[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:31

Hoi, ik zou ook graag mee willen schrijven. Ik ben Nikkie, 30 jaar oud en rij op een hele leuke en super lieve e-pony. We hebben vorig jaar al 3 wedstrijdjes gereden en zijn nu B+6. Ik hoop dit jaar verder te kunnen gaan in de L1. Maar, ik wil graag nog wat oefenen om met wat meer rust de proefjes te rijden. Ik vind dat we nog niet heel erg netjes rijden. Ook de aanleuning mag nog wat constanter. Aankomende zondag starten wij weer voor het eerst dit jaar, ik ben benieuwd hoe het zal gaan.


Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:47

Wij gaan zondag weer een poging doen. Ben benieuwd of we winstpunten gaan halen. Vind het ook altijd zo moeilijk om in te schatten omdat het een jurysport is.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:16

L_iek schreef:
Nikkie86 schreef:
Wij gaan zondag weer een poging doen. Ben benieuwd of we winstpunten gaan halen. Vind het ook altijd zo moeilijk om in te schatten omdat het een jurysport is.


Heel moeilijk om in te schatten. Toen mijn proefje belabberd ging had ik 192 punten en vorige keer toen het super goed ging 179 :')


Ja precies! Ene jury is echt zo soepel, andere heel streng. of ze vinden je paard juist wel of niet leuk. Wie starten hier met pony tussen paarden? Ik hoor vaak dat dat je ook vaak minder punten oplevert. Ik heb zelf geen idee of dat echt zo is.


Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:57

Wij hebben vanochtend ook geregend. 1e proefje ging wel lekker, de afwerking en mijn houding/zit mag nog wel beter. 2e ging voor mijn gevoel ook prima, maar minder lekker dan de tweede. Hebben 2 winstpunten gehaald. Al kon ik me niet helemaal vinden in mijn punten. Ik had vooral voor de 1e proef iets meer verwacht. Ook vind ik de punten niet helemaal realistisch met hoe ik gereden heb. Bijvoorbeeld een 6,5 voor halsstrekken terwijl ze dat nauwelijks deed een 7,0 voor de wending K-B terwijl daar echt een bocht in zat omdat ik op weg was naar M haha. Maar ook het commentaar dat ik na de wending bij A de overgang moest maken. Ik heb netjes eerst de wending gemaakt en voor X was ik in stap. Wellicht wilde de jury de overgang nog eerder ofzo. Maar, ik heb erg lekker gereden. Heb het gefilmd en ik vond het er netjes uitzien.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:35

Ik ben nog nooit outdoor gestart, maar ik denk dat ik binnen fijner vind. Ik rij nu ook al liever in de binnenbak dan in de buitenbak. Mijn merrie is binnen minder snel afgeleid. Maar, misschien deze zomer toch echt eens werk gaan maken van het rijden in de buitenbak zodat we daar beide wat meer aan kunnen wennen.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:36

nouklime schreef:
Annette still love your stippel! Maar plaatsen in het andere topic hoor!

Outdoor vind ik altijd leuker startten als de zon schijnt.... indoor vind ik fijner als het regent en waait haha!

Mijn eerste debuut staat ook gepland zondag 7 april. Gisteren liep hij als een zonnetje en ik dacht dit gaat goed komen tot ik er 10 sec later naast lag de bodem te inspecteren en dacht ik ga mezelf afmelden haha!


Wel gewoon mee gaan doen hoor! Zonde om je af te melden!

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:51

AnnetteFlame schreef:
nouklime schreef:
@Nikkie86 okayyy meld me nog niet af *\o/* . Moet mij ook niet zo aanstellen ik wil gewoon een lekker rondje sturen ongeacht mijn punten wil ik heel rond komen 2 keer haha. Oh en laten we proberen er niet af te vallen lijkt me ook tof!



Haha nouklime ik lag er de dinsdag voor de wedstrijd er nog (voor het eerst bij hem) naast en kon daarna ook niet meer rijden vanwege t weer en toch ging de wedstrijd heel.goed. psychisch voor mij scheelde het enorm dat het een totaal nieuwe omgeving was. Thuis heb ik vaste enge hoeken en hier was gewoon alles eng en dus minder eng haha.

Ik durf in 2018 topic niet meer zomaar binnen te vallen :=

Qua voorkeur. Met mn vorige paard had ik 100% indoor gezegd, die raakte buiten juist afgeleid.

Maar met mn jonkie toch liever outdoor denk ik omdat hij nu ook geen binnenbak heeft/kent. En zondag was hij heeeeel erg onder de indruk van hoefijzer die hij wel hard hoorde maar niet kon zien. T was dat ik m aan de hand had maar daar ging hij echt van dribbelen


Ik lag er de week voor mijn wedstrijd ook nog af. Scheelde wel dat het niet echt aan mij of aan m'n pony lag, maar aan een stalgenoot die mijn pony erg liet schrikken. Daarna was ze die keren tijdens het rijden een beetje erg alert op die plek waar ze geschrokken was en schoot ze bij het minste geluid opzij. Gelukkig liep ze tijdens het proefje wel gewoon erlangs. Ach ja, je weet nooit van tevoren hoe een proefje gaat dus ik probeer me nooit zo druk te maken omdat soort dingen.

Op gras heb ik nooit gereden. Ben ook erg benieuwd naar het verschil met ijzers/zonder ijzers.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:10

Zijn er mensen vandaag nog op pad geweest? Of hebben plannen voor morgen?

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 22:07

Heel veel succes allemaal! Ben benieuwd hoe jullie het er vanaf brengen. Ik ga volgende maand weer op pad. Ik hoop dan de laatste 2 punten binnen te halen en daarna door te kunnen naar de L1.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:28

@ AnnetteFlame: Jammer dat de punten tegenvielen ondanks dat jij erg tevreden was. Ik snap dat je gaat twijfelen, helemaal ivm de kosten. Wat was de feedback die je kreeg op je protocol? Het zou voor mij namelijk liggen aan welke leerpunten ik mee zou krijgen na zo'n proef of ik binnenkort nog een proef zou rijden of niet. Zelf rij ik maar 1x per maand een proefje. Dan hebben we tussendoor genoeg tijd om te werkenaan de feedback die we hebben gekregen.

@cijsalover Wat balen zeg! Het klinkt alsof je juist wat meer moet oefenen op vreemd terrein?

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:36

AnnetteFlame schreef:
Thanks voor de tips Dee es, zijngoed bruikbaar! Veel komt idd bij kracht en balans vandaan en daar zit dus mn twijfel om zo snel weer nog een keer te starten omdat je dat niet binnen een week opgelost hebt.
Maargoed voor de kilometers hebben we ons voor 11 mei opgegeven, dus nog ff tijd om te oefenen :D

Mooie punten davinci!


Ja dan zou ik ook nog even verder oefenen. Mei duurt nog even en met goede training/les kan je in die tijd best veel verbeteren.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:56

ginatje schreef:
Wat een leuk topic, ik wil graag meekletsen!
Ik heb sinds december een 5 jarige merrie, Jillz. 2 weken geleden zijn wij voor het eerst gestart in de B, en haalden we 193.5 en 188 punten. Dit was de allereerste keer dat ze mee was van huis! Vorige week voor de tweede keer weg geweest, en dit ging echt vele malen beter. We wonnen dan ook met 223.5 en 200. Nu op naar de eerste selectie volgende week *\o/*



Waaauw super goed! Vind het altijd knap als mensen zulke hoge punten rijden.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:39

@davinci gaaf filmpje!! Lijkt me super lekker om zo door het water te galopperen.

@de rest succes voor wie dit weekend wedstrijd heeft. Ook succes voor degene in een dip. Gewoon lekker mee aan de slag blijven gaan en dan komt het vast goed.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:30

Super goeie punten allemaal!

@loes toch weer bewijs dat het een jurysport is. De een is strenger en kritischer dan de ander of let weer op andere dingen. Ik blijf het een bijzonder iets vinden.

Wij gaan zondag weer. Vandaag in de buitenbak gereden. Ik moet zondag ook buiten inrijden en ik merk dat mevrouw dan toch wel snel afgeleid is enzo. Maarja goeie oefening dus. Komende dagen denk ik binnen rijden en wat meer proefgericht rijden. We hebben nog wat moeite met de voltes. Ze valt door m'n binnenbeen of ze gaat richting hoefslag en zet schouderbinnenwaarts in. De rest is wel aardig om de rit volgens mij. Elke keer dat we een proefje rijden rijden we weer netter.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:02

Wij hebben 1x per week les. Ik vind het super fijn! We gaan met sprongen vooruit. Wat betalen jullie per les? Hier 15 euro voor een half uur privé.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:30

Letizia schreef:
L_iek schreef:
Ik les 2 keer in de week op vaste tijden. Als ik dat niet doe ben ik alleen maar in de bossen aan het crossen. Ik twijfel ook of ik door ga met wedstrijden.

Jammer dat je twijfelt, maar je moet er wel voldoening uithalen!

Ik kan door mijn ploegen geen vaste afspraken maken met lessen, maar mijn instructrice houd me wel van de straat, ik krijg vanzelf wel een appje als het weer tijd is om te lessen :')

Vragen jullie trouwens tijdens je les waar je aan wilt werken? Ik geef soms weleens aan als er iets waar ik tegenaan loop, maar meestal laat ik de les volledig ingevuld door de instructrice. Die is sowieso toch creatiever tijdens het rijden als ikzelf :')
En ik vind het tijdens m'n les niet erg om dingen uit proefjes te oefenen, maar wil geen proefgerichte lessen :)

Ik betaal €18,- voor 3 kwartier :)


Mijn instructrice bepaalt wat we doen tijdens de les. Wij zijn echt nog bezig met de basis. Doordat wij wekelijks lessen zit er echt een doorlopende leerlijn in de lessen. Alleen als ik een proefje wil oefenen geef ik dat aan.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:19

@sakura. Super goed gedaan!!! Mijn paard was gisteren tijdens het rijden ook al zo lekker fanatiek! Zal het weer wel zijn. Zondag starten wij weer. Ik hoop dat ze dan iets minder fanatiek is. Het rijdt op zich wel lekker alleen heb ik dan moeite met de aanleuning als ze zo fanatiek is.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:21

Ja grappig om te horen dat meerdere lekker fanatieke paarden hebben nu. Echt de lente in hun bol! Mijn pony gaf zelfs ook een bok, dat doet ze normaal nooit.

@Melissa goed dat je met al die kuren bent blijven zitten!

Wat bereiden jullie de dag van tevoren allemaal al voor? Ik moet zondag voor mijn doen best vroeg starten en ik ben bang dat ik niet genoeg tijd heb. Ik wil een half uur hebben om in te rijden en moet voor die tijd nog knotten etc.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:31

melissa_93 schreef:
Misschien de avond ervoor knotten? Als ik vroeg moet starten doe ik dat meestal wel, geeft net iets meer rust de dag zelf.


Dat blijft bij haar niet zitten helaas. Anders was dat zeker een optie geweest.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:06

Ik heb vandaag gewassen en gepoetst enzo. Morgen alleen nog knotten. Plan ik een uur voor en een half uur voor inrijden. Hopelijk is dat genoeg. Ik denk het wel.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:37

Wij zijn ook klaar in de B. Vandaag onze laatste 2 winstpunten gehaald. 191,5 en 193. Ook twee keer 1e plaats. Ben super trots! Leuk om zo de B af te sluiten.

@roosje gefeliciteerd!

@sharonn netjes gedaan hoor!

@friesvamke Misschien start ik in juni ook een keertje outdoor. Is dan op gras. Heb dat nog nooit gedaan en buiten zijn we nog niet zo handig. Dus maar eens even zien.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 07:49

Inderdaad leuk om eens te zien. Het lijkt ook wel of de proef minder onderdelen bevat. Klopt dat? Ik kan het niet goed lezen dus weet niet wat de inhoud van de onderdelen zijnm

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:41

@letizia ja, ik ga nu meteen over nu ik 10 punten heb. Hebben ook al meerdere keren in de 190 gereden. Ik wilde eigenlijk nog een keer boven de 195 maar dat is helaas niet gelukt. Maar in training zijn we al fanatiek bezig geweest met wijken, galop verruimen, schouderbinnenwaarts etc. Volgens mijn stalgenoten en mijn instructrice kunnen we makkelijk over.

Halverwege juli ga ik voor het eerst L1 proberen dus we hebben nog eventjes om te trainen. Gaan dan voor het eerst outdoor starten, dus moet nu ook oefenen om m'n pony in de buitenbak wat meer voor elkaar te krijgen. Ik heb nog nooit outdoor een wedstrijd gereden en het is ook een selectiewedstrijd dus er doen heel veel goede ruiters mee, ook nog eens voor het eerst dat we op gras rijden, dus ik vind het heel wat!!

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:24

@roosje. Het hoeven maat een paar passen te zijn. Eerst de wending doorrijden, recht maken, halve ophouding maken om paard netjes onder je te houden, been geven en dan Ietsjes hand openen. Paar passen laten verruimen,en dan ook weer netjes opvangen en weer terugnemen. Zoiets doe ik altijd. Weet niet of je er wat mee kan haha.

Nikkie86
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-09-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:43

@salinero123 Jeetje wat rot zeg! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Beterschap in ieder geval!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers