat meer tijd om te oefenen voor de L1!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:46

Letizia schreef:
Gaan jullie btw allemaal gelijk over bij 10x winst?


:j als ik nu 10 had gehad dan was ik over gegaan, nu tussendoor nog eens een wedstrijdje meepakken. Ik heb nu drie keer op rij boven de 200 gereden en dus niets meer in de B te zoeken. Ik vind het ook leuk om weer op nieuwe proeven te trainen en weer wat andere onderdelen mee te nemen in de training.

Ik vind het fijn om de proefjes in te laten spreken in de KNHS app en dan lekker trainen, alleen in de zomer moet ik even kijken hoe/waar ik mijn telefoon kan laten om de app goed te bedienen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:09

Dat ook :')

Ik moet ook wel zeggen dat het helemaal niet in mijn planning lag om wedstrijden te gaan rijden. Alleen door gepush van stalgenoten en instructrice toch maar begonnen. Het geeft mij wel weer meer doel in trainingen en het maakt ons ook beter. Daarnaast is mijn paard super enthousiast op wedstrijd, is ook erg leuk om te zien :D

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:12

Hangt er vanaf, als het komt doordat het paard scherp is en daardoor fouten gemaakt worden bijvoorbeeld wel. Soms liggen proeven van andere klasses ook gewoon beter. Ik hou zelf wel van afwisseling, maar zou dan wel rond de 180 kunnen rijden in de nieuwe klasse. voor 150-170 ga ik niet over.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:08

Ojee dat is jammer Dee_Es, heel veel beterschap!

Ik zat zo eind vorig jaar, had toen gehoopt de B uit te zijn, dikke snee in het onderbeen, daarna nog een tik tegen de pees gehad. Het is leuk om paarden te hebben, maar als er wat mee is dan heb je ook dubbel zoveel zorgen

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 07:50

roosjenat schreef:
Enige waar ik tegen aan loop is de verruimde draf. Het lukt gewoon niet. Ik blijf stranden bij de 5 of bij een 'zachte' jury een 6.

Iemand tips?


Wat ik zelf altijd doe is goed terugnemen in de hoek en een goede hoek rijden alsof het een oefening is. Goed op het achterbeen zetten, met een goede verbinding voor. Dan rechtstellen, met binnenbeen actief maken en iets voren meegeven. Bij het inrijden test ik altijd even of ze actief genoeg is, meestal is het wel nodig om haar een keer achter het been bij te tikken met de zweep. Daarna voor de letter doorzitten, omstellen en weer een hoek rijden alsof het een oefening is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Melzazu, OmgiliBot en 13 bezoekers