[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 06:56

Gefeliciteerd RR!Mooie punten.

Mijn NRPS heb ik zelf gefokt en ik denk dat ik er zo mee weg kan.

Ik mag hier nog wel officieel meepraten want ik rij nog een Arabo friesje in de E maat.Daar heb ik een startkaart voor aangevraagd en die mag binnenkort mee in het L2.


ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:27

Kogel is niet mooi dus daar heeft hij zich op geblesseerd.Hij is ingespoten om de ontsteking onder controle te krijgen en het is afwachten hoe lang hij het er op gaat doen.Ik mag nu weer opbouwen en over 3 weken mag hij, als alles goed gaat, weer naar buiten.

Dat is lastig Shelly.Vaker in een binnenbaan rijden?Zonder druk van een wedstrijd, zn maatje meenemen, confidence in zn neus smeren?

Ik ga volgende week met mn andere bijna 5 jarige voor het eerst outdoor starten.Ben heel benieuwd.Binnen doet ze het super en buitenrit gaat ook best aardig.

Sjolvir, af en toe een dagkaart aanvragen als je maar af en toe start?Het is allemaal zo achterlijk duur.Ik zoek gewoon de lokaties uit met prijzengeld.Vorige x moest ik 12.50 per proef betalen en won ik een medaille!
Daar ga ik dus niet meer heen.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:50

Gaaf MR!Verruimen moet je gewoon anders bekijken, minder denken aan paslengte en meer denken aan omhoog komen in de schoft.

Kogel heeft 2 haakjes en onregelmatigheid aan de zijkant kom.Een 3 op het moment.Gelukkig gedraagt hij zich onder het zadel heel goed.Geef hem wel een streepje tranquigel.

Gefeliciteerd RoosMarije!Mooi begin zo!


ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 09:30

Mijn Yellow gaat gelukkig nog steeds goed, donderdag mag hij ook weer naar buiten.Ik hou mn hart vast want hij kan zooo gek doen.

Vandaag maar eens kijken waar ik de Arabo fries voor het eerst kan gaan starten.

Afbeelding

Ik rij ook al een tijdje een pony voor mensen die er te weinig tijd voor hebben en ze hebben besloten de pony aan mij te schenken op voorwaarde dat hij terug gaat naar hun als ik er mee uitgereden ben.
Super leuk beestje, 1.46 hoog en heel leergierig.Loopt inmiddels alle oefeningen, wissels bijna bevestigd.Die zal ik dus ook uit gaan brengen.
Deze 6 jarige pony was een verrassing, hun B pony bleek drachtig te zijn.


Afbeelding

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:51

O heerlijk ff alleen in de bossen rijden!Ik start sowieso liever alleen in de winter.Vind het zo zonde om op een zomerse dag te moeten starten ipv lekker op mijn enige vrije dag vd zon te genieten.
En ik heb ook altijd pech, moet ik midden op de dag met stralend weer of ik verdrink in een hoosbui.

WE lijkt me ook heel leuk.Ik ben een paar x in Portugal geweest in Golega, daar heb ik het serieuze werk van dichtbij gezien.

Leuk dier Lenavoske!Ziet er op de foto al prima uit.

De Stip gaat echt ruig lopen, 2de drafje er op en mooie wissels.Hier een filmpje van 4 maanden terug.Ik wilde met mijn 5 jarige vos naar de Almelose ruiterdagen maar ik ben bang dat ze teveel stress heeft en dat ik een geraamte mee terug neem.Denk dat ik het stippie maar meeneem.

https://www.facebook.com/10000246187413 ... &sfns=xmwa

Vandaag heerlijk alles gereden, mijn Yellow deed het ook fijn.Hoop zo dat hij nog ff meegaat.
En ook met de Lollipop gewerkt.Die heeft een super conditie van al dat scheuren op haar enorme wei.En ik wil haar eind juni toch maar aanbieden op de keuring dus we gaan er ff tegenaan.

Afbeelding

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:11

Maddog is leuk zeg!Ik zou willen dat ik nog op zoiets pas.

Leuk Ruby Symmy!Ik rij zelf liever indoor, outdoor is het altijd of prachtig weer of het hoost.Vaak heb ik in de zomer ook meer zin in andere dingen.

Dressuur gefokt zeker Robin Rikkie?Die struikelen al over een drempel!

Mijn Yellow doet het goed.Was ff heel stout op een niet leuke manier dus heb ik hem ff laten behandelen door Ellen Kral en hij doet het weer goed.Verschrikkelijk heet, dat wel.

Stip loopt fijn, paspoort nog niet binnen maar wel al de 1ste enting gehad dus die kan mee naar de Almelose ruiterdagen.
Op 2de pinkster gaat Pasha voor het eerst mee op wedstrijd.
Mijn ZZL paard wat ik voor iemand reed is vandaag verkocht en dan stop ik ook met zijn oude paard te rijden (die heb ik ook uitgebracht) dus krijg ik mooi wat meer tijd voor mijn eigen paarden.Ik wil binnenkort op mijn 3 jarige gaan zitten en heb nog een 4 jarig ponietje van de staleigenaar om mak te maken.

Druk genoeg dus.Maar eigen paarden zijn altijd leuk om te doen.Die van mij dan iig, die zijn uiteraard het leukste.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:20

Leuke pony RubySymmy!Het grootste probleem in je houding is je holle rug.Probeer je buikspieren goed aan te spannen, dus je navel in te trekken.Dan wordt je onderrug wat boller.
Meestal zijn de spieren in je onderrug dan te kort en helpt fysio ook goed.Mijn vriend had bv een holle rug doordat hij platvoeten heeft.Nu met inlegzolen is het veel beter.

Ik rij wel outdoor hoor, maar veel minder.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:57

Mooie pony Afkepieteke!Wat deed er op dat ze kreupel was?

Bewegen is altijd goed RobinRikkie.En je ziet het gelukkig niet aan haar dat ze het niet leuk vindt, hahaha!

Hier gaat alles voorspoedig.Paspoort vd Stip is binnen, startpas aangevraagd.
Heb al 3x op mn Lollipop gezeten en die is heel braaf.Nu nog leren om goed naar voren te gaan.
Het 4 jarige ponietje is vlugger van begrip, daar heb ik nu 5x opgezeten en die loopt al fijn in de grote baan met galopje en al.

Pasha heeft haar L2 debuut achter de rug.Ze liep super fijn met losrijden, scherp en geen spanning.Barst er net verschrikkelijk onweer los toen ik de ring in moest.Wedstrijd stil, 2 ringen verplaatst naar de binnenbaan waardoor ik een half uur later moest starten.
Bloedheet binnen en de scherpte was er wel af, helaas.Toch heeft ze me niet echt laten zitten en kwamen we er nog af met 189,5&187.Volgende x hopelijk beter.Ze gaat iig met wat meer afdruk lopen en de galop wordt ook steeds sterker en in balans.Denk dat ze deze zomer nog wel M kan lopen.
De Stip gaat ook super fijn.Ff mee geweest naar mijn smid en staat er nu fijn op.Nu nog ff op zn lijf behandelen en met de slijptol op zn kiezen en de APK zit er weer op.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:38

Zo’n wonderwijf heb ik gevonden in Ellen Kral.Houdt mijn paarden blessurevrij en blij in het lijf.
Ze is ook dierenarts dus stuurt ook door als ze het nodig vindt.Verder heb ik 1 vd beste smeden van het land en een fijne zadelmaker.
Alles moet kloppen, anders kom je er niet.

Floss: wat is je bontje gaaf!!!’

Mijn Lolli deed het vandaag braaf in de binnenbaan maar wat is dat een trage leerling zeg.
Terwijl ze alles behalve stom is.
De Stip is gisteren geënt en mag morgen weer aan de bak.Die liep maandag echt zo ruig!Ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen in de ring.
Nog 12 dagen en dan mag hij mee naar de Almelose.Proeven oefenen ging best aardig, nu die gedragenheid vast zien te houden en ook weer niet overdrijven.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 03:46

XRuby_SymmyX schreef:
Dat zeker maar er zijn er zoveel in mijn omgeving. Hoe weet ik wie de best is :(


Beetje rondvragen naar ervaringen.En de algemeen bekende zoals Rodinde, Ellen en Giselle Bartels kun je altijd proberen.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 09:00

Gefeliciteerd Afkepieteke!Al een wedstrijd in de planning?

Ik ben met het Stipje naar de Almelose ruiterdagen geweest.Geheel zonder verwachting want had hem alleen een keer onderling gestart.
Maar wat een werkertje is dat zeg!Mocht 8 winstpunten, 1x een gedeelde 2de prijs en een 1ste prijs mee naar huis nemen in de M1.

Afbeelding
Afbeelding

Hij werd wel een beetje moe gedurende de week maar is enorm gegroeid.En ik blijkbaar ook want op dag 1 kreeg ik nog een 6 voor houding en zit en vrijdag een 8 :P

https://www.facebook.com/10000246187413 ... &sfns=xmwa

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:16

Hier gaat het prima.Stippie x Z1 gestart en ondanks een vreemde jury toch mooi geklasseerd.Mijn Lollipop heel braaf onder het zadel en mijn Yellow lijkt het ook beter te gaan doen.
Heb het Stipje nog ingeschreven voor over 4 weken maar verder ff dooroefenen thuis.
De M2 proeven vind ik veel fijner tegenwoordig, op die lange stukken stap na.En veel juryleden durven niet te punten.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:01

Afkepieteke: de stap tussen L1 en L2 is ook best groot.Alles komt vrij vlug achter elkaar en zeker pr 11 is best pittig.

Fleury: knap gedaan!

Mysticrider: hij is maar 1.46.Het is dat ponietje waar jij 2 jaar geleden een zadel voor bent komen passen.Super leuk dier en kan bewegen als een grote.Wissels mogen nog wat beter op de hulp maar ik hoop over een half jaar wel Z2 te kunnen starten.
Yellow had zich geblesseerd op de kogel en is daar ook niet helemaal mooi op de foto.Afwachten dus hoe lang het goed blijft gaan.Rijtechnisch vind ik hem echt lastig, hij gooit nogal met zn bit en wordt snel kort in de hals.Nu is hij nog maar 5 dus zal grotendeels kracht zijn.Oefeningen loopt hij heel makkelijk, net van gummi dat diertje.

L lijkt me ook hoog met een pony.Maar ik vind 50 cm al hoog zat.
En een knoepert van boven de 1.80 komt ook beter tot zn recht in de grote baan dus hopelijk snel promoveren.En als je ze allebei Z hebt mag je voortaan het M2 lekker overslaan.Ik heb de Stip maar 1x M2 gestart.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:25

De laatste is altijd het lastigste!

Ik had vorige x een 3,5 voor een travers.Heb het filmpje zonder vermelding vh punt aan 2 jury’s laten zien waar ze me zeiden makkelijk een 8 te durven geven.Was echt heel bijzonder...

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:28

Maar lichtrijden is dan geen probleem want het eindresultaat is uiteindelijk niet van belang.Je krijgt dan toch wel een beeld van je prestatie.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:18

Knap dier!

Super punten Sjolvir!Daar kun je met recht trots op zijn want dat is ook ten dele jouw verdienste!

De kop is er af Saskiaojan!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:49

Mijn ponies deden het vandaag weer lekker!Weinig kunnen oefenen, dus het miste wat afwerking maar mijn Stippie mooi 2x 1ste met 207,5 en 212 in het Z1 en mijn knetterhete Yellow met een stuiterproef en een fijne proef 194&202,5 in het L2 en 1x 1ste.
Maar wel wat geleerd: 2 witte staartjes mee op wedstrijd is niet handig.Dat moet ik ff anders indelen voortaan :D

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 03:49

Mooi debuut Afkepieteke!

Das balen Ukkiepuk.Kun je niet preventief omeprazole geven?Bij Abler.com is dat goed betaalbaar.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 06:54

Wat een knappe ponies!
Ik ben ook niet heel fanatiek aan het oefenen, moet paar weken buitenritten begeleiden.
Mijn zus haar paard is aan het revalideren, zij rijdt nu tijdelijk mijn Welsh Yellow.Mijn jonkie probeer ik 3x per week te rijden en mijn Stippie mag vanmiddag weer eens in de bak.Mijn paard had zich geblesseerd en moet eigenlijk weer gescand worden, maar ik laat haar nog maar ff op de paddock hangen.

Zadelproblemen heb ik gelukkig niet.Ik heb ook 3 Brandt zadels.Waarvan 1 met vlakke zit voor de rondgeribte en overbouwde modellen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz en 46 bezoekers