[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:21

Wat is iedereen lekker bezig zeg! Super gaaf.

Welkom Samicial, wat voor paardje heb je?

Ingvild, knap hoor, dan weet je iig wel dat als hij echt fijn loopt je makkelijk aan je punten kan komen!

Ambre, wat is hij knap zeg, zo leuk! Mooie grote pony ook, dat wordt wel een gave als hij klaar gegroeid is. Een trust flexi heb ik mijn paard ook een tijd mee gereden, heel fijn bit!


Gio en ik zijn ook lekker bezig. We zijn gestart bij de Welsh cup selecties en hebben daar twee keer een eerste prijs behaald, daarmee zijn we geselecteerd voor de finale op de welsh cup dag en hebben wij ook meteen de punten voor het M2 binnen! ik denk dat ik ergens in augustus M2 ga starten. Hij kent inmiddels alle oefeningetjes wel, maar alles achter elkaar vind ik nog wel lastig. Maargoed, ik denk dat meters maken hiervoor een goede oefening is.
Afbeelding
Natuurlijk zijn we ook lekker aan het crossen en springen, dat gaat ook steeds beter. We zijn nu ook officieel B aan het crossen, vind ik nog wel lastig (qua rijden, maar ook in de planning/regeltjes enzovoort) maar we vinden het wel echt heel erg leuk. In het springen zijn we lekker routine aan het opdoen in de B zodat we wat meer ervaren worden.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:43

Shelly wij hebben meer dan genoeg liggen, stuur mij anders even een pb. Lekker bezig allemaal hoor, en jou gouden tijger wordt ook steeds gaver ambre!

De focus bij ons ligt even op de SGW en het door trainen voor ons M2 debuut. volgens de juf kan ik gewoon al starten, maar ik vind alles zo snel achter elkaar wel lastig. apart van elkaar zijn de oefeningen wel al redelijk bevestigd. Denk over een maandje ofzo gewoon proberen.......

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:01

Super vette plaat Laurie, echt heel gaaf, kan zo in een tijdschrift. Maak je ook fotos voor andere?

Ukkiepuk: Ik deel je M2 struggles, ik ben met Gio afgelopen zagerdag voor het eerst M2 gestart en het valt ons ook echt niet mee. De keertwendingen vinden we erg lastig (met andere woorden, ik snap er gewoon niks van), de midden gangen die altijd al lastig waren zijn nu nog moeilijker omdat er meer van verwacht wordt. Dan heb je ook nog de overgang stap galop en de pittige contra....... pfff lastig hoor!

Bij ons gaat het in de training stuk voor stuk best oké. het ene echt fijn en het andere redelijk, maar thuis zou alles toch voldoende moeten zijn. Op concours ging er nog veel te veel fout (omspringen in contra, paar keer tdh door de vliegen, takt foutjes middendraf, keertwedingen die niet lukte) en dan compenseren we dat toch niet meer zo makkelijk door een oefening wel heel fijn door te rijden.

Maar goed, ik hoor iedereen erover op de vereniging, dat de M2 super lastig is. We oefenen gewoon weer een tijdje verder en gaan over een maandje het weer proberen :-)

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:36

Ik ben ook van mening dat er wel veel verschil zit in de proefjes qua moeilijkheidsgraad, de ene is echt stukken moeilijker dan de ander! De contra lijnen en traver lukken ons wel aardig goed normaliter, maar in de spanning van het proefje mislukte dat ook een beetje. en je hebt tussendoor weinig tijd om even de spanning weg te laten vloeien helaas.

Wij vinden vooral de keertwendingen super lastig nog en de overgang stap-galop linksom komt hij nog wel tegen de hand. Rechtsom gaat dat nu wel al mooi vloeiend dus ik denk dat dit een kwestie is van kracht opbouwen en veel herhalen....

Wij gaan eerst weer even sleutelen aan bovenstaande puntjes en dan in september het weer proberen, die proeven zijn voor ons net wat gunstiger verwacht ik :-)

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)


MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 07:31

Ha lang geleden hier!

Amber, wat erg van je geeltje zeg.. duimen. Is hij op de kogel dan ook echt volledig afgekeurd? Wij hebben laatst een jonkie laten opereren aan 2 chipjes op de kogel, dat was achteraf echt een meevaller (ik zag het allemaal niet zo zitten, paard op de grote kliniek).

Wat een knap beest Roosmarije! Echt een stoer ding, gaaf dat je meteen een vliegende start had.

Shelly lastig zeg, ik zou voor nu gewoon lekker gaan genieten van het outdoor seizoen en de ellende even achter je laten, dat zie je wel weer aan het eind van de zomer! Als je weer wat meer prettige kilometers hebt gemaakt neemt het vertrouwen weer toe en dat is sowieso waardevol!

Wij zitten nu in de M2 maar het is allemaal best lastig vind ik. Hij beweegt gewoon niet zo groot dus het uitstrekken in draf en galop valt niet zo mee. Maar we lessen nu sinds een paar maanden bij een nieuwe instructrice en daar zit zeker wel vooruitgang in. Voorlopig gewoon even alles perfectioneren en dan over een paar maanden het weer proberen, ik wil nu eerst alles echt goed voor elkaar. Gelukkig pakt hij de eenvoudige wissels en het appuyeren wel makkelijk op dus als we straks Z mogen kunnen we wel gelijk door denk ik.

En daarbij genieten wij onwijs van de eventing, we hebben net onze eerste wedstrijd van het seizoen weer achter de rug. In Alphen Chaam liep hij super, dressuur was rommelig maar wel 187,5 dus daar ben ik wel tevreden mee. Springen was nogal over fanatiek maar op een balkje (achterbeenfoutje) na kwamen we goed rond. Cross liep hij waanzinnig alleen was hij erg onder de indruk van het open veld/water waardoor we een weigering hadden. Al met al dus wel weer een winstpunt verder, nog 1 en we mogen L!

Deze twee fotos vind ik zo leuk dat ik ze toch wil laten zien, ondanks dat het geen dressuur is :-)


Afbeelding

Afbeelding

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 07:29

Ambre, die stip is echt te gaaf gewoon, super ponytje, ookal oogt hij behoorlijk paard achtig? Hoe groot is hij? Fijn dat Yellow ook beter gaat, wat had hij? Al met al op de goede weg dus :-)

Ukkiepuk nou de M2 problematiek herken ik ook, moeilijke klasse! een 4 heb je zo als iets mislukt, maar die 8 phoe das echt flink werken.

Knap hoor, afkepieteke, lekker bezig!

Ik ga zo je topic lezen Fleury, leuk dat je er een hebt gemaakt *\o/*

Wij hadden een beetje een dipje: veel net niet puntjes. Niet slecht maar ook wel balen dat je echt lekker gereden hebt en dan toch blijft hangen op net niks. Maarrrrrrrrrrrrrr we hebben de positieve wind in de haren hoor, we hadden de laatste wedstrijd zelfs 203/198,5 in het M2 dus dan gaat het ineens snel! nog 3 te gaan tot het Z, we tellen echt af *\o/*

Daarnaast zijn we nog fanatiek aan het springen en crossen, hij loopt steeds vaker en makkelijker een foutloos rondje en eigenlijk willen we wel graag L gaan rijden maar ik vind de stap van B naar L behoorlijk heftig, vooral in het springen krijg ik zelf snel de zenuwen. Maar gewoon proberen en we gaan het wel zien :)

Mijn reusje was gister mee voor het eerst op wedstrijd in de M2, gelijk twee winst ondanks behoorlijk wat spanning *\o/* heel blij mee want ik heb echt weinig zin om nog een jaar met twee paarden in de M2 te hobbelen eerlijk gezegd :Y) En blij dat ik hem inmiddels, ook als hij spanning heeft, toch wel onder de duim kan houden (dat was met zijn 184 ook wel eens anders :') ).

We hobbelen lekker verder *\o/*

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 06:23

ambre schreef:
Afkepieteke: de stap tussen L1 en L2 is ook best groot.Alles komt vrij vlug achter elkaar en zeker pr 11 is best pittig.

Fleury: knap gedaan!

Mysticrider: hij is maar 1.46.Het is dat ponietje waar jij 2 jaar geleden een zadel voor bent komen passen.Super leuk dier en kan bewegen als een grote.Wissels mogen nog wat beter op de hulp maar ik hoop over een half jaar wel Z2 te kunnen starten.
Yellow had zich geblesseerd op de kogel en is daar ook niet helemaal mooi op de foto.Afwachten dus hoe lang het goed blijft gaan.Rijtechnisch vind ik hem echt lastig, hij gooit nogal met zn bit en wordt snel kort in de hals.Nu is hij nog maar 5 dus zal grotendeels kracht zijn.Oefeningen loopt hij heel makkelijk, net van gummi dat diertje.

L lijkt me ook hoog met een pony.Maar ik vind 50 cm al hoog zat.
En een knoepert van boven de 1.80 komt ook beter tot zn recht in de grote baan dus hopelijk snel promoveren.En als je ze allebei Z hebt mag je voortaan het M2 lekker overslaan.Ik heb de Stip maar 1x M2 gestart.



Haha ja ik dacht al dat het dezelfde moest zijn, maar toen was het nog een " gewoon leuk ponytje met mooie stipjes" nu echt een beer om te zien! Gaaf hoor! Echt bewonderenswaardig hoe je alles maar in het lopen krijgt op niveau, is voor mij echt een doel om ook zo kundig te worden, ooit *\o/*

Had het wel over L eventing hoor, niet over L springen daarvoor zijn we (of naja, vooral ik) nog niet klaar. Thuis oefenen we soms wel eens op 110 en dat gaat prima, maar ja er zit nog een heel verschil tussen is een rondje 110 proberen en officieel 110 starten (inclusief dubbels die dus niet passen enz)


afkepieteke schreef:
ambre schreef:
Afkepieteke: de stap tussen L1 en L2 is ook best groot.Alles komt vrij vlug achter elkaar en zeker pr 11 is best pittig.


Ja ik had laatst op een onderlinge wedstrijd L2 gestart, toen reed ik ook 177 punten of zo iets. Het was ook echt niet goed genoeg, zelf had ik de proef nog nooit gereden en die ochtend had ik ook al 2 parcoursen gesprongen, dus de pit was er ook iets uit. Maar onder de proef dacht ik van jeeetje dit is allemaal nog best lastig :j
Daarom gaan we eerst even lekker verder trainen 8-)


Gewoon lekker kilometers blijven maken, en dressuur na het springen is ook gewoon niet alles, maar dan beter andersom!


ukkiepuk schreef:
Wat goed dat jullie alweer verder zijn!

Kreeg ik maar een 4 voor een mislukt onderdeel := ik had afgelopen zondag een mooie 2 te pakken :D en een 3,5 en een 4 >;) maar gelukkig wel nog 186,5 en 187 gereden.
Zaterdag ook 2 winst gereden dus de teller staat ineens op 9 :oo
De wedstrijden hiervoor reed ik steeds tussen 164 en 174 punten :roll: echt bizar dat het zo scheelt, terwijl mijn proeven over het algemeen hetzelfde zijn.

We hebben vooral moeite met de lengtebuiging in de travers en uitgestrekte stap lukt in de ring ook niet. Door de spanning kan hij niet lekker door zijn lijf stappen.
Ik sta 29/9 nog op de wachtlijst om te starten en 12/10 is onze laatste wedstrijd dit seizoen. Ik hoop dat we dan wel het laatste puntje kunnen rijden!


Ja stom is dat toch he, echt zo gek. Ik heb ook een aantal proeven gehad waar ik zelf echt heel blij mee was en dan op 178 blijven bungelen. Een veel minder fijne levert dan weer wel winst op.... Vind dat maar lastig! Vaak is bij ons het probleem dat ik in het strekken sowieso punten verlies (zit gewoon geen middendraf in) en het echt moeilijk is om hoger dan een 6 te scoren bij sommige jury's, ja dan is het een lastig verhaal. Maar nu ik er nog 3 moet begin ik toch wel af te tellen tot het Z :o En mijn grote nu ook in het M2 dus ik ben momenteel M2 ervaringsdeskundige haha.

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Babootje, Eve_16 en 5 bezoekers