[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:43

Zadel is hier gister aangepast. Wat een verschil!!
Gisteravond mee gereden en wat liep meneer fijn. Gewoon weer los in lijf en naar voren willen.
Alleen was ik nog iets te afwachtend aan het rijden. Is klein deukje in vertrouwen. Komt wel weer goed. Is weer even wennen.

Volgende week weer x op pad.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:00

Marjolein ja inderdaad in Saasveld!
Oh dat is al mooi snel!

Kimmetje fijn dat het nu weer een stuk fijner gaat nu het zadel is aangepast!

Afgelopen donderdag hele fijne les gehad. Lijkt alsof het kwartje in galop begint te vallen :D

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:03

Wij hebben vandaag ons debuut gehad in het L1. Door omstandigheden weinig echt kunnen trainen, maarja om die wedstrijd af te melden vond ik ook zonde.


Mennnn wat een spanning in de losrijring. Een gesloten hal en er waren uitvallers waardoor ik alleen reed. Het duurde even voordat ik met hem kon communiceren. Helaas in de ring was hij voor het gevoel erg terughoudend en niet fijn te rijden.

Jammer dus ik had er niks meer van verwacht. Toch nog 194 en 186 gereden. Oftewel 2 puntjes op de teller voor het L1 *\o/*

Volgende wedstrijd is eind april

Eerst moeten we de paardjes verhuizen naar een ander adres omdat het huidige stalletje ermee stopt. :(

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:39

Gefeliciteerd met je punten sasika!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:08

Fijn melissa dat het kwartje valt en de galop beter gaat!

Saskia mooie punten! jammer van de verhuizing!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:42

Sasika ondanks je gevoel toch een mooi debuut gereden, top!
Wij gaan volgende week woensdag weer op pad :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 14:17

vandaag heb ik me ingeschreven voor 28-4 :) we gaan weer beginnen *\o/* *\o/*

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:12

Spannend brittjuh

Ben vandaag op pad geweest en laatste 2 punten zijn binnen, volgend weekend start ik nog L1 en dan mei over denk ik.
Meneer was wat stout met opstappen en alles was spannend met losrijden en in de proef was alles super spannend. Hokje was doodeng. Hij had zoveel spanning in zijn lijf.
Heb redelijk kunnen rijden met 183 en 189
En dat tussen al die professionals als recreant.
Ik heb er weer van genoten. We doen het toch maar saampjes. Nog geen 5 maanden een combi.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:36

Vandaag onze eerste buitenwedstrijd gehad en voorlopig ook onze laatste wedstrijd samen :( Eerste proef fijn gereden, maar 179.5 punten en net buiten de prijzen. Tweede proef veel fijner gereden, maar hier hadden we 169?! punten. Jury heeft voor mijn gevoel de hele proef niet zitten opletten, ik heb letterlijk nergens commentaar bij staan, dus wat er mis was weet ik niet. Ben na de tijd nog naar de jury gegaan om te vragen waarom ze zo laag had gepunt. Ze wist niet meer wie ik was (terwijl ik als laatste moest starten :j ) en de schrijfster zei dat ze het "lauw" vond. Hier kunnen we dus niks mee. Maar nog even een weekje lekker thuis starten en dan richting Australiƫ :D

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 02:46

Netjes kimmetje, ondanks dat je paard wat spanning had toch mooi twee puntjes mee naar huis kunnen nemen.

Jeetje elitedeux, dat is dan ook zonde van het starten geweest. Ik snap dat soort jurys nooit, je gaat jureren omdat je het leuk vind en combinatie s van het juiste commentaar wilt voorzien.

Veel plezier in Australie!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:38

Britt fijn dat je weer lekker kunt gaan starten!

Kimmetje ondanks de spanning toch mooie punten!

Marjolein wat een vreemde jurering dus.. Balen maar gelukkig voor je gevoel wel lekker kunnen rijden!
Alvast heel veel plezier in Australie!

Ik start volgende week woensdag nog een keer L1 en dan in het weekend voor het eerst L2 :D
Gisteren de proeven thuis een keer doorgereden, en dat viel me niks tegen :)

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:10

Dankjewel! Succes Melissa, gaat vast goed komen! 1 L2 proef vind ik wel raar, moet je vgm A-X halsstrekken, van X naar E teugels op maat maken en dan weer de volgende oefening doen. Heb die proef 1 x met de schimmel gereden en daarna gelijk naar de M1 overgegaan, wat een rot proef :+

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:52

Ja je moet idd keer halve grote volte halsstreken rechtuit opmaat maken en dan in de hoek aanspringen galop, dat stukje gaat wel heel snel.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:15

Spannend Melissa over naar de L2. Veel succes

Ik ga mei over denk ik. Komend weekend nog x L1 en dan verder trainen.
Achterwaarts is nog niet super netjes.
Vanavond wat lijntjes L2 geoefend. Maar mijn banketstaaf weet na 1x precies wat hij miet doen. Stiekem moet ik dan lachen.
Lijntje rechtergalop en dan E afwenden overgang draf lukt ook nog niet. Oefenen nog even door. Heb tijd zat

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:55

Hi! Ik wil me ook graag melden :). De 14e start ik mijn L1 debuut. Heel veel zin in, maar ook spannend. Wijken is nog niet top bevestigd. Hij rommelt veel achter en na de tweede keer deze fysio laat hij niet veel verbetering zien wat de eerst keer wel was. Maar eens zoeken naar de oorzaak en gewoon voor de ervaring gaan starten :D.

Dit zijn wij:
Afbeelding

bbd_lh
Berichten: 62
Geregistreerd: 21-05-18

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:45

Ik start aankomende zaterdag voor het eerst L1 met mijn paard. Heb zelf al wel vaker in het L1 gestart dus ik verwacht dat het wel goed zal komen. Maar paardlief vind het allemaal nog heel spannend in de ring, kan het makkelijk maar dat komt er nog niet altijd uit

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:56

Even bijgelezen! Gaat goed met iedereen hier :)
Melissa veel plezier in de L2

Ik start zelf onderling zoals een aantal hier wel weten! Nu heb ik alleen enorme stress en tips nodig, ik rijd dus op een soort manege/stal en daar rijd ik op een vast paard, nu is ze sinds een tijdje met verlof(zwangerschap hihi) en nu moet ik op een ander paard. Prima, geen probleem maarja heb dus in totaal 4 lessen met een ander paard om een L1 proef voor te bereiden! Super fijn paard daar niet van, maar hij wordt bij andere altijd heel gestresst op wedstrijd, dus ben bang dat hij dat bij mij ook gaat doen. Hebben jullie tips voor mij?

Edit:
ik heb 2 van de 4 lessen al gehad, nu nog 2 te gaan dus. In de les loopt hij overigens heerlijk, misschien nog wel fijner dan het paard wat ik normaal rijd!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:00

Zou het misschien helpen om in mijn lessen al losse onderdelen van de proef te oefenen?

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:53

Murphy, ik was zelf altijd zo zenuwachtig en gespannen voor wedstrijden, ik had er met Fayah daardoor geen plezier meer in. sinds ik met Calice rijd heb ik geen zenuwen en spanningen meer en geniet ik er echt van!

Probeer er dus van te genieten, doe alsof je gewoon aan het trainen bent! en een paard dat gestrest is? dat is dan maar zo, gewoon doen alsof het een training is ( ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het. ) Probeer er echt plezier in te krijgen!

bbd_lh
Berichten: 62
Geregistreerd: 21-05-18

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:53

Houd in de achterhoofd dat je maar 4 lessen gehad hebt om je voor te bereiden. Dan kun je niet verwachten dat alles perfect gaat, en dat maakt ook helemaal niets uit. De jury weet dat natuurlijk niet, maar jij wel. Dus probeer er gewoon het beste van te maken, verwacht er niet teveel van. Succes!! :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:43

Bedankt beide! Ik heb gevraagd of ik in beide lessen het proefje al een keer mag oefenen en dat mocht! Dat scheelt dus al heel veel. Ik ga gewoon lekker rijden!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:39

Kimmetje achterwaarts gaat bij mij ook af en toe nog wel wat gehaast of scheef

Welkom Jikkee!

Murphy zo te horen gaat dat wel goedkomen met het andere paard! Gewoon zelf lekker ontspannen dan breng je dat ook over op het paard
En inderdaad lijnen oefenen zodat je ook weet wat je kunt verwachten in de proef!

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:05

Melissa het is vooral nog scheef. Gaat wel steeds beter.
Maar vind het niet eerlijk naar hem en mezelf om in week tijd te beslissen om L2 te gaan starten. Daar is de spanning somsnog teveel voor bij hem. Hebben de B overgeslagen.

Ik vind hem ook nog wat kracht missen. Stap voor stap we hebben geen haast. Voor die korte tijd dat we samen zijn gaat het eigenlijk al heel goed
( besef me net dat het vandaag 5 maanden is, en hij komt van best ver)

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:31

Welkom Jikkeee, succes met je debuut!

Gisteren op pad geweest met een hengstige merrie :+

Jeetje wat was dat dier idioot aan het doen. Stalgenootje was ook op concours en was met de proef bezig. De paarden staan naast elkaar, dus ze kennen elkaar goed. Doressa had haar al heel snel in het vizier toen ik erop zat. Ik kon gewoon niks met haar :+ Iedere keer omdraaien en loeren. Later ook iedere keer hinniken. Het duurde even, uiteindelijk had ik haar redelijk bij de les.
1e proef ging best netjes. Paar foutjes en soms wat spanning. Hier 185 punten. 2e proef ging veel minder. Ring lag naast een wandel/fietspad dus er kwamen voetgangers met kinderwagen en kind met step aan. Met binnenkomen zag Doressa ze en die step rammelt wat. Dus flink wat spanning. De mensen even gevraagd of ze even wilden stoppen, anders ging ze helemaal op de loop :')
Maar hele proef spanning gehouden, dus veel met kont scheef en achterhand uitwijken op de voltes enzo. Had hier 171,5.

We hebben nu onze 2e winstpunt in de L1. Het was trouwens ook onze eerste outdoor wedstrijd en we hadden een prut voorbereiding. Afgelopen week alleen maandag en vrijdag getraind, en de week daarvoor alleen maandag. (iets met tijdgebrek) Dus mag niet klagen :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:07

Lindor, merries zijn heerlijk he haha!

Zijn er meer mensen hier die er rust van krijgen als ze de proef uit hun hoofd kennen? Ik leer hem altijd uit mijn hoofd voor de wedstrijd! Afgelopen les heb ik de wedstrijd ring al kunnen verkennen dus dat geeft ook weer wat rust, spanningsniveau is nog steeds hoog, maar ach dat blijft toch wel! Ik begin er nu wel zin in te krijgen inplaats van er tegen op te kijken.