[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:44

Dit was zo'n jury die op vrijwel iedere oefening van iedere ruiter wel een opmerking had en daarnaast mij nog dingen uit ging leggen, lamme arm van al het schrijven

Blessure is waarschijnlijk een geïrriteerde pees bij mijn knie, waardoor zowel mijn knie als de spieren in mijn bovenbeen compleet van slag zijn. Oude blessure die opeens weer op is komen zetten omdat ik heel suf mijn knie stootte aan een traptrede *zucht*

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:16

Is dit topic trouwens alleen voor dressuur of ik voor springen? Ik heb 14-04 namelijk mijn eerste D-B wedstrijd.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:54

Mooie punten komen hier voorbij! :)

Ik zet mijn video en protocol hier ook maar eens neer. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! (Verwacht er niet te veel van want ik rij nog maar 2,5 jaar en paard is ook niet heel ervaren, is niet altijd een goede combinatie :') .)

Filmpje:
https://m.youtube.com/watch?v=SGaYAphgivM

Protocol:
Afbeelding

Tips zijn altijd welkom!

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 22:09

Ziet er super netjes uit! Is er een reden waarom je al de hele proef doorzit? Het lijkt er namelijk dat dat de hulpen een beetje benadeeld door wat schommelinge handen verder niet erg ofzo maar het viel me op :D

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 22:16

Salinero123 schreef:
Ziet er super netjes uit! Is er een reden waarom je al de hele proef doorzit? Het lijkt er namelijk dat dat de hulpen een beetje benadeeld door wat schommelinge handen verder niet erg ofzo maar het viel me op :D


Bedankt! :D Het is jammer genoeg verplicht in België. Paard is helemaal niet simpel om door te zitten en ik vind inderdaad ook dat mijn houding er niet beter op wordt als ik doorzit :') . Ben er hard op aan het oefenen!

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 22:18

Jeetje op dat niveau al verplicht. Veel mensen zijn blij dat ze in de L mogen doorzitten, maar ik blijf lichtrijden hoor :p Doorzitten kan ik niet :n Zijn we wel voor aan het oefenen. Maar kan dat maar even volhouden.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 22:19

Lindor92 schreef:
Jeetje op dat niveau al verplicht. Veel mensen zijn blij dat ze in de L mogen doorzitten, maar ik blijf lichtrijden hoor :p Doorzitten kan ik niet :n Zijn we wel voor aan het oefenen. Maar kan dat maar even volhouden.


Vind het ook heel moeilijk en mijn houding ziet er dan ook meteen een stuk rommeliger uit :( .

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 01:19

Salinero123 schreef:
Is dit topic trouwens alleen voor dressuur of ik voor springen? Ik heb 14-04 namelijk mijn eerste D-B wedstrijd.


Nee hoor, je bent van harte welkom wat mij betreft. Er was eerder in dit topic ook iemand die ging mennen volgens mij.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 01:30

MoppieFilou schreef:
Mooie punten komen hier voorbij! :)

Ik zet mijn video en protocol hier ook maar eens neer. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! (Verwacht er niet te veel van want ik rij nog maar 2,5 jaar en paard is ook niet heel ervaren, is niet altijd een goede combinatie :') .)

Filmpje:
https://m.youtube.com/watch?v=SGaYAphgivM

Protocol:
[ [url=m/5NNCZu.png]Afbeelding[/url] ]

Tips zijn altijd welkom!


Je foto van je protocol is wat onscherp, daardoor slecht leesbaar.
Maarrrr, voor iemand die 2,5 jaar rijdt vind ik je keurig rijden hoor! Heeeel netjes!
Wat ik zo kon zien is dat de voltes in de galop niet mooi rond leken.
Ook lijkt het paard erg gespannen, te voorwaarts en te diep te lopen. Hier in NL kan je daar door sommige juryleden op elk onderdeel afgestraft worden.
Ik zou als tip meegeven om te werken aan de ontspanning en iets meer neusje eruit rijden en proberen de voltes iets mooier rond te rijden.

Maar nogmaals, ik vind je erg keurig rijden gezien je ervaring!

Hoe werkt de puntentelling eigenlijk in België?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:10

Nicje87 schreef:
MoppieFilou schreef:
Mooie punten komen hier voorbij! :)

Ik zet mijn video en protocol hier ook maar eens neer. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! (Verwacht er niet te veel van want ik rij nog maar 2,5 jaar en paard is ook niet heel ervaren, is niet altijd een goede combinatie :') .)

Filmpje:
https://m.youtube.com/watch?v=SGaYAphgivM

Protocol:
[ [url=m/5NNCZu.png]Afbeelding[/url] ]

Tips zijn altijd welkom!


Je foto van je protocol is wat onscherp, daardoor slecht leesbaar.
Maarrrr, voor iemand die 2,5 jaar rijdt vind ik je keurig rijden hoor! Heeeel netjes!
Wat ik zo kon zien is dat de voltes in de galop niet mooi rond leken.
Ook lijkt het paard erg gespannen, te voorwaarts en te diep te lopen. Hier in NL kan je daar door sommige juryleden op elk onderdeel afgestraft worden.
Ik zou als tip meegeven om te werken aan de ontspanning en iets meer neusje eruit rijden en proberen de voltes iets mooier rond te rijden.

Maar nogmaals, ik vind je erg keurig rijden gezien je ervaring!

Hoe werkt de puntentelling eigenlijk in België?


Bedankt! :D Ik kan straks wel even een nieuwe foto maken als je wil.
Hij was inderdaad wat gespannen want in een buitenpiste is hij altijd wat schrikkerig. Te diep liep hij inderdaad ook, daar heb je zeker gelijk in! Ga ik ook zeker verder op oefenen. En ik was eigenlijk blij dat hij eindelijk eens wat voorwaarts was, want normaal is ie zo sloom als het maar zijn kan :') . Voltes zijn inderdaad niet altijd mijn sterkste kant om ze mooi rond te rijden maar het gaat steeds beter :) . Heel erg bedankt voor je tips!

Hoe bedoel je je laatste vraag precies?

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:48

Ik heb afgelopen training de voltes geoefend met behulp van pionnetjes. Dus een pion iets voor x waar je dus achterlangs moet rijden en dan in de bocht richting hoefslag ook 1 waar je dan voorlangs moet rijden, dat hielp wel. Net als pionnen naast de a-c lijn om mezelf zo te dwingen die recht te rijden :’)

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:00

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die pionnen in de bak zet :')

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:37

@Dee_Es ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn instructeur een beetje gek aankeek toen hij hier voor het eerst mee kwam, maar sindsdien ben ik om :')

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:42

Ik moest mn gebrokenlijnen fixen, die reed ik ineens voor een 6 ipv 8 terwijl de BK voor de deur stonden. Dan grijp je alles aan hoor :'). En voor voltes hebben we ze idd ook al gebruikt. Ach no shame, sta op de privé stal van mn instructrice dus niemand die me gek aankijkt.

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:01

Dee_Es schreef:
Jikke, wat een knappe haf! En gefeliciteerd met je prijs. Ga je nu direct L1 starten of blijf je nog even B rijden?

Plan is om gewoon L1 te gaan starten :j. Ik heb te veel ruimte om te piekeren tijdens te B proeven, zeker 5&6 :'). Dus dan komt mijn wedstrijdstress heel hevig op. Vrijdag even de fysio afwachten wat zij zegt en hoe de trainingen aan te gaan pakken om de achterhand optimaal te laten groeien en dan verder trainen. Verwacht wel pas met het outdoor seizoen weer op pad te gaan.

Blijf jullie uiteraard volgen :D.


Wat een nette proef MoppieFilou! Zeker als je nog maar zo kort rijd! Ik kan je protocol helaas ook niet lezen. Vanaf hoe veel punten rijd je een winstpunt in België? Of berekenen ze daar het promoveren naar een hogere klasse heel anders?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:29

Jikkeee schreef:
Wat een nette proef MoppieFilou! Zeker als je nog maar zo kort rijd! Ik kan je protocol helaas ook niet lezen. Vanaf hoe veel punten rijd je een winstpunt in België? Of berekenen ze daar het promoveren naar een hogere klasse heel anders?


Bedankt! :) Ben helemaal vergeten woensdag een nieuwe foto te maken :o . Ik probeer er morgen aan te denken!

Tegenwoordig mag je in België starten in elke klasse, onafhankelijk van het aantal punten dat je rijdt. Wel dacht ik dat je vanaf een bepaald aantal punten verplicht naar een hogere klasse moet. Vanaf hoeveel punten je een winstpunt krijgt weet ik eerlijk gezegd niet van buiten. Ik ga in de zomer voor het eerst provinciaal starten (eerder winterwedstrijden en subprovinciaal gereden) en pas dan werkt het met punten. Zal het zo eens even opzoeken :) .

Edit: Hier komen er ook regelmatig pionnen in de bak hoor :') . Best wel handig eigenlijk!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:38

Gevonden :)

Afbeelding

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:19

Zijn er hier nog wedstrijdplannen voor dit weekend of is iedereen op vakantie/aan het carnavallen?

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:56

Dee_Es schreef:
Zijn er hier nog wedstrijdplannen voor dit weekend of is iedereen op vakantie/aan het carnavallen?


Voor dit weekend niet, maar aanstaande dinsdag ga ik weer starten.:D

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:17

Nee dit weekend niet, volgend weekend gaan we er weer voor! +:)+

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:23

Ik heb pas 14-04 weer concours

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:18

Ik pas 06 april weer

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:25

Ik mag 18 mei meedoen met de dag van het Gelderse sportpaard :D dus ben heel benieuwd hoe en wat.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:23

Sterre98 schreef:
Ik mag 18 mei meedoen met de dag van het Gelderse sportpaard :D dus ben heel benieuwd hoe en wat.


Gaaf! Zou ik ook wel willen maar mijn Gelder staat ingeschreven in het NAS. Het is een kruising Appaloosa - Gelder maar die Appaloosa zie je gelukkig niet terug, ik hou niet van vlekken :o

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:13

:') heb je een foto?

Wel gaaf die Geldersen! Die van mij heeft verderop Gelders bloed zitten.

Hier ook plannen voor april met het buitenseizoen en na de verhaarperiode.