[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:28

Wat wil je weten cindy. Helaas maar al te bekend met maagzweren.
Hij hebt ook geen mazzel al met al. Telkens ook aan het leuren met zadel, laden, gezondheid enz.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:21

Ik heb vandaag voor het eerst weer gewerkt! *\o/*
Maar 3 uurtjes, maar hé, ik was weer op mijn werk! :D
En ik voel me nu ook nog goed, wel eventjes een beetje bijkomen, maar dat is niet zo erg. :D
Vandaag nog even makkelijk eten (ik heb nog wat courgettelasagna over van vorige week), dan kan ik morgen weer koken, zodat ik eventueel woensdag ook weer makkelijk kan eten.

Ohja, stof voor mijn jasje:
Afbeelding
Beetje oudroze/poederroze is het geworden. Nu nog bedenken waar ik het allemaal op wil. Wordt gecombineerd met wit, zit al in het jasje.
Toch makkelijker een frontriem bij te zoeken :')

Cindy, als hij zoveel moeite heeft met het bekken, kan ik me best voorstellen dat dit als het het geval is, samenhangt met maagzweren. Kan me voorstellen dat trailerladen dan ook moeizaam wordt en veel andere dingen ook. Veel spanning in het lijf lijkt me...

Bij ons is het trailerladen na de training eerst ook falikant verkeerd gegaan.
Goed, training? Ik liet iemand komen die Wietse in no-time op de trailer had.
Vervolgens ik oefenen, en een stukje rijden, oefenen op vreemd terrein, in de buurt van andere paarden. Ging allemaal perfect.

De volgende dag gingen we weg, ergens trainen ofzo. Het ging niet, na 3 kwartier nog geen paard op de trailer. Ik ben thuis gebleven, was in tranen. Natuurlijk meteen die man gevraagd... Kreeg meteen reactie op mijn app: "Ik was er al bang voor, je kon het gisteren niet geloven zag ik wel. Je bleef maar oefenen uit ongeloof." Ik moest het maar opnieuw proberen, thuis, en als het echt niet meer lukte moest ik bellen. Dus ik eigenaar gebeld, hij heeft meteen de auto voor de trailer gezet en die avond gingen we weer oefenen. Ik was een kwartier bezig, lukte niet.
Eigenaar had het niet geprobeerd, maar die had wel gekeken toen die man er was. Hij zei: Mag ik eens?
En ja hoor, binnen 10 minuten had hij Wietse in de trailer staan. Ineens geloofde ik weer dat het kon.
En ja hoor, ik had ook zomaar Wietse weer in de trailer staan. :wow:
Zo hebben we dat twee weken geoefend. Wie had het het meeste nodig? Ik :')
Dat is deze maand 4 jaar geleden, die middag van die man kostte 200 euro geloof ik? En nog kijken de eigenaar en ik elkaar regelmatig aan: "Wat goed dat we dat hebben gedaan he?"
Of als we andere mensen zien stunten... Brrrr...

Zelfs toen we twee jaar terug een splinternieuwe trailer kregen (die ruiken echt raar joh), stapte Wietse er zonder problemen op.

Maar ik ken de frustratie maar wat goed... Gelukkig hier geen lichamelijk probleem ofzo. Gewoon een Fries :roll:

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:03

Wat goed Janine! Hopelijk hou je deze stijgende lijn vast :) Gaaf kleurtje zeg! Benieuwd naar het eindresultaat!

Qua maagzweren... Er zijn meerdere signalen waarom hij wordt verdacht ervan; Hij reageert heel nukkig tijdens poetsen/aanraken achter zn elleboog (op de singelplek).. Bijten, zwiepen met de staart, lijf samentrekken. Hij gaapt veel, wordt toch altijd moeilijk dik.. Daarbij heeft hij natuurlijk veel stress ervaren in de afgelopen jaren met de stal, wat hem dus waarschijnlijk ook gevoeliger maakt hiervoor? Tevens doet hij op stressvolle momenten af en toe luchtzuigen..
Het enige probleem is dus dat ik niet met de trailer weg kan, dus een gastroscopie maken op een kliniek is voor ons al geen optie... De grondwerkinstructrice vertelde dat haar paard ook werd verdacht van maagzweren. In overleg met de DA hebben ze toen besloten om omeprazole te gaan geven en te kijken of dit gedragsverandering ten gevolge had. En zij had dus met een paar dagen een heel ander paard.. Maar ik heb dus geen idee hoe dierenartsen hier verder in staan..

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:05

Geen praktijk of kliniek in de buurt met mobiele apparatuur?

Zou het in ieder geval met de DA overleggen, geen idee hoe heftig omeprazol is...
Dat nukkige is in ieder geval voor zowel jou als paard niet leuk.

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:46

Omeprazol is niet heel heftig. En zowieso ingezet bij een maagzweer.
Enige jammere is dat die spuiten zo mega prijzig zijn....

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:06

Als je niet verzekerd bent, of het per se zeker wil weten, zou ik de kosten en moeite van de scopie besparen. Ivm vasten etc staan ze een nacht op de kliniek, kosten lopen daardoor op, maar ook stresslevel van je paard en de behandeling wordt er niet anders van. Kan je beter dat geld in omeprazol steken, dan weet je ook hoe of wat (iig een indicatie of je iets verschil ziet) en het is voor je paard stukken minder belastend. Vind ik.

Mooie kleur Janine!

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:07

Maagzweren geen ervaring mee kan ik geen zinnig woord over zeggen.

Trailer laden hebben wij ook even moeite mee gehad maar na 2 x in de regen een middag trainen nooit meer moeilijk doen. Ik moet vooral zorgen dat als Ik dit doe zelf ook gefocust moet zijn en geen haast hebben anders gaat het moeizaam.

Kwam ik vanmiddag op stal trof een heerlijk modder monster aan met verwaaide coupe hahaha hij was erg blij met zn twee dagen vrij. Morgen gaan we weer wat doen.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:50

Geen ervaring met maagzweren.

Wel met eentje die niet (meer) wil laden op zn oude dag, en eentje die niet wil als er niet iemand met een longe aan de klep staat. Die hoeft er heus niet achter. Maar die moet er wel zijn.
Mafkezen zijn t soms. ^)

Bon, dierenarts zag er wel wat aan maar ja waar e. Buigproef negatief, echo knie en echo pezen negatief. Ik heb een half kaal paard dat nog steeds niet goed loopt.
T goede nieuws is dus wel dat zijn oude blessures niet opspelen, slechte nieuws dat het dus iets nieuws is.
Ik mocht dit weekend licht werken en morgen terug, met zadel enzo.
Er is daar een buitenbak, dus het zal vliegles worden. Van de wind of de baldadigheid, dat weet ik even nog niet 8-)
Het zal dan waarschijnlijk klassiek het onderbeen uitverdoven worden. Zelf denk ik misschien aan een verrekking/overbelasting? Als hij opgewarmd is gaat het iets beter maar na cooling down terug slechter dan eerst. Iig to be continued dus.

Wat fijn dat je even kon werken Janine en wat een gave kleur jasje!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:30

Gaaf jasje Janine!

Hier ervaring met alles inmiddels volgens mij... :+
Onze arabo fries kwam heel schraal bij ons met extreme reactie op aanraking borst en buik, en ook erg opgetrokken buik en strakke rug.
We hebben hem eerst een aantal weken op die spuiten gehad en daarna nog weken op die korrels, daarmee langzaam afgebouwd.
Vorig jaar winter weer een periode, deze winter zowaar nog niet...

Laden doet hij niet makkelijk, maar het gaat steeds iets beter, rustig blijven en doorzetten zonder haast.

Ferro heeft als 2 jarige vast gelegen in de trailer, die wilde er niet eens meer in de buurt komen...
Ik heb met hem wel trailerlaad begeleiding gehad en daar ben ik nog steeds zo blij mee!

Hij reist nu wel met een geluidsdempend oornetje en wat Strezz druppels nog steeds, maar hij laadt echt top!
En hij reist ook goed, eet onderweg en zweet niet.
Super fijn!


Hmm lastig optiwolk...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:07

Cindy, snap dat je daaraan denkt. Zou ook gewoon op de omeprazol gaan zetten. Je kan eens Googlen naar abprazol, das veel goedkoper, geloof alleen dat het officieel niet in Nederland verkocht word. Zag een paar keer een partij te koop waaronder hier op bokt.
Als je humaan kan geven ben je helemaal goedkoop uit. 10 capsules van 40mg door het voer mengen. Werkt net zo goed als de paard geregistreerde middelen. Pepticure is overigens de goedkoopste in Nederland paard geregistreerde omeprazol,laat je niet afschepen met duurdere varianten.

Sucralfaat is ook een betaalbare optie voor paard. Kan speciaal voor paard bereid worden, of hier ook weer humane variant, is hetzelfde. Dan is het 2x daags 3 zakjes van 1g over het voer van de vloeibare variant. Is ook een granulaat van, geen idee of dat dezelfde dosering is.

Maagzweren kunnen vage klachten geven. Denk dat vooral het stoppen met gapen en niet meer pijnlijk zijn rondom singel zal opvallen. Zie bij die van mij dat ze met paar dagen al meteen veel vrolijker en fitter zijn. Maar klachten kunnen echt uiteen lopen.

Trailer laden nooit echt problemen mee gehad. Klop het af.
Een keer een puber die altijd trailer op ging en plots met een weekendje weg met stalgenoten, besloot hij niet meer erop te gaan. Voer, lijnen, bezem, zweep, alles geprobeerd. Deed 't niet. Uur bezig geweest.
Terugweg zelfde verhaal. Stond er iemand naast, hij neemt je echt in de zeik hoor.
Ja dat snap ik ook wel, maar hij weegt 600kg en ik net niet zeg maar. Als je het beter kan, moet je het doen. :=
Weg was meneer...

Dacht, dit gebeurd me niet meer. Even geoefend en sindsdien nooit meer problemen gehad. Met geen een paard gelukkig.

Janine, erg gaaf kleurtje! Benieuwd naar het eindresultaat!

Optiwolk, konden ze niet meteen gaan uitverdoven? Heel vervelend altijd die zoekplaatjes...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:16

Wij hebben toen ook niet laten scopen, dierenarts zei toen je kunt voor hetzelfde geld een week van die spuiten geven en dan weet je het waarschijnlijk ook, met het voordeel dat je dan al een week hebt behandeld...

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:32

Ik had van het weekend een hele post getypt op mijn telefoon en toen klikte ik op verzenden en toen was alles weg :+ Ik doe een tweede poging maar jullie hebben zoveel verteld afgelopen weekend, sorry als ik iemand vergeet.

A_B; Haha nou ik ben heel benieuwd, misschien helpt een topic wel voor het kiezen van een definitieve naam?! Met Guusje gaat het goed! Ze groeit goed en is nog steeds super lief <3 Het lijkt ook goed te gaan met haar strottenklepje maar durf daar eigenlijk pas wat van te zeggen als ze 3 is en wat moet gaan doen.

Jammer Noukie en Laura dat de punten tegenvielen, hadden jullie dezelfde jury?

Nouvel wat fijn dat je zo lekker hebt kunnen lessen bij Herman Wientjes! Kan je echt even een boost geven he? Nog even over je filmpjes, ik vind hem ook niet helemaal lekker lopen maar heb ook meer het idee dat het komt omdat hij zijn lijf vasthoudt inderdaad. Ik zou hem persoonlijk juist meer naar voren rijden ipv terug, nu lijkt het alsof hij er soms een beetje in blijft hangen zeg maar. Ik vind dat stukje dat je in de galop verruimd er namelijk heel fijn uit zien. Het blijft een gaaf dier trouwens :D

Cindy; wat vervelend! Ik heb hier gelukkig helemaal geen ervaring met maagzweren en hoop het zo te houden. Sterkte met jouw paardje!

Je gaat de goede kant op Janine, super fijn! Stofje ziet er mooi uit, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Hier afgelopen vrijdag dus de laatste selectie voor IB gereden. Het losrijden was echt rot, veel te kleine ruimte met teveel mensen (die totaal geen rekening met elkaar hielden…) Daarna mochten we even baanverkennen met zn allen en daar leek iedereen nog minder rekening met elkaar te houden. Merrie raakte daardoor wat onrustig en ik kon het zelf in mn hoofd ook niet zo goed uit. Toen nog 1 proef voor mijn eigen proef en even alles losgegooid en even lekker gestapt. Toen ik haar weer oppakte voor mn proef was ze super fijn, dus dat heeft ons echt even goed gedaan. We hebben twee heerlijke en foutloze proeven kunnen rijden, het ging nog net een stukje fijner dan in Beuningen eigenlijk. Alleen in de tweede proef bij de tweede keertwending wat spanning omdat iemand in het losrijgedeelte ze paard volledig doormidden aan het rammen was, Jonne was bang dat zij die klappen ging krijgen :roll: Maar gelukkig konden we dat snel afvloeien. Ik ben erg laag gepunt en ook geplaatst helaas. Veel 6jes en 6.5jes zonder commentaar. Kon er niet zoveel mee dus dat is een beetje balen, maar goed we hebben fijn gereden en onze tijd komt hopelijk nog wel. Wel een mooi plaatje aan overgehouden <3.


Afbeelding

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:09

Wauw! Hele mooie foto! Zonde dat de punten wat tegenvallen en dan ook nog geen commentaar. Word je niet wijzer van...

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:44

Wauw gave foto droversrun! Jammer van de punten... Ik heb ook zo'n hekel aan die 6jes jury's die er dan verder niks bij zetten... Dan weet je nog niet waar je aan moet werken.

Wat een gedoe ook bij jou optiwolk..! Hopelijk iig geen vliegles vandaag en hopelijk komt er vandaag iets uit waar je wat mee kunt... Zo vervelend als je weet dat er iets niet goed is, maar er maar niet achter komt wat het dan is..

En echt jaloers op de mensen waarbij trailerladen niet zo'n mega groot probleem is :') Zou zó graag ook weer kunnen genieten van lekkere buitenritjes ed... Hoop echt dat het ooit weer goedkomt.

Vind het echt lastig besluiten wat ik nou met het vermoeden van maagzweren moet. Sowieso even de dierenarts contacten, kijken wat hij adviseert, straks even doen.. En het is ook zo wisselend; gisteren reageerde hij bijvoorbeeld helemaal niet zo nukkig bij zijn singelplek. Het zijn echt zulke vage signalen allemaal... Konden ze maar praten, dat zou het allemaal zoveel makkelijker maken 8)7

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:51

:o Wat gaan jullie hard meiden!

Wat leuk dat jullie elkaar op wedstrijd zijn tegengekomen Laura en Noukie!

Nouvel, waar ga jij altijd het strand op met Ferro? Eind Mei ga ik een weekendje met Dior naar Noordwijk, misschien kunnen we een ritje doen samen? :D Wat ontzettend zuur trouwens dat hij zo kwakkelt momenteel, lijkt me heel lastig!
Oh en ik lees nu dat je heel fijn gelest hebt, haha, top! En je vriendelijke manier van rijden mogen veel mensen een voorbeeld aan nemen. :j

Cindy, oei maagzweren zijn echt heel akelig, kunnen ze knap veel last van hebben! In de middelen ben ik niet helemaal thuis maar wellicht ook goed om het voerbeleid even onder de loep te nemen? Hoeveel ruwvoer krijgt hij per dag? Train je wel eens op een hele leeg maag? Kan je paard ergens stress van hebben? Sowieso goed om iets voor de maagzweer te geven, denk ik. Maar wellicht ook wel goed om op te snorren hoe de maagzweer heeft kunnen ontstaan zodat je die factor weg kan nemen. :)

Janine, wat maak je ineens een sprongen vooruit, super fijn!!! Niet te overmoedig worden he, wel goed op je lichaam blijven passen.

Optiwolk, wat vervelend dat je paard niet goed loopt maar dat de oorzaak niet te achterhalen is, frustrerend lijkt me dat!

Droversrun, hele toffe foto en wat fijn dat je in ieder geval voor jouw gevoel een fijne proef hebt kunnen rijden. Dat gevoel vast houden en het oordeel van de jury lekker loslaten, soms valt het ook gewoon niet te begrijpen.

Ik ben ontzettend druk (geweest) met van alles en nog wat. Met Dior ben ik door het Z1 gevlogen in 4 wedstrijden, echt een beetje een droom haha. Wisseltjes zijn we mee begonnen en pakt hij echt zo snel en goed op, helemaal blij mee. :D Dus hopelijk van het voorjaar/zomer lekker gaan knallen in het Z2!
(Tweede keer met stang en trens, nog héél erg wennen.)

Afbeelding

Daarnaast heb ik sinds 2 weken een heel leuk projectje op stal staan. :D Zag hem op internet staan en moest gewoon gaan kijken haha. Super stoere 3 jarige D pony met een fijn papier. Zowel klinisch als röntgenologisch incl hals en rug volledig goed gekeurd en daarna gelijk gecastreerd. :(:) Gisteren mocht hij weer voor het eerst na 2 weken boxrust lekker los, heel fijn. 26 maart naar de tandarts en daarna rustig aan gaan beleren. Plan is om hem dan door te rijden en daarna te verkopen naar een ambitieus ruitertje. :)

Afbeelding

Paar weken geleden ook nog bij onze j(n)aarling wezen kijken en die doet het ook super goed, wordt een hele grote jongen haha. Denk echt dat die minstens naar de 1.70 gaat knallen. Hoewel daar nu natuurlijk nog niet heel veel over te zeggen valt haha.

Afbeelding

Oke, beetje enthousiaste post, sorry not sorry. :+

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:25

Sanne leuk dat je er weer bij bent.
Je bent ind erdoor gevlogen hahaha gaaf project en schattige jaarling.
Enthousiast zijn is altijd goed hoor je mag trots zijn op wat je doet.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:33

Eerst even bijlezen:

Wat een fijne foto droversrun.
Ik heb ook liever een jury die een zeven en een vier geeft dan zesjes zonder commentaar.
Had je wel winst dan of ook niet?

Cindy: ken je niemand in de arabierenwereld ofzo? Die zijn erg gevoelig aan maagzweren, die willen nog wel eens truucjes kennen.
Nu staat een vriendin van me haar arabier al-tijd te gapen in de wasbox. Het is eerder gewoonte nu dan last hoor.

Welkom terug Sanne!
Wat een gave pony!

Zo: nog eens een update.
Maandag voelde ik niets meer onder het zadel en dinsdag zag de DA er ook vrij weinig aan.
Zelfs niet genoeg meer om te gaan uitverdoven. Heb je weer een rit van 30 min met de trailer er op zitten met zo'n weer -O-
Nou nog een paar dingen doorgesproken, ook dat ik er rijtechnisch steeds tegenaan blijf lopen dat hij rechtsachter graag naast de massa wil zetten. Dus toch maar eens de spronggewrichten behandeld.
DA was trouwens bang dat ik er van ging vallen/ vliegen. Bij de buren staat er een bosje bamboe en dat ritselt natuurlijk hard met zo'n wind. Dus paardlief: :evaw:
Blijkbaar stond de DA al klaar aan de poort en keek moeders (die was mee als groom) beetje :roll: :O naar paardlief z'n gedrag en "Maak je geen zorgen, die blijft wel zitten".

zijn we nog aan het nabespreken wat nu de oorzaak geweest kon zijn, hij was onregelmatig vanaf maandag toch?
Valt me dus achteraf in dat hij de zondag, de dag ervoor dus wel erg wild was en een paar keer tegen de bakrand had gemept |o

Dus stappen tot einde van de week en dan weer lekker trainen :):)

Verder kan ik intussen aankondigen dat ik geslaagd ben voor m'n instructiecursus in België en toegelaten tot een opleiding bit- en hoofdstelfitting. 'k Zou er nog graag zadelpassen en/ of massage bijnemen op termijn.
Ben helemaal blij als een ei met de wendingen die mijn leven nu neemt.
Nou nog dat winstpuntje op wedstrijd O:)

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:30

Wauw optiwolk wat een leuke dingen in het vooruitzicht gefeliciteerd

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:35

Heerlijke foto's Sanne. Die nieuwe vind ik echt méga knap ook! Waaaarom ben ik zo lang geworden.. Als ik dit soort beestjes zie... <3

Lastig dat het zo onduidelijk blijft Optiwolk, maar hopelijk is dit het en kan je hierna weer lekker door!
En verder gefeliciteerd met al het goede nieuws!! Het is je gegund!

Hier zowaar gister gewoon droog gelest! Ik ben blijven volhouden dat het om 3u droog zou zijn, en dat lukte :D #keepthefaith Wel iets dubbel gevoel, hij is echt enorm goed. Maar ondertussen ook zo enorm brutaal dat ik voor mijn gevoel geen stap verder kom. Voelt alsof hij t alleen doet als hij t zelf beslist en daar heb je in de ring zo weinig aan :+
De volgende wordt écht een merrie, ik weet wat iedereen ervan zegt, maar ik heb zoveel leuke merries gereden :')

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:46

Bedankt voor de leuke reacties op de foto :) Ja ik had wel winst hoor, maar ik ben niet zo heel tevreden met 62% :o We kunnen makkelijk hoger rijden, maar helaas het is niet anders. Nu weer even focussen op het Z2, hopelijk over 2 maanden ons debuut maken.

Gave dieren heb je zeg, Sanne! <3 wat voor een is je jaarling en hoe groot is hij nu dan?

Gefeliciteerd optiwolk! Heel leuk :D

Fijn dat je les droog was en zo lekker ging Noukie. Enne ik ben ook gek op het karakter van mn merrie hoor <3

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:56

Haha dat dus. Ik reed voor mijn baas ooit een vos jazz merrie... dat was echt mijn vriendin :D
En de topper was een Uniform merrie in Canada. Heter dan heet, maar als ze voor je ging, dan ook door het vuur. Had die bijna weer terug naar Nederland laten brengen _O- Maar iets met te duur voor een student

Niet dat deze niet leuk is hoor. Tis echt een enorme clown en super braaf en fijn met alles. Behalve dus de dingen waarvan hij beslist dat t niet gebeurt. En dan is nee ook echt nee, niet alleen onder het zadel. Vraag me wel eens af in hoeverre de castratie goed verlopen is, zeker omdat bloedonderzoek daar ook geen duidelijkheid over gaf.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:55

Sanne en droversun wat een prachtige plaatjes!
Wow Sanne je gaat echt mega hard, en wat een gave aanwinst!

Ik ga altijd bij Noordwijk/Noordwijkerhout naar strand inderdaad, ik ga altijd wel heel vroeg, om de drukte een beetje voor te zijn...
Wat leuk, waar zit je?

Wat lastig optiwolk, sterkte er nog mee!
Wel fijn dat je weer aan de slag mag, hopen dat het dan goed blijft!
En gefeliciteerd met je diploma!

Cindy sterkte met de trailer, ik heb heel veel gehad aan Monya Spijkhoven voor de hulp en begeleiding met laden.

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 08:29

Gister op indoor Brabant een tijdje zitten praten die veel paarden rijdt/gereden heeft uit zowel de vaderlijn als de moederlijn van de mijne. Dat was best verhelderend zeg maar :)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:08

Droversrun, geen IB dus? Wel een prachtige foto van Jonne...
Gênant dat er iemand zijn paard in tweeën wilde slaan... Is daar nog iets mee gedaan?

Cindy, al meer duidelijkheid over Fes?

Sanne, long time no see!
Wat heb je er een plaatje bij zeg! <3

Optiwolk, hoe is hij nu? :) Wat leuk zeg al die dingen op de planning!

Noukie, het klinkt echt als een ingewikkeld paard, ben heel benieuwd wat je op IB hebt gehoord over zijn familie?

Ik heb gistermorgen weer gereden... Jemig wat een bom energie :') Bokken in galop :') Alleen maar hard willen. Geweldig! En daarna thuis nog van alles gedaan en niet moe. Gisteravond nog wel gezellig te laat gemaakt, dus nu wel een beetje moe.
Komende week ga ik 3x5 uur werken, maar dat moet piece of cake zijn :)
Donderdag ben ik trouwens ook behandeld, nu wat last van rode plekken door de antibiotica, en advies gekregen om echt flink vitamine C over te doseren. Ik heb het idee dat alles bij elkaar goed helpt.
Doel is daarom om dinsdag even Wietse z'n mammoet benen te scheren, ziet er echt niet uit nu :roll: En dan ook nog even longeren, met bijzet dit keer :') En dan donderdag te rijden in mijn werkweek. Zodat ik ook weet wat voor effect dat op vrijdag heeft. En van daaruit weer een plan maken voor de week erop.

Voor mijn jasje ben ik nog niet helemaal eruit wat ik nu precies wil.
https://www.divoza.com/media/catalog/pr ... 9-01-a.jpg
Ideeën zijn zeer welkom :+

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:24

Pb Janine :)
En goed moet lezen dat je zoveel beter gaat!!

Ik ben er een paar dagen tussenuit, tot later!