[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:56

Hoi, mag ik me ook melden? Heb twee weken terug m'n laatste puntjes in de L2 gehaald en mn instructeur moeten beloven meteen over te gaan naar de M1. Ons debuut staat gepland nu voor 6 april, dus kan nog eventjes oefenen :-)


Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:24

Hier ook zin in het outdoorseizoen! Beetje aan het puzzelen met m'n planning, een aantal fijne locaties hier in de buurt vallen af door de mogelijke aanwezigheid van koeien. Paard is echt als de dood voor ze en kan niets meer met m dan. Sluit zich volledig af en zet het op een lopen.

Ga waarschijnlijk as zondag voor het eerst M1 starten. Instructeur vind dat het makkelijk kan dus ga van de week de proeven een paar keer oefenen en dan beslissen of ik het met hem eens ben en ook daadwerkelijk ga starten.

Ben zelf nog nooit in de M1 gestart. Wat zijn aandachtspunten in de proeven? In de zin van waar wordt op gelet en waar wordt het zwaartepunt gelegd in vergelijking tot de L2 bv?

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:50

Heel lastig! Hij vind ze al eng als ie ze ruikt. Was laatst na mn wedstrijd in de buitenbaan op die locatie aan het uitstappen en daar lag blijkbaar een kalf in het landje naast de baan te slapen. Gezien heeft ie m niet want hij is blind aan een kant, maar stond binnen een fractie van een seconde 100m verderop met een paard dat volledig in paniek was.. liep m dun door de broek bij wijze van spreken

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:37

@Shelly & Marietje:
Sozen van Cavalor schijnt ook goed te werken al heb ik zelf geen ervaring mee. Geloof dat je dat een paar dagen voor het stressmoment moet gaan voeren om op te bouwen alleen. Misschien niet zo handig.

Doorzitten in de proeven zie ik ook een beetje tegenop. Mijn paard gaat met alles wat spannend is of dingen die moeilijk zijn gewoon hard lopen. Schouderbinnenwaarts kunnen we dan ook vliegensvlug haha en dat zit echt heel beroerd dan. Ophouding wil hij ook nog weleens doorheen denderen dan, maar gaat steeds beter. Als ie zich niet zo druk maakt loopt ie m makkelijk door namelijk.

Ik rijdt in de training overigens ook met zweep. Niet om m voorwaarts te houden, maar om af en toe bij te kunnen tikken als ie wat lui wordt in het achterbeen en vergeet dat die ook mee moeten doen.

Zonder zweep ook maar weer eens gaan doen ook in de training.


Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:46

@Meya, moet het idd in training ook meer meenemen en ontspanning blijft een aandachtspunt.

Vandaag debuut gehad. Was voor ons allebei de eerste keer en ben heel tevreden.

Losrijden heel fijn en ontspannen.Eerste proef was ik het een beetje kwijt, maar op zicht fijn kunnen rijden. Tweede proef was het muntje een beetje op en dure foutjes in de laatste lijntjes. Weet waar we aan moeten werken nu haha

Toch 183,5 en 178,5, dus officieel M1 *\o/*

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:21

Thnx! Ben heel tevreden, vind het al heel wat dat we hier zijn gekomen haha

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:38

Heb ook altijd een positieve ervaring met lage rugpijn bij een manueel therapeut. Is daarna fijn los allemaal en geen pijn.

Ook een paar x ruiterpilates gedaan en daar ook veel baat bij gehad voor het verbeteren van mijn zit, was echt een eyeopener. Kregen eerst een uurtje les op de mat en daarna 3 kwartier te paard om het geleerde van op de mat in praktijk te brengen.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:04

Buxy schreef:
Wij zijn vanmorgen nog op pad geweest, echt zo'n dag die je maar beter snel kan vergeten :Y)


Ik kan je de hand schudden. Was vrijdag weggeweest, drama haha

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 15:20

Gaan we voor! Hadden erg last van verstoringen van buitenaf. Was de eerste x buiten weer en er gebeurde zoveel “rare” dingen rondom de ring dat ie compleet over de flos ging..

