Leeftijdsrubrieken bij kinderen ipv abcde klasse pilot

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:23

Het meisje wat van de week bij ons een pony kocht, daar was haar moeder wel meteen aan het googelen of ze dan idd niet tegen te oude kinderen moest, ook als hij nog iets zou groeien!.

zelf heb ik ook gekeken naar de lengte van onze kinderen, al rijden wij geen wedstrijden we hebben wel gekozen voor een pony van ongv 1.15 ipv een kleine shet, en dat terwijl ze daar nu makkelijk op passen!.
Maar onnodig afscheid is ook niet leuk, dat was onze drijfveer! -O-

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:52

mooney schreef:
Ik las deze angst ook op Facebook, maar ik denk dat leeftijdsverschil tussen ruiters veel bepalender is dan stokmaat van de pony. Ik vind het dus heel terecht.

Dit zie ik ook bij mijn dochter op tunen, de leeftijd en de mate van ontwikkeling/aanleg, motoriek bepaald veelmeer. mijn dochter is de jongste en kan dingen die een 7/8 jarige gemakkelijk kan nog niet evengoed uitvoeren. Maar er zijn weer wel dingen die zij gewoon beter kan dan andere kinderen van 6/7 jaar en zij is dan 5,5 dus ja het op leeftijd vind ik wel beter eerlijker.

En persoonlijk denk ik dat er altijd wel kleine ponys aan het werk blijven, niet iedere Nederlander is lang er zit veel verschil in lichaams-bouw. (Zo reed er in mijn tijd een grote shet mee in de klasse L, zijn ruiter had dewerggroei en was echt al 19).

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie