Blote voeten of ijzers met stiften voor gras wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:39

Die denkbeeldige krater ga je niet oplossen met ijzers en/of kalkoenen :))

Wij reden vroeger altijd op gras met een ondergrond van klei, we hadden thuis geen zandbak. Paarden worden dan al snel handiger omdat ze er dagelijks mee omgaan, ook als ze gewoon in de wei staan. Maar tegenwoordig rijdt bijna niemand meer op een bloot weiland en ik kan me zo voorstellen dat het dan ook lastiger is om daar handigheid in te krijgen, zeker als de ondergrond ook nog niet optimaal is. Als ze eenmaal gaan glijden dan maakt dat het paard maar ook de ruiter vaak onzeker. Ik zou zelf toch voor ijzers en kalkoenen gaan.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:45

MarryAnneR schreef:
Nee maar dat wegspringen over er overheen springen kan dan wel weer een glijpartij veroorzaken :D


Ja, dat dan weer wel :D

Maar ook een beschadiging van je paard....... als ze ineens een gekke uithaal doen en ze raken zichzelf met een kalkoen, dan kan dat best wat aanrichten. Keuzes, keuzes........

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Blote voeten of ijzers met stiften voor gras wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:54

Zo werkte dat inderdaad :j

Ik denk dat het deels ook wel tussen je oren zit. Althans, dat was mij zo. Als je niet beter weet en je paard weet ook niet beter en iedereen doet het zo, dan rij je 'gewoon' voor wat je waard bent. Maar als iedereen om je heen roept dat het gevaarlijk is en je hebt zelf ook het idee dat je wat mist (grip ofzo :D ), dan ging ik zelf ook zeikeriger rijden waardoor mijn paard waarschijnlijk ook weer wat meer begon te twijfelen en dan is de cirkel weer rond.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:47

Nou ja Bigone, het is natuurlijk ook wat stellig om te beweren dat paarden in stap zeker niet onderuit kunnen gaan. Het zal niet zo heel vaak voorkomen, maar alles kan. Ik ben ook een keer gelanceerd omdat mijn paard (ja, ook in stap) over zijn eigen voeten struikelde, zich weer wilde herstellen, weer met zichzelf in de knoop kwam en uiteindelijk lagen we samen op de grond. Behoorlijk knullig allemaal, maar ook dat soort dingen kunnen gebeuren. Overigens denk ik wel dat het met ijzers/kalkoenen ook was gebeurd, maar da's een ander verhaal.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 11 bezoekers