Meerdaagse wedstrijden: Wat meenemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lollypop1
Berichten: 9
Geregistreerd: 16-02-19

Meerdaagse wedstrijden: Wat meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 14:00

hoi allemaal,

Ik ben van plan om dit jaar aan meerdere meerdaagse wedstrijden te gaan deelnemen,
dus ook met overnachting in een hotel en je pony ergens anders gestald. Maar nu was mijn vraag wat moet ik nu zeker allemaal mee hebben???

Natuurlijk je zadel, hoofdstel,.... Eigenlijk spullen die je altijd mee op wedstrijd neemt maar wat moet je nu naast die spullen en de spullen voor je eigen zeker meenemen?

Hebben jullie tips of eventueel een lijstje met wat jij zelf allemaal meeneemt op meerdaagse wedstrijden laat het dan zeker weten daar zouden jullie mij heel erg mee kunnen helpen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:10

Een extra training, een extra trui (afhankelijk van het weer). Kousen en ondergoed natuurlijk. (Klinkt logisch he? Maar mijn man slaagde er in ze te vergeten toen hij met mij mee ging vorig jaar. :D)
Ik pak altijd kwa ondergoed en kousen een dag extra mee. Liever een paar niet gebruiken dan er om verlegen zitten. (Zeker kousen en ondergoed is iets dat je behoorlijk kan missen.)
Toiletspullen natuurlijk. Denk ook aan tampons of maandverband. Ook als je normaal niet ongesteld zou gaan worden, als het toch gebeurt door stress of whatever heb je het iig bij de hand zodat je proper bij kan gaan halen. Ik ga nooit meer dan één nacht, ik had dan wel een extra (propere) trainingsbroek mee naast die voor op wedstrijd. En ook een propere trui.
BH reserve mee is ook een strak plan. :j

Neem je medicatie? Zo ja, maak doosjes klaar voor die dagen en minstens één extra.

Om het mezelf makkelijk te maken deed ik de supplementen die mijn paard krijgt per dag in doosjes. En ik had kleine emmertjes met steeds een portie voer in. Zo kon ik makkelijker tellen hoeveel ik mee moest nemen.
Hooi pak ik altijd zelf mee, dan weet ik zeker wat voor kwaliteit ik geef en ik heb altijd een pak schavelingen mee want de prijzen die ze vragen op terrein zijn in mijn ervaring schandalig hoog. :)

Maak een lijstje. Wat gebruik je thuis voor hem? Zorg dat je dat nu ook meeneemt want hij gaat ook op overnachting. Een deken die hij bv alleen ‘s nachts op heeft.
Zorg voor een trainingsdek want je gaat daar waarschijnlijk ook even trainen?

Maak een onderverdeling in wat je op de wedstrijd nodig hebt en wat je ‘buiten’ de wedstrijd nodig hebt zowel voor jou als je paard. Zo ga je vanzelf ruimer denken dan enkel de wedstrijd. Wat heb jij buiten je paard nodig op een gewone dag? Wat heeft je paard thuis extra dat je voor een paar uur wedstrijd niet mee neemt?
Dat zijn twee belangrijke vragen.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:38

Ayasha schreef:
Een extra training, een extra trui (afhankelijk van het weer). Kousen en ondergoed natuurlijk. (Klinkt logisch he? Maar mijn man slaagde er in ze te vergeten toen hij met mij mee ging vorig jaar. :D)
Ik pak altijd kwa ondergoed en kousen een dag extra mee. Liever een paar niet gebruiken dan er om verlegen zitten. (Zeker kousen en ondergoed is iets dat je behoorlijk kan missen.)
Toiletspullen natuurlijk. Denk ook aan tampons of maandverband. Ook als je normaal niet ongesteld zou gaan worden, als het toch gebeurt door stress of whatever heb je het iig bij de hand zodat je proper bij kan gaan halen. Ik ga nooit meer dan één nacht, ik had dan wel een extra (propere) trainingsbroek mee naast die voor op wedstrijd. En ook een propere trui.
BH reserve mee is ook een strak plan. :j

Neem je medicatie? Zo ja, maak doosjes klaar voor die dagen en minstens één extra.

Om het mezelf makkelijk te maken deed ik de supplementen die mijn paard krijgt per dag in doosjes. En ik had kleine emmertjes met steeds een portie voer in. Zo kon ik makkelijker tellen hoeveel ik mee moest nemen.
Hooi pak ik altijd zelf mee, dan weet ik zeker wat voor kwaliteit ik geef en ik heb altijd een pak schavelingen mee want de prijzen die ze vragen op terrein zijn in mijn ervaring schandalig hoog. :)

Maak een lijstje. Wat gebruik je thuis voor hem? Zorg dat je dat nu ook meeneemt want hij gaat ook op overnachting. Een deken die hij bv alleen ‘s nachts op heeft.
Zorg voor een trainingsdek want je gaat daar waarschijnlijk ook even trainen?

Maak een onderverdeling in wat je op de wedstrijd nodig hebt en wat je ‘buiten’ de wedstrijd nodig hebt zowel voor jou als je paard. Zo ga je vanzelf ruimer denken dan enkel de wedstrijd. Wat heb jij buiten je paard nodig op een gewone dag? Wat heeft je paard thuis extra dat je voor een paar uur wedstrijd niet mee neemt?
Dat zijn twee belangrijke vragen.


Dit inderdaad.

Ik vergteet eigenlijk altijd een pyama :+ .
Maak ruim van te voren twee lijstjes, één voor jou, één voor je paard. Check met de andere stalling wat zij wel en niet geven. Neem zelf brok mee bvb.
En zorg dat je dat lijstje compleet maakt en afvinkt, en dat je niet een singel ofzo vergeet. De meest basic dingen vergeet je het snelst, want daar focus je niet op.

Kimren
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:12

Ik neem zelf altijd ook een zadelkast mee en haken die je kan ophangen aan je stal, daar hang ik dan mijn halster aan. En ook een tip, neem een extra witte rijbroek mee, voor als je er de eerste dag af valt of je broek om een andere reden vies wordt }> .En emmers, ik neem de meeste kleine spullen mee in mijn poetskist, maar snoepjes en brokken enzo neem ik mee in een afsluitbare emmer. Neem verder, als het kan, overal één extra van mee. En dan bedoel ik een extra halster, halstertouw, dekje, peesbeschermers en dat soort dingen. Je kan die spullen ook daar kopen als ze bijv stuk gaan, maar op de meerdaagse springconcoursen waar ik kom vragen ze al snel 30 euro voor een simpel zweepje :') . Ohja en het hooi niet vergeten.