Leeftijdsrubrieken bij kinderen ipv abcde klasse pilot

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MarryAnneR

Leeftijdsrubrieken bij kinderen ipv abcde klasse pilot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 11:42

Hallo allemaal,

Ik kan even zo snel niet vinden of er eerder een topic over gestart is.
Er gaat via KNHS een pilot starten om de rubrieken op leeftijd van de kinderen in te schalen in plaats van op stokmaat pony. (dressuur)

Hoewel ik dit best een goed idee vind, vraag ik me dan af, of niet alle ouders de neiging hebben om dan maar meteen een pony op de groei te gaan kopen? Blijven dan alle a-b-c pony's straks werkeloos?

Ik hoor nu vaak om me heen, ja als ik haar nu al op een d-e pony laat starten, dan moet ze tegen die oudere meiden/jongens allemaal.

Aan de ene kant voor ons zelf kan het ook positief uitpakken, dochterlief rijdt met haar 16 jaar vaak tegen veel jongere ruiters omdat ze zelf erg klein is, in de C-klasse.

Hoe staan jullie hier tegenover? Nogmaals ikzelf niet negatief voor eigen dochter.

Mocht hier wel al een topic over zijn dan mag deze op slot :)

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 13:01

kwita schreef:
Het meisje wat van de week bij ons een pony kocht, daar was haar moeder wel meteen aan het googelen of ze dan idd niet tegen te oude kinderen moest, ook als hij nog iets zou groeien!.

zelf heb ik ook gekeken naar de lengte van onze kinderen, al rijden wij geen wedstrijden we hebben wel gekozen voor een pony van ongv 1.15 ipv een kleine shet, en dat terwijl ze daar nu makkelijk op passen!.
Maar onnodig afscheid is ook niet leuk, dat was onze drijfveer! -O-

Ik heb thuis ook gewoon de Daltons staan hoor. Afscheid nemen is bij ons geen optie geloof ik.

Maar ik kan me allerlei overwegingen bedenken nu om niet meer voor een leuke kleine pony te gaan. Ook inderdaad om onnodig afscheid te moeten nemen.

Alles heeft voor en nadelen. Al met al, een fijne discussie

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 13:03

fokfanaat schreef:
maar ja een 7 jarige kan je ook niet vergelijken met een 16 jarige, dus begrijp wel dat ze dat willen.

Deze drijfveer begrijp ik heel goed zelfs...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie