[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

melissa_93

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:20

Ik kom me ook graag melden :) Ik wil in het voorjaar van 2019 het B-debuut maken met mijn nu 3,5 jarige merrie van Ferguson. We hebben inmiddels 2 oefenwedstrijdjes gereden en dat zullen we tot het voorjaar ook een paar keer doen. En mocht ze in het voorjaar nog niet ver genoeg zijn ook geen probleem natuurlijk, we hebben alle tijd :)

Voor mij zelf niet nieuw, heb met mijn vorige paard tm de Z2 gereden en nu nog een 5 jarige merrie in de L1 lopen. Maar toch blijft het altijd wel weer spannend zo met een jong paard.
Van het voorjaar toen ik haar net had:
Afbeelding

En afgelopen week tijdens een oefendressuur

Afbeelding

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+22
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+9
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:57

Het Kabayo jouw ken ik nog van het zadelmak maak topic. Wat leuk dat jullie inmiddels al gestart zijn!
hopen dat je je selecteerd voor de regio

Welkom Saar, duimen dat voor jullie 2019 een beter jaar gaat worden!

Welkom Tien! Aan je woonplaats te zien gaan we elkaar misschien wel eens tegenkomen op de concoursen!
En wat leuk, het andere paard wat ik rij is ook een Numero Uno x Quidams Rubin!

Kendall mag volgende week mee naar een BB dressuurwedstrijdje, gewoon lekker ervaring opdoen.

Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:27

Wat een mooie resultaten komen er voorbij, super!

Wij gaan volgende week voor de 3e keer naar een BB dressuurwedstrijd. Jonge paard moet het nu toch hebben van het heel zien en doen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:06

Welkom Sterre! Zie dat we uit dezelfde regio komen. Wellicht komen we elkaar van het zomer eens tegen!

Obelix welkom! Toch al wel mooi dicht in de buurt van de wp!

Lindor jammer dat je wat laag geeindigd bent maar toch mooi een wp

Super liek! dat is een mooi begin

Sensibel dat is wel heel erg streng gepunt dan idd..

een 0 in de B dan moet je de oefening achterwaarts gereden hebben of niet. Ik jureer zelf ook af en toe en geef al niet makkelijk een 3 in de B. Een 0 vind ik echt schandalig

Gisteren met Kendall op pad geweest naar een BB wedstrijd. Ze vond het eerst allemaal reuze spannend maar even iemand aan het touw mee laten lopen door de baan en dan vertrouwt ze daar heel snel op. Ze liep 2 leuke proeven, nog lang niet zoals het moet maar ben hier al wel heel blij mee. Laat zich rijden, loopt braaf rond. Dat vind ik voor nu het belangrijkste. En dan valt ze nog wel eens door het binnenbeen en het slingert her en der nog, en een keer verkeerde galop. Maar ook al wel hele fijne stukjes erin. We hadden 193,5 en 195,5 en beide proeven 2e prijs. Vooral heel blij mee dat ze braaf rondgaat en weer heel veel gezien en geleerd heeft.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:52

Ik zag wat vragen voorbij komen over de BB dressuur.
Ik vind het zelf heel prettig met een jong paard, ja het zijn (meestal) proef 1 en 2. Maar soms ook wel de gewone b proeven. Maar vaak krijg je net wat meer tijd voor je moet starten, als ze wat kijkerig zijn wat meer tijd. Dat vind ik met de jonge paarden wel heel fijn. Vind mijn paard nog niet ver genoeg voor de B maar zo in de BB kan ze wel mooi vast wat zien en leren. Laat vaak nog even iemand het eerste rondje meelopen door de baan, dat geeft mijn merrie heel veel vertrouwen. Dat soort dingen zal in de B minder snel geaccepteerd worden.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:21

Nicje dat is een mooi debuut, gefeliciteerd!!

Dee_es Wauw!! Gefeliciteerd!! Wat super gaaf zeg *\o/*

Hier vandaag na een weekje vrij er weer opgezeten, heerlijk kon gewoon zonder longeren opstappen en wegrijden :) Over 2 weken gaan we weer BB dressuur starten :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:00

Sharon wat een stoer paard!

Kabayo ze is idd lekker aan het groeien! Wanneer is ze uitgerekend?

Dee es kan me voorstellen dat het wel even heel erg zonde is dat je de kampioenschappen nu niet kan starten. Maar een leuk veulentje is natuurlijk ook wel heel bijzonder

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:49

Leuk allemaal veulentjes!
Natuurlijk wel babyspam hier straks!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:07

BoydS mooi kaal geworden!

Hier niet geschoren, Ken zit nog mooi dun in haar vacht :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:42

Sparky net wat er al gezegd is, de aanleuning is vrij onrustig. Maar voor als je nog maar 2 jaar rijd vind ik het toch heel knap!

Sterre wat een leuk paard! We komen elkaar vast nog wel eens tegen, ik start voor Haaksbergen :)

Nicje dat zijn mooie punten voor een eerste keer!
Vind het beeld er vriendelijk uitzien, voor het mooie mag het allemaal nog wat actiever en iets meer aan elkaar. Denk dat als je dat voor elkaar hebt de aanleuning ook fijner gaat worden

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:24

Mcjv in je training veel oefenen op de middenstap en daarin ook soms wat meer durven te vragen, in eerste instanties kleine stukjes en dat steeds uitbreiden. IN de training mag het best fout gaan, en soms moet je de proef ook als leermoment zien en daar ook een keer meer te durven vragen, met het risico natuurlijk dat het een keer fout kan gaan.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:13

mcvj heel herkanbaar hoor, ik wilde ook nooit 'fouten' maken, maar ook wel door hulp van instructie geleerd dat het soms juist alleen maar goed is om wel die grens op te zoeken en een keer die fout te maken. Maargoed, het is altijd makkelijker gezegd dan gedaan :P

Sasika vind het algemene beeld er al best heel fijn uitzien! Het zijn her en der nog wat kleine rommeltjes, maar die gaan er ook vanzelf uit naarmate je wat meer km's gaat maken!

Wij gaan komende zaterdag weer BB dressuur starten, mooi weer km's maken en ervaring opdoen :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:19

Salinero mooi je eerste puntje binnen!

Sterre ook niet de BB proberen? Ik heb ook getwijfeld om ENschede BB te starten maar zag dat het tegelijk is met de carnaval dus dat gaat voor mij niet wat worden.
Half april organiseren wij in Haaksbergen nog een outdoor wedstrijd op zand, uit mijn hoofd maandag 8 april 's avonds BB en B paarden en zaterdag 13 april BB en B paarden.

Kendall vandaag meegehad naar een BB. Ze vond het eerst allemaal heel spannend maar naarmate de 1e proef vorderde ontspande ze steeds meer. 2e proef al een heel stuk fijner. beide proeven nog wel een keer verkeerde galop maar verder alweer een stukje fijner als de laatste keer, blij met hoe ze zo vooruit gaat :)
We hadden gek hoge punten, 209 en 216,5 beide gewonnen. Vond het wel heel royaal gepunt :')
In ieder geval heel blij met hoe ze zich liet rijden en weer braaf rond ging :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:38

Sasika de 1e outdoor start ik nog BB en daarna gaan we denk ik de startpas aanvragen :)

Ook hele mooie punten gereden, gefeliciteerd!!

Lara jammer dat de punten wat tegenvielen maar gevoel is ook belangrijk!

Welkom Gett!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:41

Noulime super leuk dat je startpas is aangevraagd!

Lindor spannend 1e x L, maar dat gaat vast goedkomen!

Sasika BB heb je inderdaad alleen een KNHS lidmaatschap voor nodig.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:45

gett schreef:
Nouklime leuk van je startkaart, heb je een mooi doel om naartoe te werken!

Lindor succes in het L1, zelf vond ik de overgang ook erg spannend, maar dat is nergens voor nodig. Als jij je paard voor elkaar hebt, dan is L1 niets moeilijker!

Sasika wat een leukerd, ziet er netjes uit. Jammer van je wiebelbenen, want ik dacht ook dat je constant aan het aansporen was (niet dat ik het beter doe).

Deze week heeft Hiske weer aardig wat geleerd. We zijn voor het eerst op pad geweest, maandag naar het bos, vond ze echt heerlijk. En woensdagavond hadden we voor het eerst les van de vereniging op de manege. Eerst was het erg spannend en dan zet ze het op een rennen. Lekker laten draven en eigenlijk al heel snel gaf ze zich over en hebben we echt super fijn gereden.

We zijn nu 2 weken serieus aan het rijden en maakt ze maakt mega sprongen vooruit! Ze wil zo graag werken voor me.

Omdat de andere merrie eigenlijk toch wel plotseling werd verkocht, had ik niet op tijd de startkaart kunnen afmelden. Gelukkig mocht ik het wel eenmalig op een ander paard laten overzetten. We mogen dus eigenlijk elk moment starten. Maar dat gaan we nog niet doen, eerst moet de galop nog beheerster en moet ze nog wat meer kracht krijgen.

mag ik vragen hoe? Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad, paard half januari verkocht en dat ging ook sneller dan verwacht dus startkaart ook niet voor 1 januari opgezeggd. (was eigenlijk in het voorjaar de bedoeling om te verkopen) Maar moest m gewoon betalen en kon m niet naar het andere paard omzetten. Daar heb ik in maart wederom de volle mep voor betaald

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:09

xZiva_ schreef:
Hier ook 24 maart of 30 maart pas weer :))

Ik wilde ergens BB starten zodat hij weer een nieuwe binnenbak ziet, maar daar moest ik verplicht een startkaart hebben voor BB :=

Verplicht een startkaart voor BB? Dat heb ik serieus nog nooit gehoord, en volgens mij ook niet volgens knhs regelement :') KNHS lidmaatschap moet dacht ik genoeg zijn

Sharon wat goed weer 2 wp erbij!

Voor mij is dat ook de reden om BB te starten, kijken waar we staan en waar we nog tegenaan lopen. Oefenwedstrijd is toch net wat meer dan op een andere locatie rijden

Lisa netjes voor de 1e keer, foutjes eruit en dan heb je de andere proef de wp ook zo!

Wat een klein groepje Nicje. Hier meestal volle ringen ergens tussen de 20 en 30 starts. (en als je 2 proeven in 1 baan kan de helft :p )

Nouklime wat een stoertje! Mooi veel geleerd, top!

Sharonn ik heb meestal 1x per week priveles en soms 1x per week naar de verenigingsles.
clinic heb ik met het jonge paard nog niet gedaan afgelopen zomer met het andere paard wel

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:24

Roosjenat wat een leuk speeltje haha.

Ken heeft bijna de hele winter onder een 150 gestaan, alleen die paar weken dat het echt heel koud was overdag een extra deken erbij op. Op stal was het wel warm.
Ze is overigens niet geschoren maar zit mooi dun in haar vacht.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:56

Even niet alles meegelezen, maar ik zie hele mooie resultaten voorbij komen. Top!

Wij hebben inmiddels de startpas geactiveerd vanaf 13 april en zullen dan het B debuut maken :)
Eind maart start ik nog 1x in de BB.
Ze gaat de laatste tijd heel goed vooruit, dus ben benieuwd :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:35

Liep een beetje achter met bijlezen, ik zie mooie resultaten voorbij komen!

Ons officiƫle debuut is inmiddels ook opgegeven, 13 april gaan we voor het eerst in de B starten :D
Vorige week nog een keer BB gedaan, buiten losrijden en binnen de proeven, dat vond ze eerst wel even spannend maar uiteindelijk best heel fijn kunnen rijden. Beloond met 204 en 212 punten :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:46

Xsensibel gaaf zeg!

Minoes mooie score!

Cisjalover klinkt heel vervelend, maar eerlijk is eerlijk, bijna elk paard zal uitproberen. En ja ze hebben heel gauw door dat er iemand opzit die net dat beetje handiger is.
Blijf in jezelf geloven! Ik heb met mijn jonkie hetzelfde gehad, bit pakken hoofd omhoog en alle kanten op behalve de goede. De aanhouder wint!
Probeer veel overgangen en wendingen te rijden zodat het paard minder tijd heeft om na te denken en de focus bij jouw komt te liggen.
De wedstrijd gewoon even laten voor wat het is inderdaad, dat komt wel weer.

Hier gaat het best heel fijn op moment, alleen het linksom aangallopperen is even een dingetje. Al ze maar eenmaal in de linkergalop zit gaat ze heel fijn. maar voor het aanspringen komt ze wat door het binnenbeen waardoor ze regelmatig verkeerd gaat, ze weet dat zelf ook heel goed en wordt dan best gefrustreerd dat het niet lukt. Dan ook even weer wat anders doen, en dan weer opnieuw proberen.
Blijft leuk zo die jonge paarden, de galop zelf is in de laatste 2/3 weken wel enorm verbeterd :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:05

L_iek schreef:
Wat grappig Melissa. Zorro heeft dit rechtsom. Had vandaag een prive les en het wilde maar niet lukken. Mijn instructrice is er toen op gegaan en toen deed hij het wel. Toen ik er weer op en geen probleem meer, rotzak. Hij is dus lekker aan het uit proberen. We gaan het meemaken morgen. Succes voor iedereen die dit weekend gaat starten of zijn debuut heeft.

ah ja soms hebben ze dat even he, komt wel weer goed!

Kabayo jammer dat het nog niet helemaal lekker ging, lekker kms maken!

Nicje gefelicteerd!
mooie plaatjes!

Minoes jammer van de spanning, maar wel samen een positieve ervaring rijker!

nouklime ook de kop eraf, punten komen wel!

DeeEs doel niet behaald? Super punten toch? Gefelicteerd!

Ginatje mooie punten! Gefeliciteerd :)

Sterre beeld ziet er fijn uit!

Wij hebben zaterdag het debuut, spannend maar wel zin in :D Ze ging van de week best heel fijn met rijden. De linkergalop knop hebben we bijna weer helemaal terug :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:35

mcjv schreef:
Heel veel succes zaterdag Melissa_93! Wij gaan ons er zondag aan wagen, enorm spannend maar we hebben er ook heel veel zin in! :D

Jullie ook heel veel succes :D

Ginatje wat een knapperd!

Dee_es Ken loopt op moment meestal zo'n 4x per week. Maar ook wel net een beetje hoe het uitkomt. Soms is dat 4x rijden, soms een keer longeren ipv rijden. Buitenritje etc

Davinci doorkomende tanden doe je denk ik weinig aan. De een zal er meer last van hebben dan de ander

JoycexEnya welkom en succes morgen!

Sharon gefeliciteerd met Cadans!

Morgen het debuut, zin in :) We gaan voor 2 brave en ontspannen proeven.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:08

Loes vervelend dat je zelf zo gespannen raakt. probeer te ontspannen en ga juist eens iets anders doen als het even niet wil. Maak een sprongetje of zoek het bos op. Vaak helpt dat wel

Hier heel tevreden met het debuut :D losrijden even een rondje aan de hand gestapt, spandoeken langs de kant waren even eng maar ze was al gauw ontspannen. lekker kunnen losrijden. 1e proef vond ze het binnenkomen de auto heel eng, dus stonden we halverwege stil, heb haar naar links gedraaid en toen ontspannen verder kunnen rijden. Keer verkeerde galop maar snel kunnen herstellen. Daar 185. 2e proef ging al een heel stuk fijner, auto was niet meer eng en beide kanten meteen goede galop. De overgangen mag ze nog wel net wat nagevelijker blijven en middendraf mag nog wel meer etc. Daar 199,5 en een 3e prijs :D Onwijs blij met ons debuut, ze heeft heel veel gezien en geleerd met vertrouwen.
Hier kunnen we mooi mee verder knutselen :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:45

Bedankt allemaal :)
Biebz een leerzame clinic dus, leuk! En gelijk al mooie punten gereden, super!!

Joyex ook al mooie punten, lekker gaan starten dus! Gaat goedkomen

Mcjv succes morgen!