[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 03:37

Hoihoi dames! Nu ik dit topic heb gevonden kom ik mij ook melden! Eind maart/begin april zijn wij ook aan de beurt.

Ik ga starten met mijn 6 jarige merrie Gaiya, afstamming onbekend, ras ook geen flauw idee :+. Ik heb haar sinds juni 2017, sinds die tijd veel geoefend en vanaf de basis begonnen. Haar vorige eigenaar heeft eigenlijk alleen buiten gereden met haar, dus het bakwerk was voor haar nieuw. Zo ook al het dressuurmatige werk. Vorig jaar januari t/m september lag het rijden op een laag pitje vanwege mijn werk (horeca, 55 uur p/w, drama... nu opgelost). Sindsdien zijn wij weer keihard aan het trainen voor ons B debuut.

Zo rijden wij in het rond:
Afbeelding
Afbeelding

Mijn wedstrijdsetje ligt al ruim 1,5 jaar te verstoffen in de kast, en het moment is bijna daar om hem te gaan gebruiken. Enorm veel zin in!

Ik ga trouwens starten in omgeving Rotterdam/Moordrecht, dus dit is vooral de regio waar jullie mij tegen kunnen komen. :D


mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:33

Nee Luun, ik ga pas eind maart begin april. :P

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:41

Maanlicht schreef:
Wat een mooi paard mcjv! Ziet er ook netjes uit!

Hier gaat het trainen heel behoorlijk. In draf en galop hebben we vaak een hele fijne aanleuning. Alleen stap is een beetje een ding. Stap vind ze heel moeilijk en dan wil ze zich best wel opkroppen aan de voorkant en kauwt ze veel op het bit. Ze maakt dan ook best wel korte pasjes. Het contact met de mond is verder zacht en de teugels zijn niet te strak. Iemand hier tips voor?


Dankjewel voor je compliment! :D

Hier heb ik ook af en toe last van, soms werkt voor mij extra overdreven naar voren rijden best wel goed. Vaak gaat ze dan wat misstappen maken maar dan moet ik het van mijn instructrice haar gewoon even laten uitzoeken. Negen van de tien keer herpakt ze zichzelf dan. Het zou ook spierpijn (of een diesel paard? :+ ) kunnen zijn, dan helpt het bij Gaiya om eerst te draven en te galopperen (uiteraard na het losstappen) en vervolgens de stap mee te pakken met echt oefeningen rijden.

Hoop dat je er iets aan hebt! :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:07

Obelix95 schreef:
Capelle als in Capelse manege?
Dan hier nog een concurrent haha, niet persé volgende wedstrijd, maar ga er wel weer een x starten :)


Oh ja leuk! Ik ga daar ook regelmatig starten denk ik. Het is voor ons maar een kwartiertje met de trailer. Verder ook omgeving Nieuwerkerk, Gouda, Rotterdam, misschien ook de kant van Zoetermeer en Waddinxveen op aangezien we in Moordrecht staan. :)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:57

Obelix95 schreef:
mcjv schreef:
Oh ja leuk! Ik ga daar ook regelmatig starten denk ik. Het is voor ons maar een kwartiertje met de trailer. Verder ook omgeving Nieuwerkerk, Gouda, Rotterdam, misschien ook de kant van Zoetermeer en Waddinxveen op aangezien we in Moordrecht staan. :)

Goudse manege is ook aan te raden, heb daar laatst echt wel fijn gereden :) Zilverstadruiters in Schoonhoven is ook fijn, alleen in de zomer hele lage hekjes waar je makkelijk overheen kan gaan (ik spreek uit ervaring :') )


Thanks voor je tips! Stalgenootjes starten ook graag op de Goudse manege. Over de Waal in Krimpen hoorde ik veel dat het niet goed geregeld was, rommelig etc etc. In de zomer start ik het liefst in een "normale" baan, Gaiya denkt dat die hekjes haar opeten. :+


Nicje87, gefeliciteerd met je debuut! :D
Salinero123, jammer dat je wedstrijd was afgelast...

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 01:03

Netjes geschoren hoor, BoydS! :D

Ik heb Gaiya deze winter ook voor het eerst helemaal zelf geschoren, niet helemaal zonder obstakels want bij der flanken vond ze echt niet grappig. :+

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:26

Nou nou dat roze is echt niet verschrikkelijk hoor! :D

Ik heb vandaag (na wat aandringen van mijn moeder) mijn wedstrijdset maar eens uit het stof gehaald. Mama wou even zien hoe het eruit zag in zijn geheel. :+

Dus aanschouw:
Afbeelding
Afbeelding

Harry's horse St Tropez jasje, Harry's horse plastron heb ik erboven en ook een shirt van HH, broek is van montar en mijn geliefde laarsjes van Cavallo. <3 De laarzen en het jasje zijn blauw maar op de foto niet geheel duidelijk. Ik heb nu een zwarte samshield shadowmatt, maar ik wil toch gaan sparen voor een blauwe samshield met suède of een KEP met dat lak achtige spul. Prachtig. :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:18

Nicje87, dankjewel! :D Ben er zelf ook enorm blij mee.
Xsensibel, ze zijn ingenomen door Cavallo, had ze echt mega snel weer terug gelukkig. :)
Lisavh96, ik vind een hengstenvlecht ook heel mooi als hij strak op de kam is gevlochten!
Roulette_, dankjewel!! :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:04

Gaaf yarrah! Ik doe het je niet na. :D

Annetteflame, wat een knap dier heb je daar onder je kont! <3

Sasika, dankjewel! :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:15

Gefeliciteerd met je punten Lindor92!

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:45

Ik ben ook benieuwd naar een filmpje in combinatie met je protocol! Daar kunnen wij ook allemaal weer van leren. :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:29

Lijkt me leuk Nicje87! Vind dat altijd erg leerzaam. :j

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 01:05

Nicje87 bedankt voor het delen van je proef. Volgensmij heb je daar best een groot (?) en moeilijk dier om bij elkaar te houden. Fijn dat er ook veel is geschreven op je protocol.
Toentertijd dat mijn zus nog startte met haar paard, kreeg ze af en toe een protocol waar bij 1 onderdeel commentaar stond bijvoorbeeld, daar heb je dan ook weer niks aan. :+

Wij pakken de laatste puntjes nog extra hard mee in onze training, onder andere de rechtergalop waar we nog een beetje rommelig aanspringen, het halsstrekken, de middenstap en -draf. Het zit erop, maar het mag voor mijn perfectionistische brein nog wat netter. :+

Zijn er hier nog dames die tips hebben voor de middenstap? Mijn paard kan erg groot stappen, maar ik durf haar dan niet zo goed los te laten omdat ik dan denk dat ze gaat aandraven. Ik geef haar uiteraard wel ruimte van voren om überhaupt ruimer te kúnnen stappen.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:17

melissa_93 schreef:
Mcjv in je training veel oefenen op de middenstap en daarin ook soms wat meer durven te vragen, in eerste instanties kleine stukjes en dat steeds uitbreiden. IN de training mag het best fout gaan, en soms moet je de proef ook als leermoment zien en daar ook een keer meer te durven vragen, met het risico natuurlijk dat het een keer fout kan gaan.


Bedankt! Mijn fouten zijn eigenlijk dat ik teveel ga duwen met mijn zit, wat een storend geheel word en icm met ietsjes te veel been en te veel ruimte aan de voorkant draaft ze een pasje aan.. ik wissel het nu af met lange zijdes/diagonalen/voltes omdat mijn lieve merrie heel graag met mij mee denkt. :+ Uiteraard pakken we deze oefening met les ook lekker mee. Vandaag heb ik hem weer een aantal keer meegepakt tussendoor en voor mijn gevoel ging dat ook fijn. :)

Wat je zegt over in de training mag het best fout gaan, ben ik het uiteraard mee eens. Soms moet ik mijn perfectionistische gedrag even opzij zetten, maar ik vind dat erg moeilijk. Als het mis gaat, krijg ik het gevoel dat ik faal. Gelukkig ben ik daar nu redelijk overheen, mijn instructrice helpt me daar heel goed bij (niet zeuren maar rijden even bot gezegd :+ ).

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:49

Jammer Salinero123! Dan weet je waar je aan kan werken. :D Heb je filmpjes van je proeven?

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:40

Leuk dames alle updates. Ik zou ook nog heel graag een keer een clinic van Jill willen rijden, is het bevallen?

Sowieso vind ik clinics überhaupt heel erg leuk, maar ik kan ze nooit vinden. :( (omgeving Rotterdam)

@_sharonnn ik les 1 of 2 keer in de week. :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 16:26

Gefeliciteerd alle dames met hun behaalde punten. Wij gaan er over een maandje voor! Nog even de laatste puntjes op de i. :D Met trainen is ze eigenlijk al helemaal klaar voor de B proef maar als we toch nog een maand hebben kunnen we nog even lekker doorpakken.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:41

Nou jongens mijn debuut staat bijna vast. Ik ga morgen mijn startkaart aanvragen en dan ga ik 14 april starten in Nieuwkoop. Mijn aller eerste KNHS wedstrijd, net als die van Gaiya. :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:14

Bedankt allemaal! :D

Ik heb dus vandaag geprobeerd om mijn startpas aan te vragen. Maar als ik druk op selecteren soort pas kan ik alleen uit bixie kaarten kiezen. :+ Dusssss weeeeer een mailtje naar het KNHS. :')

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:56

Welkom letizia! Mijn debuut staat nu officieel vastgeprikt. 14 april starten wij in Nieuwkoop. :D

Vandaag hebben we nog een sprongetje gedaan voor de afwisseling. Zondag hebben we weer les. :) sorry voor de kwaliteit. :+

Afbeelding

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:11

Leuk zeg Murosch gefeliciteerd met je punten.
Het springen ziet er toch prima uit? :D Ik heb 5 jaar geleden een best pittig ongeluk gehad met springen waardoor ik enorm bang ben geworden. Op mijn vorige paard heb ik nooit dat vertrouwen terug kunnen winnen maar inmiddels heb ik dat met Gaiya wel weer voor 99% terug. Ik kan er eindelijk weer van genieten zonder continu te verkrampen omdat ik bang ben dat ze lelijk stopt of aan de kletter gaat. Ik ben nu gelukkig zelfverzekerd genoeg om dat zelf op te lossen, en daar hecht ik meer waarde aan dan de hoogte die wij springen. :) Mocht het bij deze hoogte blijven vind ik dat ook prima, want we hebben wel iets overwonnen. :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:29

Gefeliciteerd alle dames met punten! En voor degene zonder punten inderdaad lekker veel kilometers maken. :)

De voorlopige startlijst voor aankomende zondag staat erop, begint nu wel spannend te worden hoor. De B rubriek start om 13:40, er staan geen tijden per persoon bij. Ik neem aan dat dat nog wel komt met de definitieve lijst. :+

Hoelang van tevoren willen jullie altijd aanwezig zijn op de wedstrijdlocatie?

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:34

Bedankt Sterre98! :D Het word mijn allereerste KNHS wedstrijd dus ik ben nu al aan het voorbereiden. Zodra ik ook maar iets niet onder controle heb schiet ik in paniek. :+

Gaaf beest heb je daar onder je kont zeg!

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:00

Oh wat fijn dat ik niet de enige ben met mijn trekjes. :+ Sterre98 een voorbeeld zou top zijn. :D
Dee_es: bedankt voor je voorbeeld. Ik heb altijd weer de zwakte dat ik voor alles veel te veel tijd ga rekenen, en dan ben ik er echt veel en veel te vroeg. :+


mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:21

Heel veel succes zaterdag Melissa_93! Wij gaan ons er zondag aan wagen, enorm spannend maar we hebben er ook heel veel zin in! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 3 bezoekers