[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:27

Goed bezig mahitri! Het is zo leuk als ze moeilijke oefeningen snappen.
Succes met bevestigen en verder oefenen.

Janine je hebt het aardig te pakken zeg misschien bezoekje aan de HA doen? Misschien heb je beetje hulp nodig om eraf te komen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:50

Heb ik al gedaan hoor Laura :j
Ben maandag meteen gegaan, had toen al 11 dagen koorts :+ Vonden ze een beetje te lang :') Kon binnen een half uur terecht en binnen een uur was ik weer thuis met een antibioticakuur. Dat helpt wel echt heel erg hoor! Was die avond al een stuk fitter, maar de duizeligheid is gewoon het zwaarst.
En uiteindelijk heb je een fikse luchtweginfectie, wat betekent dat je conditie ook in no-time naar het 0-punt is gezakt.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:11

Gaaf mahitri, lekker bezig zo!

Jeetje Janine, balen zeg, sterkte nog maar!

Ferro is nog aan het hoesten en staat op de ventipulmin, dus werk even wat rustiger aan.
Wel mijn nieuwe zadel maandag gekregen!
Super mooi!
Wel even wennen...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:37

Ik heb een Harry dabbs en dat heeft me 3000€ gekost.

Bon vorige wedstrijd was op zn zachts gezegd gewoon poedersuiker.
We stopten helemaal met rijden en kregen terecht heeeeeel slechte punten.
Volgende keer moet echt een van de instructrices mee hoor.

Thuis ging het deze week wel fijn en ik ben wel heel
Blij dat Mn mama ontdekt heeft waar Mn knoop zit.

Ik doe wedstrijden rijden echt heel graag maar er zit nu zoveel druk op want ik MOET winst rijden dat ik op het moment zelf er niet van geniet. Ik span helemaal op.

Deze week dan ook gewoon simpel thuis overgangetjrs gereden en gewoon even zonder stijgbeugels aan de slag.
Nog een weekje en dan gaan we weer.

En ik had nog net zon mooie jas gescoord aan -70% :p

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:34

Wauw, hele mooie kleurcombi nouvel.

Zo leg je jezelf een behoorlijke druk op, optiwolk. Moet wel leuk blijven het wedstrijd rijden.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:58

Janine fijn dat het wat beter gaat. Ja conditie moet weer opgebouwd worden.

Nouvel heel mooi!

Optiwolk wat ontzettend balen herken je gevoel ook wel een beetje winstpunten staan gelijk aan zie je wel nu gaat het goed ook al wil dat niet altijd zeggen dat je niet al op de goede weg zit.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 08:29

Lekker bezig Mahitri!

Mooi je zadel Nouvel, veel plezier ervan!

Optiwolk, wat ontxettend jammer. Wel ‘fijn’ dat je voor jezelf hebt kunnen benoemen waar t in zit. Hopelijk helpt dat je weer een stap verder! Laura verwoordt t wel heel mooi trouwens.

Ik mag vandaag weer oppakken, heel benieuwd! Hij is gelukkig wel mega braaf gebleven. Hopelijk lukt t om m over 3 weken weer klaar te hebben om de ring in te gaan

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:53

Hallo allemaal,

Wauw, wat is er veel verder geschreven in de tussentijd, dus ik moet nog veel terug lezen.
Sorry dat ik daarom nog niet reageer op iedereen :p

Maar hier vanochtend weer voor het eerst in 2 maanden op wedstrijd geweest. Hij was super braaf! Wat een verschil met voorheen (in de tussentijd geswitcht naar andere trainer (Piet Tijssen) en ander voer (Horsemolen)). Hard door getraind thuis. Met het losrijden en in de eerste proef gaf hij een waanzinnig gevoel weg. Had ook 212,5 en was daar tweede.
Maar je merkt dat hij het nog zwaar vindt om die aanspanning en de verzameling vol te houden (2 proeven lang), dus hij was erg moe in de tweede proef. Het dikke mulle zand hielp ook niet mee. En dan verliest ie wat impuls en gaat ie met het kruis omhoog lopen, waardoor hij met zijn achterbenen in de knoei komt in de slangenvolte met de contragalop-bogen. Dure fout daar. Maar toch nog 204,5!
In de omgang kan Franco op wedstrijd ook wat lastig zijn, maar hij was super super braaf! Dus mijn roze wolkje is compleet <3 <3 <3

Enige mindere is dat hij meteen een modderbad nam toen ik hem net in de wei had gezet.... |o >;) := Maar ach.... hij heeft het wel verdient!

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 19:23

Wat een feestje om m weer te rijden zeg <3 Hij geeft echt een heerlijk gevoel, dus hopelijk kunnen we dat vasthouden en weer verder uitbouwen :D

Ps: worden jullie ook zo blij van de zon? Al was t vandaag wel ietsje kouder..

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:00

Noukie ik hoop jullie 9 maart te kunnen zien rijden ben heel benieuwd hoe goed jullie het gaan doen.

En ja het afgelopen weekend was de zon echt een cadeautje enorm van genoten zonder jas op het terras en fijn kunnen rijden gisteren.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:11

Kleine domper hier... Vandaag op spoedeisende hulp terecht gekomen. Hele dag onderzoeken, blijk gelukkig 'maar' pfeiffer te hebben. Wat niet een lekkere combi is met een aantal antibiotica's waardoor ik nu vooral ziek ben van de huiduitslag. Mijn hoofd was echt een keer zo dik als normaal. Nu maar ff kijken hoe we opknappen... :/

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:21

Jeetje Janine, das schrikken! Ben je nu wel weer thuis? Ben je voorlopig ook nog wel zoet mee vrees ik voor je... wat een domper zeg, beterschap!

Laura, ja gezellig! Ook heel benieuwd naar jullie, maar focus op een leuke dag en ontspannen rijden :)
Ik moet wel de verwachting temperen: ik rijd nu alleen nog rechtuit, dat pakt ie doorgaans wel lekkerder op dan opzij :D en wissels heb ik nog niet getest :') maar komt allemaal wel, ook ik ga voor lekker rijden en als ie net zo fanatiek is als nu thuis ben ik gelukkig!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:59

Ja ben weer thuis-thuis, afgelopen nacht bij m'n ouders geslapen.

Ziekteverloop is even afwachten natuurlijk, een allergische reactie kost heel veel energie. Dus kan best zijn dat ik me met een paar dagen weer heel redelijk voel. Mijn ouders hebben nooit echt wat gemerkt van pfeiffer. Morgen ff contact met huisarts.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 08:07

Jeetje Janine dat verklaart wel waarom het zo duurde. Beterschap doe kalm aan.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:57

Mooi dat je fijn hebt kunnen rijden Laura. Heb je ook binnenkort weer een wedstrijd staan?

Beterschap Janine! Wat een ellende heb je steeds. Hopelijk gaat het nu echt weer de goede kant op :)

Wat heerlijk dat je weer kunt rijden Noukie! Inderdaad eerst weer lekker rijden dan komt de rest vanzelf.

Gefeliciteerd met je punten Kim! *\o/*

Optiwolk, wedstrijden rijden moet geen stress opleveren dat is zonde. Wat goed dat je je realiseert dat je zo geen wedstrijden wilt rijden en knap dat je ermee aan de slag gaat +:)+

Wauw, mooi zadel hoor Nouvel! Ik ben normaal niet echt een fan van bruin maar ik vind dit op jouw paard echt wel heel stoer staan.

Hier gaat het allemaal prima. Oefenen van de wissels met een balkje ging zondag de ene kant om goed en de andere kant om wat minder. Maakt niet uit, we zijn er nog maar net mee bezig. Maandag even lekker alleen het bos in geweest en genoten van het heerlijk weer. Beer vindt het erg spannend alleen maar hij krijgt steeds meer zelfvertrouwen merk ik.
Gisteren de APK gehad (enten, tandarts en mestonderzoek) dus we zijn weer klaar voor het voorjaar :)
Zondag gaan we weer een poging doen om het fijne rijden thuis ook (deels) in de proef voor elkaar te krijgen.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:26

Mahitri ja ik mag 9 maart weer.
Heel benieuwdhoe hetdan gaat.
Zijn nieuwe proeven voor ons 25 en 26 dus ik ben wel al lijntjes aan het oefenen.
Gisteren heerlijk zonder jas gereden was echt heerlijk.

Ja alleen het bos in vind douwe ook spannend. Stoer dat jullie gegaan zijn.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:56

Lekker het bos Mahitri! Fijn dat hij alleen ook steeds beter oppakt.
Ik vind alleen rijden wel echt heerlijk, eigen bubbel, eigen tempo :') (wat overigens echt niet betekent altijd keihard)
Hopelijk dit weekend weer een rondje bos voor ons.
Jij weer veel succes en plezier alvast gewenst voor zondag!

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:50

Was vergeten dat bos tegenwoordig gelijk staat aan loslopende honden die je aan vliegen en najagen.. beetje jammer. Niet dat ze los mogen, maar daar hebben de eigenaren niets mee te maken natuurlijk.
Verder heerlijk gereden, maar t maakt de lol wel echt minder.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:54

Dat is een van de redenen dat ik er op zaterdag om 8.00 op zit als ik naar buiten ga, voor de drukte uit...

Afbeelding

Succes met starten en oefenen allemaal!

Hier na een paar weken rustig aan ivm hoesten ook de draaf weer een beetje aan het oppakken, gaat allemaal nog niet vanzelf...
Had bedacht eind maart te gaan starten, maar ik denk dat dat nog even uitgesteld gaat worden...

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:55

Oh wat jammer Noukie.

Als wij gaan buitenrijden hebben wij weinig last van honden, of zr worden netjes aangelijnd.
Op de verharde stukken eerder veel wielertoeristen, maar ik ben gelukkig gezegend met twee nuchtere paarden.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 17:21

Mijne is gelukkig ook écht braaf, rent zolang hij wordt gejaagd wel en daarna direct ho. Ik moet m gaan leren gericht te slaan ipv weglopen voor die beesten, dan is t wss snel klaar... (kan een tweespan passeren, spelende kids, kinderwagens, hooguit gaat ie even stil staan om te kijken, maar als ze echt achter m aan gaan dus niet meer)
vind t vooral gewoon vreselijk asociaal. Als ruiter moet je daar betalen, maar anderen hoeven zich kennelijk niet aan regels te houden..

En zo vroeg gaan is dan idd een oplossing, maar ook te zot voor woorden eigenlijk.. (plus, stal om 8u open, incl aankoppelen etc ben ik dan ook pas 8.45 bij t bos en helaas lopen er ook dan honden los)
Wél een heerlijke foto Nouvel! Balen van t hoesten alleen, hopelijk is ie snel weer fijner.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:24

Ja is ook asociaal, hier hetzelfde hoor, en als ze eenmaal achter je aan komen zijn de paarden gewoon echt bang en gaan lopen, ik heb het ook al een paar keer gehad, echt niet leuk...
En dan zegt zo’n eigenaar doodleuk, dat doen honden nou eenmaal... 8)7

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:30

Succes morgen Laura!

Noukie, en dan blijf je nog lief? Ik zou die mensen opzoeken en ze gehéél uitfoeteren.

Nouvel, prachtig plaatje! Dat hebben wij hier helaas niet :(
Was je zelf aan het hoesten?

Ik lig nog lekker rustig aan op de bank, maar kan wel elke dag een beetje meer doen. Dat is heel fijn!
Vannacht ook voor het eerst weer écht lekker geslapen met maar één keer wakker worden om 4 uur en daarna tot half 10 :oo doorgeslapen.
Begin ook weer meer te verlangen naar het rijden, dat heb ik de afgelopen weken niet echt gehad... Dus dat lijkt me ook een goed teken! Zelf er naartoe rijden durf ik alleen nog niet aan :(

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:42

Zo wel meegelezen maar al lang niet gereageerd!

Beterschap Janine las dat je al poosje ziek bent!

Iedereen met mooi resultaten, gefeliciteerd!


Hier al even niet op wedstrijd geweest. 3 weken geleden halsoverkop verhuist van stal waar de paarden helaas niet goed verzorg zijn en slecht zijn weggekomen.

Santor is er ook nog niet helemaal weer helaas. Maandag krijgt die bloedonderzoek en zijn tanden worden gedaan. Hopelijk kan ik dan gericht gaan aanvullen dat die weer helemaal de oude wordt.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:47

Jeetje Yvank, dat is schrikken! Stond je daar nog niet lang? Of speelde er pas sinds kort iets?