Gaaf hoor die cross!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:39

@ Marietje; Begon heel fijn. Fijn kunnen losrijden en goed aan de proef begonnen, maar op hetzelfde terrein zat ook postduivenvereniging en een Jeu de Boulesclub.

De eerst genoemde ging de duiven laden voor transport tijdens mijn proef. Kwamen met pallet vol met duiven op ons af gerammeld, dus paard ging over de flos.. Halthouden - achterwaarts was daardoor iets gehaast (2x een 3). Wel verder gereden en ging ook ok, tot ze tijdens het hals strekken wederom gingen laden. Toen heb ik afgegroet...

Tussen de proeven door redelijk de rust terug gekregen tot mijn paard het feestje van de Jeu de Boules club in de smiezen kreeg. Wel de tweede proef nog gereden en zaten fijne stukken tussen, maar ook rommelig. Geen duiven op transport, maar toeterende auto's nu haha..

Paard maakt zich bij spanning of sterk of hij gaat diep. Dat laatste deed hij nu en dat zag ik terug in de punten. Onderdelen goed uit gevoerd maar toch 5-en met als enige commentaar "te diep".

Ga morgen weer op pad, dus hoop op fijnere proeven.

Wanneer gaat het gebeuren Marietje35?

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:51

Haha nee niet echt..

Spannend! Heel veel succes vast!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:55

Net terug van wedstrijd, geen duiven dit keer haha. Eerste proef wel fijn gereden, wat diep soms en wat loperig. Was eerste met 188,5.

Tweede proef stukken minder. Paard was afgeleid en druk aan het kletsen met de andere paarden op het terrein en ik niet handig genoeg om het op te lossen. Gingen vrij rap door de proef heen en kregen 171 punten.. Heel terecht gepunt. Hij wordt dat net te veel paard voor mij af en toe en ben nog niet handig genoeg om die energie om te zetten in werken..

Oefenen weer lekker door. Het paasweekend gaan we 3 dagen op pad, dus hebben 6 proeven om het beter te doen haha

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:07

Marietje35 schreef:
Nou he .... zijn allemaal mensen van 35 + .... Wat dat betreft net een kleuterklas. :r |o


Lekker flauw zeg.. helaas blijven ook volwassenen soms net kleine kinderen...

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:26

Vind het altijd wel fijn om een aantal dagen achter elkaar te starten, zeker op een nieuwe locatie. Hij is op zich heel braaf, maar kan wat kijkerig en vocaal zijn op nieuwe locaties. Dan is ie de tweede dag vaak fijner te rijden.

Ga in juli ook naar de Almelose Ruiterdagen, dan start ik 5 dagen achter elkaar.. Daarna is ff vrij hah

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:00

Shelly leuk! Dan komen we elkaar vast tegen..
Heb me wel al heel ambitieus ingeschreven voor de M2... maar even kijken of ik dat red ook haha.. Zou qua training wel moeten kunnen op zich denk ik

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:38

Welkom terug Flevolander!

Ga idd naar de Almelose en wil daar dan M2 starten. Gaan maandag tot en met vrijdag starten en zaterdag weer naar huis. Zijn nu pas M1+2, maar start best veel en verwacht de punten wel bij elkaar te hebben tegen die tijd.

Vandaag fijn gelest en gewerkt aan het teveel aan impuls omzetten in verzameling, juiste stelling en vooral buiging en begin gemaakt met het uitstrekken. Qua oefeningen lukt het allemaal wel, maar paard wordt wat enthousiast in het werk en het kost me nog best werk om dat allemaal in goede banen te leiden haha

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:57

@flevolander, No worries, had het mezelf al aangedaan haha.. was wel mijn doel om dan m2 te starten dus heb ook m2 ingeschreven. Lukt het niet, dan niet

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:50

@ Shelly; Wat stom dat niemand je wilde lezen zeg. Leen zo vaak m'n lezer uit.. Vind dat zo nergens op slaan, je kunt elkaar toch gewoon helpen lijkt me :roll: Zo kinderachtig.. Wel knap dat je ze uit het hoofd hebt gereden +:)+ !

@ Buxy; jammer dat de punten tegenvielen. Als het gevoel goed is komen de punten vast ook weer.

Gisteren nog superfijn m'n les kunnen narijden, hij wordt echt zo fijn af en toe en dan is alles makkelijk :D . Helaas heeft ie met het uitstappen op z'n lip gebeten. Vandaag maar even aan het halster longeren en dan twee daagjes vrij zodat het kan genezen, voor het drukke paasweekend. Duimen dat het dan weer mooi heel is

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:02

Marietje35 schreef:
Dat was het plan, maar ik heb afgezegd door het hele gedoe op stal. :o


Wat jammer zeg, dat dit zo'n smet op alles werpt... Ik zou denk ik snel m'n boeltje pakken en vertrekken naar een andere stal als het gedoe zo erg wordt dat ik niet met m'n paard kan doen wil ik wil.. Is het me een te kostbare hobby voor..

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:10

Wel eerlijk van je om het te verzetten als motivatie niet de juiste is. Jammer dat een iemand het zo verpest. Verwacht je wel dat het gedrag veranderd?

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:44

Gefeliciteerd orthos! Ook voor je gevoel een groot verschil tussen de proeven?

Vandaag aan het einde gekomen van ons driedaags concours. Was de eerste x dat we meerdere dagen achter elkaar zijn gestart en het was erg leerzaam.. niet heel succesvol met 2 punten uit 6 proeven.

Eerste dag teveel veel ladieda van mijn kant en kreeg m niet fijn.

Tweede dag fijn losgereden en eerste proef ook top tot de contra, waarbij hij oo mijn hulp keurige wissels sprong.. twee 3-en en twee 4-en voor gekregen. Grapje heeft me echt een wp gekost, want kreeg 178. Tweede proef stukken beter met 193,5.

Vandaag superfijn met losrijden, heel scherp en fijn door zn lijf.. alleen echt te lang losgereden, toen ik de proef in reed sloot ie zich af en gaf mij het gevoel dat ik niet vooruit ging. Been bijgegeven en veel te gehaast gereden. 166 pr :o , tweede proef gas eraf en een beetje op zn beloop gelaten. Kreeg een kleine wp met 180,5.

Jammer maar wel heel leerzaam voor ons.. zaterdag een nieuwe kans :+

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:45

Marietje; Gefeliciteerd! Supermooi debuut toch, met twee punten uit een proef! Op stal de gemoederen al weer wat bedaard?
@ Meya; is zeker waar. Ben ook niet ontevreden, hij is onwijs braaf geweest en heeft goed zn best gedaan. Was echt een beetje zoeken naar wat werkt..
@ Buxy; Fijn dat je weer lekker aan de slag kan!
@ loismooij15; Gefeliciteerd! Idd wat meer op achter en niet te diep.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:30

Gelijk heb je Marietje. Lekker je eigen plan trekken en de rest het laten uit zoeken!

Hier wel veel regen, geen onweer.. Van het weekend wel rotweer. Twijfel of ik wel wil starten eigenlijk.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 11:27

Gefelicteerd met je punt Buxy! Wat ging er mis in de eerste proef?

Ben gisteren ook op pad geweest. Stuk fijner kunnen rijden weer, wel wat rommels in beide proeven en tempo moet wat omlaag. Had 194 en 192,5 met een tweede prijs, dus ben zeker tervreden!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:11

ouch! Dan gaat t hard...
Knap dat je het hebt weten te herpakken in de tweede dan, zou helemaal van de leg zijn haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers