[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:39

Ik dacht eerst ook, ik vergeet het vast, maar het viel reuze mee! Wil nu niet anders meer.


Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:18

Shelly beterschap!
Marietje succes!
Hifive ook!

Ik heb ook wedstrijd. 1 proefje. Even kijken hoe het gaat.
Mijn doel is om de proef uit het hoofd te rijden, dat is mijn opdracht :+

Gisteren bij juf even proefje geoefend, kreeg 'op mijn donder', ik bereid niks voor en ben vaak te laat met afwenden en overgangen. Oeps :o Ze zei, je ging starten met de proef en hield helemaal op met rijden... Aandachtspuntje voor komend weekend

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:37

Succes wedstrijdgangers.

Netjes hoor Hifive, je punten. Je bent wel ff M2 gestart!!
Sanne ook super punten.

Hier weer lekker aan het trainen. 2 weken terug stapte ik erop en dacht, mmm ze loopt niet helemaal lekker. Zou meedoen met de clubkampioenschappen maar de dg erna liep ze nog niet goed, dus maar een week stil gezet. Heb haar ook weer geschoren (tweede keer al). Maar loopt nu als een trein.

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:33

Fijn Natasja!

Hier al klaar van wedstrijd. Was 1 proefje, selectie voor de andere provincie.. Dacht ga gewoon mee doen, maar dan geen selectie.
Proefje uit mijn hoofd gereden, geen gekke fouten meer nu vooral 5jes. Nou prima. Dacht bij ex halve volte halve baan, yes gered _O-

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:06

@ Meya; Hoe is het gegaan? Bij mij helpt uit het hoofd rijden heel erg met het beter voorbereiden, wereld van verschil vind ik.
@ Natasja; Lekker aan het rijden!
@ Meya; Goed gedaan dus! Geen winst gereden? Hoe vond je het zelf gaan, en vooral beviel het uit je hoofd?

Hier ook wedstrijd gehad, fijn kunnen rijden al kroop hij wel erg achter mijn been, maar toch nog 4 winst dus tevreden!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:12

Marietje35 , amai 4wp, dat is super goed!
Meya_, ben je met een goed gevoel naar huis kunnen gaan?
NatasjaS, het scheren zal haar deugd gedaan hebben dan :j

Ik heb zaterdag gereden. Alleen op pad gegaan en ging super. Wat een super paard heb ik dat ik met haar alleen op pad kan gaan :o . Inrijden ging als een trein dus met een goed gevoel de piste in. Paardlief wou opeens niet voorbij de kantine. Spanning alom en niet meer kunnen rijden. Had getwijfeld om af te groeten maar heb toch door gereden. De volle 159 punten. Dus met een slecht gevoel naar huis gereden. Die M2 gaat niets voor ons zijn :n

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:16

Wat jammer Hifive! :(:) Maar 159 kwam dan toch puur door de spanning? Niet omdat je het nivo niet aan zou kunnen toch?

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:17

Netjes marietje gefeliciteerd!!
Het beviel ip wel, maar ergens blokkeer ik tijdens de proeven en rij er helemaal niet meer aan. Zo belachelijk... :7 En dan raakt Hope gespannen door mij :o

Hifive volgende keer beter!! Zonder spanning scheelt al een heel end denk ik :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:21

Ik heb dat ook gehad Meya, bij mij is dat beter gegaan door thuis heeeeeel veel de proef te rijden.

Dat klopt, maar dat is de tweede wedstrijd waarbij ons protocol volstond met impulsverlies. Zucht.
Ik had het kunnen weten :') net als de L2 zal de M2 ook niet goed gaan :+

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:17

Ik heb het voornamelijk alleen echt op wedstrijd de laatste tijd.. Meer omdat we wel eens geflipt door de baan gingen dat ik er nu "vanaf blijf" of "te voorzichtig ben"

Heb nu thuis de kw er goed op, travers redelijk, appuyement begint ook te komen. En met inrijden gaat alles als een treintje en kan ik alles doen.. maar dan de baan in.. :7

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:03

Ik heb dat ook gehad die spanning tijdens wedstrijd. Ik was er zo klaar mee dat mijn plezier in het wedstrijd rijden wegging......ik ben toen naar mental coaching gegaan in sportstad Heerenveen. Echt super leuk en leerzaam. Ik kwam erachter waar ik blokkeerde en waardoor en heb het plezier in het wedstrijd rijden terug gevonden. Het heeft me ook meer gebracht dan alleen dan.

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:50

Natasja, bedoel je spanning bij jou of bij het paard?
Ik vermoed dat het in je dagelijkse leven ook wel veel geholpen zal hebben?

Meya, ik ken het. Blijft toch een vak apart hé, die wedstrijden :+

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:41

Ah leuk Natasja. Ik ben ook bij eco coaching, op advies van mijn instructrice :) Super gaaf om te doen, erg leerzaam ook!

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:06

Spanning bij mij, ik stopte met rijden, wat teveel met allemaal andere dingen bezig.
Mental coaching is wel anders dan eco coaching Meya_ ik had 1 op 1 begeleiding, was een duur grapje maar echt heel erg leerzaam. Ik heb ook geleerd waarom ik in het dagelijks leven op bepaalde dingen reageer.

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:11

Ja dat bedoel ik ook natasja. Noem het eco coaching maar heb ook 1 op 1, mentaal sterk oid heet het officieel.
Duur grapje, ja en nee. Is veel geld, maar zijn wel hele uren.. Heb bij verscheidene gelest die daar qua uurloon ook op kwamen :')
Maar echt een eye opener! :j

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:12

xemmafalcon, lijkt me heel fijn zo'n proefgerichte clinic en het stukje 'paard is kaarsrecht' is iets om trots op te zijn! _/-\o_

Natasja, fijn dat ze nu iig weer fit is en loopt. :)

Meya, ik vind het super knap dat je je proefje uit je hoofd hebt gereden, alleen dat al vind ik een felicitatie waard haha.

Marietje, wauw, super zeg! Wanneer is de regio voor jou?

HiFive, wat dapper dat je alleen op pad bent gegaan en dan ook nog je proefje uit je hoofd hebt gereden. Ik doe je dat niet na. _/-\o_ Maar wat jammer dat ze weer zoveel spanning opbouwde, kan je niet een aantal keer HC starten met zweepje?

Ik heb afgelopen weekend voor de 2e keer Z1 gestart, helaas niet zulke fijne proeven als die week ervoor kunnen rijden. Veel rommeltjes en slordigheden en een spelende hond in de sloot naast de bak maakte het er allemaal niet beter op. (Het was zo'n overkapte bak waarbij de zijkanten 'open' waren, direct daarnaast zat die sloot.) Nou goed, echt klagen mag ik verder niet want alsnog 2 dikke winstpunten gereden.

Afgelopen week ook voor het eerst met stang & trens gereden, voor beiden even heel erg wennen. Hij deed het er wel heel braaf op dus we gaan de komende tijd eerst lekker thuis ermee oefenen.

Komend weekend komt de lijst met de geselecteerden voor de regio online, als ik me gekwalificeerd hebt dan trek ik maar gewoon de stoute schoenen aan en start ik de regio mee. (Ik had eigenlijk met mezelf afgesproken vanaf het Z geen regio meer mee te rijden omdat ik een beetje het gevoel heb dat we als ponycombinatie tussen de paarden daar dan niet meer echt tussen horen. Helemaal gezien het paardengeweld wat mee loopt. :') )

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:03

:wave:

Gefeliciteerd, wat goed dat je geselecteerd bent Marietje!

Oh nee, wat een rotnieuws HiFive -O- Dubbel verlies ook dan, ten eerste de grootmoeder van je vriend en ten tweede je huis & twee van je geliefde paarden. Heb je al een keuze kunnen maken welke er blijft? En moeten jullie op korte termijn iets anders zoeken? Veel sterkte in ieder geval. Een pension kan heel gezellig en fijn zijn hoor! Ik zou niet anders willen. Maar dan moet je wel een fijne plek hebben :) Wat fijn van het springen zeg. Lichtpuntjes, koesteren!

Jammer dat je net geen winst had Shelly. Maar al een mooie prestatie dat ie overal langs ging. Hij kan het wel! Die punten volgen dan vast ook gauw weer.

Clinic van Rien klinkt goed Meya! Mooi commentaar en dus goed met de basis bezig geweest, fijn.

Wauw, wat een prachtig debuut Sanne! Ik snap dat je daarmee op een roze wolk zat <3

Ah de kop is eraf HiFive! Jammer dat je eerste werd zonder winst. Maar lekker dat de punten naar je gevoel waren en dat je hele fijne stukken ertussen had!

Mooie coupon Emma! Wel een beetje tegenstrijdig is de opmerking “paard is kaarsrecht!” met de andere commentaren: “valt iets naar binnen / komt iets van hoefslag af / iets rechter aanspringen / zwaait uit”. Maar wellicht begrijp je zelf wel wat ermee bedoeld werd? In ieder geval altijd leerzaam en leuk, zo’n clinic!

Wat knap allemaal zeg, de proef uit jullie hoofd. Ik durf het (nog) niet aan hoor! Misschien wel goed voor me want ik wil vaak veel te veel doen in de proef en misschien heb ik daar dan minder tijd voor. Maar door de stress kan het ook de andere kant omslaan waardoor ik er een potje van maak :+

Wauw, je gaat lekker Marietje met je 4 winstpunten!

Pff jammer van je punten Hifive. Maar de moed niet opgeven hoor! Het is hartstikke logisch dat je de eerste proeven in een nieuwe klasse er even in moet komen. Kilometers maken in die M2!

Jammer Sanne, maar inderdaad lekker dat je alsnog winst hebt gereden. 6 winstpunten alweer, jemig. Je gaat goed! +:)+ Denk dat je er, helemaal met de punten die je rijdt, prima tussen het paardengeweld past!

Meya, zag ik nu een (3e) box staan buiten? Toch plannen voor een extra paard?! :D

---

Zo, we klooien momenteel even met WiFi dus weinig kans gehad om even te reageren. Bijlezen doe ik op mijn telefoon, maar als ik even serieus wil reageren op iedereen dan vind ik dat wat onhandig.

Hier het rijden ook weer aan het oppakken. Laatste tijd door drukte en het weer even op een laag pitje. Vandaag weer lekker gelest, deze keer even in de binnenbak. Heerlijk gereden! <3 Verder op zoek naar een "nieuw" zadel. Heb er momenteel een 17" op liggen, maar heb het idee dat een 17,5" wat fijner zou zijn. A.s. zondag weer wedstrijd. Ik ben benieuwd...

Marena van Steenbergen, M1+8

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:20

@ Hifive; Laat je je proeven wel eens filmen? Wellicht dat je dan goed kan zien wat ze met de impuls bedoelen?
@ Natasja; Wat kreeg je als tips van de coach?
@ Sannevdm: Zo zeg, je gaat hard! Gewoon lekker meedoen toch :j
@ Rianne; Succes vast met je wedstrijd

Hier lekker aan het trainen. Probeer echt even de focus te leggen op het sterker worden en de basis in het geheel. Resulteerde in een hele fijne rit gisteren, erg blij mee.

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:28

Haha dankje Sanne! Jeej wat ga jij ook goed zeg!! Petje af :)

Lekker Marietje, een fijne training kan een heel voldaan gevoel geven!

Klopt Rianne, heb mijn verbouw ideeën iets aangepast :D
Welke bak ben je geweest? Naar Marum?

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem


Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:27

Klinkt goed Marietje! Altijd goed voor de motivatie, zo'n fijne training :D

Leuk Meya! Benieuwd naar je verbouwplannen. Kun je er al iets over zeggen, of nog druk aan het nadenken?
Nee Marum kon helaas niet.. Had me wel praktisch geleken, aangezien zij haar paarden daar ook rijd. Het kon wel, maar dan zondag tussen de clinics door. Ik heb zondag wedstrijd dus dat was voor mij geen optie :)

Zo, ik heb net een Anatomica zadel gehaald. Ziet er zo op 't eerste gezicht goed uit. Ga er morgen even mee naar de binnenbak om 'm te testen.. :D

Marena van Steenbergen, M1+8

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:03

Rianne, ik heb ook een Anatomica :D een octant, welke heb jij?
Marietje35 altijd fijn zo een training :j dat houdt je motivatie hoog!
SannevdM wat gaaf dat je al Z start. Ik denk dat je zelfs in die klasse ook vooral kilometers moet maken? Ik heb er ook al aan gedacht om eens HC te starten en ga dat denk ik ook doen. Dan lichtrijden en zweepje erbij :j

Ik ben een weekje out geweest. Heb een griepje te pakken gehad dus paardlief heeft congé gehad. Ik heb ze niet horen klagen :D Vandaag ga ik ze longeren en rustig aan terug opnemen.

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:19

Tevreden over de Anatomica? Ik ben nog altijd aan het orienteren voor ander zadel.

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:08

Nouja, deels. Ik/we bedenken het, gaan bezig en verandert wel weer eens. Maar dat is het voordeel als je het zelf doet.
Komt dus nog een 3e box en ik wil een opzadel/wasplaats achter hebben. En erg graag warm water aansluiting ;) Moeten nog nieuwe muren in van binnen.. En na dit project zien we wel weer verder.

Ah ja, daarom dacht ik het ook. Ging het fijn? Ben benieuwd, hopen dat het nieuwe zadel goed bevalt.

Niks aan Hifive.. fijn dat je nu weer opknapt!

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:22

HiFive, ik heb de Anatomica Orion! Jij tevreden met de jouwe? Vervelend dat je ziek was. Maar een weekje vrij is inderdaad vaak wel lekker even voor ze.

Heb er vandaag voor 't eerst mee gereden en vind 'm fijn Marietje. T is ook net wat je gewend bent. Ik had hiervoor een Rossner Amerika en die heeft een vrij vlakke zit. Deze Anatomica heeft meer wrong en diepere zit, maar zonder dat je er gedwongen in zit :)

Klinkt goed Meya! O dat zou wel heerlijk zijn ja, warm water.. <3 En dan een derde paard voor jezelf erbij of bijvoorbeeld een in training oid?

----

Vandaag gereden met nieuwe zadel. Lag mooi en bleef ook goed liggen, goedgekeurd! :D Hoefde er zelf niet heel erg aan te wennen. Alleen voelt 't ineens alsof ik een groter paard onder me heb doordat het zadel groter is ofzo, haha (van 17" naar 17,5" gegaan nu.. Mijn benen waren te lang voor de 17"). Marena begon me even een keer uit te testen maar toen ik haar vervolgens wat harder aan het werk zette, ging ze erg fijn en ontspannen :+: Net ook even een nieuw hoofdstel besteld. Een bruin hoofdstel bij mijn nieuwe zwarte zadel kan natuurlijk niet...

Marena van Steenbergen, M1+8

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:00

Fijn dat ie goed bevalt Rianne! Goed excuus voor een nieuw hoofdstel. Ik 'moet' ook nog, deze is al bijna 7 jaar oud, en wel toe aan vervanging ondertussen.

Geen idee.. Nooit over nagedacht qua trainingspaard.. Zie wel wat er op ons pad komt :D

-----

Hier terug van clinic van h.ennie r.offel. My God, wat was Hope fris.. Had mijn handen vol met rijden en ik wil dan controle, bij me houden etc. (Ook omdat ik weet hoe gek ze evt kan doen..) Maar moet dus echt de energie omzetten en voor me krijgen. Dus gewoon aan been, dan terugschakelen met zit, achter rijden etc. Er aan blijven zitten maar eigenlijk niet aan de voorkant.
Echt even switchen voor mij, ik pak haar snel aan de voorkant bij me maar dan wordt ze super nukkig...
Einde ging wel errug fijn :)) <3 Voortaan geen compromis sluiten en dat ze echt been moet accepteren als ze in zo'n bui is. En dat is ook het hele probleem op wedstrijd als ze wat enthousiast is..
En zodra ze klaar is, is ze het makste schaap van stal :')

Ik ben erg wijs met haar, maar snak ook wel weer naar het rustige karakter van een Fries. Kan niet wachten tot Twirre oud genoeg is.. :o

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers