[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:18

Mooie resultaten weer, gefeliciteerd! :)

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:30

Ik wil me ook heel graag melden! Sinds november vorig jaar rijd ik een hele knappe tinkermerrie. Ze is 6 jaar en pas vorig jaar ingereden, mevrouw moest dan ook nog veel leren toen ik haar net ging rijden. Inmiddels zijn we al een heel eind de goede richting op aan het gaan en heb ik een startpas aangevraagd :D
Ze is erg sensibel dus vooral rust erin houden is een puntje.
Ik ben zelf 20 dus ik zal tussen de paarden gaan starten.

Dit zijn wij:
Afbeelding


Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:55

Ziet er al heel netjes uit! Ik vind je zelf wat onrustig aan de voorkant, dat is nog een verbeterpuntje.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:41

Wat leuk dat je haar zelf hebt doorgereden! Succes alvast met de wedstrijden.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:54

Dankjullie! Maanlicht, klopt wat je zegt inderdaad. Ik rijd nu met een ander hoofdstel waarbij ik een fijnere aanleuning heb, merk dat ik dan zelf ook veel rustiger ben aan de voorkant.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:55

Minoes schreef:
Dankjullie! Maanlicht, klopt wat je zegt inderdaad. Ik rijd nu met een ander hoofdstel waarbij ik een fijnere aanleuning heb, merk dat ik dan zelf ook veel rustiger ben aan de voorkant.


Top! Dat kan veel uitmaken inderdaad! Volgens mij wel een heel fijn dier of niet?

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:57

Nog steeds een stille meelezer. Gefeliciteerd met jullie punten! Heb zelf erg veel zin om te gaan startten!

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:57

Maanlicht schreef:
Minoes schreef:
Dankjullie! Maanlicht, klopt wat je zegt inderdaad. Ik rijd nu met een ander hoofdstel waarbij ik een fijnere aanleuning heb, merk dat ik dan zelf ook veel rustiger ben aan de voorkant.


Top! Dat kan veel uitmaken inderdaad! Volgens mij wel een heel fijn dier of niet?


Ja ze is heel werkwillig en doet altijd haar best voor me. Goed aan het been en licht in de hand. Dat sensibele vind ik zelf eigenlijk heel fijn, alleen dat is niet zo gebruikelijk voor een tinker :+ Waarschijnlijk vind ik haar daarom ook zo leuk.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:24

@Salinero123 Dankje!
@Murosch Dankjewel en zelf ook super punten, nog fijne dingen op je protocol waar je wat mee kon?
@xxxmh nette punten! Als je dan knhs mee doet geld dat dan ook voor je zilveropleiding? Of is dat dan voor de startpas? Knhs en fnrs verschil qua beoordeling op de b is er nu toch niet meer? Je wordt in zilver toch ook beoordeeld op de combinatie?
@AnnetteFlame Dankjewel! Ja ik was ook wel verbaasd dat mw na de spannende trailerrit nog kon presteren :) Op naar de volgende en hopelijk gaat het laden dan makkelijker.
@Minoes Leuk dat je haar zelf hebt mogen doorrijden! Ziet er uit als een fijn dier, beetje sensibel heb je soms ook wel nodig om dat 'spectaculaire showtje' (zoals mijn instructeur het zegt :+ ) eruit te krijgen.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:30

Loes1996 schreef:
@xxxmh nette punten! Als je dan knhs mee doet geld dat dan ook voor je zilveropleiding? Of is dat dan voor de startpas? Knhs en fnrs verschil qua beoordeling op de b is er nu toch niet meer? Je wordt in zilver toch ook beoordeeld op de combinatie?


Zoals ik het heb begrepen gelden je winstpunten dan voor de zilveren opleiding dus niet dat je daarvoor weer nieuwe winstpunten haalt. Je wordt nu ook gejureerd door een jurylid die de zilveren opleiding mag jureren. Zij jureren ook knhs. Je wordt indd beoordeeld als combinatie, wat knap lastig is op manege paarden haha

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:56

Even niet alles meegelezen, maar ik zie hele mooie resultaten voorbij komen. Top!

Wij hebben inmiddels de startpas geactiveerd vanaf 13 april en zullen dan het B debuut maken :)
Eind maart start ik nog 1x in de BB.
Ze gaat de laatste tijd heel goed vooruit, dus ben benieuwd :D

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:10

Vandaag weer gestart in de B, als eerst ging Miley in een keer de trailer op. Wat ze normaal dus nooit doet haha. Tijdens het inrijden heel fijn kunnen rijden.

1e proef ging best goed, paar kleine foutjes en in die proef 1 winstpunt behaald.

2e proef ging de galop vreselijk :Y) dus daar helaas geen puntje.

Dus nu B+3! Als het goed is gaan we volgende week weer.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:23

Gefeliciteerd! Fijn dat het beter gaat met de trailer.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:37

Gefeliciteerd! :)

Hier helaas erg druk geweest dus na onze vorige wedstrijd 2 weken terug, niet kunnen rijden (zijn eigenaresse rijdt en longeert wel). Dus gisteren pas weer op kunnen stappen, hij was heel fijn en lekker los dus dat is een hele geruststelling. Morgen nog even proefjes oefenen en vrijdag nog les en dan moeten we maar klaar zijn voor zondag :j ik heb er zin in, maar vind het ook heeeul spannend :=

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:54

Roosjenat wat goed gefeliciteerd met je winstpunt *\o/*

Melissa93 leuk dat je paard zo vooruit gaat! Hopelijk ga je dat ook terug zien in de dressuur ring

Minoes leuke tinker zeg! Ik denk als dat gehaaste er uit is ze ook verkopen fijner in de aanleuning wordt. Komt vanzelf, je rijd haar fijn.

Xxmh knap dat je zo makkelijk met een ander paard de proef wegrijd. Ergens wel een uitdaging lijkt mij.

Murosch ondanks de spanning dus toch wel goede punten gereden. Gefeliciteerd!

Loes gefeliciteerd! Mooie punten zeg! Witte hekjes is altijd een uitdaging haha al kijkt mijn paard er niet naar om

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:26

_sharonn: Succes Zondag!

Meer die dit weekend nog gaan starten?

Ik heb definitief te horen gekregen dat ik volgende week zondag kan starten. Helaas word het aankomende week niet zulk lekker weer en met alleen een buitenbak doen we het rustig aan.

Morgen ga ik haar even rijden, woensdag,vrijdag en volgende week zaterdag en dan zijn we er weer klaar voor. Een nadeel het inrijden is in de andere deel van de bak dus 20 x 20 m en mevrouwtje trapt nog wel eens dus gelijk een rood lintje geregeld haha.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:57

Gefeliciteerd met de punten, mochten er nog bokkers dit weekend starten, alvast heel veel succes!!

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:39

Leuk een Tinker, welkom!

Gefeliciteerd met je winstpunt roosjenat. Fijn dat je volgend weekend nog kunt starten. Nog een paar keer binnen en dan naar buiten.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:41

Wij gaan dit topic nu verlaten. Vandaag onze tweede L1 wedstrijd gereden. Ging best lekker. 1e proef 179,5. Lekker flauw :+ en 2e proef 182. Ook nog netjes 3 en 4e geworden van de 6 (hoezo kleine rubrieken)

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:37

Suc6 op maar de L2 ;)

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:44

Gefeliciteerd met de punten iedereen!

Pff warmrijden in een 20x20 bak, wat een nachtmerrie. :wow:

Lindor92, gefeliciteerd! Succes in het L1!

Ik kom net terug van wedstrijd. Ik heb echt super fijn gereden, er mist nog wat impuls maar hij was heel fijn te berijden in de wedstrijdbak wat een jaar geleden echt nog niet het geval was. Hij was wel wat schieterig in de inrijdbak en ik kon me niet goed focussen maar gelukkig kwam mijn instructeur even to the rescue. Uiteindelijk 182 en 182,5 punten gekregen, ik weet niet precies hoeveelste ik was, ergens in het midden geloof ik maar dat boeide me eerlijk gezegd niet zo heel veel meer.

Ik ben nu B+10 *\o/* Ik blijf nog wel even B starten want ik haal nooit zulke denderende scores in de B dus ik denk dat ik keihard onderuit ga als ik nu L1 ga starten. Even trainen en nog wat wedstrijdjes in de B en dan kijken we wel hoe ver we komen. Ik ben in ieder geval super trots op Prince!

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:46

Lindor92: nette punten jammer van de halve punt. Succes verder!

Lara1510: Gefeliciteerd met je 2 winstpunten!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:04

Gefeliciteerd Lindor92: zo’n halve punt is ook echt zuur inderdaad :’) maar goed dan ben je er wel bijna haha
Succes in de L1 en op naar de L2!

Lara1510 jij ook gefeliciteerd! Verstandig van je om dan nog even door te trainen voorbij je L1 gaat starten, wat is de reden dat je dan nog wel B blijft starten? Je kan toch ook thuis doortrainen en dan als je er klaar voor bent de L1 in?

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:44

Gefeliciteerd Lara! :)

Wij zetten onze stijgende lijn voort, vandaag in alle vroegte 187,5 en 190 en een derde prijs, nieuw record de 190, eindelijk een dik winstpunt! Woehoe :D

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:03

Bedankt allemaal. Jullie ook veel succes!

Gefeliciteerd Sharon!