[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:36

hoi! ik meld mij ook aan. Zonet een startkaart aangevraagd voor 2019 *\o/*

Ik ga starten met mijn knappe 4,5 jarige schwarzwalder ruin Moses. Mijn doel is voornamelijk genieten en hem ontspannen op ander terrein kunnen laten lopen. Moses is nu een jaar onder het zadel en ik heb hem zelf opgeleid.



Eerste wedstrijd is gepland op 12 januari :D




sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 12:44

Dank jullie wel! De rest ook heel veel succes natuurlijk!

Wat grappig nicje start je toevallig de 12e ook in Aalsmeer?

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:28

Nicje87 schreef:
Nee, ik start alleen bij de bosmanege in hoofddorp 1x in de maand.
Start je daar ook?

Vandaag weer geoefend. Recht uit tijdens het hand veranderen en verruimen blijft wel een dingetje :D



[ [url=m/v3DWjb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb daar wel is outdoor gestart met mijn vorige paard. Ook erg fijne locatie, dus daar ga ik ook zeker weer een keertje starten :D

Verruimen is voor Moos ook wel een dingentje. Hij doet het wel, maar spectaculair is het niet. Verder is aanspringen in de goede galop voornamelijk voor mij nog wel ene dingentje. 1 of andere manier verschuif ik veelste te veel mijn zit en springt hij braaf aan in de galop die ik scheef zit. Verkeerd dus :+

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:06

Iedereen de beste wensen en natuurlijk onwijs veel succes met het starten dit jaar *\o/*

Over 9 daagjes mogen wij onze debuut maken. Super veel zin in!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:21

Lindor92 schreef:
Wij mogen L1 starten! *\o/*

Had vandaag weer een heel druk en energievol paard. Eenmaal erop was het meteen in draf. Wat een spanning en drukte. Proeven gingen niet heel fijn. Alsnog wel 193 en 196 punten.



Dat zijn nette punten om de B achter je te laten! Ondanks alle energie en spanning dus toch nog een nette proef neer kunnen zetten gefeliciteerd!


sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:26

Netjes hoor dee-ees ! Fijn dat je leuk jurycommentaar hebt gekregen

Wij hebben gisteren tijdens de rijles even proefgericht getraind. Super leuk, hopelijk zijn we er klaar voor zaterdag :D

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:20

Ik moet het met mijn paard dalijk wel hebben van netjes op de letters rijden. Gezien ik punten ga laten vallen op strek gedeeltes (hij kan het wel maar niet spectaculair)
Ik wil de B graag snel uit zijn, omdat lichtrijden mijn hele rijden momenteel verstoord. Daar zijn we mee aan het werk, maar het ergert mij enorm.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:03

Jaaa en we zijn gestart! Mennnn wat een locatie.... Groot!!! Moos gedroeg zich voorbeeldig en was prima mee te werken.
1e proef 190 en 2e plaats en 2e proef 192,5

Helemaal leuk!

Afbeelding
Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:17

Dankjewel Nicje :D

Balen Myrthe, maar die punten komen wel. Laat het wedstrijd gevoel even los en gewoon genieten. (Dit moest ik echt bij mijn vorige paard doen anders werd het niks)


Murosch schreef:
Wij hebben vandaag ook onze vuurdoop gehad. Het ging nog niet helemaal zoals het zou moeten. De omgeving was erg spannend voor paardjelief, maar het is gelukt om de beide proeven uit te rijden en dat is al een begin. Mooi advies van de jury, veel kilometers maken. Dat gaan we doen!
[ [url=m/EzQAIZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1lNDSZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zoveel nieuwe indrukken voor jou en je paard. Komt vast goed! Leuke combi!


Kiwi_ schreef:
Wat is iedereen weer fanatiek aan het rijden, leuk! Balen dat de punten nog niet helemaal mee zitten bij sommigen, maar dat gaat vast komen :) Vind persoonlijk ook dat het starten toch anders is dan thuis een proefje rijden en van gewoon steek je toch weer een hoop op.

Wij zijn na 2 maanden niet starten ook weer op pad geweest, 198,5 en 199,5 gereden en tweemaal een eerste plek.



Wauw wat een mooie scores! Die hoop ik stiekem ook nog te halen in de B

Wat je zegt een proefje op ander terrein is toch heel anders. Zoveel factoren erbij. En ondanks het B is, zodra je op wedstrijdterrein komt wil je gewoon heet beste er uit halen..... En dat kan twee kanten op gaan


Xsensible wat een gaaf dier heb jij zeg!!! Succes dit jaar!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:53

Caritas schreef:
Voor wie uit 't hoofd rijdt: wat hielp bij jou om het te onthouden? Ik wil graag in m'n eentje op pad kunnen maar wil geen extra stress hoeven hebben om ter plekke iemand te vinden om te lezen. Simpel, dan rij je uit het hoofd maar dat vind ik toch lastiger dan ik in eerste instantie dacht.



De proeven zijn in blokken opgebouwd.

Dus in de B komen de gebroken lijnen aan bod en moet je tussendoor een keer van hand veranderen

Net als het galopblok... Als je weet wat je er tussen moet doen rijd je hem zo weg

Ik durf het simpelweg niet op wedstrijd maar thuis rijd ik de proeven wel uit mijn hoofd.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:14

Caritas schreef:
Ik ben al zeker 30 keer in de B gestart, onderling en landelijk, en stom genoeg heb ik het nooit zo vereenvoudigd voor mezelf. Heb nu m'n geplastificeerde printjes erbij gepakt en idd, de oneven proeven beginnen met gebroken lijnen. Ben nu streepjes aan het zetten tussen de onderdelen en ik zie er ineens logica in. (En heb vanochtend vroeg al proefjes gelopen in de voergang , tot grote fascinatie van het paard dat z'n voer al op had en een stuk of 20 pinken. Die al :j :j stonden te kijken)


Haha ze zijn wel zo gemaakt dat ze makkelijk uit het hoofd te rijden zijn. Leuk dat je de logica er nu in ziet! En ook leuk beeld voor je paarden en pinken :P

Leuk paard roulette en succes met de wedstrijden

Liek houd de moed er in die punten krijg je echt wel!! Gewoon lekker gaan rijden

Wij hebben de eerstvolgende wedstrijd op 10 februari.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:34

Lindor gefeliciteerd met je winstpunt! Jammer dat je laag geƫindigd bent.

Liek super goed!! Gefeliciteer! Dikke winstpunten ook!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:29

Iedereen die dit weekend start succes!!

En alle nieuwe welkom :D ik zie weer leuke paarden voorbij komen!

Wij hebben helaas ruim een week niet kunnen rijden door het weer..

Nicje start je toevallig ook de 24ste bij de bosmanege?

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:13

Netjes toch! Mooie winstpunten :j

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:04

Wat goed de_ees! Gefeliciteerd!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:24

Cadans is een knap paard! Succes op wedstrijden! Hij lijkt op mijn vorige paard die ook cadanz heet. (Maar dan met een z)

Grappig kleurtje komt daar onder vandaan boydS

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:25

Ik heb al twee keer moeten scheren (lang leven een koudbloed)
Afbeelding
Vorige jaar (sorry voor dit verschrikkelijke setje :P )


Afbeelding
Dit jaar :))

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:42

MCVJ netjes toch! mooie laarzen

xziva Wat leuk dat de BB wedstrijd zo goed is gegaan! waarom geen B starten?

LisaVH96 ik maak knotten mar die vlecht ik door zoals ze dat op onderstaand filmpje doen.
wel ga ik ze bij de volgende wedstrijd met touw vast zetten want als hij er eentje uitschuurd of gewoon los komt trekt de rest ook mee.


Je moet even doorspoelen maar dan leggen ze het uit. Zelf begin ik net als het bij het van roosjes in korte manen niet te strak bovenin maar iets losser.

lootje1991 haha nu je het zeg!!

Balen Salinero123 Het weer zit niet echt mee de laatste tijd

Yarrah stoere groningers, zal vast goed komen!

Leuk anette schattige pony

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:39

Ik gooi ook even mijn filmpje en proef in de groep. Het filmpje is van ons debuut. (Soms komt er een vliegtuig geluid doorheen, en dat maakt best lawaai _O- )


Afbeelding

Overgangen moeten beter
Verruimingen moeten meer
En hakstrekken moet meer
En dan nog mijn eigen houding pff

Verder ben ik tevreden over het beeld. Eerste proef op ander terrein en net een klein jaar onder het zadel. Trots

Ik ga vanavond even voor de rest antwoorden. Het is wel heel leuk en leerzaam om de filmpjes te zien van anderen.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:34

Dee_Es schreef:
Wat knap dat hij de eerste keer op vreemd terrein zo rond loopt. Snap dat je trots bent! Ik vind jullie ook een leuke combi.

Ik heb het idee dat je teugels wat lang zijn, ze hangen ook geregeld in een boogje. Kan je denk je je teugels iets korter nemen en dan je handen iets meer voor je dragen (niet omhoog maar meer naar de neus)? Heb je al een volgende wedstrijd gepland?


Ja daar was ik zo blij mee. Zeker omdat hij dan de eerste keer van een drukke losrijhal in zijn eentje naar de baan moest. Hij was iets wat terughoudend voor mijn gevoel, maar ik moest nu vooral echt aan mijzelf werken tijdens de proef. Indd de teugels zijn soms wat los, maar daar zijn we zeker mee aan het werk

Aankomende zondag heb ik weer wedstrijd

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:39

Dee_es inderdaad ik zit liever door, dus ik denk wel dat als ik de punten in de B heb gelijk door ga zodat ik meer rust in mijn rijden krijg.
Door het lichtrijden krijg ik wiebelhandjes en trek ik mijn rechterbeen heel raar op.
Heb sinds een paar maanden een andere instructrice die helemaal mijn zit aanpakt en het is al zo'n verschil met voorheen.

Uiteraard moet het lichtrijden ook gewoon weer veel beter worden. Dus dat het nu moet is ook wel weer goed voor me.

Thanx!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:02

Sparkky. Dat je pas twee jaar rijd en al zo netjes door de baan heen gaat echt _/-\o_ Ik ben juist blij om te zien dat je hem niet in de krul trekt, maar het voorwaarts oplost. Die aanleuning komt er wel. Veel kms blijven maken.

Nicje wat een groot paard! Je rijd hem netjes. Misschien net wat te lang in de hals waardoor je soms heel je paard weer bij elkaar moet halen.



Wat betreft de uitgestrekte stap. Ik probeer de stap voor de oefening ietwat bij elkaar te rijden zodat de stap een flink verschil toont. Soms werkt dat :+
Verder is het in training zoeken naar de juiste hals lengte en je eigen zit ruim te maken zodat het paard goed onder je door kan lopen. Veel tempo wisselingen maken.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 04:45

Gefeliciteerd met je winstpunt! Jammer van het verkeerd aangalloperen :(:)

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:58

Dankjewel! Inderdaad bij wennekers enne de teugels daar ga ik zeker aan werken :D

Ja ik start de 24ste ook bij de bosmanege

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:09

Nicje87 schreef:
Yeah wat leuk! Ik ook!


Super leuk! *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Feelsoproud en 36 bezoekers